Scudo Sports

Şu an içinizden ne geçiyorsa yazın

Forum içerisinde serbest kürsünün bu başlık olmasının verdiği cesaret ile aklımdaki bir kaç soruyu sizlere danışmak istiyorum.

Öncelikle herkese merhaba bugün itibariyle foruma üye oldum. Yakın bir zaman önce bir bisiklet sahibi oldum. Kron TX 150 Shimano Tourney vites aksamı, Mitos lastkler, V fren sistemi, alüminyum kadro. Gayet düz ve başlangıç için, bir arkadaşımın kullanmadığı için bana verdiği bir bisiklet. Bir süredir bende. Geçtiğimiz iki hafta içinde bir iki kere tur attım. Bunlardan biri 27 km, Biri de dün 53 km. Bugün ağrıyan lokasyonlarıma bakarak ve ilk akla gelen yöntem olarak bir yapay zekaya danışarak ilk etapta yaptığım temel teknik hataları saptadım. Sele ayarı ile ilgili bir kaç video izleyerek ölçülerimi alıp elimden geldiğince bunu düzenledim. Tekerlek lastik ayarını kabaca öğrenip bugün onu da düzenledim (25 -30 psi ile yapmışım tüm bu yolları ) ve tahmin edeceğiniz üzere ismi lazım olmayan organlarım sele yüzünden ağrıyor. Bunun içinde bir sele minderi almayı düşündüm.

Aslında temel olarak sormak istediğim şudur ki, kolay - orta zorluk rotalarda max 50 km - 60 km yapacağım turlarda kendimi geliştirmek konfor alanımı geliştirmek, sağlıklı sürüşler yapıp sonraki günlerde de çektiğim eziyeti minimumda tutmak istiyorum. araştırmalara devam ediyorum ancak bazı noktlarda dikkatim dağılıyor ve neyi nerede bulacağımı bilmiyorum. Örneğin; tavsiye edilen kadans 80-100 rpm /dk nasıl hesaplayabilirim. Neler kullanmalıyım. İlk etapta alacağım önlemler neler olmalı. Bütçeyi sarsmadan adım adım nasıl ilerlemeliyim. Bir yol yordam gösterirseniz çok sevinirim. İstanbul Büyükçekmece de ikamet ediyorum.

Anlayışınız ve desteğiniz için şimdiden teşekkür ederim.
Merhaba öncelikle iyi forumlar dilerim.

Bisikleti uzun bir süredir kullanmamış ve benim gibi günlük kullanan orta seviye bir kullanıcı iseniz selenin 1-2 hafta ağrı yapması normal oluyor.Sele yüksekliğinizi doğru ayarlamış iseniz dizlerinizde herhangi bir ekstrem ağrı oluşmayacaktır diye tahmin ediyorum.Elbette ben profesyonel bir bilgiye sahip değilim kendi tecrübelerimi paylaşıyorum.

Arkadaşınızın boy ölçüleri sizinle yakınsa kadro ölçüleride sizinle uyumlu olacaktır.Ancak boy farkı varsa kadronuz sizin için uygun olmayabilir.Jant ebatları sizin boyunuz ile uyumlu mu onuda kontrol etmeniz sizin için daha iyi olacaktır.

Orijinal üzerlerinde gelen mtb selesi benimde canımı çok yakıyordu.Diğer üyelerinde forumda belirttiği gibi sele kılıfı pedli taytlar gibi alternatifler var.Ancak tecrübe etmeden neyin daha uygun olduğunu bende bulamadım.Herkesin anatomik ölçüleri bir olmadığı için ölçü alınarak yapılan özel selelerin bile olduğunu buradan öğrenmiş oldum.Jelli kılıf aldım,yaylı bir sele aldım (90 dereceye uygun halde bilmeden yaptığım bir hataydı) ancak fayda etmedi.Kendi çözümüm darbeleri emmesi için zoom amortisörlü sele borusu ve selle royal lookin oldu.Ancak bunu size ne kadar tavsiye edebilirim bilmiyorum.Ben böyle daha konforlu hissettim.

