Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Tension metre (Jant teli gerginlik ölçer) önemli!

Burak Salgın

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Ekim 2012
Mesaj
492
Tepki
106
Yaş
37
Şehir
Bursa
Bisiklet
Scott
Crank brothers jantlarım var. henüz yeni aldım ve akordu yok normal olarak. akort sehpam ve aletim var. bir yere kadar yapabildim ince ayar gerekiyor. crankler biraz farklı tel yapıları bildiğiniz gibi. şöyle bir durum var; jantın içinde şu gördüğünüz belge çıktı. tellere ait gerginlik değerlerini vermiş. şimdi bu iş ile ilgilenmiş olanlar muhtemelen bilirler. Bu değerler hangi teli ne kadar gereceğimizin değerlerimi yoksa bu telleri en fazla bu kadar değer kadar gerebilirsin gibi bir değer mi? Hangi teli ne kadar gereceğimizin verileri ise bize akordun tamamlanmış verilerini veriyor. bunları girersek akor olmuş olacak jant? tension metre diye bir alet var, onunda fotosunu koyuyorum bununla ölçülüyor.
yapmış olan var mı. bilgilendirecek birileri lazım :)
 
Scudo
Evet bu jantlar makinelerde yapılıyor ve makine enson değerleri yazmış sanırım mtb jantı olduğu için Nasıl olsa bozulacak mantığıyla içine koymuşlar. O değerler fabrika da yapılan ve doğru akorun yapıldığı Zaman olan gerginlik sayıları. O mavi alet çok iyi olmamakla birlikte idare eder bir sayı sunmak için. Yani kağıt üzerindeki değerle mavi alet değeri aynı olasada gerçek değer farklı olabilir ayrıca teller illa her zaman aynı olacak diye bir durumda yoktur .
Mantık şu jant mükemmel olduğunda gerginlik değerleri alınır ve her akord ayarında bu değerlere yakın kalınır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kleinstadtsich
@Zekeriya Çab teşekkürler. bir tensiyon metre almadan bu iş olmayacak sanırım. 1 haftadır akort etmekle ugrasıyorum crank brothersları
 
Tension mete şart hele hele teller tamamen gevşekse vurunca verdikleri ses yoksa tabiki metre şart. Metresiz küçük akortlar yapılıyor zaten jant belli teller gevşer kronik olur. O yüzden jant tellerine yağ veya başka kimyasallar gelmemesine dikkat edin gevşemeyi hızlandırır. Esas zor olan zaten arka teker sağ ve sol teller farklı sıkılır zaten uzunluklarımda farklıdır. Ama üzerinde yazılan değerlere yakın değerler olur. Eğer çok gevşeme yoksa park tool un o aletini alıp aynı değerleri okumaya çalışmayın. Bütün tellerin hepsini birde siz ölçün bir sayıları karşılaştırın. Sinop'tan sonra dönüş yönüne doğru ilk tel 1 numaradır. Hepsini karşılaştırın sonra orta değer bulup mesela 120 bütün sol tellerin 120 lerde olmasını sağlayın her tel 120 olunca olacak diye bir şey yok. Direk o değerleri yapmaya kalkarsanız tel kopabilir mavi alet eksik yada fazla ölçüyorsa.
 
Raporda size verilen teller üzerindeki newton cinsinden kuvvet miktarıdır. Maksimum gerilme 7. telde 144N yani 14.67kg, minimum gerilme 18. telde 109N yani 11.11kg olarak verilmiş. Eğer tansiyon ölçeriniz yoksa bu tellerin gerginliğini el ile kontrol edip, bu değerler arasında kalacak şekilde akort yapmaya çalışın ve teller arasında gerginlik farkı olmamasına dikkat edin.
 
Biraz tel değerleri parmak izi gibi o jantın özelliklerine göre değişiyor. Aslında doğru akoru yakaladığında ortaya çıkan değerler imza gibi kalıyor ama eskimeyle değişir.
 
ne zormuş ya. crank brotherstan soğudum yeminle :)
bilgiler için teşekkürler hepsini not aldım. digital tension metrele baktım ama acayip pahalı o kadar veremem. mecburen resimdeki analog tensionla işimizi göreceğiz. o da 65 euro.
 
Şuna benzer bir döküman olmalı firmanın siteinde kullanım klavuzları içerisinde bulunabilir. en üst ve en alt gerginlik sınırlarını gösteriyorimage.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: osman kaytar
aliexpress'ten aldığım tansiyonmetre an itibarıyla elime ulaşmış bulunmakta. daha önce parktool'unkini kullanmıştım, bu da onun iyi bir kopyası gibi gözüküyor. 19.8 dolar, üstüne 27 tl vergi ödedim, 142 tl ye geldi. yerli satıcılardaki en ucuzu ise 255 tl.

