Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Specialized kadroların ömür boyu garantisi hakkında önemli açıklama

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.565
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
Sevgili Bisikletsever Arkadaşlarım. Son dönemde Caddebostan ve Etiler mağazalarımıza gelen müşterilerimizden SPECIALIZED BİSİSİKLET ve KADROLARIN Garanti kapsamları ile ilgili diğer bazı mağaza ve dükkanlarda, SPECIALIZED Markasının ÖMÜR BOYU GARANTİ vermediği söylenerek müşteri çekilmeye çalışıldığını ve ana markamız olan SPECIALIZED'in Dünya Bisiklet Sektörüne kazandırdığı ÖMÜR BOYU LİMİTLİ GARANTİ kavramının gerçek olmadığının savunulduğunu duymaktayız. Bu sebeple SPECIALIZED'in Garanti Koşulları hakkındaki bu açıklamayı yapma gereği duymaktayız. 1974 Yılında Lastik üretimi ile başlayıp 1976 yılından beri Amerika ve Dünya Pazarında Bisiklet ve Ekipman Üreten bir firma olan SPECIALIZED'in BÜTÜN KADROLARI UYGUN KULLANIM ŞARTLARINDA SÜRÜLDÜĞÜ (yani XC kadrosuyla Street yada DJ, All Mountain kadrosuyla DH koşullarında sürmediğiniz ) SÜRECE ÖMÜRBOYU BOYU GARANTİ KAPSAMI ALTINDADIR. Ayrıca Bisiklerlerde BÜTÜN BİSİKLET OLARAK 1 YIL, DONANIM OLARAKTA ÜRETİCİYE DAYALI 2 YIL GARANTİ KAPSAMINDADIR.

Ayrıca bakınız:
@Hasan Çağri, post: 1832896, member: 1592

Bununla ilgili SPECIALIZED'in orjinal dökümanı aşağıdadır... Ayrıca İsteyenler tekrardan Aşağıda vermiş oladuğum linktende bunu indirip okuyabilirler... Aşağıda verilenler SPECIALIZED'in sitesinden alıntıdır... Yukarıda açıkladıklarım bu yazının kısa bir özetidir... Daha detaylı bilgi için bu konuya yazabilir yada bana özel mesaj ile ulaşabilirsiniz...

(link)

BICYCLE FRAME AND COMPONENT WARRANTY POLICY
SPECIALIZED LIMITED WARRANTY
Specialized Bicycle Components, Inc. (“Specialized”), a California corporation located at 15130 Concord Circle, Morgan Hill,
California 95037, makes the following Limited Warranty concerning Specialized bicycles and framesets:

LIMITED LIFETIME WARRANTY ON BICYCLE FRAMES AND FRAMESETS
Subject to the following limitations, terms and conditions, Specialized warrants to the original owner for the lifetime of the original
owner of each new Specialized bicycle or frameset that the bicycle frame or frameset when new is free of defective materials and
workmanship. The lifetime limited warranty is conditioned upon the bicycle being operated under normal conditions and use, and
properly maintained. This limited warranty does not apply to paint/finish or components attached to the bicycle/frameset such as
front forks, wheels, drive train, brakes, seat post, handlebar and stem, or any suspension related parts or components.
Paint/finish, components attached to the bicycle/frameset such as front forks, wheels, drive train, brakes, seat post, handlebar and
stem, or any suspension-related parts or components are covered under the limited one (1) year warranty. Our Chainstays and
Seatstays will now include a 5 year limited warranty. This warranty is void if the bicycle or frameset was not purchased new or not
properly assembled by an authorized Specialized dealer.
LIMITED ONE (1) YEAR WARRANTY ON COMPLETE BICYCLE


Subject to the following limitations, terms and conditions, Specialized warrants to the original owner of each new Specialized
bicycle that this bicycle, when new, is free of defective materials and workmanship. This warranty shall expire one (1) year from
the date of the original purchase from an authorized Specialized dealer and is conditioned upon the bicycle being operated under
normal conditions and use, and properly maintained. This warranty is void if the bicycle was not purchased new from or not
properly assembled by an authorized Specialized dealer.
LIMITED ONE (1) YEAR WARRANTY ON SUSPENSION ATTACHMENTS & SUSPENSION RELATED EQUIPMENT

