Scudo Sports

Toz Tutmayan Zincir Yağı Tavsiyesi

Hala aynı kutuyu kullanıyorum :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Veto8
Scudo
Bisiklet zincirinin yağlı olması gereken yeri sadece roller'ların içi. Fabrika çıkışı gelen gres uzun süre götürür, daha sonra ise tek tek standart bir kuru zincir yağını (örneğin Shimano Dry Lube) roller'lar üzerine damlatmak yeterli. Sonra zincirin dışarıyı gören tüm yüzeylerini hafif yağ sökücü damlatılmış bezle silin.

Kaynak, Shimano mühendisi ile ropörtaj: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: ozkanburak
Bisiklet zinciri ni yağlamak gerekli mi, gereksiz mi. Zamanın da zincir ile ilgili araştırma yaparken, bisiklet için zincir yağlamanın gereksiz olduğu yönün de bir video izlemiştim. Video da ki açıklama, yağlanmış zincirin yağsız zincire oranla daha çok toz vs topladığı, aşınmalara bu parçacıkların sebep olduğu yönündeydi.
Aslında doğru, en az sürtünmeli zincir, yağsız kuru zincirdir. (Aynı şekilde en az sürtünmeli rulman da yağsız rulmandır). Ama yağlamayınca da paslanma ve paslanma kaynaklı sürtünme artıyor. Ayrıca, yağsız pim ve iç bakla yaprakları pastan dolayı yüzeyden materyal kaybına uğrar ve bu sebeple yağsız zincir daha hızlı uzar.

Paslanmaz çelikten veya titanyumdan yapılma zincirler var, pahalılar ama paslanmadıkları için yağlanma ihtiyaçları yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aybek Cihan
Xcp zincir yapı kullanıyorum ruble zincir aynakolu iyice temizledikten sonra uygulayıp bir gece kurumaya bırakıyorum iki hafta boyunca kararma belirtisi olmuyor
 
XCP, Zefal Wet & Dry Lube, Shimano wet kullandım. Şimdilerde Motorex'in yağını kullanıyorum Shimano getiriyor. Açık konuşayım tüm bisikleti Mucoff ile temizledikten sonra üstüne bir de Shimano Degreaser ile ruble zincir temizliyorum. Sonra alıyorum elime zincir yağını her baklaya bir damla damlatıyorum (motorex) bisikleti kenara bırakıyorum. 40 km sürdükten sonra ruble zincir simsiyah... Tıkırtı sesinden vites ayarı bozuldu sanıyorum o derece bir makara sesi var... Yurtdışına yönelip wax almayı planlıyorum.

Ek; Yağ Wet lube olduğu için toz topluyor ki gayet normal.
 
XCP, Zefal Wet & Dry Lube, Shimano wet kullandım. Şimdilerde Motorex'in yağını kullanıyorum Shimano getiriyor. Açık konuşayım tüm bisikleti Mucoff ile temizledikten sonra üstüne bir de Shimano Degreaser ile ruble zincir temizliyorum. Sonra alıyorum elime zincir yağını her baklaya bir damla damlatıyorum (motorex) bisikleti kenara bırakıyorum. 40 km sürdükten sonra ruble zincir simsiyah... Tıkırtı sesinden vites ayarı bozuldu sanıyorum o derece bir makara sesi var... Yurtdışına yönelip wax almayı planlıyorum.

Ek; Yağ Wet lube olduğu için toz topluyor ki gayet normal.
40 km'de simsiyah oluyorsa yağı biraz fazla sürüyor olabilirsiniz. Yağı sürüp heryere yayılmasını sağladıktan sonra fazlalığı silmek gerekir, diğer türlü çok toz çekiyor yağ.
 
XCP, Zefal Wet & Dry Lube, Shimano wet kullandım. Şimdilerde Motorex'in yağını kullanıyorum Shimano getiriyor. Açık konuşayım tüm bisikleti Mucoff ile temizledikten sonra üstüne bir de Shimano Degreaser ile ruble zincir temizliyorum. Sonra alıyorum elime zincir yağını her baklaya bir damla damlatıyorum (motorex) bisikleti kenara bırakıyorum. 40 km sürdükten sonra ruble zincir simsiyah... Tıkırtı sesinden vites ayarı bozuldu sanıyorum o derece bir makara sesi var... Yurtdışına yönelip wax almayı planlıyorum.

Ek; Yağ Wet lube olduğu için toz topluyor ki gayet normal.
Muc off ürünlerini denedinizmi bilmiyorum ama kararma problemi benimde en illet olduğum mevzuydu, muc off dry lube ile çözdüm bu sorunumu kullanmadıysanız tavsiye ederim.
 
Muc off ürünlerini denedinizmi bilmiyorum ama kararma problemi benimde en illet olduğum mevzuydu, muc off dry lube ile çözdüm bu sorunumu kullanmadıysanız tavsiye ederim.
Teşekkür ederim tavsiyeniz için, temizlik ürünlerini kullandım fakat yağını kullanmadım. Bu ay içinde sipariş verip deneyeceğim...
 
(link)
Yaklaşık bir yıldır kullanıyorum. Farklı marka ve türlerden sonra en işlevsel olarak bu ürünü gördüm. Zincir, toz ve sese karşı daha uzun süre dayanıklı oldu.Temizliği de diş fırçası ile yapıyorum.
Ayda bir de: yağ sökücü - arap sabunu - durulama - kurulama- her baklaya bir damla - 15 dakika sonra bir kez daha damlatma - 15 dakika sonra da fazla yağları silme sırası...
Tavsiye ederim.
 
