Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Tırmanışta yol bisikleti mtb karşılaştırması

%10 olmadikca 34 ayna ol
28 rubleyle rahat cikiyorum.
Ama dedigim gibi egim sert olduğu zaman artik kadansi yüksek Tutacamayacak hle gelince insan en az bi 32 ruble istiyor.

Gs isimli uzun bacakli arka attirici (sora arka aktarici 70 tl) ve sore 32li ruble toplam 150 tl masrafla gyet makul fiyata halledebilirsiniz.

AYrica yeni bisikletlerin cogunde 50-34 ayna 32li ruble var.

Alirken bun dikkabetmek lazim, ozellikle de rotada sert egim varsa...
 
Scudo
@uguryilmaz144

Yol bisikletlerinde mümkün olan en az ağırlık tercih edilir. Benzer konfigürasyonlardaki iki bisiklet arasındaki devasa fiyat farkının temel nedeni de budur.

Kullanıcı ağırlığı ile bisiklet ağırlığının karşılaştırılması ayrı bir tartışma konusu olduğu ve forumda bu alanda epey bilgi bulunduğu için geçiyorum.

50-34 aynakol ve 50-39-30 arasında belirgin bir ağırlık farkı var. Ayrıca 3'lü sisteme uygun vites kolu ve ön aktarıcı kullanmanız gerekeceği için sistem ilerde yapmayı düşünebileceğiniz (52-36 gibi) bir yükseltmeye de uyumsuz olacak.

Yol bisikletine yeni geçen kullanıcılar için 50-34 / 11-28 oranları çoğu halde sorunsuzdur. Ancak yukarıda da belirtildiği gibi eğimin %10 üzerine çıktığı durumlar için 11-32 gibi bir kaset çok daha uygun olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
@baykuş97

Birkaç dakika evvel, mesajımı beğendiğiniz vakit, maşallah gözünüzden birşey kaçmıyor diye yazacaktım. Konu dışı olur diye girmedim mevzuya. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: baykuş97
@Sadettin Z.

Sadettin Bey bir şey sormak istiyorum. Bu hobi ile yeni tanıştım ve bilgim çok az. O nedenle fırsat buldukça araştırıyor ve okuyorum.

Diyorsunuz ki. ''Yol bisikletlerinde mümkün olan en az ağırlık seçilir ve bunun için devasa paralar ödenir''

Sorum şu...

Bu spora yıllarını vermiş ve ciddi başarılara imza atmış bir yol bisikletçisi 100 km lik bir etabı 4,5 - 5 Kg lık son derece profosyonel bir bisiklet ile xxxx zamanında tamamlıyor ise. Aynı bisikletçi orta sınıf bir yol bisikleti ile çok fazla ciddi paralar ödemeden aynı parkuru ilk bisiklete göre kaç dakika sonra bitirir.??

Bu cevap benim geleceğim için çok önemli. Bana yol gösterirseniz sevinirim..

Kolaylıklar dilerim..
 
@uguryilmaz144 3'lü aynakol bence yol bisikletine yakışmıyor, ancak bazı vites oranları için ona mecbursunuz. Çünkü STI kollar ile MTB aktarıcılar uyumlu değiller ve yol aktarıcıları ile istediğiniz kadar büyük ruble kullanamıyorsunuz. Yol aktarıcıları genelde en fazla 30 veya 32 dişli ruble ile kullanılabiliyor, sadece birkaç modelde 34 de mümkün.
 
@Murat B.

@Murat B. Hocam, anlamıyoruz bu işlerden yav. Yok mu şöyle marka/model carraro, salcano falan?
Yok mu şöyle gözle görülür elle tutulur bir model. gözümüze kestirelim. Kilomuzu verelim. Motivasyon olsun yav.
Resmine bakalım. Bisikletforumda yorumlarını okuyalım.
 
@MURAK

Bir yol bisikleti yarışçısının bisikletinden beklentileri ile hobi kullanıcısı arasında çok ciddi farklar mevcut.

Profesyonel yarışçı zaten ideal kilosunda ve üretebildiği güç grafiğinin tepe noktasında olduğu için hızını etkileyen en önemli faktörler, kullandığı ekipmanın ağırlığı, rüzgar direnci ve yuvarlanma direnç faktörüdür. Bu alanda bilimsel olarak % değeri verebilmek için birçok faktörün gözetildiği bir test sonucuna bakmak gerekiyor, sanıyorum bu konularda uzman olan @Murat B. üyemiz size daha geniş bir kaynak gösterebilir.

Hobi kullanıcısı açısından bakıldığında kendi ağırlığını azaltması ve ideal kilosuna yaklaşması diğer herşeyden daha fazla verim sağlayacaktır. Sonrasında dönen elemanlardan başlayarak ekipmanın hafiflemesi ile verim artışı sağlanabilir.

İlk kez yol bisikleti kullanacaksanız bütçenizin elverdiği, içinize sinen orta düzey bir bisiklet tercih etmeniz gayet yerinde olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: liteon ve hogutmen
@MURAK
Amacınız hızlı gitmek ise ağırlıktan çok aerodinamik için para harcamanız gerek. Sorduğunuz sorunun 100km için değil de 16km için cevabı şurada var:
Bu teste göre yaklaşık olarak %15 fark ediyor. Yani bunu baz alırsak; profesyonel bir sporcu, en üst seviyede ekipman ile 100km'yi 2 buçuk saatte tamamlıyorsa giriş seviyesi bisikletle de 2:53 civarı bir derece ile tamamlar.
 
@Sadettin Z.

