Scudo Sports

İnceleme Tern Link C8(2016) İnceleme - Diğer Katlanırlarla Çarpıştırmalı

yazınız sıcak ve akıcı olmuş.
bir sürü(bir dolabı dolduran) objektif ve fotograf makinelerim var ama gün içerisinde nispeten küçük ve pratik , çekim kalitesi (ıq=image quality) yüksek bir makineyi yanımda taşıyorum. hayatta da pratik olan ve yanımızda herzaman bulundurabileceğimiz nesnelere doğru kaymalıyız, bu bakımdan katlanır bisikletler bu konuda güzel aletler.
 
Scudo
link c8, katlı halde iken seleden tutup itilebiliyor mu? bu ifadeyle şu resimdeki gibi bir şeyi mi kastediyorsunuz? @gercek umurcan
 

Dosyalar

  • big_1f285fed-3876-403a-92d6-2bd17f867056.jpg
    big_1f285fed-3876-403a-92d6-2bd17f867056.jpg
    65,4 KB · Okunma: 48
@sonyaz
Bunu, sürücü daha yatay konumda olsun böylece daha dengeli ve sportif sürüş elde edilir diye mi söylüyor sunuz
 
@OkanSo

evet ondan bahsediyorum, toplu taşımada çok kullanılacaksa aktarmalar varsa veya küçük mesafeler olacaksa katla-aç-geri katla olmaması açısından faydalı bir özellik
 
  • Beğen
Tepkiler: ventiol
Merhabalar,
İnceleme için teşekkürler, katlanırlar oldukça yaygınlaşırken almak isteyenler için güzel bir rehber olmuş.Ben de yakın zamanda katlanır bisiklet alan biri olarak birkaç ekleme yapmak ve bir soru sormak istiyorum.

Öncelikle ben de Decathlon'daki tilt 900'ü çok inceledim katlanır mekanizmasının pratikliği sebebiyle. Ama yakından inceleyince durum pek de öyle değil. Sele altındaki mandal pratik ama bisikleti katlarken oldukça uğraştırıyor. Yani dizinizi ya da ayağınızı dayayıp katlayacağım diye uğraşmanız lazım.Eğilip bir mandal açmak çok daha kolay bunun yanında. Ayrıca o mandal sistemi vites/fren teli gibi bir telle mekanizmaya gidiyor. Her tel gibi o da bir yıl ya da on yıl sonra bilemem ama bir gün kopacak. Kopunca nasıl değiştirilir biz değiştirebilir miyiz gibi sorularıma maalesef ki cevap alamadım. Mekanizmayı oradaki çalışanlar da bilmiyordu çünkü. Ayrıca katlanmış hali gerçekten çok büyük. Büyüklüğünün de yanında biçimsiz bir yapısı oluyor. Bir yerlere sığdırmak oldukça zor olacaktır. Son olarak da ben alırken ağırlıklara da oldukça önem vermiştim taşınabilirlik açısından. Ve tilt 900 bagajsız haliyle 13,3 kg ağırlığında.

Araştırmalarım sonucunda aldığım Dahon Mariner D8 hakkında ise bence en büyük artısı gidonun araya girerek katlanmasıydı. Çünkü bisikleti zincir tarafından taşımak istemiyordum ve diğer bisikletlerde bir tarafta zincir bir tarafta gidon olunca taşıma da zorluk oluyordu. Ayrıca gidona taktığınız aksesuarlar olursa (ufak boyutlu far,km saati katlanmada sorun çıkarmıyor.) bunlar da arada kalıyor ve bir yere koyarken zarar da görmemiş oluyorlar. Ayrıca bagajlı haliyle 11,8 kg. Tern de gerçi çok farklı değil ağırlık olarak ama yine de piyasada gördüğüm en hafif bisiklet buydu benim için(Brompton vb. hariç).

