@Asusmune
Merhaba
Garanti ve kullanım koşulları ile ilgili Türkçe bilgilendirme kartı aldığınız Specialized bisikletler ile birlikte geliyor. Bisikletinizi teslim alırken tarafınıza verilmedi ise mağazalarımızdan temin edebilirsiniz.
Son güncelleme ile birlikte
Aldığınız Specialized bisikletlerin kadroları için ilk 5 yıl resmi sonrası için iyi niyet garantisi,
Aldığınız Specialized bisikletlerin kadroları 2 yıl boyunca boya kusurlarına karşı garanti,
Aldığınız Specialized bisikletlerin mekanik parçaları için 2 yıl parçanın üreticisinden doğan garanti mevcuttur.
İyi niyet garantisi demek sizin bisikletinizi olması gerektiği koşullarda kullanmış olmanız, gerektiği şekilde bakım ve temizliğini yapıyor olmanız demektir.
Örneğin bisikletinizi 1 sene boyunca balkonda açıkta, hiç ellemeden bırakırsanız toz ve yağmur etkisi ile sele borusu sıkışabilir bu bir garanti sorunu değildir.
Bisikletinize uygun olmayan ekipman bağlarsanız oluşabilecek hasarlar garanti sorunu değildir.
Bisikletinizin üzerindeki vidaları (özellikle sele borusu, kadro kulağı, matara kafesi) olması gerekenden fazla sıkarak bu kısımlarına zarar vermeniz garanti sorunu değildir. Bu durumlar teknik servis noktaları ve yetkililer tarafından kolaylıkla anlaşılabilir.
Ayrıca çok karşılaşılan bir konuda karbon kadrolarda oluşan hasarlar oluyor. Arkadaşlar bu işin eğitimi almış, mekanik ve malzeme bilgisi alan kişiler kadroları incelemekte ve karar vermektedir. Bir kadronun üzerindeki hasarın üretimsel ya da darbe ile oluşup oluşmadığını anlamak oldukça kolaydır. Kadronun detaylı fotoğrafları bunun için yeterlidir.
Örneğin üst borunun ortasında saçaklanma yapmış dikey bir çatlağın kendiliğinden oluşma imkanı yoktur.
Ayrıca kaza yapan ya da darbe ile kadrolarına bir şekilde zarar vermiş kullanıcıların iyi niyetli tavırlarına karşılık olarak, ürünü garanti kapsamına sokmayan ama cüzi bir ücret karşılığında değişimi sağlayan Crash Replacement uygulamasını da Türkiye'de sıkça gerçekleştirmekteyiz.
Faturanın aslının yada aslı gibi olan kopyasının saklanması Specialized tarafından garanti prosedürü içerisinde bize bu evrakın sorulmasından dolayıdır. Yani Specialized firması fatura ibraz edilmediği sürece garanti işlemini başlatmıyor demektir. Faturası olması durumunda yurtdışından alınmış ürünlerinde garanti işlemlerini gerçekleştirmekteyiz. Fakat yurt dışından alınmış ürünlerin garanti değişimleri sırasında ek masraflar oluşur ise (gümrük ve taşıma), bunlar kullanıcının kendisine ait olmaktadır.
Specialized ile ilgili tüm sorularınızı bana özelden yada forum da beni etiketleyerek sorabilirsiniz. Elimden geldiğince cevap vermeye çalışacağım.