Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Tiagra 4700 sağ vites fren kolu

Biliyorsunuz 2li vites kollarında bir ara kademe var, çaprazlığı önlemek için. O nedenle kolu aynı yöne 2 defa tetiklemeniz lazım iki uç noktaya gelmesi için.
Ayrıca 6,1 mm bana da uyar :krnz:

Trim'i biliyorum, normalde kullanıyorum ama ayar sonbahardan kalma, şu anda gariplik var: Yükseltirken tek aşamada çıkıyor ara tık hissedilmiyor, tekrar da basılmıyor. Düşürürken küçük bir tıkta hiç hareket yok (kolda ses var, tel oynamıyor), belirgin tıkta küçük dişliye geçiyor, o zaman 4.8, tekrar basınca tel tamamen boşalıp 6.1 oluyor. Yukarı doğru tek, aşağıya doğru 3 aşama var. Gürültü olmasın diye şimdi ayar yapamıyorum, sabah ayarlayıp normal işlemeye başlarsa tekrar ölçeceğim.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
Scudo
Trim'i biliyorum, normalde kullanıyorum ama ayar sonbahardan kalma, şu anda gariplik var: Yükseltirken tek aşamada çıkıyor ara tık hissedilmiyor, tekrar da basılmıyor. Düşürürken küçük bir tıkta hiç hareket yok (kolda ses var, tel oynamıyor), belirgin tıkta küçük dişliye geçiyor, o zaman 4.8, tekrar basınca tel tamamen boşalıp 6.1 oluyor. Yukarı doğru tek, aşağıya doğru 3 aşama hiç normal değil. Gürültü olmasın diye şimdi ayar yapamıyorum, sabah ayarlayıp normal işlemeye başlarsa tekrar ölçeceğim.
Sanırım tel gerginlik ve limit ayarlarını yeniden yapmanız gerekecek. İki tık ile küçük dişliye indiğinizde telin de bol kalmaması gerekir. Sonunda hem yükselişte hem de inişte ara tık olmalı.
 
Shimano'nun tüm ikili sti kollarını kullanabilirsiniz. Gerçi bir iki istisna hariç tüm markaların ikili stilerini kullanabilirsiniz. 2x6 sistemden 2x12 sisteme. Üçlü sistem olsaydı arka diş sayısı değiştikçe problemler çıkmaya başlardı fakat iki sistemde önemli olan eşik noktası altı ve üstü sınırlayıcılar belirliyor. Arka aktarıcılar gibi çekme oranı, çekme mm gibi şeylerle kafa karıştırmaya gerek yok.
Ayrıca kollar kolay kolay bozulmaz. Darbe ve sıkıştı diye kuvvetlice zorlanmadıysa. Genelde vites teli parçaları kolun içindeki dişlilerin arasına sıkışır. İşin uzmanı birisi kolu sökerek temizleyebilir. Yeni kollar eski kollara göre çok kolay sökülüyor ve daha basit bir mekanizmaya sahip. Örneğin 6600 kolların çarklarına ulaşmak için 10 dan fazla segman, yay, vida sökmek gerekirken r8000 kolda 3 parçada çarklara ulaşılıyor.
 
Son düzenleme:
@Spartiat bağlantı için teşekkürler. Verdiğiniz (link) bağlantıda belirtildiği gibi, yeni tiagra sol kol, diğer ikili ön aktarıcılarla uyumluymuş.
"is compatible with 2x10 speed drivetrains" demişler kendi sitelerinde.
Sağ kolun farklı çekme oranı kullandığını biliyordum (kaynak aramama gerek kalmadı sanırım, başkaları da teyit etmiş bu bilgiyi),
ön aktarıcıda da bu farklı oranı kullandıklarını varsaymışım. 👍
Gerçi dünden beri epey etkileşim ve katılım olmuş. Ölçme zahmetlerine giren herkese teşekkürler. Çok güzel bir işbirliği örneği olmuş. 👏👏 🧿
 
Geri