Mtb ile turlamak şehir bisikletinde olduğundan daha rahatsız bir seçenek.Kendi adıma konuşmak gerekirse önüme engel çıktığında acaba çukurda lastiği yaracak mı yoksa mazgal deliğinden ince tekerim içeri girecek mi yürüyen aksam yaşadığım bölgenin delik deşik olmasından ötürü bozulacak mı gibi soruları aşmak için mtb aldım.Mtb'de 60 derecelik bir açıyla gidona uzanmak gerekirken şehir bisikletlerinde 90 derecelik bir açıyla uzanıyorsunuz.Ve bu tip bisikletlere göre tasarlanmış seleler çift yaylar içeriyor.Böylece engebeli arazide size daha konforlu bir sürüş sunuyor.Ancak sele ve altında bulunabilecek amortisörler pedala uyguladığınız kuvveti emeceği için tamamını yola aktaramayacak ufakta olsa performans kayıpları yaşayacaksınızdır.(Ön kilitsiz amortisörlü maşalara sahip bir bisiklet içinde bu şekildedir yokuş yukarı tırmanış sırasında kilitlenmeyen maşa da sizi buna benzer şekilde yoracaktır)

V fren hızlı kullanılmayan ve hıza gereksinim duymayan bireyler için çok ekonomik ve bakımı kolay bir seçenek olarak düşünüyorum.Jant kenarlarının yağış koşullarında kayganlaşması ve frenleme mesafesini uzatması elbette kötü bir etken.Çok daha profesyonel v fren benzeri sistemi taşıyan bisikletlerin olduğunu duydum ancak görmüş ve tecrübe etmiş birisi değilim.Hidrolik sistemli giriş seviyesi shimano fren aksamına sahip bir bisiklet kullanıyorum.Ve şuan için benim için yeterli.Ancak bende parçaların eskimesi ve eski performansını vermemesi sebebiyle değişmesi gerektiğini düşündüğümden parçalar değişmişken disk yani rotor çapını büyütmeyi düşünüyorum.Açıkçası v fren bu konularda daha performanslı olmasada daha ekonomik bir seçenek bu yüzden v frenide beğenmiyor değilim.

Vites sisteminin tourney olması altus olması ile çok bir fark yarattığını düşünmüyorum kendi açımdan.Shimano kaliteli bir marka ancak kendi aralarında da kaliteye göre sınıflandırılıyor.Bu sınıflandırmada tourney altus gibi aktarıcıların normal kullanıcılar için uygun olduğu belirtiliyor.Deore normal bir kullanıcının zirvesi olarak düşünüyorum sonrasının xt veasire gibi sınıfların özellikle profesyonel sporcuların hassas ayarlara dikkat etmesi gerektiği ağırlık dayanıklılık gibi etkenlere önem vermesi sebebiyle üretildiğini düşünüyorum.Bu sizin seçiminize kalmış ben altus kullanıcısıyım ancak parçalarımın eskimesi sebebiyle performans eksikliği hissettiğimden deoreye geçmeyi düşünüyorum.Bu konuda da kendi yolunuzu çizebileceğinizi düşünüyorum.Tabiki daha profesyonel bilgiye sahip arkadaşlar da yardımcı olacaktır.

Lastik ebatlarınızın jant ile uygun olmasının dışında en boyutunun büyük olması ve dişli yapıya sahip olması özellikle asfalt zeminde sizi yoracaktır.Örneğin orijinalinde 29x2.10 lastik ölçülerinde olan bisikletime 29x2.25 taktım ve daha yorucu olmaya başladı.Ancak alıştığım için artık bu farkı hissetmiyorum.Şimdilerde ise 29x2.25 zırhlı bir lastiğe geçtim.Buda bisikletime ekstra bir ağırlık kattı.Ancak önceki lastiklerimde çektiğim haftada 2 3 patlama sorununun önüne geçtiği için memnunum.Mitaş ocelot,Maxxis crossmark 2,Schwalbe smart sam plus lastiklerini kullandım.Maxxis ve Schwalbe yol tutuşundan memnunum.Schwalbe zırhlı olması ile ağır da olsa dayanıklı bir lastik benim için.Ocelot ise fason bir lastik ve aralarında en az güvendiğim lastik.