Also subject to the following limitations, terms and conditions, Specialized warrants to the original owner of each new Specialized
bicycle or frameset that the suspension attachment points, and suspension related equipment (including pivot points, bushings,
shock units, front suspension forks, chain stays and seat stays, shock links, fasteners) when new are free of defective materials or
workmanship. This warranty shall expire one (1) year from the date of the original purchase from an authorized Specialized dealer
and is conditioned upon the bicycle being operated under normal conditions and use, and properly maintained. This warranty is
void if the bicycle was not purchased new from or not properly assembled by an authorized Specialized dealer. Some branded
suspension equipment may have additional warranty coverage offered by the specific manufacturer. Please check in your ownerʼs
manual pack for information regarding these warranties or check with your authorized Specialized dealer for details.


ADDITIONAL CONDITIONS
This Limited Warranty is made only to the original owner of this new Specialized bicycle or frameset purchased from an authorized
Specialized dealer, and it shall remain in force only as long as the original owner retains ownership of the Specialized bicycle. This
Limited Warranty is not transferable. In order to exercise your rights under this limited warranty, the bicycle or frameset must be
presented to an authorized Specialized dealer, together with a receipt, bill of sale, or other appropriate written proof of purchase
which identifies the bicycle or frameset by serial number. Should this bicycle, frameset or any part be determined by Specialized to
be covered by this warranty, it will be repaired or replaced, at Specializedʼs sole option, which will be conclusive and binding. The
original owner shall pay all labor charges connected with the repair or replacement of all parts. Under no circumstances does this
limited warranty include the cost of travel or shipment to and from an authorized Specialized dealer. Such costs, if any, shall be
borne by the original owner. This limited warranty does not apply to normal wear and tear, nor to be claimed defects, malfunctions
or failures that result from abuse, neglect, improper assembly, improper maintenance, alteration, collision, crash, or misuse. This
bicycle or frameset has not been designed, engineered, distributed, manufactured, or retailed for uses in trick riding, ramp riding,
jumping, aggressive riding, riding on severe terrain, riding in severe climates, riding with heavy loads, commercial activities, or any
similar activities; such uses may damage the bicycle, can cause serious injury to the rider, and in all cases will void this warranty.


USEFUL PRODUCT LIFE CYCLE
Every Specialized bicycle and frameset has a useful product life cycle. The length of that useful product life cycle will vary with the
construction and materials of the bicycle or frameset, the maintenance and care the bicycle or frameset receives over its useful
product life cycle, and the type and amount of use the bicycle or frameset is subject to. Use in competitive events, trick riding,
ramp riding, jumping, aggressive riding, riding on severe terrain, riding in severe climates, riding with heavy loads, commercial
activities and other types of nonstandard use can dramatically shorten the useful product life cycle of a Specialized bicycle or
frameset that would not be covered by this warranty. ALL SPECIALIZED BICYCLES AND FRAMESETS SHOULD BE
PERIODICALLY CHECKED BY AN AUTHORIZED SPECIALIZED DEALER for indicators of stress and/or potential failure,
including cracks, deformation, corrosion, paint peeling, dents, and any other indicators of potential problems, inappropriate use, or
abuse. These are important safety checks and very important to help prevent accidents, bodily injury to the rider and shortened
useful product life cycle of a Specialized bicycle or frameset.
THIS IS AN INTEGRATED AND FINAL STATEMENT OF SPECIALIZEDʼS LIMITED WARRANTY. SPECIALIZED DOES NOT
AUTHORIZE OR ALLOW ANYONE , INCLUDING ITS AUTHORIZED DEALERS, TO EXTEND ANY OTHER WARRANTIES,
EXPRESS OR IMPLIED, FOR SPECIALIZED. NO OTHER REPRESENTATION, AND NO STATEMENT OF ANYONE BUT
SPECIALIZED, INCLUDING A DEMONSTRATION OF ANY KIND BY ANYONE, SHALL CREATE ANY WARRANTY
REGARDING THIS BICYCLE OR FRAMESET. ALL OF THE REMEDIES AVAILABLE TO THE ORIGINAL OWNER ARE STATED
HEREIN. IT IS AGREED THAT SPECIALIZEDʼS LIABILITY UNDER THIS LIMITED WARRANTY SHALL BE NO GREATER
THAN THE AMOUNT OF THE ORIGINAL PURCHASE PRICE AND IN NO EVENT SHALL SPECIALIZED BE LIABLE FOR
INCIDENTAL OR CONSEQUENTIAL DAMAGES.
DISCLAIMER


