Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Specialized mi Merida mı?

@necolondon1973 alintiladiginiz kişi 2016'dan beri foruma girmemiş, dolayısıyla cevap veremeyebilir.

Reacto 400, belirttiginiz gibi Aero bir bisiklettir, aero geometri seviyorsaniz 105 grupsetli, karbon maşa ve sele borusu ile güzel bir bisiklet. Uygun fiyata bulursanız alinabilir, şahsen benim hoşuma gidiyor.

Yalniz kaç model olduguna ve 105 grupsetin hangi seri olduğuna dikkat edin.
karbon sele borusunun önemi nedir
 
Scudo
Daha yumuşak malzeme olmasından dolayı mı ?
karbon daha sert değil mi ?

@trainspotting35 deneyimlediniz mi kendiniz hissediliyor mu bu sönümleme yoksa teoride mi kalıyor. gravel alacağım için titreşimde önemli olabilir :)
 
  • Beğen
Tepkiler: OmegA
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Daha yumuşak malzeme olmasından dolayı mı ?

Karbon fiber katmanlar halinde üretildiği için, elyaf plakalarının yerleşim şekli ve cinsini değiştirerek üreticinin dilediği yönde esneme, dilediği yönde sertlik verebildiği non-uniform bir malzemedir. Forumun karbon fiber konuları derya deniz, okumanızı öneririm.
 
Karbon fiber katmanlar halinde üretildiği için, elyaf plakalarının yerleşim şekli ve cinsini değiştirerek üreticinin dilediği yönde esneme, dilediği yönde sertlik verebildiği non-uniform bir malzemedir. Forumun karbon fiber konuları derya deniz, okumanızı öneririm.
ben sele borusu küçük maşaya nisbeten diye merak ettim :D maşa tamam hem uzun hemde geniş bir malzeme fakat sele borusu %60 ı taşıyan daha ince bir malzeme. hatta esneyecekse maşadan daha az esniyodur diye tahmin ediyorum :kötü:
 
  • Beğen
Tepkiler: OmegA
Antalya’da 0 buldum, ikinci el olan var da cesaret edemiyorum,insan psikolojisi.
Teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: OmegA
ben sele borusu küçük maşaya nisbeten diye merak ettim :D maşa tamam hem uzun hemde geniş bir malzeme fakat sele borusu %60 ı taşıyan daha ince bir malzeme.

Aynı malzeme ile F1 araçlarının pilotu yüksek süratli çarpışmalarda hayatta tutan yaşam hücresi, hava ve deniz taşıtlarının hayati parçaları ve Pagani Huayra gibi süper spor araçların tüm gövdesi üretiliyor.

Çin'den alınmış ne olduğu belirsiz çakma ürünler haricinde herhangi bir endişeye gerek yok.
 
karbon sele borusunun önemi nedir

Hem hafiflik anlaminda hem de yoldan gelen titreşimleri sönümleme konusun ancak titreşim sönümleme konusunda aman aman bir fark yok diyebilirim.

Titreşim sönümleme noktasında özellikle cyclocross ve gravel karbon kadrolarda markalar kendi adını verdiği teknolojiler kullanıyorlar fakat o biraz daha farklı bir konu.
 
Aynı malzeme ile F1 araçlarının pilotu yüksek süratli çarpışmalarda hayatta tutan yaşam hücresi, hava ve deniz taşıtlarının hayati parçaları ve Pagani Huayra gibi süper spor araçların tüm gövdesi üretiliyor.

Çin'den alınmış ne olduğu belirsiz çakma ürünler haricinde herhangi bir endişeye gerek yok.
sağlamlık değilde titreşimi önleme kapasitesini merak ettim :) 300 400 tl civarına var şuan baktım en ucuzları.
Hem hafiflik anlaminda hem de yoldan gelen titreşimleri sönümleme konusun ancak titreşim sönümleme konusunda aman aman bir fark yok diyebilirim.

Titreşim sönümleme noktasında özellikle cyclocross ve gravel karbon kadrolarda markalar kendi adını verdiği teknolojiler kullanıyorlar fakat o biraz daha farklı bir konu.
bir kaç gram pek önemli değil benim için. o zaman 1 sene sonra düşüneceğim bir seçenek olur fark hissedilmiyorsa :) hatta maşa değişimi olur öncelik sele borusundan ziyade
 
@osmancan71 bir kaç gram derken ben yeni değiştirdim 190-200 gram fark etti, bisikket için hic azimsanacak bir değer değil aslında.

