drobgyn
Üye
- Kayıt
- 24 Mart 2015
- Mesaj
- 26
- Tepki
- 26
- Şehir
- bursa
- İsim
- hakan
- Bisiklet
- Tern
Uzun zamandır almayı düşündüğüm katlanır bisikletim Tern Node D8 sonunda geldi. Oldukça büyük bir kutu içinde kısmen demonte halde geliyor. kutu içinden parçaları birleştirmek için gerekli olan anahtar alyan vs çıkmıyor. benim tavsiyem bir bisikletçiye götürüp orada birleştirmeniz, ben öyle yaptım. kendiniz birleştirirseniz biraz zorlanabilirsiniz. mahalledeki bisikletçi dayıya götürdüm, 10 dakikada halletti, 5 tl de ücret istedi. bisikleti de çok beğendi
24" olması çok güzel, görüntüsü, duruşu normal ebatlarda bir bisiklet gibi.

bisiklet çantasını denemek için takmıştım, resimleri çekerken üzerinde kalmış.
bisikletin oldukça kaliteli olduğu, her ayrıntıya özen gösteridiği belli oluyor. ayaklık olması da bence iyi olmuş. çamurluklar ve bagaj bisiklet üzerinde geliyor, ayrıca almanıza gerek kalmıyor. katlanma mekanizması 20" bisikletlerde olduğu gibi. sele aşağı iniyor. gidon yana katlanıyor. bisiklet ortadan ikiye katlanıyor, pedallar katlanıyor. katlanma mekanizmasının böyle olması bence artı bir özellik ama yine de katlandığında çok küçük ve çok hafif olmuyor. toplu taşımayla kullanacaklar için çok tavsiye etmiyorum açıkçası, zor olur. benim gibi toplu taşıma kullanmayacak ama arabanın bagajına koymak isteyenler için güzel ama.

bisiklet katlandığı zaman oldukça derli toplu oluyor. ayaklık bisiklet katlı haldeyken işe yaramıyor. seleyi dibine kadar aşağı indirmeniz ve sele borusunu bisiklet katlı haldeyken ayak gibi kullanmanız gerekiyor yoksa ön dişli yere değebiliyor. iki tekerleğin de yan taraflarında bisiklet katlandığında o şekilde kalabilmesine yarayan iki adet mıknatıs var. yeterince kuvvetli tutuyorlar.
kadronun ön alt kısmında bir lastik ve gidon üzerinde de bir çentik mevcut. bisiklet katlandığında bu lastiği gidona takıp açılmasını önlüyorsunuz, yani katlıyken yeterince sağlam duruyor. katlı haldeyken seleden tutup tekerlekler üzerinde sürerek taşımayı denedim, malesef olmuyor. son resimde lastik bant görülüyor.
bisikletin bagaj kısmında eşyaları tutmak için üç adet elastik bant mevcut. kullanışlı ama çok ağır şeyler taşımaya uygun değil. orta boy bir çanta da takabilirsiniz. v frenler çok iyi. lastikleri güzel. vites geçişleri çok hızlı ve sessiz. elcikten değişen vitesler biraz hassas. sürerken farketmeden vites değiştirebiliyorsunuz, alışınca olmaz herhalde. 8 vites gayet yeterli. çok dik rampa çıkmadım ama normal yokuşlarda sıkıntı olmuyor. selesi çok sert ve kesinlikle çok rahatsız. biraz sürünce resmen canınızı acıtıyor. buna nasıl bir çözüm bulabilirim bilmiyorum. sürüşü genel olarak dengeli. tekerleklerin büyüklüğünden dolayı ufak tümsek ve çukurlar çok etkilemiyor. gidon, şekli ve pozisyonundan dolayı sanırım çok hassas. az bir hareketle bisiklet çok dönüyor. alışana kadar biraz yalpalayarak sürebilirsiniz. kilit mandalları çok sert. kullandıkça biraz daha rahat olur diye düşünüyorum.
özet olarak güzel ve kaliteli bir bisiklet. katlanma mekanizması çok güzel, 30 saniyede bisikleti katlayıp açabiliyorsunuz. katlandığında çok da küçük olmuyor ve ağır. toplu taşıma için çok uygun değil bence, daha küçük ve hafif modeller daha rahat olur. şimdilik aklıma gelenler bunlar. merak ettiğiniz bir şeyler olursa yardımcı olmaya çalışırım.