Lastik basınçlarınızı lastiğin üzerinde yazan max psi değerlerinin biraz aşağısında vurmanız sizin yolda giderkenki akıcılığınızı artıracak ve yorgunluğunuzu azaltacaktır.Ancak lastiğinizi aşırı şişirdiğinizde yanaklarda çatlama, jantın oturduğu lastik bölümünde yırtılmalar,frenleme sırasında özellikle arka tekerde aşınmalar kendini gösterecektir.Tavsiyem arka lastiğin havasını max limitlerin biraz aşağısında vurmanız ve arka freni, tekeri tamamen durduracak kadar sıkmamanız olacaktır.Ön lastik içinse orta değerleri vurmanız ile frenleme sırasında lastiğin biraz ezilerek yola olan tutuşunu artırmanız olacaktır.

Hız ve kadans hakkında benimde bir fikrim yok.Çünkü genellikle şehir içi kullanıyorum trafik sebepli belirli bir akışı tutturmak pek mümkün olmuyor.Sadece şunlara dikkat ediyorum bacaklarım yorgunluk dışında anormal ağrıyor mu,vites kombinasyonum yolun eğimine, karşımdan esen rüzgara uygun mu ve bisikletin üzerinde ben konforlu hissediyor muyum.Bunlar benim gibi bir kullanıcı için yeterli olacaktır diye düşünüyorum.

Daha profesyonel bir spor yapmak istiyorsanız ve bisiklet tutkunuysanız daha da profesyonel tur bisikletlerine imkanlarınız dahilinde göz atabilirsiniz.Ancak bunu gerçekleştiremiyorsanız parça parça toplamak emin olun çok daha masraflı.Konforlu ve güvenli sürüşler dilerim umarım yardımcı olabilmişimdir.
 
Scudo
Guy Ritchie2nin yeni dizisi geliyor, oh ye
İş arayanlar Tesla eleman arıyormuş
(link)
 

Dosyalar

  • Image 46.jpeg
    Image 46.jpeg
    78,3 KB · Okunma: 4
Son düzenleme:
Merhaba öncelikle iyi forumlar dilerim.

Bisikleti uzun bir süredir kullanmamış ve benim gibi günlük kullanan orta seviye bir kullanıcı iseniz selenin 1-2 hafta ağrı yapması normal oluyor.Sele yüksekliğinizi doğru ayarlamış iseniz dizlerinizde herhangi bir ekstrem ağrı oluşmayacaktır diye tahmin ediyorum.Elbette ben profesyonel bir bilgiye sahip değilim kendi tecrübelerimi paylaşıyorum.

Arkadaşınızın boy ölçüleri sizinle yakınsa kadro ölçüleride sizinle uyumlu olacaktır.Ancak boy farkı varsa kadronuz sizin için uygun olmayabilir.Jant ebatları sizin boyunuz ile uyumlu mu onuda kontrol etmeniz sizin için daha iyi olacaktır.

Orijinal üzerlerinde gelen mtb selesi benimde canımı çok yakıyordu.Diğer üyelerinde forumda belirttiği gibi sele kılıfı pedli taytlar gibi alternatifler var.Ancak tecrübe etmeden neyin daha uygun olduğunu bende bulamadım.Herkesin anatomik ölçüleri bir olmadığı için ölçü alınarak yapılan özel selelerin bile olduğunu buradan öğrenmiş oldum.Jelli kılıf aldım,yaylı bir sele aldım (90 dereceye uygun halde bilmeden yaptığım bir hataydı) ancak fayda etmedi.Kendi çözümüm darbeleri emmesi için zoom amortisörlü sele borusu ve selle royal lookin oldu.Ancak bunu size ne kadar tavsiye edebilirim bilmiyorum.Ben böyle daha konforlu hissettim.

Mtb ile turlamak şehir bisikletinde olduğundan daha rahatsız bir seçenek.Kendi adıma konuşmak gerekirse önüme engel çıktığında acaba çukurda lastiği yaracak mı yoksa mazgal deliğinden ince tekerim içeri girecek mi yürüyen aksam yaşadığım bölgenin delik deşik olmasından ötürü bozulacak mı gibi soruları aşmak için mtb aldım.Mtb'de 60 derecelik bir açıyla gidona uzanmak gerekirken şehir bisikletlerinde 90 derecelik bir açıyla uzanıyorsunuz.Ve bu tip bisikletlere göre tasarlanmış seleler çift yaylar içeriyor.Böylece engebeli arazide size daha konforlu bir sürüş sunuyor.Ancak sele ve altında bulunabilecek amortisörler pedala uyguladığınız kuvveti emeceği için tamamını yola aktaramayacak ufakta olsa performans kayıpları yaşayacaksınızdır.(Ön kilitsiz amortisörlü maşalara sahip bir bisiklet içinde bu şekildedir yokuş yukarı tırmanış sırasında kilitlenmeyen maşa da sizi buna benzer şekilde yoracaktır)