All other remedies, obligations, liabilities, rights, warranties, express or implied, arising from law or otherwise, including but not
limited to, any claimed implied warranty of merchantability, any claimed implied warranty arising from course of performance,
course of dealing or usage of trade, and any claimed implied warranty of fitness, are disclaimed by Specialized and waived by the
original owner. Some states, jurisdictions, countries, and provinces do not allow some or all of the limitations set forth herein, or
the exclusion or limitation of incidental or consequential damages. If any provision is found unenforceable, only that provision shall
be stricken and all others shall apply. This limited warranty does provide the original owner with certain legal rights and recourse
and the original owner may possess other rights or recourse, depending on the state, jurisdiction, country, or province.
WARNING:
Not every bicycle and component is made for every conceivable use. A road bike, for example, is not suitable for off-road riding.
Also, some bicycles and components are built to be lightweight, which means they may not be appropriate for riders who are
approaching 250 pounds in weight (over 240 pounds, for example). Riders approaching 250 pounds in weight should not ride any
bicycle equipped with Specialized-branded composite seat posts, handlebar stems, or handlebars.
Failure to follow this warning may result in catastrophic failure of the component or bicycle, which may lead to serious personal
injury or death.

Ayrıca garanti ile ilgili Sıkça Sorulan Sorular bölümündeki cevapları da incelemek isteyen arkadaşlar (link) tıklayarak ceveapları okuyabilirler...

İlginiz ve anlayışınız için Teşekkür ederim... Ayrıca kendi bisikletini sevdirerek değil başka markalara çamur atarak satma çabasında olan arkadaşlarıma teesüf eder, bu şekilde davranmayarak Türk Bisiklet Camiası'nın büyümesinde bizler gibi çabalayan diğer Bütün Bisikletçi Dostlarımızın bu yazıyı üstlerine alınmayacaklarını ümit ederim...Bol Pedallı Günler , İyi Forumlar dilerim...

HASAN ÇAĞRI TERZİOĞLU...
 
Scudo
Gerçek verilere dayalı bilgileri, bilirkişilerden almak daha sağlıklı oluyor.
Bu yüzden etraftan duyduklarınıza itibar etmeyiniz arkadaşlar.
 
Merhaba,
2. el alınan bisikletlerde veya özellikle kadrolardaki garanti koşulları hakkında sizden bir bilgi rica edebilir miyiz?
 
@Berke ÖZTÜRKMEN

2.el bisiklet aldığınız zaman bütün bisiklet için olan 1 yıl ve donanım için olan 2 yollık garanti devre dışı kalıyor... Fakat kadronun garantisi uygun koşullarda kullanıldığı ve faturası mevcut olduğu sürece devam ediyor...
 
benim anlamadıgım konu örnek olarak xc kadroyo diyelim kırıldı adam sede street yapmışsın sen veya nasıl anlıyolar kullanımalanı dışı oldugunu...
 
@saka

Çok basit...

Kadronun kırılma yerine yerine nerden zorlandığını tespit edebiliyor... Ve daha sonra ordan kırılması için ne kadar zorlanması gerektiği belirleniyor... Bunlar belirlendikten sonra o zorlamanın yapılması için hangi koşullarda kullanılması gerektiği bazı tablolardan seçilip nasıl kırıldığı ortaya çıkıyor...