Alüminyum çok titriyor gideyim de 400-500 TL vereyim de titreşim azalsin diye de gidip karbon boru almayın.

Titreşim için öncelik lastikler ve maşa.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
@trainspotting35 alü kadronun titreşimini azaltma konusundan bahsediyoruz hocam, alü kadroyu direkt karbon kadroyla değiştirmek bisikleti değiştirmek olur :)
 
Masraf cıkarmayın😅 keşke kur böyle olmasada bu tarz şeyleri konusmaya gerek duymasak :(

@amasseia ağırlık önemli doğru ama fıyatıda az degıl :) ihtiyaç duyarsam zaten oncelık sırasına gore yükseltmeler yaparım. Maşa lastıkler ve jantlar daha önce gelır. Bunları değişince hem agırlık hemde akıcılık gibi daha büyük artılar elde ederım çünkü :)
 
  • Beğen
Tepkiler: OmegA ve amasseia
Reactogillerin 3 haneli olanlarını (300 400 500 farketmez) ben almam, almayı düşünenleri de bazı noktalarda uyarırım, bilsin ona göre alsın :harika:
4 haneli Reactogiller (4000 5000 vs) bildiğiniz gibi karbon kadro. 3 haneliler ise alu. Ortak noktaları geometri o_O Birinde Reacto kadrosu aluminyumdan yapılmış, diğerinde karbondan yapılmış. Sayısal farklılıklar ise 3000 vs 4000 veya 300 vs 400 kabaca grupset farklılıkları diyebiliriz, ne kadar ekmek o kadaf köfte durumu onu sonra konuşuruz :harika:
3 haneli yani alu kadrolu reactolar gerçekten çok ağırlar. 10 kiloya dayanan bir bisikletten bahsediyoruz... çok aero bir yapı, harika ama çok etli bir kadro arkadaşlar. Alu malzemeden yapılmış olması neredeyse bir tank gibi yapıyor bisikleti. Bu ağırlık dezavantajına, kısacık bir alınborusunu da eklerseniz, bu bisikletin yokuşta bayıltacağını düşünüyorum, çünkü yokuştaki performans = oksijenin verimli alınıp işlenmesi o_O Ne kadar eğilir, göğsünüzü ne kadar kapatır, ciğerlerinizin hacmini ne kadar küçültürseniz, birim nefeste içlerine doldurabilecekleri oksijen kapasitesi o kadar azalacak.
Yani 3 haneli reactoların en az 2 tane zayıf noktası bulunuyor.
Eski teknolojiyle üretilmiş, günümüzde gereğinden fazla kalın yapıdaki seat stay (sele borusuyla arka tekeri birleştiren boru) borusundan falan bahsetmiyorum bakın o_O

İlk bakışta 3 tane büyük eksi yazdığım için 3 haneli Reactoları kolay kolay önermem :snzdglsn:
Zaten bisikleti elinden çıkarmaya çalışanların da ortak şikayeti kadronun haddinden fazla ağır olması :naslyany:

Alu aero kadroların dezavantajları gerçekten çok sıkıntılı o_O Carraro’nun yeni CR serilerinde de bu sıkıntı çok fazla olmasa da mevcut. Alu malzemeyle etli bir kadro yapıldığında doğal olarak hantal oluyor. Bir de safkan aero yapıldığında (bkz. reacto) iyi düşünmek lazım
 
@Serkan Mıstınoğlu Bey, önceki mesajları okurken aklımdan geçenleri yazmışsınız resmen. :)

Alu kadro alabiliyorsanız aero/profil kadro tam facia. Açıkçası gördüğümde bu arkadaşlara "Keşke almadan önce daha deneyimlilere sorsaydın, niçin aero kadro değil de all rounder türü kadro kullandıklarını öğrenseydin..." demek istiyorum. Sadece görünüşe bakmak yanıltıyor maalesef. Giant Propel alıp da memnun olmayan; Giant TCR, Speci Tarmac, Trek Emonda vb kadroların yanında tırmanışlarda geberttiğini söyleyip satan çok.
 