V fren hızlı kullanılmayan ve hıza gereksinim duymayan bireyler için çok ekonomik ve bakımı kolay bir seçenek olarak düşünüyorum.Jant kenarlarının yağış koşullarında kayganlaşması ve frenleme mesafesini uzatması elbette kötü bir etken.Çok daha profesyonel v fren benzeri sistemi taşıyan bisikletlerin olduğunu duydum ancak görmüş ve tecrübe etmiş birisi değilim.Hidrolik sistemli giriş seviyesi shimano fren aksamına sahip bir bisiklet kullanıyorum.Ve şuan için benim için yeterli.Ancak bende parçaların eskimesi ve eski performansını vermemesi sebebiyle değişmesi gerektiğini düşündüğümden parçalar değişmişken disk yani rotor çapını büyütmeyi düşünüyorum.Açıkçası v fren bu konularda daha performanslı olmasada daha ekonomik bir seçenek bu yüzden v frenide beğenmiyor değilim.

Vites sisteminin tourney olması altus olması ile çok bir fark yarattığını düşünmüyorum kendi açımdan.Shimano kaliteli bir marka ancak kendi aralarında da kaliteye göre sınıflandırılıyor.Bu sınıflandırmada tourney altus gibi aktarıcıların normal kullanıcılar için uygun olduğu belirtiliyor.Deore normal bir kullanıcının zirvesi olarak düşünüyorum sonrasının xt veasire gibi sınıfların özellikle profesyonel sporcuların hassas ayarlara dikkat etmesi gerektiği ağırlık dayanıklılık gibi etkenlere önem vermesi sebebiyle üretildiğini düşünüyorum.Bu sizin seçiminize kalmış ben altus kullanıcısıyım ancak parçalarımın eskimesi sebebiyle performans eksikliği hissettiğimden deoreye geçmeyi düşünüyorum.Bu konuda da kendi yolunuzu çizebileceğinizi düşünüyorum.Tabiki daha profesyonel bilgiye sahip arkadaşlar da yardımcı olacaktır.

Lastik ebatlarınızın jant ile uygun olmasının dışında en boyutunun büyük olması ve dişli yapıya sahip olması özellikle asfalt zeminde sizi yoracaktır.Örneğin orijinalinde 29x2.10 lastik ölçülerinde olan bisikletime 29x2.25 taktım ve daha yorucu olmaya başladı.Ancak alıştığım için artık bu farkı hissetmiyorum.Şimdilerde ise 29x2.25 zırhlı bir lastiğe geçtim.Buda bisikletime ekstra bir ağırlık kattı.Ancak önceki lastiklerimde çektiğim haftada 2 3 patlama sorununun önüne geçtiği için memnunum.Mitaş ocelot,Maxxis crossmark 2,Schwalbe smart sam plus lastiklerini kullandım.Maxxis ve Schwalbe yol tutuşundan memnunum.Schwalbe zırhlı olması ile ağır da olsa dayanıklı bir lastik benim için.Ocelot ise fason bir lastik ve aralarında en az güvendiğim lastik.

Lastik basınçlarınızı lastiğin üzerinde yazan max psi değerlerinin biraz aşağısında vurmanız sizin yolda giderkenki akıcılığınızı artıracak ve yorgunluğunuzu azaltacaktır.Ancak lastiğinizi aşırı şişirdiğinizde yanaklarda çatlama, jantın oturduğu lastik bölümünde yırtılmalar,frenleme sırasında özellikle arka tekerde aşınmalar kendini gösterecektir.Tavsiyem arka lastiğin havasını max limitlerin biraz aşağısında vurmanız ve arka freni, tekeri tamamen durduracak kadar sıkmamanız olacaktır.Ön lastik içinse orta değerleri vurmanız ile frenleme sırasında lastiğin biraz ezilerek yola olan tutuşunu artırmanız olacaktır.

