Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Tekerlek kızakladıktan sonra fren çeşidi neyi değiştirir ?

hippix

Üye
Kayıt
3 Haziran 2007
Mesaj
11
Tepki
1
Şehir
asdasdasd
İster disk, ister v-fren olsun fren kolunu çektikten sorna tekerlek 2 sindede kızaklamaya başlamıyormu ? Zaten kızaklama bi frenin durdurabileceği son durak değilmi ? Disk fren abs gibimi çalışıyor ? Tekerleğin kızaklamasını engelleyebilirmi ?
 
Scudo
@hippix

Sadece arka freni kullanırsanız kilitler ... Ama iki freni doğru şekilde kullanmaya başlarsanız tekerleğin kilitlenmesini engelleyen şeyin gerçekte ön freni doğru kullanmak ve iyi dozlama olduğunu görebilirsiniz...
 
Çağrı Abimin de dediği gibi Frenlemeleri doğru ve bilinçli yaparsan kızaklama olmaz..
İki freni de aynı anda sıkıp,balansı ayarlayıp,gidonu sabit tutarsan kızaklamassın..Tabi iki freni de aynı anda sıkarken ön e fazla asılırsan kızakladığın günleri özlersin..
 
Kaydırmadan bir önceki seviye basıcaksın arkayı , önüde bırakıp bırakıp bas..
ABS gibi yapmaya çalış tut tut bırak..
 
ben önü gevşek, arkayı sıkı yapıyorum. ani fren yapmam gereken durumlarda ikisine birden basarım. kızaklama lastik ömrü açısından öldürücü bişey, ön tekerin kızaklaması ise pek iyi bişey değil :D ama 2 frene de ufacık dokunuşta kızaklıyosa frenlerin çok sıkı olabilir
 
Birisi bizim mahallede çocuklara ön freni kullanmanın çok sakıncalı olduğunu sölemiş,inş ön freni kullanmyan biri ona çarparda öldürür:(
 
bende hasan abinin dediğine katılıyorum doğru orantılı bir frenleme ile kızaklamadan kurtulabilirsiniz bir diğer söyleyeceğim ben önce ön freni kullanırım sonra arka freni ama bu iki frenleme arası lısa bir sürede gerçekleşiyor hızla giderken yavaşlamak istersen frenleri yavaş yavaş sık yani hemn sıkarsan teker kayar bide fren sıktığın zemine çok dikkat etmelisin ve etmeliyiz kaygan zeminde dengeni hangi frenle daha iyi sağlıyorsan onu sık mesela kimi ön freni daha iyi kullanır kimi arka kim kimseler ise her ikisinide(bu profesyonellik yada deneyimle alakalı bişi)
 
Frenin çeşidi yüksek hızda yavaşlatmayı hedefler
Dandik frenle hızlı giderken basarsın kilitleyeceği yerde tutmaz bile..
Kaliteli frende biraz dokunursun hemen yavaşlatır gibi..
 
tam olarak bilemiyorum ama fren oranı %70 ön %30 Arka fren olarak dozlandırılıyodu(Yanlışm varsa düzeltin)
 
@yighitjan

Birincisi fren dozajını fren yapmak zorunda kaldığın zaman ayarlarsın arka %30
ön %70 bunlar belirlenemez düştügün zor durumda ancak belli olur
İkincisi kızaklanmaya gelince kızaklanma sebebi %60 lastikdendir. HAmuru yumuşak kaliteli lastik kullanırsan kızaklanmada yarı yarıya düşücektir :cool:
 
@hippix
Sonuna kadar basarsanız evet ikisinde de kızaklar.


Zaten kızaklama bi frenin durdurabileceği son durak değilmi ?

Teoride doğru. Ancak sürtünen yüzeyler homojen değildir bu yüzden bu "son durak" değişkendir.


Disk fren abs gibimi çalışıyor ?

Hayır.


Tekerleğin kızaklamasını engelleyebilirmi ?
Teknik yöntemlerin en gelişmişi otomobil dünyasından bildiğimiz ABS. Motosikletlerde uygulaması var ancak bisiklette uygulanması efektif olmaz. ABS'yi bir kenara bırakırsan hassas bir el kızaklama yapmadan fren yapabilir. Bu kullananın tecrübesine, fren ayarlarına ve fren kalitesine bağlıdır.

