Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Specialized In var mı?

Scudo
Konu acmak yerine burdan sormak istedim. Oncelikle iyi aksamlar sorum şu ; bisikletim specialized 2 gün önce aldım. Kodu en14764 yazıyor kodu internette vita sport olarak gösteriyor ama bisikletin üzerinde sirrus sport yazıyor. Yardımcı olabilir misiniz modeli nedir kaç yılının bisikletidir?
 
(link)

arkadaşlar link'deki bisikleti almak üzereyim, ne dersiniz değer mi bu fiyata bu bisiklet?
 
@erdal sevim
Sorunuzun cevabı çok zor çünkü bu seviye olup da 3'lü aynakolu olan yol bisikleti pek yok. O yüzden hiç kimse "aynı fiyata şu daha iyi" de "bu paraya daha iyisini alamazsın" da diyemez.

Beklentilerinizi karşılıyorsa ve bütçeniz de uygunsa alınacak bir bisiklet, tek dezavantajı 2013 model olması...
 
  • Beğen
Tepkiler: erdal sevim
Murat bey ilginiz için çok teşekkür ederim. Siz söylemeseniz ben bu ayrıntıya dikkat etmeyecektim. Sizden sonra biraz araştırdım ve haklısınız bu seviyede hiç görmedim 3'lü ayna kolu olan bisiklet. Peki sizce bu bir dezavantaj mıdır? Yahut avantajları da var mıdır? Birde eski olmasından mütevelli üzerindeki komponentleri yenilerine kıyasla çok mu farklıdır? Malum biri 2012 model iken diğerleri 2014-2015. Tekrardan ilginiz için çok teşekkür ederim, hayırlı günler.
 
@erdal sevim

3'lü aynakolun avantajı 20 veya 22 vites yerine 30 vites sunması. Yani vites aralıklarını çok arttırmadan en düşük ile en yüksek viteslerinizin arasında çok fark olmasını sağlamak. Vites sistemleri 8'li veya 9'lu iken 3'lü aynakol çok daha yaygındı, çünkü 2x8 veya 2x9 sistemlerde vitesler arası büyük boşluklar bırakmadan dik rampalar için yetecek oranlar elde etmek pek mümkün olmuyordu. 10'lu sistemlerle beraber 3'lü aynakol pek tercih edilmemeye başlandı, 11'li sistemlerde ise hiç yok gibi birşey (3X11 olarak sadece Campagnolo Athena var, onu da kullanan hiç görmedim).

3'lü aynakolun en büyük dezavantajı biraz daha ağır olması, ayrıca 3'lü aynakol ve uzunbacak arka aktarıcının yol bisikletine yakışmadığını düşündüğü için kullanmaktan kaçınanlar da oluyor.

2012 model bisikletteki Ultegra donanım 6700 serisi, güncel modellerdeki ise 6800 serisi. Aralarında ne kadar fark olduğunu her ikisini de kullanmış olanlara sormak lazım, benim duyduğum kadarıyla 6800 serisinin frenleri ve ön vites geçişleri hissedilir derece daha iyi.
 
Vardı buradaki ilanda görüldüğü üzere, ancak yer ve zaman sıkıntısı yüzünden sattım. Çok memnundum zaten memnun olmayan veya olumsuz bir yorum görmedim. şimdi ise yer ve zaman sıkıntım devam etse de bisikletten tamamen kopmamak için arada bir de olsa tura çıkmak için (link) aldım yer sıkıntımı çözdüm, fakat dediğim gibi hala eskisi gibi aktif olarak kullanamıyorum maalesef.
 
@Murat B. merhabalar, yeni (ikinci el) specialized allez sport aldım.
üstünde specialized mondo 23mm lastikler var. Ben de triban 3 için michelin dynamic sport lastik almıştım sıfıra yakın.
Yıpranma paylarını bir kenara koyarsak, hangisi daha iyidir bir fikriniz var mı? Bu mondo hiç duymadığım bir lastik ama baktım yıllarca kullanılmış specializedlerde
ya da biri kışın daha iyidir derseniz ikisini de tutucam ve tribanı kendi hutchinson lasitkleriyle satıcam?
 
madem konu hareketlenmiş bi soru da ben sorayım. 2 3 sezon icersinde bi tarmac almak istiyorum. almak derken büyük ihtimal kendim toplucam gibi gözüküyor. sorum şu specialized tarmac ile s-works tarmac arasında ne fark var ? fiyat olarak epey fark var :) nedir bu s-works un olayı ?
 
@Kazuya

Öncelikle bisikletiniz hayırlı olsun. İkisi de kullanmadığım lastikler olduğu için yorum yapmam çok zor. Michelin dynamic sport, giriş seviyesi bir lastik. Mondo'nun ise birden fazla seviyesi olmalı; eğer lastiğin üzerinde TPI değeri, kullanılan patlak koruma gibi bilgiler yazıyorsa daha sağlıklı bir karşılaştırma yapılabilir.

Her iki lastik de elinizde olduğuna göre ikisini de deneyip daha çok beğendiğinizi tutmanızı tavsiye ederim.

