Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Specialized kadroların ömür boyu garantisi hakkında önemli açıklama

@Zeki.Alper


Doruğun dediği gibi bunu O markanın yetkilisine sormak gerekli :)
 
Scudo
@Hasan Çağri Türkiye'de satılan her ürün kullanma kılavuzu Türkçe olma mecburiyeti vardır. Bu yazıyıda referans gösterildiğinden Türkçeleşmiş hali ile yenilenmesinde fayda vardır.

Birde Türkiye şartlarında da o 1 yıl garanti geçerli mi? benim bildiğim Türkiye'de 2 yıl garanti zorunluluğu var. Yanlışım varsa düzeltiniz.
 
Evet ya, altı yıllık bir diyalog, nereden bulup bulup getiriyorsunuz bunları :)
 
@sinobjk

Hortlat ne?

@Mustafa Y.

Tam zamanı bence, Ya siz ce???

@Kuzey Ege

Konuda geçen garanti kapsamının karşılığı burada yazılmış ama İngilizce. Benimde İngilizce bilme mecburiyetim yok. Razbiraş...
 
@Asusmune konu sahibini bile hortlattin adam 1 sene sonra foruma girdi:harika:
 
@gmfaruk bugün sabah konuya yazdı. yani benle alakalı değil. İbrahim arkadaşım buradan alıntı yapınca gördüm ki açıklama kopyala-yapıştır İngilizce.
Eeee bizde buradakiler gibi İngilizce de yok. bende Türkçesi varsa eklesin dedim. Kötü mü yaptım;)
Millette hemen alarma geçmişşşşş:cool:
 
@Asusmune
Merhaba

Garanti ve kullanım koşulları ile ilgili Türkçe bilgilendirme kartı aldığınız Specialized bisikletler ile birlikte geliyor. Bisikletinizi teslim alırken tarafınıza verilmedi ise mağazalarımızdan temin edebilirsiniz.

Son güncelleme ile birlikte
Aldığınız Specialized bisikletlerin kadroları için ilk 5 yıl resmi sonrası için iyi niyet garantisi,
Aldığınız Specialized bisikletlerin kadroları 2 yıl boyunca boya kusurlarına karşı garanti,
Aldığınız Specialized bisikletlerin mekanik parçaları için 2 yıl parçanın üreticisinden doğan garanti mevcuttur.

İyi niyet garantisi demek sizin bisikletinizi olması gerektiği koşullarda kullanmış olmanız, gerektiği şekilde bakım ve temizliğini yapıyor olmanız demektir.

Örneğin bisikletinizi 1 sene boyunca balkonda açıkta, hiç ellemeden bırakırsanız toz ve yağmur etkisi ile sele borusu sıkışabilir bu bir garanti sorunu değildir.
Bisikletinize uygun olmayan ekipman bağlarsanız oluşabilecek hasarlar garanti sorunu değildir.
Bisikletinizin üzerindeki vidaları (özellikle sele borusu, kadro kulağı, matara kafesi) olması gerekenden fazla sıkarak bu kısımlarına zarar vermeniz garanti sorunu değildir. Bu durumlar teknik servis noktaları ve yetkililer tarafından kolaylıkla anlaşılabilir.
Ayrıca çok karşılaşılan bir konuda karbon kadrolarda oluşan hasarlar oluyor. Arkadaşlar bu işin eğitimi almış, mekanik ve malzeme bilgisi alan kişiler kadroları incelemekte ve karar vermektedir. Bir kadronun üzerindeki hasarın üretimsel ya da darbe ile oluşup oluşmadığını anlamak oldukça kolaydır. Kadronun detaylı fotoğrafları bunun için yeterlidir.
Örneğin üst borunun ortasında saçaklanma yapmış dikey bir çatlağın kendiliğinden oluşma imkanı yoktur.

Ayrıca kaza yapan ya da darbe ile kadrolarına bir şekilde zarar vermiş kullanıcıların iyi niyetli tavırlarına karşılık olarak, ürünü garanti kapsamına sokmayan ama cüzi bir ücret karşılığında değişimi sağlayan Crash Replacement uygulamasını da Türkiye'de sıkça gerçekleştirmekteyiz.

Faturanın aslının yada aslı gibi olan kopyasının saklanması Specialized tarafından garanti prosedürü içerisinde bize bu evrakın sorulmasından dolayıdır. Yani Specialized firması fatura ibraz edilmediği sürece garanti işlemini başlatmıyor demektir. Faturası olması durumunda yurtdışından alınmış ürünlerinde garanti işlemlerini gerçekleştirmekteyiz. Fakat yurt dışından alınmış ürünlerin garanti değişimleri sırasında ek masraflar oluşur ise (gümrük ve taşıma), bunlar kullanıcının kendisine ait olmaktadır.

Specialized ile ilgili tüm sorularınızı bana özelden yada forum da beni etiketleyerek sorabilirsiniz. Elimden geldiğince cevap vermeye çalışacağım.
 
@Hasan Çağri Hasan bey Çok teşekkürler. Tek mesajla garanti olayını özetlemişsin.
Kolaylıklar dilerim.
( Bu açıklama ilk mesajınıza eklenirse çok iyi olur )
 
Benim merak ettiğim garantiden kadro değiştirenlerin yeni kadrosunu kim monte ediyor? Yani bisikleti kim topluyor? Servisi mi? ve bunun için de kullanıcı montaj parası ödüyor mu? Ya da istediği bir yer de hatta kendisi becerebiliyorsa kendisi de toplayabiliyor mu?
 
