Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

süspansiyonu kaynatırsam ne olur?

heisenberg3910

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Ağustos 2007
Mesaj
696
Tepki
335
Şehir
Ankara
arkadaşlar bende bianchi track var.çift amörtisörlü ve bu uzun yollarda çok yoruyor.acaba ben buna yeni bi orta süspansiyon alıp kaynatsam(sabitlesem),düz yolda bunu kullansam, dağda da yine eski süspansiyonu kullansam nasıl olur?kadroya veya bisikletin herhangi parçasına zarar verir mi?
Bu ara süspansiyon bildiğiniz dandik bianchinin kullandığı süspansiyonlardan.
Bisikletin resmi de aşağıda.

http://www.bianchi.com.tr/2006/bisiklet/imageBig/track.jpg
 
Scudo
öyle bir şey yapacağına. Amortisörsüz bir maşa yada suntor xcm lock out özellikli ekonomik bir maşa alırsın. Canın istediği zaman maşayı kilitler, canın istediği zaman açarsın.
 
@zürey

Zürey bence bu çözümünm yerinde ağırlığına göre sert bir yay al bisikletçiden mesela 2000 lb/s lik bunu taktıktan sonra iyice sıktığında yeteri kadar esnemezlik elde edebilirsin;)
mesela ben eski akdromda öle yapmıştım 80 kilo olmama rağmen 2000 lb/s lik orta yay kullanıyodum ve yeterince sıkınca baya bir esnemezlik elde etmiştim..
yaylanmasını istediğimde de gevşetiyodum:) özledim bak böle bahsedince ne güzel oluyodu böle darbeleri daha az hissetmek:rolleyes:
 
@Hasan Derya

teşekkür ederim.gerçekten güzel bi fırsat ama bisikletimi değiştirmeyi düşünmüyorum.alırsam yine çift amörtisörlü alırım.bu da bana biraz pahalıya patlar.şu an için gerek yok bence.:)
 
@d.berkay

teşekkür ederim.mantıklı gerçekten de.en kısa zamanda yeni bi amörtisör yayı alcam:)
 
yay tek çözüm gibi...iyi olmasada bir çözüm daha var.bunu bir arkadşa yapmıştık.yay boyundan çok az daha kısa kesilen çelik bir boruyu yay yerine takmıştık...esnemez oldu esneyecek yeride yoktu:D
 
@maksim

o da güzel bi fikir ama yayı tercih ederim.o şekilde sabitleyince sanki alt bağlantı (moment)noktasından bi problem çıkar gibime geliyo
 
@d.berkay

Pardon atlamışım teşekkürler. Fakat orta amortisörde de kilitleme özellikli olanlar var. Ben yine forumda görmüştüm. Fox'un 50 YTL. isteniyordu. Zaten bahsedilen boru vs. fikirleri üretime geçirse 20-30 YTL. masraf yapar. Bence arkadaşın sattığı arka amortisör düşünülebilir.
 
zürey.arkadaşlar bi çok çözüm sunmuş.bence bunlardan mantıklı olanlar,1.daha sert bi yay monte etmek,2. ise arka shock'u (süspansiyonu)havalı ile değiştirmek.havalı süspansiyonda kafana göre hava basabilir,kafana göre esneme özelliği kazandırabilirsin süspansiyonuna.fakan yine masraflı olacaktır.durumunu bilemiyorum ama en mantıklısı daha sert bi yay,yani berkaya katılıyorum;)
 
@soneryen


merhabalar..Öncelikle dediğiniz çöüzm mantıklı tabi ama benim dediğim şekil de bir yay alıp monte etmek en fazla 5 ytl tutar ;)

Sonra diyelim ki yeni havalı veya yağlı bir shock almaya karar verdik burda da iş paramız var alalımla bitmiyor...
Eye-to-eye denen bir ölçü var yani o shock'un bir ucundan diğer ucuna kadar olan uzunluğu bu en önemli nokta çünkü daha uzun veya kısa uzunluktaki shocklar geometrik açıdan kadroda olumsuzluklara sebep olurlar...
Şu satılan fox'u tam bilmiyorum ama o kadar ucuza fox havalı shock bana pekte mantıklı gelmedi bir bakmak isterim eğer link atabilirseniz..

birde şöyle bir durumda var arkadaşın bisikletinin kadrosu çok büyük ihtimal hi-ten denilen çelik kadrolardan dolayısıyla böyle bir kadroya fox shock takmak ne derece mantıklı siz karar verin...

 
  • Beğen
Tepkiler: Elman TEMEL
@elman_temel

bu bisiklete fazla harcama yapmayı düşünmüyorum.yay en mantıklısı.çok teşekkür ederim:)
 
@d.berkay


kadro tahmin ettiğiniz gibi hi-ten çelik.geometrisine gelince zaten bu bisikletin geometrisini firmanın kendisi de bilmiyodur.hacı murat gibi bişey.demiri bükmüşler kadro olmuş:D.sizin de dediğiniz gibi yay en mantılısı.fiyat olarak da öyle.çok teşekkür ederim yardımlarınız için;)
 
ne demek zürey her zaman ;)
 
sabitlersen kırılma riski yükselir çünki imalatında kullanılan metalin yapısı ve kalınlığı esneme faktörünün darbede göreceği zararı azaltması düşünülürek yapılmıştır yani sabitlersen sertbir halde az dayanıklı hale gelebilir

saygılar
 
Geri