Hız ve kadans hakkında benimde bir fikrim yok.Çünkü genellikle şehir içi kullanıyorum trafik sebepli belirli bir akışı tutturmak pek mümkün olmuyor.Sadece şunlara dikkat ediyorum bacaklarım yorgunluk dışında anormal ağrıyor mu,vites kombinasyonum yolun eğimine, karşımdan esen rüzgara uygun mu ve bisikletin üzerinde ben konforlu hissediyor muyum.Bunlar benim gibi bir kullanıcı için yeterli olacaktır diye düşünüyorum.

Daha profesyonel bir spor yapmak istiyorsanız ve bisiklet tutkunuysanız daha da profesyonel tur bisikletlerine imkanlarınız dahilinde göz atabilirsiniz.Ancak bunu gerçekleştiremiyorsanız parça parça toplamak emin olun çok daha masraflı.Konforlu ve güvenli sürüşler dilerim umarım yardımcı olabilmişimdir.
Detaylı cevabınız için çok teşekkür ederim benim için çok değerli, tarif etmek gerekirse, Kron TX150'yi trekking bike diye bir sınıflandırma ile tanımlamış, yol ve stabilize yol gibi tarif etmek mümkün, paket sele ince kuyruklu bir sele ama sert, amazon.com.tr/RYACO-Bisiklet-Koltu%C4%9Fu-Minder-K%C4%B1l%C4%B1f%C4%B1/dp/B089CLJZHB şeklinde bir ürünle şansımı denemek istiyorum, olmazsa dechatlondan ya da önerebileceğiniz bir pedli sort alma niyetindeyim.

1.82 boy 96 kg ağırlığındayım, bacak boyunumu dün 80.5 olarak ölçtüm ve sele boyunu da sele ortasından ayna kol merkezine göre 71.5 santim şeklinde ayarladım. tekniğin adını unuttum ama, bacak boyu x 0.883 hesabıyla yaptım. selenin ileri geri ayarı içinde ayna kol ortada dizlerimin ayna kol merkezine göre konumuna göre hesaplayacağım.

Tırmanışta amortisör kapatma ve enerji tasarrufu önerinizi bilmiyordum, kesinlikle dikkate alacağım, yakın zamanda bisikleti detaylı bir şekilde temizleyip zincir bakımını da yapacağım, sürüş sırasında sert tabanlı spor ayakkabı kullanıyorum, selem yüksek olduğu için parmak ucumla bastığımdan aşil tendonlarım diz ve kaslarıma göre daha hasarlı.

Gidonum düz modellerden, ve açıkçası tüm sürüş boyunca ellerimde eldiven olmasına rağmen ellerim çok uyuştu ve sürekli gidonu bırakıp ellerimi rahatlama gereği duydum. açıkçası elcikleri değiştirmek, gidona dal (boynuz) yani şu an tam terminolojik ismini bilmiyorum ama o şekilde bir aksesuar almak niyetindeyim. bu konuda fikirleriniz nelerdir ?

Kadans ve vites mekaniği için iki üç günde bir antrenman yapmayı da düşünüyorum. Zincirin çaprak durmamasını öğrenmek benim için çok yeni terimler, vites mekaniğini öğrenmenin sürüş konforu açısından ve performansı açısından bu kadar önemli olduğunu son deneyimle anladım. Herkese göre ilk sefer için bilgi eksiklikleri ile uzun yol yapmam hata olsa da bana göre öyle değil. Bu şekilde bir çok farklı konuda çok eksiğim olduğunu anladım ve bunları düzeltmek için gereken motivasyonu da buldum. Amacım çok hızlı olmak ya çok uzaklara gitmek değil ancak ilgi çeken parkurları tamamlamak ve tadını çıkartmak. Ancak, o güzel anlardan sonra da yarın ya da ertesini gün işe gelmek ve çalışmak sorumluluğunu da bir kenara bırakamama gerçeği var.
Doğru kadans (ki bunun bana uygun olanının ve doğru tekniğin nerede kesiştiğini bulana kadar) ve vites mekaniğini öğrenip anlayana ve az da olsa kas hafızasına kazandırana kadar kolay parkularda antrenman yapmayı planladım. Ama kadans nasıl ölçülür bilmiyorum. Ama öğreneceğim.

Son bir soru daha spor salonlarındaki bisikletle çalışmanın normal sürüş üzerine etkileri nelerdir ? Avantaj ve ya dezavantaj ?
 
