Scudo Sports

Tam bir bisikletçi olmanız için 101 püf!

Şu günlerde şehir içi trafik bir garip yabancı plaka gördüğünüz mü yanaşmayın . Çok kuralcı olan gurbetçi görgüsüzler buraya gelince hiç bir şeyi umuruna takmıyor. Araç sürmeyi bize göre bilmiyorlar.

Özetle Avrupa da düzeni görmüş insanlar buranın düzensizliğine uyum sağlayamıyorlar. Buradan kendilerine yaşamak kolay değil diyorum
İnsanlarla değil daha çok kurallarla alakalı bir durum, daha önce hayvani derecede kurallarla yaşayan İsviçreli'lerin başka ülkelerde yamyam gibi araba kullanmasına şahit olmuştum.

Bizde doğru düzgün kural yok, gurbetçilerimizin yaşadıkları ülkelerde genellikle 2 defa yayaya yol vermedikleri zaman ehliyetleri alınıyor. Gurbetçi olarak yaşadığı ülkede kurallardan dolayı önündeki bisikletliyi geçemeyen insan ülkemize gelince öküz gibi araba kullanabiliyor.
 
Scudo
102. Viraj dönüşlerine: çok hızlı, yatık veya keskin fren ile girmeyin.
103. MTB ile ön teker kaldırdığınızda durmak isteyenler: ön freni yarım sıkarak lastiği zemine yavaşça deydirdiğinde arkadan sonra önü kitlemeli (ön yarım teker inene kadar, temas halinde arka basılı iken ön freni tekrar sabitleme)
104. Vites geçişlerinde kademeli geçiş yapın, hız kazanımı sağlayana kadar sabit viteste gidin (Örneğin kalkışı 1-2 ile yapıp hız yetersizliği yaşayınca bir üst vitese geçin)
105. Yokuş çıkarken arazi ve yol boş ise yılan gibi sağa sola, şeritin tamamını kullanacak şekilde tırmanın.
106. Yol ve köşe çıkışlarından önce alanı görebileceğiniz kısımlardan gözünüz ile kontrol edin.
107. Yavaşlayacaksanız Arka, duracaksanız ön fren kullanın
108. Sürüş esnasında hiç bir şekilde telefon vb. dikkat dağıtıcılara odaklanmayın.

2015'ten beri edindiğim ve üstteki maddelerin de çoğunu bildiğim için bunlar şimdilik aklıma gelenler. Yenisi olduğunda tekrar güncelleyeceğim.
 
102. Viraj dönüşlerine: çok hızlı, yatık veya keskin fren ile girmeyin.
103. MTB ile ön teker kaldırdığınızda durmak isteyenler: ön freni yarım sıkarak lastiği zemine yavaşça deydirdiğinde arkadan sonra önü kitlemeli (ön yarım teker inene kadar, temas halinde arka basılı iken ön freni tekrar sabitleme)
104. Vites geçişlerinde kademeli geçiş yapın, hız kazanımı sağlayana kadar sabit viteste gidin (Örneğin kalkışı 1-2 ile yapıp hız yetersizliği yaşayınca bir üst vitese geçin)
105. Yokuş çıkarken arazi ve yol boş ise yılan gibi sağa sola, şeritin tamamını kullanacak şekilde tırmanın.
106. Yol ve köşe çıkışlarından önce alanı görebileceğiniz kısımlardan gözünüz ile kontrol edin.
107. Yavaşlayacaksanız Arka, duracaksanız ön fren kullanın
108. Sürüş esnasında hiç bir şekilde telefon vb. dikkat dağıtıcılara odaklanmayın.

2015'ten beri edindiğim ve üstteki maddelerin de çoğunu bildiğim için bunlar şimdilik aklıma gelenler. Yenisi olduğunda tekrar güncelleyeceğim.

Çok faydalı ek bilgiler için teşekkürler. Yanlızca şu maddeyi güncelleyelim ;

107. Yavaşlayacaksanız Arka, duracaksanız ön fren kullanın ( Yavaşlamak için arka doğru , durmak için tek başına ön fren değil , arka ve ön fren dengeli kullanırsanız daha kısa mesafede ve kontrollü durursunuz. )

Yani burada tek başına ön freni sıkarsak sadece duruş mesafesi uzar , bir de yanlışlıkla abanırsak takla atmaya kadar gidebilir . :harika:
 
Konunun tozu alınma zamanı gelmiş eyyy yeni üyeler...
 
Yeni üyelere ve gözünden kaçanlara...
 
Çok güzel bilgiler.
 
Gerçekten de çok güzel bilgiler.
 
Bence bu konu kesinlikle bir yere sabitlenmeli. Ben 101 ipucu konusunda sadece kelime oyunu diye düşünmüştüm ancak gerçekten 101 ipucu varmış. (60a kadar okuyabildim ama devam edeceğim çabuk sıkılıyorum:) ) yazarında çevireninde paylaşaninda buna izin vereninde yüreğine sağlık. Teşekkürler.
 
İlk zamanlar çakma forma ve tayt ile mütevazi bir kişiyken sonradan "Yengeç" markasına terfi edip züppeleşen bisikletçilere benzeme...
 
Geri