Scudo Sports

Specialized targa seleden memnun olan var mı?

anzolot

Forum Demirbaşı
Kayıt
24 Mayıs 2016
Mesaj
515
Tepki
1.254
Yaş
49
Şehir
istanbul
İsim
murat yücedemir
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Arkadaşlar merhaba,

Specialized Sirrus serisinde verilen Targa seleden memnun olan var mı?

Geçen sene uzun bir tura çıktım çıkmadan aylar önce antrenmanları sıklaştırıp günlük minimum 40 km. sürüş yapıyordum. Uzun tura çıktığımda 500 km. sonra totomu neredeyse yolda bırakacaktım. ağlaya ağlaya turu tamamladım. O günden bu güne bisikleti değiştirdim ve yine Specialized aldım tabi sorun yine aynı sele, uyuşukluğu bırakın ona razıyım az biraz dinlenince geçiyor fakat bu targa sele kazıklı voyvoda misali adamın canını totosundan alıyor.

Oturuş kemiklerinin ölçümüne göre bu selenin ölçüsü bana göre uygun ama bir şeyler yine de ters gidiyor, sele konusu açılınca da bir şekilde olay Brooks'a geliyor.

Aranızda targa seleden memnun kalan var mı? Brooks yerine şu markaya da bakmanı tavsiye ederim dermisiniz? Ona göre ölçüm dahilinde bir deneme yapayım.
 
Scudo
Selede ölçü dışında yüzey şeklide önemli. Fizik firması bu şekilde kategorize ediyor seleleri. Sadece kalça kemik ölçüsü değil omurga şeklinize bakın diyor.


 
  • Beğen
Tepkiler: anzolot
Sirrus Elite 2017 ile verilen Canopy Sport seleden çok memnunum, 10 gün ara verdim döndüğümde bile rahatsızlık hissetmedim. (Bu yılın modelinde seleyi değiştirmiş olmaları bir işaret olabilir mi?)
 
  • Beğen
Tepkiler: anzolot
Gunluk 40 km (art arda, uzun bir sure her gun 40 km) surusu idare edip 500 kmde kazikli voyvoda etkisi yapmasi bir seyleri atladigimizi gosteriyor bence.

40 km ile 500 kmnin arasindaki en buyuk fark terleme farki. 500 kmde o bolge terli ve islak oluyor. Bu sebeple daha kolay tahris oluyor. Terlemeyi en iyi yoneten sey de taytinizin kalitesi, kumasi, uzerinize tam oturmasi ve pedinin kalitesi.

Bunun haricinde ara sira oturus pozisyonu degistirmek, kisa bir sure ayaga kalkip o bolgeyi havalandirmak da etkili.

Tayt gercekten onemli. Cogumuz bunu atliyoruz. Her tayt ayni degil, hatta daglar kadar fark var diyebilirim.

Vucudunuzu boylesine birden bire zorlamanizin da etkisi buyuk. 40 kmden 500 kmye fazla olmus. Keske oncesinde 150 200 kmlik denemeler yapsaydiniz. Bu tip atlayislari yaparken 3 kattan fazla yukselmemeye dikkat edin. Ornegin 500 km icin daha once 170-180 kmlik bir tecrube size daha rahat ettirirdi.

Son olarak taytin size tam oturduguna, siz pedal basarken taytin surekli oynayip, saga sola kayip, vucudunuzu zimpalaralamadigina emin olun :)
 
@BerkEvren artık işin içinden çıkılacak gibi değil, belli markaların test seleleri olsa tadından yenmezdi heralde.

@ekranci Yarı yarıya ucuz olan bisikletlerin bile koltuğu Targa'ya göre konforlu bence, herhalde mutlaka kötü dönüşler sonucunda değişime gitmişlerdir, dediğiniz gibi bir işaret galiba.

@Serkan Mıstınoğlu Tura çıkmadan önce de bir kaç yorum istemiştim o zamanlarda tavsiyede bulunmuştunuz teşekkür ederim. Minimum 40 km. derken işten eve geldikten sonra yaptığım sürüşlerdi ki hafta içi kısıtlı zaman oluyor maalesef. Bunların dışında hafta sonu Bakırköy-Çatalca yaparak dediğiniz gibi çıtayı biraz daha yükseltiyordum, bu antrenmanları normal bir şort ile yapıyordum doğru yanlış bilmiyorum amacım üzerine giderek alışmayı sağlamaktı. Tur esnasında çok kaliteli olmasa da pedli tayt kullandım aman yarabbi diyorum sonraki 200-250 km. şarkıda geçtiği gibi acı çekmek özgürlükse başlarım böyle özgürlüğe oldum.

Belki de form içinde en çok açılan konu sele mevzusudur, bir çoğunu okudum (bilgi kirliliği olanlardan illallah diyerek) ve konu her şekilde Brooks'a geliyor, bir gün bulmaca sorusu olarak eski mısır tanrısı gibi eski bir bisiklet tanrısı olarak Brooks ismi anılırsa şaşmam.

Bir aksilik olmazsa geçen çıktığım turdan sonra bu Eylül ayında da tek başıma acısız bir İstanbul-Antalya düşünüyorum..
 
Sirrus sport kullanıcısı olarak hayatımda kullandığım en rahatsız selelerden biriydi. 10 km'lik sürüşlerde bile ciddi rahatsızlık veriyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: anzolot
Eminim ki uzun süre bu Targa seleyi kullanan birileri olmamıştır, kullandıysa bile memnunluk hissiyle değildir.

Çektiğim çilelerden sonra Specialized Türkiye yetkili satıcıları otomotiv firmalarında olduğu gibi, bu selelerde bir hata var sizleri servisimize değiştirmek için bekliyoruz diye bir çağrı yapmaları fena olmazdı :)
 
Arkadaslar,
Zaten bisiklet uzerinde gelen ekipmanlarin ciddi bir kismi tabiri caizse dandik gelir. Bunu fiyatini dusik tutmak icin yapiyor firmalar. Sele, jant, lastik, hatta cogu specialized modelinde aynakol ve kaliperler bile daha dusuk seviye gelir. Adam size 105 setli bisiklet diye satar ama 105 olan tek sey aktaricilar ve kollardir.

Uzun lafin kisasi, bisikleti aldiktan sibra degistirmenin gercekten farz oldugu bazi parcalari var. Bunlardan ilki lastikse ikincisi de seledir :)
Benim bisikletim de 30 liralik selle seta ile ve schwalbe lugano gibi dandik otesi bir lastikle gelmisti.

Adamlar bu ekipmanlari bu bisikletlere "maliyeti dusurmek" icin koyuyor, biz memnuniyetle kullanalim diye degil :)

Bir bisiklet satin aldiginizda esas olarak onun kadrosuna para verirsini aslinda...

O yuzden specializede de yuklenmemek lazin, artik tum sektor bu sekilde hareket ediyor.

Cervelo p5 gibi onbin dolarlik makinayi bile cosmic elite jant ile satiyor adam :eek:o_O:acpsnr:
 
Geri