Mustafa Zeybek
Bike destroyer
- Kayıt
- 10 Aralık 2016
- Mesaj
- 2.868
- Tepki
- 5.692
- Şehir
- Denizli
- İsim
- Mustafa
- Başlangıç
- 2016—17
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Aslında doğru, en az sürtünmeli zincir, yağsız kuru zincirdir. (Aynı şekilde en az sürtünmeli rulman da yağsız rulmandır). Ama yağlamayınca da paslanma ve paslanma kaynaklı sürtünme artıyor. Ayrıca, yağsız pim ve iç bakla yaprakları pastan dolayı yüzeyden materyal kaybına uğrar ve bu sebeple yağsız zincir daha hızlı uzar.Bisiklet zinciri ni yağlamak gerekli mi, gereksiz mi. Zamanın da zincir ile ilgili araştırma yaparken, bisiklet için zincir yağlamanın gereksiz olduğu yönün de bir video izlemiştim. Video da ki açıklama, yağlanmış zincirin yağsız zincire oranla daha çok toz vs topladığı, aşınmalara bu parçacıkların sebep olduğu yönündeydi.
40 km'de simsiyah oluyorsa yağı biraz fazla sürüyor olabilirsiniz. Yağı sürüp heryere yayılmasını sağladıktan sonra fazlalığı silmek gerekir, diğer türlü çok toz çekiyor yağ.XCP, Zefal Wet & Dry Lube, Shimano wet kullandım. Şimdilerde Motorex'in yağını kullanıyorum Shimano getiriyor. Açık konuşayım tüm bisikleti Mucoff ile temizledikten sonra üstüne bir de Shimano Degreaser ile ruble zincir temizliyorum. Sonra alıyorum elime zincir yağını her baklaya bir damla damlatıyorum (motorex) bisikleti kenara bırakıyorum. 40 km sürdükten sonra ruble zincir simsiyah... Tıkırtı sesinden vites ayarı bozuldu sanıyorum o derece bir makara sesi var... Yurtdışına yönelip wax almayı planlıyorum.
Ek; Yağ Wet lube olduğu için toz topluyor ki gayet normal.
Muc off ürünlerini denedinizmi bilmiyorum ama kararma problemi benimde en illet olduğum mevzuydu, muc off dry lube ile çözdüm bu sorunumu kullanmadıysanız tavsiye ederim.XCP, Zefal Wet & Dry Lube, Shimano wet kullandım. Şimdilerde Motorex'in yağını kullanıyorum Shimano getiriyor. Açık konuşayım tüm bisikleti Mucoff ile temizledikten sonra üstüne bir de Shimano Degreaser ile ruble zincir temizliyorum. Sonra alıyorum elime zincir yağını her baklaya bir damla damlatıyorum (motorex) bisikleti kenara bırakıyorum. 40 km sürdükten sonra ruble zincir simsiyah... Tıkırtı sesinden vites ayarı bozuldu sanıyorum o derece bir makara sesi var... Yurtdışına yönelip wax almayı planlıyorum.
Ek; Yağ Wet lube olduğu için toz topluyor ki gayet normal.
Teşekkür ederim tavsiyeniz için, temizlik ürünlerini kullandım fakat yağını kullanmadım. Bu ay içinde sipariş verip deneyeceğim...Muc off ürünlerini denedinizmi bilmiyorum ama kararma problemi benimde en illet olduğum mevzuydu, muc off dry lube ile çözdüm bu sorunumu kullanmadıysanız tavsiye ederim.
Yağmurlu havalarda, kış şartlarında denediniz mi acaba sayın @cazci ?(link)
Yaklaşık bir yıldır kullanıyorum. Farklı marka ve türlerden sonra en işlevsel olarak bu ürünü gördüm. Zincir, toz ve sese karşı daha uzun süre dayanıklı oldu.Temizliği de diş fırçası ile yapıyorum.
Ayda bir de: yağ sökücü - arap sabunu - durulama - kurulama- her baklaya bir damla - 15 dakika sonra bir kez daha damlatma - 15 dakika sonra da fazla yağları silme sırası...
Tavsiye ederim.
Squirt aşınmayı önleme konusunda pek başarılı değilmiş sanırım. Şurada bir test var:
Yapan arkadaş daha sonra bir güncelleme koyuyor şuraya, orada da sonuç pek parlak değil:
şu an hangi markayı kullanıyorsunuz merak ettim. Squirt markasına tekrar döndünüzmü.Uzunca bir süre Squirt Wax kullanmış biri olarak bir iki ufak itirazım var
Öncelikle kullanıcı deneyimimi paylaşayım. Bir kere kararma konusunda iyi bir performans sergilediğini söyleyebilirim. Ayrıca kir/toz tutma konusunda da başarılı. Ben kullanmaya başlarken en çok zinciri temizleme meselesinin zahmetsiz olmasına sevinmiştim. Çünkü tek yaptığınız fırçalamak. Ayrıca zaten siz kullanırken de zincirdeki wax "kıyır kıyır" silgi artığı gibi dökülüyor gidiyor. O yüzden 4 5 saatlik sürüşte bir zinciri waxlamak gerekli.
Peki olumsuz yönü nedir? Şöyle ki fırçalayarak rahat ve basit temizlik yapabiliyorsunuz. Fakat ayrıntılı olsun, zincir ruble sıfır gibi gözüksün derseniz bu sefer temizlik için degreaser işe yaramıyor doğal olarak. Sıcak su, bol fırçalama şart ki bu kısmı da bana zahmetli geldi.
Ben hem trainer üzerinde hem kuru asfalt zeminde belkide 1000 kmden fazla kullanmışımdır hiç temizlemeden, sadece yenileyerek, hiç kararma yapmadı. Fakat benim gibi fırçalamayı ihmal ederseniz arka aktarıcı ve ruble dişlerinde falan birikiyor.
Bir de dikkatimi çeken başka bir ayrıntı da yağa göre bir tık daha sesli sanki.
İtirazım olan noktaya gelirsek, videodaki sürtünme deneyi ciddi ısı oluşturabilecek bir deney şekli. Bu durumda wax elbette eriyerek koruma vasfını kaybedecektir, yağ karşısında hiç şansı yoktur. Normal bir sürüş esnasında bu deneydeki kadar -metali metale yoğun bir şekilde sürterek- ısı oluşturabileceğimizi sanmıyorum.
Bir de ikinci videoda zincirin hareket kabiliyetini kaybettiğini söylemiş fakat uygulama şekli yanlışHer baklaya bir damla dökmesi gerekirken tüm zinciri buladı
Açıkcası çok fazla kullandı.
Şu an yağa geçtim tekrar. Geçmemin esas sebebi bisikletten gelen bir çit çit sesi yüzünden sürekli servise götürüyordum. Wax biraz seyrek yapılan bir uygulama olduğu icin onla alakalı şüpheleri kaldırmak adına klasik yağlama yöntemine döndüm. Çit sesinin seleden geldiği ortaya çıktı zatenBunlar dışında deneyde wax'ın kir/toz tutmama performansı fena değil zaten.
Xpc kullanıyorum ve açıkçası hiç kararma yapmıyor. Yalnız ince bir yağ, kuru havaya uygun. Bir de wax gibi sık yenilemek gerekiyor. Bu bitince kesinlikle muc off dry lube u deneyeceğim.
Uğraştırıcı bir şey, youtubea yazarsanız birçok video var anlatan, bakabilirsinizKısaca bir link ile veya tarif ile yardımcı olabilir misiniz? Kendimiz yapabilir miyiz? Zinciri sökmeye gerek var mı?