@uğurdoğan50
Sram'ın eski setlerde dezavantaj sayılabilecek hoodların küçük olmasına bir çözüm gibi geldi. Yani Shimano'da hoodlar daha çıkıntılı olduğu için üst kısımdan tuttuğunuzda daha güvende hissettiriyor. Bence iyi yapmışlar. Bu arada elektronik sistemler içinde en güzel sistem kesinlikle E-Tap.
Etap vites sistemi kablosuz. Yani fren telleri haricinde kablo falan yok.
Şuan di2 alacağıma e-tap alırım. Çok daha basit ve işlevsel çalışma mekanizması var. Di2 öyle değil maalesef kablolardan tam anlamıyla kurtulamıyosunuz. Etap'de batarya olayına çok iyi bir çözüm getirmişler. Arka vitesin şarjı bittiğinde ön vitesinkini alıp takabiliyosunuz. Bence çok önemli bir adım. Daha önce di2 setle 39x15 de şarjı bitip kategori 4 yokuş çıkmışlığım var. :/ Düzde de 20x25km ile gittim
baya zorlu bi turdu benim için.
Kabloların olmamasının bir avatajı da kabloyla alakalı sıkıntı yaşatmaması. Di2 nun tekere sürtmesi sonucu kablosunu kesmişliğim de var. Yani ucuz da değil kabloları. Uçları yamultma vs ihtimali de ayrıca can sıkıcı.
Etap'in en güzel özelliklerinden birisi de kadro ayırt etmemesi. Yani alın klasik kadroda bile kullanın. Ben acayip beğendim kendilerini. Hedeflerim arasında yer alıyor. Shimano da sanırım wireless patenti için başvuru yapmış. 92xx serilerinde tamamen kablosuz vites sitemi kullanabilirler. Şu an 9150 modeli ile Sram Etap aynı fiyatlarda. Yani avantajlara bakılırsa Sram Etap daha tercih edilebilir duruyor.
Edit: Aklıma geldi yabancı sitelerden birisi ön vitesi aktarmanın sıkıntısından bahsetmişti. Etapte kollardan birisi arka vitesi küçültüyor, diğeri büyültüyormuş. Shimano gibi sağ kol arka, sol kol ön vites şeklinde değil. Kolların ikisine de aynı anda basınca ön vites değişiyormuş. Onun kompleksliğinden ve alışılması zor olmasından bahsetmişti. Aklıma gelen tek dezavantajı bu olabilir.