Burada sormak istediğim, ben Tern'leri incelediğimde 2018 modellerde gidon araya katlanıyor olarak görüyorum. Sizdeki model mi öyle yoksa 2018 öncesi mi öyleydi yoksa ben mi yanlış gördüm merak ettim. :)

Bir not da hatchback aracı olan arkadaşlara. :) Kendi aracım Renault symbol sedan. Bisiklet zaten rahatlıkla giriyor. Birkaç başka sedan araç bagajına da rahatlıkla girdi. Hatta biraz uğraştırır, birbirine takılır zorluk çıkarır ama belki sedan bagajlara 2 tane bile dahondan girebilir gibi duruyor. Aracı sedan olanlar modele takılmadan katlanır alabilirler yani. :) Ama şu yeni Renault symbol hb'lere koymaya çalıştığımda oldukça zorluk çıkardı. Bagajdaki eşyaları boşalttıktan, seleyi tamamen çıkarıp başka bir kenara koyduktan sonra ancak girdi. Gidon dışa katlansa vb. bir durum olsa büyük ihtimalle girmezdi. O yüzden aracınız hb ise denemeden alıp üzülme ihtimaliniz olabilir buna dikkat edin.
 
@ventiol

Rica ederim :) yardımcı olabildiysem ne mutlu bana
Tern'in sitesine baktım ama güncel d8ler hala aynı katlanma gibi duruyor
 
Yazıdan baya zaman geçmiş. 2018 A7 kızıma aldık gidon kadronun arasında kalıyor. Sanırım 2018 de değişim olmuş. Yada a ve b ‘lerde böyle.
 
  • Beğen
Tepkiler: gercek umurcan
Öncelikle Hayırlı Ramazanlar diliyorum herkese,benim kafamı kurcalayan bir sıkınıt var tavsiyenize ihtiyacım var,2 ay önce maddi imkanım az olduğu için ve yeterince araştırma yapmamam nedeniyle Carraro flexi 121 D aldım (Mekanik disk'li 2019 model) gidon borusu sadece 3 cm kadar yükseliyordu ve parça istedim bu sefer yanlış parça gönderdiler bisikleti alır almaz hevesim kursağımda kaldı 1 ay sonra ancak binebildim fakat katlanma mekanizmasını sevmedim fazla büyüktü ve sonra (kardeşim de Tilt 120 olduğu için) katlanır bisikletlerde sadeliğin ne kadar önemli olduğunu mekanik disk fren gibi şeylerin de gereksiz olduğunu anladım şimdi satışa koydum inşallah satıcam bisiklet kötü değil ama ben daha sade bir şey istiyorum ve orda hata yaptım,sormak istediğim şu tern c8 almak istiyorum ama biraz pahalı param çok olmazsa tilt 500 mü alsam diyorum sizce nasıl yapmalıyım?Bekleyip para biriktirip tern c8 almak istiyorum çünkü bisiklet çok güzel gönül d8 almak ister ama malum ülkemizin hali :/ sizce nasıl yapmalıyım görüşleriniz çok önemli bir daha hata yapmak istemiyorum çok teşekkür ederim yazan herkese şimdiden.
 
Merabalar… bi sorum vardi.. 20 inch katlanırlar ile 26 inch katlanır bisikletler arasında yolda yaya şeklinde taşıma konusunda bi farklılık ve avantaj, dezavantaj (ağırlık dışında) başka bir fark var mı ?? 26 inchlerin katlanır halde tek teker üstüne ağırlık verdirir şekilde dengede tutarak seleden iterek taşınıyor anladığım kadarı ile.. 20 inchlerde bu durum farklı değil dimi ? aynı.. yani daha kolay şekilde çek çek yapıp taşıyamıyorsunuz.. onlarda da tek teker üzerine ağırlığını verdirip o şekilde seleden iteleme yapıyoruz.. doğru mudur ?
 
Merhaba bu tern link c8 in sabit gidon olması bi sıkıntı yaratır mı boyum 1.78.
 
Geri