Piskiletci
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 20 Ağustos 2008
- Mesaj
- 2.855
- Tepki
- 2.547
- Bisiklet
- Corratec
1912 yılından kalma bu biletin sahibi, tarihin en şanslı insanlarından. Zira bileti düzenleyen White Star Line deniz şirketi, Titanic'in sahibi olan şirketti. Bilette el yazısı ile belirtilen geminin ismi ise Titanic. Dünyanın en büyük deniz facialarından birinin yaşandığı Titanic'e bileti olup da, devasa geminin ilk seferini kaçıran bu biletin sahibi, aslında mutlak bir ölümden de kurtulmuştu
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/42.jpg
İnsanoğlunun hayal gücünün bir ürünü olan bu gemi, aynı zamanda doğa karşısında insanlığın çaresizliğini de gözler önüne sermişti.
1910 yılında White Star Line şirketi, bastırdığı broşürlerle "batması imkansız" bir transatlantiğin reklamını yapıyordu.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/39.jpg
1861 yılında İrlanda'da kurulan Harland and Wolff tersanesi, Titanic'i inşa etme görevine 31 Mart 1909 tarihinde başlamıştı.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/38.jpg
Her şeyiyle "en büyük", "en ihtişamlı" ve "en güçlü" olması planlanan Titanic'ten öncekardeş gemisi Olympic inşa edilmiş ve seferlere başlamıştı. Olympic hem Titanic'in öncüsü olmuş, hem de White Star Line'ın üretmeyi planladığı 3 devasa yolcu gemisi için sınıf ismi olmuştu.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/36.jpg
Tam 46.328 ton olarak inşa edilen Titanic'i hareket ettirebilmek için tam 46.328 ton olarak inşa edilen Titanic'i hareket ettirebilmek için
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/35.jpg
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/34.jpg
Böylece devasa Titanic'in kalbi tam 59.000 beygir gücü üretiyordu
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/33.jpg
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/32.jpg
1909'da inşasına başlanan Titanic'in gövdesi 31 Mayıs 1911'de bitirildi.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/31.jpg
Geminin diğer bölümlerinin bitirilmesi de neredeyse bir yıl daha sürdü ve 31 Mart 1912'de tamamlandı.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/30.jpg
Böylece 269 metre uzunluğunda, 28 metre genişliğinde, 46.328 ton ağırlığındaki bu dev denize indirildi
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/29.jpg
Titanic'in içi de eşsiz olması için tasarlanmıştı. Gemide bir yüzme havuzu, spor salonu ve kütüphaneler yer alıyordu.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/28.jpg
Bütün bu ihtişamıyla Titanic tam 3.547 kişiyi taşıyabilecek bir gemiydi.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/27.jpg
Normalde 3 bacalı olarak tasarlanan gemiye "daha etkileyici görünsün" diye, 4. bir baca daha eklenmişti.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/26.jpg
Denize indirildikten sonra Titanic Belfast'tan İrlanda denizine sürüldü ve testlere başlandı.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/25.jpg
Bu fotoğraftada Titanic, ilk yolculuğuna başlamak için Southampton'dayken görülüyor.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/24.jpg
Fotoğrafın çekildiği tarih 2 Nisan 1912
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/23.jpg
Bu devasa transatlantiğin ilk seferine katılmak için milyonerler, siyasetçiler, aktör ve aktrisler sıraya girmişlerdi.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/22.jpg
Yolcuğunun henüz başında, Southampton limanını terkederken Titanic bir tehlike atlatmış ve New York gemisiyle çarpışmaktan son anda kurtulmuştu.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/21.jpg
10 Nisan 1912 günü tarihi yolculuk başladı.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/20.jpg
Geminin kumandası Kaptan Edward J. Smith'e verilmişti.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/19.jpg
Titanic'in ikinci durağı Fransa oldu. Buradan aldığı yolcularla gemi toplam 2.240 kişiyle New York'a doğru yola çıktı.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/18.jpg
14 Nisan gecesi sıcaklık neredeyse 0 dereceye kadar düşmüştü. Kaptan Smith, telsizle gelen buzdağı uyarılarını dikkate alıp, geminin rotasını biraz daha güneye çekmişti.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/17.jpg
Gökyüzü son derece açıktı, ancak ay yoktu. Saat 11.40'da geminin iki gözcüsü köprüye telefonla "Buzdağı, tam önümüzde" mesajını ilettiğinde artık çok geçti.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/16.jpg
Görevi Kaptan Smith'ten devralan İkinci Kaptan Murdoch, birçoklarına göre hatalı bir karar vererek gemiyi döndürdü ve buzdağı Titanic'e daha sağlam olduğu söylenen burnu yerine, yandan çarpmış ve daha fazla hasar almıştır.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/15.jpg