Örnek olarak ; Bir XC kadrosu drop outlarından kırılmış yada çatlamış ise yüksek yerlerden uygun olmayan şekillerde atlanmış yada zorlanmıştır... Yada Bir XC kadrosu alın borusunun altından çatlamış yada kırılmış ise ya kullanılabileceğinden daha yüksek mesafeli bir amortisör ile zorlanmıştır (mesela epic kadrolar için uygun olan max 120mm, stumpjumper kadrolar için ise max100mm dir... Bundan daha yüksek maşalar kullanılırsa alın borusu bunu kaldırmayabilir... Bununla ilgili kadroların üzerinde uyarı etiketi vardır... ) yada yüksek yerlerden uygun olmayan şekillerde atlanmıştır...

Bu verilen örnekler Türkiyede en çok rastlanan kırık türleri ve tespiti aslında sanılandan çok çok daha kolay...
 
@Hasan Çağrı

Şayet bu süreler bisikletin fatura tarihinden itibaren dolmadıysa bu garantiyi sağlamak zorundasınız. Sağlamıyorsanız yasadışı bir işlem yapıyorsunuz demektir. Garanti kişiye değil ürüne verilir.


Saygılarımla.
 
ne garantiymiş be bir ömür boyu dilek olay ve ömür boyu o kadroyada katlanabilmek ayrı bir tecrübe gercekten:)
 
@gurkan

Yukarıda eğer çatpat bile olsa ingilizceniz var ise şunu anlayabilirsiniz; Garanti sadece orjinal sahibi için geçerlidir... Bunun yasa dışı bir tarafı yok... Yukarıda öreniği ve orjinal halini verdiğim metin Specialized Firmasının kendi verdiği metindir ve biz distribütör olarak bunun dışına çıkamayız çünkü anlaşmalarımız böyledir...

Garantinin kişiye bağlı olmadığını bende biliyorum... Fakat 2. el satan ikişi bisikletin üzerindeki sağlam frenleri söküp aynısının çalışmayan bozulmulş olan bir tanesini takabilir yada diğer herhangi bir parçasını... Yani bu bir elektronik eşya olmadığı için üzerindeki sağlam herhangi bir parça bozuk olanı ile değiştirilip satılabilir, böylece üzerindeki bzuk parça garantiden değişir... Bu işlem oldukça kolaydır çünkü bisikletin üzerindeki hiç bir malzeme o bisikletin kadro seri numarsı ile eşleştirilerek satılmamaktadır... Bu gibi durumlara karşı Büyük markalarda kendilerini korumak durumundadırlar...

Buna örnek olan bisikletten çok daha büyük bir sektör olan otomativ sektörü için; (Marka vermeye mecbur hissettim kusurabakmayın) Otomobil firması Kia 2008 yılında sattığı bütün Sorento model SUV sınıfı araçları için ARAÇLAR İLK SAHİPLERİ ÜZERİNE RUHSATLI OLDUĞU SÜRECE GEÇERLİ OLMAK ÜZERE ÖMÜR BOYU GARANTİ vaad ediyordu...

Hadi ben mühendisim hukuktan anlamıyorum, bu kadar büyük bir otomobil firmasının o kadar çok avukatından herhangi bir taneside bunun yasa dışı olduğunumu bilmiyor yoksa sizmi çok biliyorsunuz acaba?


SAYGILARIMLA....


Konu ile ilgili markalara yönelik mesajlar silinerek konunun farklı yönlere saptırılmasının engellenmesi amaçlamıştır... Bilgilerinize...
 
Benim merak ettiğim ise XC olarak aldığımız kadronun XC yarışında kullanılması halinde garanti hala geçerli oluyor mu ? Bildiğim kadarıyla bazı firmalar yarış koşulduğu takdirde garantiyi geçersiz kılıyorlar, Specialized de durum nedir ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkan DURU
Hakan abi yukarıdaki yazıda limited garantinin tanımı içerisinde bununla ilgili bir açıklama olması lazım... Şu an çevirme aşamasındayım üniversite tezi falanda devrede olunca zaman yetmiyor her şeye ...
 
