Scudo Sports

supersix 3 & tarmac pro sl4 tercih...

ömer atak

Üye
Kayıt
12 Eylül 2014
Mesaj
6
Tepki
0
Şehir
Balıkesir
Merhabalar arkadaşlar.. sizin yorumlarınıza ihtiyacım var...siz olsanız hangi bisikleti tercih edersiniz ??

1.Specialized Tarmac Pro SL4
2.Cannondale Supersix 3

2 bisikletinde setleri birebir aynıdır....sizce hangi kadro daha iyidir ?
 
Scudo
@ömer atak

İki kadro da üst düzeydir görüntü olarak beğendiğinizi alın derim.
 
@Berke Kazankaya

Katiliyorum kesinlikle.
 
Fatih Aydın'a yapılan jesti gördükten sonra Specialized firmasına sempatim arttı. Belki Cannondale firması da böyle bir şey yapabilir/yapmıştır, bilemiyorum.
 
cannondale nin kadro açıları ve boru dizilimi klasik bisikletlere benziyor. Tarmak farklı görünüyor. Hiç canondale kullanmadım donanım aynı görünüyor. Fiyat ayni ise kendini ispatlamış modeli tercih ederdim
 
ikisi de aynı tarzda kendini bütün dünyaya kanıtlamış bisikletler, pek farklı olacaklarını zannetmiyorum ben. aynen, gözünüze hoş geleni alın, arkanıza bakmayın :)
 
"1000'i veren 2000'i veremez belki ama 9000'i veren 11000'i de verebilir." deyip ben olsam Specialized'ı alırdım derim. Bu meblağlardaki bir bisikletin muadiliyle ciddi şekilde kadro kalite farkı hissedilir değildir. Tasarıma önem vermek göze hitap açısından daha doğru bir yaklaşım olur...
 
Supersix hi-mod kadro ise(direk pelotonda takımın kullandığı kadro)onu alın bence, arta kalan 2000 tl ye de üst düzey pedal suluk kafesi veya neye ihtiyacın varsa onu alırsın.Ama sadece balisstec ise seçimi renk ve göze hoş gelme olarak yapabilirsiniz çümkü pek fark hissedemezsiniz.Hoş hi mod u hissetmekte biraz zor sadece saganın,moserin,de marchi nin kullandığını bilme psikolojisi.Ben de 4 ay önce sizin gibi spec-cann arasında kalmıştım,cannondale hi-mod synapse aldım,roıbaix pro dan 3000 tl daha az fiyata.


 
@ömer atak

@özcan yılmaz

merhaba sizlerden bisikletleriniz hakkında yorum alabilir miyiz?
 
supersix diyorum ben, hem fiyatı daha ucuz hemde bb30 orta yataklı
 
@tuna k

Tarmacin kullandigi OSBB de BB30 ile ayni sistem, sadece farkli isimli.

BB30'un ortaya cikma nedeni maliyeti dusurmekti. Fakat cok da saglikli olmadigi goruldu.
BB30'u icat eden Cannondale bile artik PF30 kullaniyor bisikletlerinde.

BB30 ile PF30 arasindaki fark ise rulmanlarin montaji. BB30'da rulmanlar kadro icindeki yuvalara takilan segmanlara oturuyorken, PF30'da ise bir orta gobek yardimi ile dogrudan kadroya oturuyor.
Geri kalan olculeri, kullandiklari aynakollar vs. ayni.

http://s25.postimg.org/jn7qrody7/BB30_vs_PF30.png
 
Allah aşkına, adamlar Tour de France ı ve Vuelta yı ezici üstünlükle kazandı. En azından gelecek yıl Giro ya kadar bütün kıyaslamalardan SL4 Tarmac ın galip çıkması lazım. Yanlış mıyım? Boşuna mı yaptılar o yarışları? :)
 