Titanic inşa edilirken 16 su geçirmez bölmeyle korunmuş ve bu bölmelerden 4'ü suyla dolsa bile batmayacak şekilde tasarlanmıştı. Ancak buzdağının çarpmasıyla tam 6 bölme hasar görmüş ve gemi hızla suyla dolmaya başlamıştı.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/14.jpg
Sadece dakikalar içerisinde geminin içerisindeki su 2.5 metre yüksekliğe ulaşmıştı. 12.27'de 65 kişi kapasitesi olan ilk kurtarma botu sadece 28 kişiyle suya indirildi. Titanic'te toplam 1.178 kişiyi taşıma kapasitesinde 20 kurtarma botu bulunmaktaydı.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/13.jpg
Telsiz operatörleri sürekli yardım çağrıları gönderiyorlardı, ancak Titanic'e en yakın gemi olan Carpathia'nın enkaza varması 4 saat sürecekti. Köprüden, başka bir geminin ışıkları görülse de, bu esrarengiz gemi Titanic'le hiçbir şekilde iletişime geçmemiş, çağrılara yanıt vermemişti.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/12.jpg
Saat 2.05'te geminin burnu tamamen sular içerisindeydi. 2.17'de suların yüksekliği güverteye kadar geldi. Geminin yapımında kullanılan malzemenin esneme özelliği olmaması, korkunç sonu hızlandırdı. Gövde içeri dolan sulara dayanamadı ve tam anlamıyla ikiye ayrıldı. Önce burun battı. Birkaç dakika sonra da kıç kısmı saat 2.20'de sulara gömüldü.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/11.jpg
Büyük bir dehşetin yaşandığı yaklaşık 2.5 saatlik sürenin sonunda tarihin en büyük deniz kazalarından biri çok ağır bir bilançoyla ortaya çıktı
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/10.jpg
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/9.jpg
2.223 kişiden sadece 706'sı kurtulmuş, 1.516 kişi yaşamını yitirmişti.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/8.jpg
Ölenlerin çoğu, -2 derecedeki deniz suyunda hipotermiye girmiş ve yaşamını yitirmişti.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/7.jpg
Titanic'in batması denizciliği, deniz seyahatlerine yaklaşımı ve gemi tasarımlarını çok derinden etkiledi.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/6.jpg
1 Eylül 1985'e kadar yeri keşfedilemeyen enkaz, bu tarihte Dr. Robert Ballard liderliğindeki bir ekipçe bulundu ve tüm dünya Titanik faciasını bir kez daha hatırladı...
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/5.jpg
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/4.jpg
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/3.jpg
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/2.jpg
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/1.jpg
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/42.jpg
İnsanoğlunun hayal gücünün bir ürünü olan bu gemi, aynı zamanda doğa karşısında insanlığın çaresizliğini de gözler önüne sermişti.
1910 yılında White Star Line şirketi, bastırdığı broşürlerle "batması imkansız" bir transatlantiğin reklamını yapıyordu.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/39.jpg
1861 yılında İrlanda'da kurulan Harland and Wolff tersanesi, Titanic'i inşa etme görevine 31 Mart 1909 tarihinde başlamıştı.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/38.jpg
Her şeyiyle "en büyük", "en ihtişamlı" ve "en güçlü" olması planlanan Titanic'ten öncekardeş gemisi Olympic inşa edilmiş ve seferlere başlamıştı. Olympic hem Titanic'in öncüsü olmuş, hem de White Star Line'ın üretmeyi planladığı 3 devasa yolcu gemisi için sınıf ismi olmuştu.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/36.jpg
Tam 46.328 ton olarak inşa edilen Titanic'i hareket ettirebilmek için tam 46.328 ton olarak inşa edilen Titanic'i hareket ettirebilmek için
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/35.jpg
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/34.jpg
Böylece devasa Titanic'in kalbi tam 59.000 beygir gücü üretiyordu
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/33.jpg
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/32.jpg
1909'da inşasına başlanan Titanic'in gövdesi 31 Mayıs 1911'de bitirildi.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/31.jpg
Geminin diğer bölümlerinin bitirilmesi de neredeyse bir yıl daha sürdü ve 31 Mart 1912'de tamamlandı.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/30.jpg
Böylece 269 metre uzunluğunda, 28 metre genişliğinde, 46.328 ton ağırlığındaki bu dev denize indirildi
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/29.jpg
Titanic'in içi de eşsiz olması için tasarlanmıştı. Gemide bir yüzme havuzu, spor salonu ve kütüphaneler yer alıyordu.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/28.jpg
Bütün bu ihtişamıyla Titanic tam 3.547 kişiyi taşıyabilecek bir gemiydi.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/27.jpg