Sadettin Bey merhabalar,,

Cevabınız için teşekkür ederim. Sormamdaki neden bir hobi bisikletçisi ile yol bisikletçisini karşılaştırmak veya kendime yol bisikleti almak için değildi. Yanlış anlaşıldıysam lütfen bağışlayın. Ben de aslında fanatik hobileri olan birisiyim. Hep söylediğim bir şey vardır. Hobisi olan insanlar bazen iyi bir şey almış olmak için alırlar derim. Zaman zaman ben de aynısını yaparım. Acaba bisiklettede mi bu böyle diye sormuştum. Hazır bir bilgi yoksa hiç zahmet vermiyeyim ben bulurum.

Teşekkür ederim..
 
Tabi bu duz yola yapilmis bir test, tirmanialain olduğu yerde sonuclar faekli olabilir.
 
@Ozan k.

Aynı parkur ve aynı bisikletçi olduğu sürece değişen sadece süreler olur. aradaki zaman yüzdesi değişmez. Bol tırmanışı olan bir parkurda giriş seviyesi bir bisiklet ile 25,50 dakika yerine 35 dakika yol alırsa Üst segment bir bisiklet ile 29 dakikada aynı parkuru tamamlar. Çok güzel bir video ..
 
Soyle bir durum var oradaki bisiklet aero bir bisiklet ve jantlari da cok ozel.
Tirmanisli karisir bir parkurda aero kask forma ve jantlara ihtiyacinoz yok, hatta aero kadro da gereksiz agirlik.

Orada da hafif bir bisiklet saha iyi sonuc verir.
 
@MURAK

Ben Sizin bisiklet hafifliğinin kazandırdığı süre ile ilgili sorduğunuzu düşünmüştüm. Film deki pahallı (zamana karşı) bisikletin avantajı nerede ise tamamen aerodinamik sürüş pozisyonu ve malzemeden kaynaklanıyor. Normal bir güçle saatte ortalama 43 km lere pek çıkılamayacağından aerodinamik avantajın ciddi bölümü benim gibi ortalama bir sürücü için düşer. Hatta parkur biraz yokuşsa dişli oranlarından dolayı bisikleti sürmek eziyet olur. Hobi için tabi alınabilir ama ya salonda seyretmek için ( bu da anlamlı bir şeydir sözüm yok) ya da yokuş aşağı sürat yapmak için olabilir. Zaten yine ortalama sürücüler için bu bisikletti sürerken alınan pozisyondan dolayı rahat olmak oldukça zor
 
@caner ünsal Caner Bey merhabalar,,

Ben sadece paranın karşılığında kazanılan sürenin değişim % sini merak etmiştim. Modeller veya kişiler hiç ilgi alanımda değil. Şöyle düşünün ; Size sıradan 1.000 - 1.500.TL aralığında bir yol bisikleti alıyorum ve orta zorlukta bir parkurda 16 km sürün diyorum. Bir süre yapıyorsunuz. Bu süreyi yazıyoruz bir kenara. 25,50 Dakikada gidiyorsunuz. (örnek)

Sonra en profosyenelinden 5 kg ağırlığı olan bir bisiklet veriyorum. 10.000.Usd değerinde (bu civarlarda değil mi) Aynı parkuru kaç dakikada yapacaksınız bunu test etmek istiyorum. Siz yapıyorsunuz 22,11 dakikada.

3,39 dakika kazanmanız için harcamanız gereken para 29.500.TL - 1.500.TL = 28.000.TL Dakikası 8.260.TL ye geliyor.

Bakmak ve görmek istediğim buydu..

İlginiz için teşekkür ederim..
 
Mukayese yapabilmek için biri dışında tüm faktörleri eşitlemeye çalışmak lazım. Ortalama bir yol yarışı parkuru 200 km civarında ve bu parkurların çoğu da %10-15 eğimli bölümler ihtiva eder. yukarıdaki örnekde ki "zamana karşı" bisikletine göre bu parkurda 2000 € ortalama bir yol bisikleti bile kazanabilir.
Parasal kıyaslama için neden 16 km yi seçtiğiniz bilmiyorum ama
Örnekteki ucuz olan btwin bisikletle aynı maliyette ama zamana karşı formunda bir bisiklet olsaydı bu kadar fark yemezdi. kısacası dakika başına dolar hesabı farklı çıkardı. Fiyat baz alınacaksa bisikletin formunu-sınıfını dikkate almak gerekli. Tabi cevap olarak tüm okuyanları düşünerek yazıyorum. Yoksa sizi anladım sorun yok.
 
Yorumlarınız için teşekkür ederim. @Murat B. @Sadettin Z. Öyleyse ilk önceliğim 50-34 aynakollu bir bisiklet almak. İzmir'de genellikle idman için kayadibi'ne tırmanıyoruz. Eğer oran büyük gelirse ruble değişecek dediğiniz gibi...

Yalnız bir video'ya bir noktaya dikkat çekmek istiyorum. Video'daki TT Canyon ve BTwin arasında çıkan fark, 300w için geçerli. Güçsüz kullanıcılar için zaman farkı daha az olacaktır. Fakat bisikletçinin gücü arttıkça, TT Canyon'un avantajı da artıyor. Eğer aynı testi Fabian Cancellera yapsaydı, TT'nin avantajından dolayı iki bisiklet arasında uçurum fark çıkacaktı...
 
@Murat B.
Hocam merhaba Riverside 500 almayı düşünüyorum fakat tek aynakolu var ve 9 vites. Aynakol 36 dişli, arkadaki 11 dişliymiş. Ben bunla yokuşu rahat çıkabilir miyim?
 
@boneandbone

Önemli olan arkadaki en küçük değil en büyük dişlinin kaçlı olduğu. Tahminen 34 veya 32'dir, en düşük vites oranı yol bisikletine yakındır.
 
Geri