Valla Özgür dostum dünyada FSR ABP ikiside lider bir galibi varmı yokmu bilmem ama ben sadece kendi algıma göre yorumluyorum
FSR:
Shock'un oraya koyduğun yuvarlak sabit, yani kadroya çakılı durumda, bahsettiğim oydu, yani bir pivot değil.Tüm darbeyi alıyor ve sabit bir ratio'ya sahip. İstenen lineerlik sağlanamıyor. Yani tabiki sağlanıyorda, işte pro sürücüler bu farkları ayırt edebiliyor, biz gibi yada ben diyeyim FSR'ye de binsem ABP'ye de binsemki ABPye biniyorum zaten, wow olurum
Resimleri birde ben numaralandırarak koyayım:
https://www.bisikletforum.com/a/img11/2915/0013250specializedendur.jpg
Şimdi momentum ileri doğru, yani ileri gidiyorsun, fren sıktığında , rotorlar zınk diye durup, yine ileri doğru kuvvet uyguluyor, kaliperler seatstay'e çakılı..Buda tüm gücü seatstaye bindiriyor.
FSR'de ileri doğru giderken fren sıkıldığında noluyor, ileri doğru gidiyorsun, seatstay gelen güçten dolayı oda fizik gereği kendini ileri ittiriyor, bu da shock'tan travel yiyor
Senin koyduğun videodaki testtede bir miktar shock içeri giriyor, gayet normal, işte videoda adam freni sıkıtığında arka teker yerde olmadığı için , teker havalanıyor sonra yine yerine geriye gidiyor. Oysa gerçekte teker zaten yerde, fren sıktığında ileri giden mesafe kadar travel hala shock üzerinde kendini kitliyor..Frenli bir şekilde yani travel kitli bir şekilde ilerlemeye devam et. Sonra arka arkaya darbeler almaya başladığını düşün. İşte bu noktada şasiye çakılı olan ve travel kaybetmiş shock ve seatstayde olmayan pivot yüzünden arka shock full olarak devrede olmuyor (1 numaralı pivotun FSR'deki konumuna dikkat, seatstayi alttaki darbeyi ilk iletmeye başlayan pivot seatstayi kontrol etmiyor)
Gelelim aslında benim yazma sebebim olan diğer arkadaşın ABP'ye basitçe yapmaya çalışmış ama ona göre başaramamış dediği sistemine
Önce önemli ayrıntılar:
1 numaralı pivot seatstayin üstünde yada altında değil, direk axle ile beraber hareket ediyor ve böylece seatstay üzerinde kontrolü sağlıyor
5 ve 6 numaralı pivot sayesinde shock hareket edebiliyor ve kadroya çakılı değil, böylece shock'un ratiosu ile istenildiği gibi oynanabiliyor
https://www.bisikletforum.com/a/img19/4639/81667.png
Yukarıda anlattığımı bu kez ABP için anlatayım.
Yine ileri giderken , frenlediğinizde , seatstaye çakılı olan kaliperler yine ileri kuvvet uyguluyor, 1-5-6 nolu pivotun senkronize yani in-line olması sayesinde sürekli aktif olan, shockta kitlenen travelin 5 ve 6 nolu pivotlar sayesinde , alttan gelen diğer darbeler aynı ratio ile tüm verimiyle yanıt vermeye devam ediyor.
ABP için çizdiğim hexagon'u FSR için çizmedim, zira döngü ileri ve geri şeklinde sadece..İleri gidiyor, shocku kitliyor,travel yiyor, frenden kurtulunca geri geliyor..
ABP için bir iki görsel açıklama
(link)
(link)
(link)
Özgür birde FSR için çok fazla video izlemedim, varsa detaylı anlatan koyarsan inceleyeyim