  • Beğen
Tepkiler: ogulcanakmann
Havalardan yakınan, klavye başında tatmin olanlar: -Ne duruyorsunuz, bu havalar forumun en sevdiği zamanlar. Çıkın pedallayın, açan çiçekleri, öten kuşları, güneşin enerjisini hissedin..😎
 
Ramazan münasebeti ile 6-19 arası kapalıyız...
 
Son düzenleme:
Havalardan yakınan, klavye başında tatmin olanlar: -Ne duruyorsunuz, bu havalar forumun en sevdiği zamanlar. Çıkın pedallayın, açan çiçekleri, öten kuşları, güneşin enerjisini hissedin..😎
Kıtalararası gezdirmeye çıkardım ben de :)

5D095749-72CB-4771-BEF6-6E67466ECA7B.jpeg
 
Mission aborted

İTÜ İklim Bilimi ve Meteoroloji Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Toros İstanbul'un bugünden itibaren Kuzey Afrika'dan gelen çöl tozunun etkisi altına gireceğini ve açık hava aktivitelerinin azaltılması gerektiğini söyledi
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: MutluGezgin
Bu Trump tv showu olmasa aile servetini de batırıyordu ABDyi de batırmakta zorlanmayacak gibi duruyor
 
Son düzenleme:
Çok kararsızım bisiklet taşıyıcı almam lazım ama karar veremedim bir türlü nasıl yapsam ama almam da lazım
 
Çok kararsızım bisiklet taşıyıcı almam lazım ama karar veremedim bir türlü nasıl yapsam ama almam da lazım
aynı dertten muzdaribim. Sorunsalım şu:

1) Çeki demirim var gidip çeki demirine bağlanan model alacağım sonra bir sebepten arabayı değiştireceğim sinir olacağım.
2) Çeki demirine bağlanmayan model alacağım uzun bir süre de arabayı değiştiremeyeceğim çeki demirini gördükçe yine sinir olacağım.
 
  • Hahaha
Tepkiler: Alazarhus
aynı dertten muzdaribim. Sorunsalım şu:

1) Çeki demirim var gidip çeki demirine bağlanan model alacağım sonra bir sebepten arabayı değiştireceğim sinir olacağım.
2) Çeki demirine bağlanmayan model alacağım uzun bir süre de arabayı değiştiremeyeceğim çeki demirini gördükçe yine sinir olacağım.
Bende çeki demirine bağlanan model var ama çeki demiri yok :D proride var elimde sadece tavan barı almam lazım
Ben kendi arabama bağlamak istemiyorum 1.si benzinli eşiminki elektrikli
2.si eşimin arabayı değiştirme ihtimalim var almak istediğim modelin yenisi de 2027ye sarkmış arada bir başka araç alıcam o da sürekli masraf
 
Bende çeki demirine bağlanan model var ama çeki demiri yok :D proride var elimde sadece tavan barı almam lazım
Ben kendi arabama bağlamak istemiyorum 1.si benzinli eşiminki elektrikli
2.si eşimin arabayı değiştirme ihtimalim var almak istediğim modelin yenisi de 2027ye sarkmış arada bir başka araç alıcam o da sürekli masraf
İkimizin mesajını okuyanlar umarım ne acılar var hayatta diye bizimle kafa bulmazlar 😂
 
İkimizin mesajını okuyanlar umarım ne acılar var hayatta diye bizimle kafa bulmazlar 😂
Ben bu hayattaki en büyük acıyı İstanbul havalimanında Lagavulin 16 yıllık 1ltlik şişeyi kırdığım gün yaşadım :D bunlar koymuyor artık :)
 
aynı dertten muzdaribim. Sorunsalım şu:

1) Çeki demirim var gidip çeki demirine bağlanan model alacağım sonra bir sebepten arabayı değiştireceğim sinir olacağım.
2) Çeki demirine bağlanmayan model alacağım uzun bir süre de arabayı değiştiremeyeceğim çeki demirini gördükçe yine sinir olacağım.
Arabayı satarken çeki demiri uyumlu taşıyıcıyı da yanında verip fiyatını ekleyin satış bedeline, arada kaynasın. 2. seçeneği de düşünmeye gerek kalmaz böylece.
 
Geri