Scudo Sports

Tork rehberi...

Sele 5-6 arasi idi sanki bro

Hocam benimki pahalı bisiklet pek havali, tum tork degerleri yaziyor. Dogum gunlerinde hediye istemedigi kaldi zalımın :D :D
O mu sana biniyor abiyy heheheh
 
Son düzenleme:
  • Hahaha
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
DENG FU firmasına mail attım dün hemen dönüş yaptılar tork değeri vidanın boyutuna bağlıdır 4 ise max 4-5 n/m, 5 ise max 5-6, 7 ise max 7-8 n/m ile sıkılmalı demişler. İlgililere duyurulur.
 
(link)

Arkadaşlar Şu anahtarı almayı düşünüyorum, sizce iş görür mü ? Gerçi 2 bin üstünde olumlu yorum almış ama yine de sizlerin fikirlerinizi de almak istiyorum.
 
(link)

Arkadaşlar Şu anahtarı almayı düşünüyorum, sizce iş görür mü ? Gerçi 2 bin üstünde olumlu yorum almış ama yine de sizlerin fikirlerinizi de almak istiyorum.
Bende var, gayet kullanışlı ihtiyacın varsa tavsiye ederim.
 
DENG FU firmasına mail attım dün hemen dönüş yaptılar tork değeri vidanın boyutuna bağlıdır 4 ise max 4-5 n/m, 5 ise max 5-6, 7 ise max 7-8 n/m ile sıkılmalı demişler. İlgililere duyurulur.
Genel olarak öyle denebilir, ancak malzeme cinsi ve kullanım yerine göre değişebilir. Bendeki Krank vidaları 12-14 nm örneğin. Hatta bazen torklu vida kullanılan yerlerde uygulanacak tork plastik deformasyon olacak kadar yüksek olabiliyor (örn bazı motosiklet volan vidaları böyle) ve bu vidalar sadece bir sefer sıkılabiliyorlar, gevşetildiğinde yeniden kullanılamıyorlar. Servis ve bakım kılavuzları bu açıdan önemli arkadaşlar.
 
Genel olarak öyle denebilir, ancak malzeme cinsi ve kullanım yerine göre değişebilir. Bendeki Krank vidaları 12-14 nm örneğin. Hatta bazen torklu vida kullanılan yerlerde uygulanacak tork plastik deformasyon olacak kadar yüksek olabiliyor (örn bazı motosiklet volan vidaları böyle) ve bu vidalar sadece bir sefer sıkılabiliyorlar, gevşetildiğinde yeniden kullanılamıyorlar. Servis ve bakım kılavuzları bu açıdan önemli arkadaşlar.
sorum karbon karbon bağlantı yerleri için gidon ve sele borusu vidaları hakkındaydı yoksa krank kolu da yine 12-14 nm yazıyor. hatta sanırım bir gcn videosunda izlemiştim. Orada max. değerlere çıkmayın %80 lerde sıkım işlemini tamamlayın deniyordu.
 
Sele borusu kelepcesinde 6Nm yaziyor alumunyum kadro bisikletimde baya sıkıyorum ama insallah catlamaz bi de tork anahtari almamiz mi gerekecek.Kayserideki bisikletciler montajlarken hic kullanmiyorlar ozellikle dikkat ettim
 
Bosch şarjlı vidalamaların tork ayarlı modellerindeki tork ayarı iş görür mü?
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Samet M.
Bosch şarjlı vidalamaların tork ayarlı modellerindeki tork ayarı iş görür mü?
(link)

Bence risk almis olursunuz.
Tork anahtarinda bulunan rakamlar ile uygulanacak kuvvet ayni deger dedir. ( 1 = 1Nm veya 2=2 Nm gibi)
Ancak bu tip vidalama üzerindeki rakamlar ile tork kuvvetleri aynimidir veya 1= min tork Nm ....... 15 = Max Nm tork anlamina geliyor olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Altaç
Bence risk almis olursunuz.
Tork anahtarinda bulunan rakamlar ile uygulanacak kuvvet ayni deger dedir. ( 1 = 1Nm veya 2=2 Nm gibi)
Ancak bu tip vidalama üzerindeki rakamlar ile tork kuvvetleri aynimidir veya 1= min tork Nm ....... 15 = Max Nm tork anlamina geliyor olabilir.
Onu kesin olarak ben de bilmiyorum. Bosch'ta çalışan bir arkadaş var,ona da sorayım bir :)
 
Bosch şarjlı vidalamaların tork ayarlı modellerindeki tork ayarı iş görür mü?
(link)
Çalıştığım firmada gün içerisinde çok fazla civata torklama işlemleri yapıyoruz. Civata boşluklarının alınması için civatanın kalınlık ve boyuna göre şarjlı tork ayarlı matkap kullanıyoruz ama sonuçta civatanın torklanması ve kontrolü dijital ya da mekanik tork anahtarları ile yapılıyor.
 