Tour ve vueltada kullanılan kadro 11r sworks onlar zaten üst düzey(sadece kadro 11000 tl).Pro tarmac 10r karbon peletonda yok ama hi mod supersix var.Tarmacı zaten 3 tane büyük takım kullandığı için fiyatı yüksek.Fiyat daha uygun ve hi-mod olduğu için synapseyi seçtim.Bkaan bey;bisiklette ultegra 6800 11li set var,ayna kol 50-34 fsa,ruble11-28 bu kombinasyon benim gibi orta düzey biri için gayet iyi.Daha önce 12-25 kullanıyordum onda daha rahattım çok yüksek kadans yapamıyorum ort 75 oluyor genelde,80 e çıktığıma nabzımda çıkıyor(yüksek kadans bana deva değil:().Yaş ve kardio vasküler açıdan yeterli değilim.Ama uzun ve eğimi fazla yokuşlarda 28 diş işime yaradı.Orta göbek bb30A dedikleri daha kalın(bb30 68mm bb30a 73mm) rijitliğin biraz daha fazla olduğunu söylüyor firma ama ben pek ayırt edemedim daha önceki kullandığım yine aynı firmanın bb30 idi.Jant seti mavic kysrum equpie s.Gİdon ve sele borusu fsa slk karbon, gidon boğazı ritchey.Ağırlığını ölçmedim ama 7-7.5 arasıdır herhalde.Tırtıklı asvaltta bayağı başarılı sönümleme yapıyor hakkı olan arnavut kaldırım da da sürdüm tabi fazla hız yapamadım.Alın borusu yüksek olduğu için maşanın uzantısını kesip boğazı en alta getirdim.Synapsede boya göre üst borusu kısa oluyor o yüzden daha uzun ve negatif açılı 6 derece gidon boğazı taktım.Sürüş pozisyonunu endurance-performans arası oldu.
 
Bu arada, bu sene yarislarda kullanilan kadro Tarmac SL4 degil, yeni Tarmac'di.
 
@özcan yılmaz
Bahsedilen kadro hi-mod değil. Hi-Mod kadro bisiklet Delta'da 25 bin lira civarında. :)
 
@Gökhan Toros

maliyeti düşürmek değilde hafif olması için bb30 kullanıldığını düşünüyorum, öyle değil mi?
 
Hi-mod 3 okadar olmaması lazım en fazla 15 bin eder

Aslında pf göbek rulmandaki yükü ve sıkışmayı azaltmak için diye biliyorum,bi kaynak vardı bulabilirsem koyarım.
 
@tuna k

Hafif olmasi bir arti, evet.
Cunku daha genis mil kullanildigi icin; celik yerine aluminyum mil kullanilabiliyor.
Bu da agirligin bir nebze dusmesine neden oluyor. Sram Red aynakol icin 50 gram bu mesela. Force aynakol icin cok daha dusuk fark.
Orta gobek icin ise 15 gram gibi bir fark var. Ultegra 6800 gobek ile FSA BB30 rulmanlar arasinda.
Token BB30 rulmanlari ile Token Ingiliz gobek arasinda ise fark 20 gram kadar.
Token BB30 rulmanlar ile Ultegra 6800 orta gobek arasinda ise fark yok.

Maliyet konusu ise soyle;
Ingiliz ya da Italyan gobek icin acilan yivler daha ince iscilik istiyor.
Dumduz uretmek varken, ikinci bir makine ile yivleri acmak gerekiyor.

Bu arada, BB30'dan vazgecilmesinin bir nedeni de yine bu uretim sorunlari. PF30'da gobegi dogrudan preslerken kadroya, BB30'da rulmanlari presliyorsun.
Gobek ufak tefek hatalar konusunda daha affedici, ama rulmanlar degil. O nedenle, daha az ince iscilik gerektiren PF30 kadrolar kullaniliyor artik.

Daha az ince iscilik de, daha dusuk maliyet demek dogrudan.
 
Geri