Reactogillerin 3 haneli olanlarını (300 400 500 farketmez) ben almam, almayı düşünenleri de bazı noktalarda uyarırım, bilsin ona göre alsın :harika:
4 haneli Reactogiller (4000 5000 vs) bildiğiniz gibi karbon kadro. 3 haneliler ise alu. Ortak noktaları geometri o_O Birinde Reacto kadrosu aluminyumdan yapılmış, diğerinde karbondan yapılmış. Sayısal farklılıklar ise 3000 vs 4000 veya 300 vs 400 kabaca grupset farklılıkları diyebiliriz, ne kadar ekmek o kadaf köfte durumu onu sonra konuşuruz :harika:
3 haneli yani alu kadrolu reactolar gerçekten çok ağırlar. 10 kiloya dayanan bir bisikletten bahsediyoruz... çok aero bir yapı, harika ama çok etli bir kadro arkadaşlar. Alu malzemeden yapılmış olması neredeyse bir tank gibi yapıyor bisikleti. Bu ağırlık dezavantajına, kısacık bir alınborusunu da eklerseniz, bu bisikletin yokuşta bayıltacağını düşünüyorum, çünkü yokuştaki performans = oksijenin verimli alınıp işlenmesi o_O Ne kadar eğilir, göğsünüzü ne kadar kapatır, ciğerlerinizin hacmini ne kadar küçültürseniz, birim nefeste içlerine doldurabilecekleri oksijen kapasitesi o kadar azalacak.
Yani 3 haneli reactoların en az 2 tane zayıf noktası bulunuyor.
Eski teknolojiyle üretilmiş, günümüzde gereğinden fazla kalın yapıdaki seat stay (sele borusuyla arka tekeri birleştiren boru) borusundan falan bahsetmiyorum bakın o_O

İlk bakışta 3 tane büyük eksi yazdığım için 3 haneli Reactoları kolay kolay önermem :snzdglsn:
Zaten bisikleti elinden çıkarmaya çalışanların da ortak şikayeti kadronun haddinden fazla ağır olması :naslyany:

Alu aero kadroların dezavantajları gerçekten çok sıkıntılı o_O Carraro’nun yeni CR serilerinde de bu sıkıntı çok fazla olmasa da mevcut. Alu malzemeyle etli bir kadro yapıldığında doğal olarak hantal oluyor. Bir de safkan aero yapıldığında (bkz. reacto) iyi düşünmek lazım
Bir iki tokat da ben atayım bari 😁 Reacto 400 kullanma tecrübem oldu. Bu arkadaş aero kadroların çoğunda olan bir rahatsızlıktan muzdarip. Kendisinin manevra kabiliyeti oldukça düşük. Bunun yanında çok önemli bir eksik daha var. Frenleme gücü de çok ama çok zayıf. Bisiklet pek durmak istemiyor. Almak isteyen arkadaşların bu iki durumu da göz önünde bulundurup, aldıktan sonra hayal kırıklığı yaşamamaları için tekrar düşünmelerini öneririm.
 
@CeRKeZ arka fren kaliperinin altta olmasının büyük dezavantajından bahsetmiş forumdaşım :eek: Hem servisi zor, hem çift pivot yani değiştirmek istediğinizde seçenekler az ve pahalı, hem de bahsettiği gibi frenleme kabiliyeti de sınırlıymış birinci ağızdan dinlemiş olduk o_O
 
Bir iki tokat da ben atayım bari 😁 Reacto 400 kullanma tecrübem oldu. Bu arkadaş aero kadroların çoğunda olan bir rahatsızlıktan muzdarip. Kendisinin manevra kabiliyeti oldukça düşük. Bunun yanında çok önemli bir eksik daha var. Frenleme gücü de çok ama çok zayıf. Bisiklet pek durmak istemiyor. Almak isteyen arkadaşların bu iki durumu da göz önünde bulundurup, aldıktan sonra hayal kırıklığı yaşamamaları için tekrar düşünmelerini öneririm.
Kimseye zorla bişey yaptıramazsınız. Durmak ıstemıyorsa durdurmayın. Gecenlerde bı kamyonada zorla lpg takıyolardı

images-9.jpeg
 
Geri