Öncelikle tarzınız hiç hoş değil. Sizden çok daha iyi ingilizce biliyor olabilir ve ya hiç bilmiyor olabilirim. Eğer moderatörlük yapacaksanız belli bir ogunlukta olmanız gerekir. Bu işi senelerce yapmış biri olarak size tavsiyemdir bunu da çarpıtmayın lütfen. Firmanın tabi ki bir garanti prosedürü vardır fakat bu satışı Türkiye'de yaptığınız için çerçeveyi 1. derecede çizen bakanlığın garanti şartlarıdır. Bunun haricinde otomobil firmaları ikinci el ürünlerde garanti vermiyor gibi bir durum söz konusu değildir. Şayet garanti süresi bitmişse (min 2 yıl) Kendi belirledikleri kapsamlarda parça ve gövde garantisini verirler. (Parçalar yetkili servislerce değiştirilmişse; değişip değişmediğinin de önemi yoktur garanti kapsamındadır, ayrıca değişen parçalar da kendi garanti süreçlerini başlatır.Ve kritik parçalar barkodla izlenebilir nitelikte olup değişip değişmedikleri zaten araç bilgisi sorgulatıldığında görülebilir.ABS EBD modülleri, knuckle vs gibi güvenlik parçaları) Bisikleti otomobille kıyaslamak bu bağlamda pek doğru değil. İsim önemli değil ben de bir otomobil firmasında mühendis olarak görev yapıyorum. Bu işin hukuk okumakla ilgisinden ziyade bilinçli tüketici olup olmamakla ilgisi vardır.

Bahsettiğiniz konuda ise bunu ilk sahibi de yapabilir ikinci veya üçüncü de. Elektronik ürünlerde de yapılabilir, ve farkedilebilir veya edilemeyebilir. Siz de böyle bir durumla karşılaşırsanız garanti kapsamı dışında bırakabilirsiniz fakat ilk fatura tarihi 2 yılı aşmamış bir üründe elde fatura bulunduğu takdirde (kanıtlanığı durumda) garanti vermiyoruz demeniz bu müşteri ilgili mercilere başvurduğunda sizi sıkıntıya sokabilir. Eğer bir parça üzerinde yetkisiz ellerce ve uygun olmayan bir şekilde değiştirilmişse bunu kanıtlamak sizin yükümlülüğünüzdür , dayanaksız bir şekilde bunu iddia edemezsiniz. Kanunlar genelde tüketiciden yanadır. Garanti süresi dışına çıktığında da tabi ki 2. el olsun yada olmasın ek bir garanti süresi vermek gibi bir yükümlülüğünüz bulunmuyor. Çok bilmekten ziyade, dostça bir tavsiye olarak algılamanızı umarım.
 
İlk olarak yazımı okursanız otomobil firmaları2. sahiplerine garanti vermiyor demedim... ÖMÜR BOYU GARANTİ SADECE İLK SAHİBİ İÇİN GEÇERLİDİR dedim..

İkinci olarak ise Eğer bir Speciliazed sahibi iseniz ve 2. el almış iseniz yukarıdaki yazana göre kadronuz ömür boyu garantili değildir... Sadece 5yıl garanti kapsamına girer... Fakat Specialized ve diğer büyük firmalar marka imajını korumak amacı ile kaçıncı sahibi olursa olsun dünyanın heryerinde garantiyi devam ettirirler...

Gene yukarıda yazdığı üzere Bisikletin üzerindeki parçalar üretici kapsamında garantilidir... Yani Eğer aynakolunuz çatladı ise unu eğer Türkiyede distribütörü yok ise yenilemek bizim görevimizdir ama eğer Türkiye distribütörü var ise garanti kapsamında yapılması gerekene biz aracı oluruz orjinal sahibi için...

Fakat eğer bisikletin ikinci sahibi iseniz Parçaların garantileri üretici bazında devam edip sadece bizim aracı olma durumumuz ortadan kalkmaktadır... Yani ikinci el aldığınız bir SPECIALIZED'in x marka aynakolu yada freni bozulursa bunu fatura tarihinden itibaren garanti süresi dolmamış ise X markasının mevcut ise Türkiye, mevcut değil ise en yakın global distribütörü ile irtibata geçerek işlem yapılması sıransında biz aracılık etmeyiz kullanıcı endi işlemlerini kendisi yürütür...

Yani garantiniz devam eder fakat SPECIALIZED Distribütör ve bayilerinin işlem yürütme mecburiyeti kalmamış olur...