@massaget

Garanti değişimi olduğu zaman sökme ve montaj işlemini biz gerçekleştiriyoruz. Kullanıcıdan herhangi bir ücret talep edilmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: massaget
@Hasan Çağri

Hasan Bey; izninizle bir şey sormak istiyorum.

Örneğin, XC kadrosunun drop out'lardan kırılma senaryosunda bir çizelge yada talimatnameye bakılıp "buradan kırıldıysa kesin atlamıştır/amacına uygun kullanılmamıştır" diye mi karar veriliyor?

Mesela, yine drop out'lardan kırılan bir XC kadro'nun gerçekten üretim hatası olabileceği ihtimali gözardı mı ediliyor?

Bu konuyu biraz açarsanız sevinirim. Ana konuyla biraz alakasız oldu ama çok merak ettiğm bir husus.
 
@Tuncay Üner

İlk olarak;

Kırığın şekline, yerine, büyüklüğüne bakılıyor. Mesela karbon kadro üst boru üzerinde kadroya dikey bir hasar ise bu genellikle o bölgede ya da bölgeye gerçekleşen baskıdan gerçekleşiyor. Çünkü o bölgede katmanların yapısı gereği kendiliğinden bir karbon çatlağının kadroya dikey oluşma imkanı yok.

Drop outlar için mesela birleşim yerine uzaklığına, kırılma açısına ve kırığın şekline bakılıyor. Alüminyum ise yine birleşim yerlerine olan uzaklığa, malzemenin ayrılma şekline bakılıyor. Gözardı edilen bir şey olmuyor ama aynı şekilde suistimal'e de izin verilmiyor.

Garanti departmanların tek işi inceleme olan, yılda binlerce hasarlı ürün inceleyen bu işin uzmanı olmuş kişiler çalışıyor.

Bizlerde karşılaştığımız durumlara baktığımız da eğer bu darbe ile oluşmuş deniyor ise müşterinin itirafı ile karşılaşıyoruz. Müşteriler başta ben yapmadım dese bile "ama şöyle oldu, ama böyle olmuş olabilir" diyorlar. Kolay kolay yanılmıyoruz yani.

Zaten garantiye girebilecek durumlar anında değerlendirilip işlemi yapılıyor. Bu konuda da bizden hızlısı yok sanırım. Yaklaşık süre 10-15 gün (tabi değişim ürünü stoklarda var ise)
 
Benim aklıma takılan nokta, kadronun kırılmasında belki de üretim hatası var ve bu nasıl anlaşılır? Sonuçta kul yapımı, kaynakların birinde hata varsa ve bu yüzden kadro kırıldığında o saydığınız yüksekten atlama vs gibi, sebepleri nasıl doğruluyorsunuz? Tesekkürler
 
@Yasin Görcü

Merhaba,

Kaynakta hata var ise oluşan kırış şekli ile zorlanmadan kaynaklı oluşan kırığın şekilleri birbirinden farklıdır.
Birtanesi patlaka benzer şekilde kırılırken diğeri uzama göstererek kırılır en basit örnek olarak. Kırılma bölgeleri de aynı şekilde. Alın borusunun alt bölgesinde oluşan açılmalar genellikle yüksekten atlama yada olması gerekenden uzun çalışma mesafeli maşa kullanımına bağlı olur.
 
Ilk satin alan kisi 5 yıl boyunca bakimlarini yetkili serviste yaptirirsa, ve düşmeden durup dururken şasi çatlar kirilirsa garantiden degistirmek mumkun.

İkinci elde garanti devre dışı, düzenli bakimlari baska yerde yapilirsa garanti devre disi, agir bir kişi kullanirsa, kötü yollarda kullanilirsa garanti disi.

Sonuc olarak sadece fabrikada kaynakta bir hata varsa bu garanti kapsaminda. Eh bu zaten her üreticinin vermek zorunda oldugu bir garanti. Ayipli mal kapsaminda turkiyede zaten 2 yildan sonra bile garantiye girebilecek bir sey.

Acikcasi bu iyi bir pazarlama stratejisinden fazlasi degil bence. Ha mosso ha specialized, garanti konusunda bana pek farkli gelmediler. Trek de ayni şekilde.

Dolayisiyla alacaksaniz garantiden değil bisikletin özelliklerinden dolayi almak lazim...
 
@Hasan Çağri
7. Ayıplı Mal ve Ayıplı Hizmette Tüketiciye Sağlanan Haklar Tüketici Lehine Genişletilmektedir a- 4077 sayılı Kanunda düzenlenmiş olan 30 gün içinde ayıbın giri- şimciye bildirilmesi yükümlülüğü kaldırılmaktadır (6502 say.K.10 gerek- çesi)10. b- Malın teslimi ya da hizmetin ifa edilmesinden itibaren 6 ay içinde ortaya çıkan ayıpların teslim anında var olduğu karineten kabul edilmiştir (6502 say.K.12/I) 11. c- Bir ürünün ayıplı çıkması durumunda tüketicinin ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birini seçmesi hâlinde, girişimci, tüketicinin seçmiş olduğu bu hakkı azami 30 işgünü

Seçimlik hakları yazmaya gerek varmı.

Mağazaya müdür yaptığınız kişi sadece tezgahtar ağzı ile konuşuyor ama "hizmet" ve "servis" çok başka konular.

Hele ayıplı mal için alınan nakiti artık benim diye cebe atma dönemi çoktan bitti..

Hala Halil beyle yapmış olduğum berbat konuşmadayım, çok ayıp ediyorlar çok.
 
Geri