@sinobjk Kullanılan karbon fiber farklı. Specialized'ın karbon kardolarının FACT-8, FACT-9 gibi teknoloji seviyeleri oluyor. En üst seviyeye S-Works diyorlar. S-Works olmayanının da 2 veya 3 farklı seviyesi oluyor genelde.
 
  • Beğen
Tepkiler: sinobjk ve Kazuya
@Murat B. Tesekkurler, o halde bisiklet gelince( bugun insallah;) deneyeyim ve ona gore karar vereyim.
 
karbon kalite farkı aynı zamanda sanırım agırlık farklı da oluşturuyordur. s-works ler ciddi pahalılar. takımlarda s-works kullandıgından fiyat birazda ondan şişiyor gibime geliyor. s-works bize büyük gelir gibi gözüküyor :)
 
@sinobjk

Normal Tarmac ile S-Works Tarmac arasında kullanılan karbon farkı, kadronun tamamında olmamakla beraber katman dizilim farkı mevcut.
Bu farklar da sürüş sırasında performans açısından kendini çok net hissettiriyor. Ağırlık olarak ise fark ediyor ama esas önemli olan fark performans ve sürüş hissinde olan.
Allez Smartweld, Tarmac ve şuan da S-Works Tarmac kullanıyorum. pedala bastığım zaman verdiği tepkiler bambaşka.

Ayrıca S-Works kadrolar üzerinde Ceramicspeed firmasının ürettiği rulmanlar geliyor furş yatağı ve aynakol yatağında. Bunlarda sürüşte hissiyat farkını çok değiştiriyor. 4 tane rulman deyip geçmeyin 300€'dan daha pahalı tutuyor ayrı aldığınız zaman :D
 
  • Beğen
Tepkiler: sinobjk
@Hasan Çağri yazılarınız takip ediyorum sanırım aktif pedalda calısıyorsunuz yada aktif pedalla bir baglantınız var ben ara ara cadde deki aktif pedala gidiyorum. siz bakırköydesiniz sanırım. daha önce ordaki arkadaslara da sormadım gerci sadece alış veriş için gitmiştim. ben tarmac toplamak istesem aktif pedal bu konuda yardımcı oluyormu ? nette belli baslı modeller var. shimano gruplar agırlıkta. sram red li bir model almak istesem ya da campy record lu mumkun mudur ?
 
@sinobjk

Maalesef Sram Red yada Campagnolo ile hazır toplu gelen bir Tarmac modeli bulunmuyor çünkü Specialized'de mevcut değil. Eskiden vardı ama şuan yok.
İstediğiniz donanımda almak isterseniz Pro ya ya S-Works seviyesinde bir kadro ile bisiklet toplanabilir mağazalarda. Donanım için de aynı şekilde yardımcı olurlar.
Kadroların fiyatlarını mağazaları arayarak öğrenebilirsiniz. S-Works kadrolar genellikle stoklarda oluyor ama Pro seviyesi sipariş ile geliyor.
 
@Murat B. tekrar merhaba, lastikler aşınmış ve yarıklar var,
Michelin pro race3 aldım ama birşey sorucam.
Patlamayı önlemek için şu sıvılardan almak var aklımda ama yol bisikletine kullanan hiç görmedim
bilginiz var mı
(link)
 
İşte bende geldim..Forumda yeni üyeyim yeni konu zaten açamazken bana göre bir konu buldum ve de heyecanımı sizlerle paylaşmak istedim..
Herkese Ordu dan selamlar...
 

Dosyalar

  • DSC_0008.JPG
    DSC_0008.JPG
    51,6 KB · Okunma: 106
  • DSC_0010.JPG
    DSC_0010.JPG
    67,3 KB · Okunma: 110
  • DSC_0011.JPG
    DSC_0011.JPG
    129,1 KB · Okunma: 106
  • DSC_0013.JPG
    DSC_0013.JPG
    127,6 KB · Okunma: 109
  • DSC_0014.JPG
    DSC_0014.JPG
    115,7 KB · Okunma: 110
  • DSC_0015.JPG
    DSC_0015.JPG
    122,6 KB · Okunma: 111
@Hasan Çağri Çağrı bey Allez kadroya en fazla kaç mm genişliğinde lastik takılabiliyor. Frenlerde değişiklik yapılsa dahi olmaz mi 28 mm?
 
@Hasan Saylık
Hocam, sorunuzun tek kelimelik bir cevabı yok, çünkü üzerinde 28mm yazan her lastiğin genişliği aynı olmadığı gibi, aynı lastik takıldığı jantın genişliğine göre 2-3 mm daha dar veya geniş olabiliyor. Ben şu anda 27mm'lik Challenge Paris-Roubaix kullanıyorum, jantın üzerindeki ölçülen genişliği 30mm'ye yakın ve Allez Comp kadroya sığıyor.
 
@Murat B. Sizden başkasından cevap gelmesi zaten zordu Murat Hocam. Frenlerde değişikliğe gittiniz mi ? Yoksa direk o lastikleri takabildiniz mi ?
 
Geri