(link)

DSCN3528.JPG
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
ben tellerin gerginlik ayarını, telefonuma indirdiğim akord uygulaması ile tellere metal bir cisim ile ses çıkaracak şekilde vurmak suretiyle yapıyorum.
sonuçta gitar ile jant, ikisi de tellerin gerginliği ile fonksiyon değiştiriyor.
müzisyen olmanın faydaları :)
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan ve anzolot
@Kuzey Ege

kurulu jantın bollanmış tellerini saptamak için dediğin yöntem kullanılabilir, doğru. ama yeni tel ve göbek ile yeni jant kurulduğunda, tel ideal gerginliğindeyken çıkan sesin frekansı eski settekiyle aynı olmuyor. telin boyu, materyali, kalınlığı gibi değişkenler var bildiğin gibi. sehpada hassas ayara geçmeden önce, bütün telleri kabaca ideal gerginlik civarına getirmek için mecburen gerekiyor tansiyonmetre.
 
@Kuzey Ege

kurulu jantın bollanmış tellerini saptamak için dediğin yöntem kullanılabilir, doğru. ama yeni tel ve göbek ile yeni jant kurulduğunda, tel ideal gerginliğindeyken çıkan sesin frekansı eski settekiyle aynı olmuyor. telin boyu, materyali, kalınlığı gibi değişkenler var bildiğin gibi. sehpada hassas ayara geçmeden önce, bütün telleri kabaca ideal gerginlik civarına getirmek için mecburen gerekiyor tansiyonmetre.
Kesinlikle haklısınız, ancak ben bugüne kadar hiç kullanmadım ve yaptığım tüm jantlar da kusursuz oldu, ama jantlar ile çocukluktan bu yana ilgilendiğim için sanırım benimki el alışkanlığı, göz kararı :)
 
@can_celik merhaba bu alet sanırım bir bilgisayar programı ile birlikte kullanılıyor, siz bu bilgisayar programını kullanıyorsanız adını paylaşır mısınız?
 
@Kuzey Ege Peki dogru sonuç alıyormusun
Veya uygulama nasıl birsey gösteriyor sıkın fln diye mi
@Şerif Feridun bide hangi uygulamayı kullanıyorsun
 
Kesinlikle haklısınız, ancak ben bugüne kadar hiç kullanmadım ve yaptığım tüm jantlar da kusursuz oldu, ama jantlar ile çocukluktan bu yana ilgilendiğim için sanırım benimki el alışkanlığı, göz kararı :)
Merhaba benim bir sorum olacak benim arka jant da bir kaç tel gergin değil gevşek akort gerekiyor mu
 
Merhaba benim bir sorum olacak benim arka jant da bir kaç tel gergin değil gevşek akort gerekiyor mu
gerekiyor. aynı taraftaki tellerinin gerginliği mümkün olduğunca aynı olmalı. o gevşek olanlar sürüş yaptıkça sorun çıkarır.
 
@l3uaka Çemberin akortu yerindeyse (çemberin her noktasının dingile bağıl konumu aynı ise) bir sorun teşkil etmez. Gevşek olanları diğerlerinin gerginliğine getirdiğinde akortun şu anki halinden daha kötüye gitmesi bile olası.
 
  • Beğen
Tepkiler: l3uaka
bu konu başlığı yeni açılmış daha hızlı geri dönüş olur diye buraya yazıyorum . bisiklet forum hesabım yeni sayılır açalı 1 ay oldu başlık açamıyorum bunun sebebi yeni olduğum için midir. daha önce başına gelen var mı
 
@batuhan bora Sana gizli bir bilgi vereceğim. Bu bilgiyi çok az kişiye verdim şimdiye kadar. Hazırsan veriyorum bilgiyi :

Forumda insanlarla iletişime geçmenin, bir şeyler danışmanın tek yolu başlık açmak değildir. Hazırda var olan başlıklara yazarak da bir şeyler sorabilirsin.
 
@l3uaka Çemberin akortu yerindeyse (çemberin her noktasının dingile bağıl konumu aynı ise) bir sorun teşkil etmez. Gevşek olanları diğerlerinin gerginliğine getirdiğinde akortun şu anki halinden daha kötüye gitmesi bile olası.
Teşekkür ederim ön jant telleri hepsi gergin fakat arka da 3 4 tel biraz gevşek corelli servisine gitsem iyi olacak
 
Geri