Peki bu isi yaparken kac tane vidanin agzi bozulup atiliyor.
Benim bildigim bu cihazla calisilan yerlerde % 5 - 10 vida ucu zarar görüp atilir.
Bir vida fire vermek cok büyük bir kayip olmayabilir anca karbon veya alm. Cercevenin zarar görme riskini almak kolay degil.
(link)
Unbenannt.jpg

Resimde de görüldügü gibi bunlar cok güclü cihazlar.
Max 110 Nm tork uyguluyor.

1 - 2-3-4-5-6-7-8 numarali ayarlar min ve max tork olarak gösteriliyor.
Max uyguladigi torl 110 Nm
Herhangi bir kadroyu parcalamak icin yeterli
1 degeri 1 Nm tork a esit degil

belki bu isler icin özel elektrikli vidalama cihazlari vardir, bu mümkün ancak herhangi bir elektrikli vidalama ile kadroya vidalama yapmak bence cesaret ister.
Tabii bu benim görüsüm.
 
Son düzenleme:
...ama sonuçta civatanın torklanması ve kontrolü dijital ya da mekanik tork anahtarları ile yapılıyor.
@Engerek Arkadaş sizinle aynı şeyi demesine rağmen, bir şekilde karşı çıkmayı becermişsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Engerek
Bu aletler Torka uygun olsa bisikletin neresinde kullanacaksiniz, gercekten cok merak ediyorum. Tork anahtari olarak bunlar cok güclü ama Bosch'un XO modeli bir nevi bisiklet üzerinde o 5m vidalari elleriniz kollariniz yorulmasin diye sıkmaya yarar.
 
Şöyle bir sorum var. Alyan anahtarı ile 4m, 5m civataları önce kısa tarafı kullanarak elle sonuna kadar sıkıyorum. Sonra uzun kolu alıp bir çeyrek çevirince 5-6 Nm tork anahtarı ile aynı derecede sıkılmış gibi oluyor. Yani çok hassas değil tabi ama sonradan kontrol ettiğimde yaklaşık da olsa tutuyor. Bunu da yıllar önce bir arkadaş söylemişti. Yıllar sonra denedim işe yarıyor gibi. Karbon bir parça için ya da çok hayati bir vida için cesaret edemem belki ama tork anahtarı el altında değilken epey kullanmaya başladım. Hakikaten var mıdır böyle bir şey? Yani tesadüf müdür, yoksa benim elim alıştı da ondan mı? başka bu tip bir teknik uygulayan var mı?
 
Peki bu isi yaparken kac tane vidanin agzi bozulup atiliyor.
Benim bildigim bu cihazla calisilan yerlerde % 5 - 10 vida ucu zarar görüp atilir.
Bir vida fire vermek cok büyük bir kayip olmayabilir anca karbon veya alm. Cercevenin zarar görme riskini almak kolay degil.
(link)
265146 dosyayı görüntüle

Resimde de görüldügü gibi bunlar cok güclü cihazlar.
Max 110 Nm tork uyguluyor.

1 - 2-3-4-5-6-7-8 numarali ayarlar min ve max tork olarak gösteriliyor.
Max uyguladigi torl 110 Nm
Herhangi bir kadroyu parcalamak icin yeterli
1 degeri 1 Nm tork a esit degil

belki bu isler icin özel elektrikli vidalama cihazlari vardir, bu mümkün ancak herhangi bir elektrikli vidalama ile kadroya vidalama yapmak bence cesaret ister.
Tabii bu benim görüsüm.
Bu alet darbeli somun sıkma. Benim bahsettiğim şarjlı vidalama bu (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Engerek
Bu alet darbeli somun sıkma. Benim bahsettiğim şarjlı vidalama bu (link)
Hocam baktim da sizin bahsettiginiz vidalama da Min 15Nm ile Max 30Nm arasi tork üretiyormus.
bizim ihtiyacimiz olan tork degerleri 2Nm ile 7Nm arasinda olmasi ve her Nm icin kademesi olmasi gerekiyor.
ancak bisiklet icin kullanilabilecek bir cihaz olup olmadigini SKIL fabrikasinda calisan arkadasimdan ögrenebilirm.
Önümüzdeki hafta onun yanina gidecem. Bu konuda daha detayli bilgiyi O zaman size iletebilirim.
 
Hocam baktim da sizin bahsettiginiz vidalama da Min 15Nm ile Max 30Nm arasi tork üretiyormus.
bizim ihtiyacimiz olan tork degerleri 2Nm ile 7Nm arasinda olmasi ve her Nm icin kademesi olmasi gerekiyor.
ancak bisiklet icin kullanilabilecek bir cihaz olup olmadigini SKIL fabrikasinda calisan arkadasimdan ögrenebilirm.
Önümüzdeki hafta onun yanina gidecem. Bu konuda daha detayli bilgiyi O zaman size iletebilirim.
Ben bugün Bosch ile konuştum. Onlar da tork ayarlarının makinenin ürettiği max tork değeri üzerinden hesaplandığını söylediler. Çok kullanmak gibi şartım yok da elimde o makine varken,acaba kullanılır mı diye merak ettim. Gerçek niyetim tork anahtarı almak ama bisiklet masrafları sıralamasında ona var biraz daha :)
 
Geri