Sınırlı garanti durumu kullanıcıyı asla SPECIALIZED ürünleri hakkında madur etmeyecek ama SPECIALIZED'in kendi ürünü olmayan durumlardada sorumluluğu Bayi ve Distribütörler yerine ürünün üreticisine bırakılmıştır... Bu şekilde isterseniz 1342569. kullanıcı olun garantiniz devameder ama kadro ve kadro üzerindeki Specialized üretimi amortisörler (ki Specialized amortisörler 1 yıl garantilidir ve arıza halinde tamiri yapılmaz komple değiştirilir) dışındaki parçalarda bayi ve distribütörler sorumluluk almamış olur...

Yazı tarzım için ise sert olduğunu kabul etmek en doğrusu olacaktır... Özür dilemekte vazifemizdir... Fakat bu yazıyı buraya yazarken Yönetici olarak değil AKTİF PEDAL yetkilisi olarak bu yazıyı yazdım... Son 2 ay içerisinde bu garanti durumu yüzünden mağazalarımızda müşterilerle yaşadığımız diyaloglardan dolayı olan gerginliğimiz yazıya yansımıştır...

Sİzinde büyük yatırımlar yaparak bir ülkeye kazandırmaya çalıştığınız marka sürekli olarak garanti ve üretim kalitesi olarak başka marka satıcıları tarafından kötülendiği zaman biraz sinirlenmek insani yapımızdan geliyor olsa gerek...
 
Otomobil örneğinizde sınırsız garanti kısmı dikkatimi çekmemiş o konuda yanlış anlamış olabilirim kusura bakmayın, özür dilerim.

Markayı kötülemek gibi bir niyetim kesinlikle yok. Sadece ileride sizin de mağdur olmamanız için önemli bir noktaya değinmek istedim.

Sonuç itibariyle bir ürün satıyorsunuz ve sizden çıktığı andan itibaren bunun bir garanti süresi vardır. Otomobillerdeki durum biraz daha farklı olmakla birlikte yine de araç parktan/galeriden çıktığı anda bir süreç başlar ve Türkiye şartları için min. belirlenen sürede bu kapsam devam eder. 3 ya da 5 yaşındaki bir araç ikinci el olarak yetkili tarafından satışa çıktığında firma kendisi belirli kapsam dahilinde sınırlı garantiyi sunar. Neyse bunlar önemli değil.

Sizin sattığınız ürün üzerindeki A marka komponent sizin ürünle birlikte verdiğiniz garanti süresi kapsamında arıza yapmışsa bunun onarımı ya da Tüketici Hakları Kanunun yanılmıyorsam 4. maddedeki durumlar söz konusu olduğunda değiştirmek sizin sorumluluğunuzdur, bu sorumluluğunuz da ürünü ithalatçıya gönderip tekrar tüketiciye sunmak olabilir. Bunda da ithalatçı ürünü biz getirmedik neden biz onarımını/değişimini yapalım diyebilir. Farklı ithalatçılardan gelen ürünlerde durum bu şekilde en azından. Burada ihale yine size kalacaktır gibi duruyor.

Yüksek yatırımlar yapılan bir firmadayım ve müşteriler veya diğer firmalardan haklı haksız ciddi şikayetleri ben de okuyorum. Bazılarında müşteri haklıdır bazılarında ise art niyetle kullanılıyordur, ama bir markayı temsil şekliniz o markayı yüceltir. Sakin olmakta fayda var.

Umarım hiçbir müşteriniz en ufak bir sorun dahi yaşamaz ve ne siz ne de müşteriniz sıkıntı yaşar.


İyi akşamlar dilerim.
 
Hakan abi yarışçılar için garanti olayının araştırmasını bitirdim. Durum şu şekilde; Specialized kadrolar alanlarında kullanıldıkları sürece yani XC ise XC, FR ise FR olmak şartı ile yarışlarda kullanılsalar bile ÖMÜR BOYU GARANTİ kapsamında olmaya devam ediyorlar. Çünkü bu SPECIALIZED bisikletler her zaman üst düzey performans verecek şekilde üretiliyor ve bu koşullara hazır olmuş oluyor.

