Freni sıkmak için bile fizik kurallarını bilmek gerekir. Bu yüzden bilinçli bisiklet kullanıcıları frende ve hızlanmada diğerlerine göre farkını gösterir.
V-fren ve disk fren özellikle iniş yarışlarında çok büyük fark gösterir. Bunların ikisi de aynı değil mi diye yola çıktığınızda v fren pabuçlarının bittiğini hatta alyan vidaların gevşediğini görürsünüz ancak disk fren kullanan iniş yarışçısı yola daha güvenli adımlarla ilerler.
Bu da demek ki fren çeşitleri kullanım alanlarına göre asıl farklılıklarını gösteriyor. Yoksa yılın sadece 4-5 haftası bisiklet süren birisi için disk frenin pek faydası olmaz. V fren kullan daha ekonomik-faydacı olur diyebilirim.
Ön freni sıkarken bisikleti hissetmek gerekir, kolların duruşu ve vücut ağırlığının öne mi arkaya mı olduğu da önemli.
Yokuş aşağı inerken ön freni sıkarken yada arka freni sıkarken muhakkak vücudu geri çekmeniz gerek ki arka tekerde baskı olsun. Öne eğim verdiğinizde zaten pek bir şansınız olmaz arka tekeri havaya sonra da kendinizi yere serebilirsiniz.
Çoğu insan frenin boş olduğunu düşünür, masraftan kısar ancak durmayan bir bisiklet 3000 ytl olmuş, bana ne.
Jantın güzel ise v-fren çoğu kişinin işini görür ama bisikleti uç noktalarda kullanan kişiler için pek cevap veremez.
Bu konular gerçekten derin konular.
Eğer ki hava atmak, uzun ömürlü frenaj içinse DİSK FREN.
..bazı kadrolarda zaten vfren yeri olmuyor, onlar bu knudan muaftırlar efendim.
Hafiflik için şu anda v-fren kullanılıyor.
Fren takımında da asla görüntüye değil, kullanıma yönelik davranın. Adi disk frenler sizi yarı yolda bırakır, yaptığı sesten tiksinir soğursunuz.
Bisiklet kaliteli bir yaşamın parçası ise, donanımı da kaliteli olacak.
Herkese kazasız sürüşler.
Ben 10 Ağustos'da askere gidiyorum. BEnim yerime de bisiklet sürün arkadaşlar.