Şu an disk frenli bisikletim olmasına rağmen diğer bisikletim Vfrenli ve en az disk frenlerim kadar iyi tuttuğunu belirtmeliyim. Aralarındaki belirgin fark, disk frende daha hassas ellere sahip oluyorum, Vfren de ise hassaslık azalıyor.
 
Freni sıkmak için bile fizik kurallarını bilmek gerekir. Bu yüzden bilinçli bisiklet kullanıcıları frende ve hızlanmada diğerlerine göre farkını gösterir.

V-fren ve disk fren özellikle iniş yarışlarında çok büyük fark gösterir. Bunların ikisi de aynı değil mi diye yola çıktığınızda v fren pabuçlarının bittiğini hatta alyan vidaların gevşediğini görürsünüz ancak disk fren kullanan iniş yarışçısı yola daha güvenli adımlarla ilerler.

Bu da demek ki fren çeşitleri kullanım alanlarına göre asıl farklılıklarını gösteriyor. Yoksa yılın sadece 4-5 haftası bisiklet süren birisi için disk frenin pek faydası olmaz. V fren kullan daha ekonomik-faydacı olur diyebilirim.

Ön freni sıkarken bisikleti hissetmek gerekir, kolların duruşu ve vücut ağırlığının öne mi arkaya mı olduğu da önemli.

Yokuş aşağı inerken ön freni sıkarken yada arka freni sıkarken muhakkak vücudu geri çekmeniz gerek ki arka tekerde baskı olsun. Öne eğim verdiğinizde zaten pek bir şansınız olmaz arka tekeri havaya sonra da kendinizi yere serebilirsiniz.

Çoğu insan frenin boş olduğunu düşünür, masraftan kısar ancak durmayan bir bisiklet 3000 ytl olmuş, bana ne.

Jantın güzel ise v-fren çoğu kişinin işini görür ama bisikleti uç noktalarda kullanan kişiler için pek cevap veremez.

Bu konular gerçekten derin konular.

Eğer ki hava atmak, uzun ömürlü frenaj içinse DİSK FREN.
..bazı kadrolarda zaten vfren yeri olmuyor, onlar bu knudan muaftırlar efendim.

Hafiflik için şu anda v-fren kullanılıyor.

Fren takımında da asla görüntüye değil, kullanıma yönelik davranın. Adi disk frenler sizi yarı yolda bırakır, yaptığı sesten tiksinir soğursunuz.

Bisiklet kaliteli bir yaşamın parçası ise, donanımı da kaliteli olacak.

Herkese kazasız sürüşler.
Ben 10 Ağustos'da askere gidiyorum. BEnim yerime de bisiklet sürün arkadaşlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fırat Ayanyan
Arkadaşlar şunu söylemek gerekirki bir bisiklette hiç bir zaman abs fren olmaz adı üstünden Anti-lock Braking System bu sistem için tamamen elektronik parçalar gerekli.Elektronik bir beyin fren boruları vbvbvb gibi çeşitli zırvalıklar gerkiyor bunların çıkarsan çıkarsan ne kadar hafifini çıkarabileceksinki en iyi firma olsun en az 1500 kg dan hafifini çıkaramaz diye düşünüyorum. bisikletim hafifolsun diye civataların bile pahalısına para vermeyi düşünen arkadaşlar için 1500 kg kabus gibi olur bence. Belki daha dengeli duruşlar için bir şeyler yapılabilir. disk frenlere gelince V frenlere göre kilitleme şansı daha az. nedeni ise disk frenini diski V fren disklerine göre daha merkezde bunu görünce anlıyoruz zaten hemde disk frenlerde disk merkeze bağlı olduğu için tellerin esneme mesafesi kilitlemeyi kontrol altına alıyor denebilir. ama ABS frensistemindeki gibi bu fren kilitlemez denmiyor işte bu tamamen bizim tecrübemize kalıyor. yani fren sisteminin iyi olması %20 etkiler sürücünün iyi olması %80 etkiler diye düşünüyorum ben :)
 
Geri