Normalde 3 bacalı olarak tasarlanan gemiye "daha etkileyici görünsün" diye, 4. bir baca daha eklenmişti.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/26.jpg
Denize indirildikten sonra Titanic Belfast'tan İrlanda denizine sürüldü ve testlere başlandı.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/25.jpg
Bu fotoğraftada Titanic, ilk yolculuğuna başlamak için Southampton'dayken görülüyor.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/24.jpg
Fotoğrafın çekildiği tarih 2 Nisan 1912
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/23.jpg
Bu devasa transatlantiğin ilk seferine katılmak için milyonerler, siyasetçiler, aktör ve aktrisler sıraya girmişlerdi.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/22.jpg
Yolcuğunun henüz başında, Southampton limanını terkederken Titanic bir tehlike atlatmış ve New York gemisiyle çarpışmaktan son anda kurtulmuştu.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/21.jpg
10 Nisan 1912 günü tarihi yolculuk başladı.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/20.jpg
Geminin kumandası Kaptan Edward J. Smith'e verilmişti.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/19.jpg
Titanic'in ikinci durağı Fransa oldu. Buradan aldığı yolcularla gemi toplam 2.240 kişiyle New York'a doğru yola çıktı.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/18.jpg
14 Nisan gecesi sıcaklık neredeyse 0 dereceye kadar düşmüştü. Kaptan Smith, telsizle gelen buzdağı uyarılarını dikkate alıp, geminin rotasını biraz daha güneye çekmişti.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/17.jpg
Gökyüzü son derece açıktı, ancak ay yoktu. Saat 11.40'da geminin iki gözcüsü köprüye telefonla "Buzdağı, tam önümüzde" mesajını ilettiğinde artık çok geçti.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/16.jpg
Görevi Kaptan Smith'ten devralan İkinci Kaptan Murdoch, birçoklarına göre hatalı bir karar vererek gemiyi döndürdü ve buzdağı Titanic'e daha sağlam olduğu söylenen burnu yerine, yandan çarpmış ve daha fazla hasar almıştır.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/15.jpg
Titanic inşa edilirken 16 su geçirmez bölmeyle korunmuş ve bu bölmelerden 4'ü suyla dolsa bile batmayacak şekilde tasarlanmıştı. Ancak buzdağının çarpmasıyla tam 6 bölme hasar görmüş ve gemi hızla suyla dolmaya başlamıştı.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/14.jpg
Sadece dakikalar içerisinde geminin içerisindeki su 2.5 metre yüksekliğe ulaşmıştı. 12.27'de 65 kişi kapasitesi olan ilk kurtarma botu sadece 28 kişiyle suya indirildi. Titanic'te toplam 1.178 kişiyi taşıma kapasitesinde 20 kurtarma botu bulunmaktaydı.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/13.jpg
Telsiz operatörleri sürekli yardım çağrıları gönderiyorlardı, ancak Titanic'e en yakın gemi olan Carpathia'nın enkaza varması 4 saat sürecekti. Köprüden, başka bir geminin ışıkları görülse de, bu esrarengiz gemi Titanic'le hiçbir şekilde iletişime geçmemiş, çağrılara yanıt vermemişti.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/12.jpg
Saat 2.05'te geminin burnu tamamen sular içerisindeydi. 2.17'de suların yüksekliği güverteye kadar geldi. Geminin yapımında kullanılan malzemenin esneme özelliği olmaması, korkunç sonu hızlandırdı. Gövde içeri dolan sulara dayanamadı ve tam anlamıyla ikiye ayrıldı. Önce burun battı. Birkaç dakika sonra da kıç kısmı saat 2.20'de sulara gömüldü.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/11.jpg
Büyük bir dehşetin yaşandığı yaklaşık 2.5 saatlik sürenin sonunda tarihin en büyük deniz kazalarından biri çok ağır bir bilançoyla ortaya çıktı
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/10.jpg
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/9.jpg
2.223 kişiden sadece 706'sı kurtulmuş, 1.516 kişi yaşamını yitirmişti.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/8.jpg
Ölenlerin çoğu, -2 derecedeki deniz suyunda hipotermiye girmiş ve yaşamını yitirmişti.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/7.jpg
Titanic'in batması denizciliği, deniz seyahatlerine yaklaşımı ve gemi tasarımlarını çok derinden etkiledi.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/6.jpg
1 Eylül 1985'e kadar yeri keşfedilemeyen enkaz, bu tarihte Dr. Robert Ballard liderliğindeki bir ekipçe bulundu ve tüm dünya Titanik faciasını bir kez daha hatırladı...
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/5.jpg
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/4.jpg
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/3.jpg
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/2.jpg
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/1.jpg