Bunun dışında SPECIALIZED kendi internet sitesinde ÖMÜR BOYU GARANTİ açıklama yapan ve bunun arkasında her şekilde sorunsuz duran tek markadır... Çünkü SPECIALIZED'in ürettiği tüm bisikletler satıldıkları ülkenin değil Amerikadaki üretim standartlarının üzerindeki şartlara dayanacak şekilde test edilerek üretilmektedir... Yani SPECIALIZED farklı ülkeler için farklı kalitelerde üretim yapmamakta ve kalite standartlarının oldukça yüksek olmak zorunda olduğu Amerika pazarının da daha üstünde üretim yapmaktadır.

Bisikletler seri üretime geçmeden önce California'da ki dünyanın en büyük bisiklet test merkezinde standartların çok üzerinde test edilip onay almaktadırlar... Bu sayede SPECIALIZED sattığı her gövde için ÖMÜR BOYU GARANTİ çok rahat bir şekilde sıkıntısız sağlayabilmektedir. Bunun yanında SPECIALIZED ve CERVELO markaları bu üretim standartlarının daha yukarıya çekilebilmesi için bir çalışma içerisindedirler... Bu çalışmalar sonucundan ağırlıktan, performanstan ve kaliteden ödün vermeden daha sağlam bisikletlerin üretilme zorunluluğu ortaya çıkarıomak istenmektedir.
 
Amerikadan getiriyorum 2009 sezon başı malum sahilde. Var mı bundan sizde?. Resimde görüldüğü gibi maliyeti 4.000 $ Marka reklamınızı yaparım sahilde sponsor olursanız bedeli 2.000 $ malum kriz var cihanı alemde. Biliyorsunuz topladığım sikletler pardon bisikletler toplayacağımın teminatıdır bu cemiyette , ama yoksa arpa resimleride olmaz forumda. Malum mekanda 2009 Ekimde İran pilavı ile cacıkla devam edcez inşallah Bostancıda mekanda. Yoksa Bibendum bu tarihetn sonra çok makara yapacak cümle alemle. Anlayana davul zurna saz anlamayana Davulcunun tokmağı bile az.
 
Bunun yeri burası değil ama sen sordun cevaplayayım Cüneyt abi... Amerika fiyatı +KDV olarak getirebiliyoruz nerdeys bütün ürünleri...
 
Garanti Konusu Önemli bir yığın para verip aldığın ürün seni çıldırtan sinir yapan bir duruma düşebiliyor.İthalatçı garantisi dışında sana ürünü satan bisikletçininde müşterisi ve ürününün arkasında durup ilgilenmesi önemli.Gerçek bir olay:Forumdada ikinci eli satılan popüler kadrolardan birini kullanan arkadaşın kadrosunun bazı yerlerinin rengi soluyor.Arkadaşta bu kadroyu getiren firmanın temsilcilerine gidip danışıyor.Bisikletçilerden biri bunda birşey yo diğeri ise üzerine meyve suyu dökülmüş diyerek müşteriyi yolluyorlar.Müşteri ithalatcısıyla irtibata geçince apar topar kadro alınıp ithalatçıya yollanıyor.Büyük bir ihtimallede değişti yada değişecek.Burada önemli olan sattığı ürünle ilgilenmeyen bisikletçi yani bayi.Meyve suyu dökülmüş kadro.Umarım bu yazdıklarımı okuyup utanıyordur.
 
Güzel bir çalışma emeğine saglık. Bunun gibi bir örnek de Giant için isteriz. :) ilgililer ve konu üzerinde deneyim sahibi olan bütün bisikletseverlere duyurulur.. "Giant ın garanti koşulları nedir?"

Teşekkürler:eek:
 
Zekicim bu bölüm aktif pedalın kendi bölümüdür. Ve malesef aktif pedal Specialized, Nirve markalarını bizlere sunuyor (Giant hariç). Bu konula ilgili detaylı bilgiyi Giant ın türkiye distribüitörü olan şirketten öğrenmeni tavsiye ederim. Özel mesaj ile firmanın iletişim bilgilerini gönderdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: ZekiAlper
Geri