bisiklet çantasını denemek için takmıştım, resimleri çekerken üzerinde kalmış.
bisikletin oldukça kaliteli olduğu, her ayrıntıya özen gösteridiği belli oluyor. ayaklık olması da bence iyi olmuş. çamurluklar ve bagaj bisiklet üzerinde geliyor, ayrıca almanıza gerek kalmıyor. katlanma mekanizması 20" bisikletlerde olduğu gibi. sele aşağı iniyor. gidon yana katlanıyor. bisiklet ortadan ikiye katlanıyor, pedallar katlanıyor. katlanma mekanizmasının böyle olması bence artı bir özellik ama yine de katlandığında çok küçük ve çok hafif olmuyor. toplu taşımayla kullanacaklar için çok tavsiye etmiyorum açıkçası, zor olur. benim gibi toplu taşıma kullanmayacak ama arabanın bagajına koymak isteyenler için güzel ama.



bisiklet katlandığı zaman oldukça derli toplu oluyor. ayaklık bisiklet katlı haldeyken işe yaramıyor. seleyi dibine kadar aşağı indirmeniz ve sele borusunu bisiklet katlı haldeyken ayak gibi kullanmanız gerekiyor yoksa ön dişli yere değebiliyor. iki tekerleğin de yan taraflarında bisiklet katlandığında o şekilde kalabilmesine yarayan iki adet mıknatıs var. yeterince kuvvetli tutuyorlar.

kadronun ön alt kısmında bir lastik ve gidon üzerinde de bir çentik mevcut. bisiklet katlandığında bu lastiği gidona takıp açılmasını önlüyorsunuz, yani katlıyken yeterince sağlam duruyor. katlı haldeyken seleden tutup tekerlekler üzerinde sürerek taşımayı denedim, malesef olmuyor. son resimde lastik bant görülüyor.

bisikletin bagaj kısmında eşyaları tutmak için üç adet elastik bant mevcut. kullanışlı ama çok ağır şeyler taşımaya uygun değil. orta boy bir çanta da takabilirsiniz. v frenler çok iyi. lastikleri güzel. vites geçişleri çok hızlı ve sessiz. elcikten değişen vitesler biraz hassas. sürerken farketmeden vites değiştirebiliyorsunuz, alışınca olmaz herhalde. 8 vites gayet yeterli. çok dik rampa çıkmadım ama normal yokuşlarda sıkıntı olmuyor. selesi çok sert ve kesinlikle çok rahatsız. biraz sürünce resmen canınızı acıtıyor. buna nasıl bir çözüm bulabilirim bilmiyorum. sürüşü genel olarak dengeli. tekerleklerin büyüklüğünden dolayı ufak tümsek ve çukurlar çok etkilemiyor. gidon, şekli ve pozisyonundan dolayı sanırım çok hassas. az bir hareketle bisiklet çok dönüyor. alışana kadar biraz yalpalayarak sürebilirsiniz. kilit mandalları çok sert. kullandıkça biraz daha rahat olur diye düşünüyorum.
özet olarak güzel ve kaliteli bir bisiklet. katlanma mekanizması çok güzel, 30 saniyede bisikleti katlayıp açabiliyorsunuz. katlandığında çok da küçük olmuyor ve ağır. toplu taşıma için çok uygun değil bence, daha küçük ve hafif modeller daha rahat olur. şimdilik aklıma gelenler bunlar. merak ettiğiniz bir şeyler olursa yardımcı olmaya çalışırım.