(link)
Yaklaşık bir yıldır kullanıyorum. Farklı marka ve türlerden sonra en işlevsel olarak bu ürünü gördüm. Zincir, toz ve sese karşı daha uzun süre dayanıklı oldu.Temizliği de diş fırçası ile yapıyorum.
Ayda bir de: yağ sökücü - arap sabunu - durulama - kurulama- her baklaya bir damla - 15 dakika sonra bir kez daha damlatma - 15 dakika sonra da fazla yağları silme sırası...
Tavsiye ederim.
Yağmurlu havalarda, kış şartlarında denediniz mi acaba sayın @cazci ?
 
Squirt aşınmayı önleme konusunda pek başarılı değilmiş sanırım. Şurada bir test var:


Yapan arkadaş daha sonra bir güncelleme koyuyor şuraya, orada da sonuç pek parlak değil:

 
@ozkanburak , evet yağışlı ve kış şartlarında da kullanıyorum. Wet Lube yağlara göre kararma daha az oluyor. Daha sık temizlik gerektiriyor ancak zincir performansında bir sorun ya da aşınma gözlemlemedim....
 
  • Muhteşem
Tepkiler: ozkanburak
muc-off dry lube ya da muc-off ceramic dry lube kullanıyorum. İkisi de kararma yapmıyor ancak ses yapıyorlar. Fotoğraf yağlamadan yaklaşık 200km sonra çekildi.
Ekran Alıntısı.PNG
 
Squirt aşınmayı önleme konusunda pek başarılı değilmiş sanırım. Şurada bir test var:


Yapan arkadaş daha sonra bir güncelleme koyuyor şuraya, orada da sonuç pek parlak değil:



Uzunca bir süre Squirt Wax kullanmış biri olarak bir iki ufak itirazım var :)

Öncelikle kullanıcı deneyimimi paylaşayım. Bir kere kararma konusunda iyi bir performans sergilediğini söyleyebilirim. Ayrıca kir/toz tutma konusunda da başarılı. Ben kullanmaya başlarken en çok zinciri temizleme meselesinin zahmetsiz olmasına sevinmiştim. Çünkü tek yaptığınız fırçalamak. Ayrıca zaten siz kullanırken de zincirdeki wax "kıyır kıyır" silgi artığı gibi dökülüyor gidiyor. O yüzden 4 5 saatlik sürüşte bir zinciri waxlamak gerekli.

Peki olumsuz yönü nedir? Şöyle ki fırçalayarak rahat ve basit temizlik yapabiliyorsunuz. Fakat ayrıntılı olsun, zincir ruble sıfır gibi gözüksün derseniz bu sefer temizlik için degreaser işe yaramıyor doğal olarak. Sıcak su, bol fırçalama şart ki bu kısmı da bana zahmetli geldi.

Ben hem trainer üzerinde hem kuru asfalt zeminde belkide 1000 kmden fazla kullanmışımdır hiç temizlemeden, sadece yenileyerek, hiç kararma yapmadı. Fakat benim gibi fırçalamayı ihmal ederseniz arka aktarıcı ve ruble dişlerinde falan birikiyor.

Bir de dikkatimi çeken başka bir ayrıntı da yağa göre bir tık daha sesli sanki.

İtirazım olan noktaya gelirsek, videodaki sürtünme deneyi ciddi ısı oluşturabilecek bir deney şekli. Bu durumda wax elbette eriyerek koruma vasfını kaybedecektir, yağ karşısında hiç şansı yoktur. Normal bir sürüş esnasında bu deneydeki kadar -metali metale yoğun bir şekilde sürterek- ısı oluşturabileceğimizi sanmıyorum.

Bir de ikinci videoda zincirin hareket kabiliyetini kaybettiğini söylemiş fakat uygulama şekli yanlış :) Her baklaya bir damla dökmesi gerekirken tüm zinciri buladı :) Açıkcası çok fazla kullandı.

Şu an yağa geçtim tekrar. Geçmemin esas sebebi bisikletten gelen bir çit çit sesi yüzünden sürekli servise götürüyordum. Wax biraz seyrek yapılan bir uygulama olduğu icin onla alakalı şüpheleri kaldırmak adına klasik yağlama yöntemine döndüm. Çit sesinin seleden geldiği ortaya çıktı zaten :) Bunlar dışında deneyde wax'ın kir/toz tutmama performansı fena değil zaten.

Xpc kullanıyorum ve açıkçası hiç kararma yapmıyor. Yalnız ince bir yağ, kuru havaya uygun. Bir de wax gibi sık yenilemek gerekiyor. Bu bitince kesinlikle muc off dry lube u deneyeceğim.
 
Uzunca bir süre Squirt Wax kullanmış biri olarak bir iki ufak itirazım var :)

Öncelikle kullanıcı deneyimimi paylaşayım. Bir kere kararma konusunda iyi bir performans sergilediğini söyleyebilirim. Ayrıca kir/toz tutma konusunda da başarılı. Ben kullanmaya başlarken en çok zinciri temizleme meselesinin zahmetsiz olmasına sevinmiştim. Çünkü tek yaptığınız fırçalamak. Ayrıca zaten siz kullanırken de zincirdeki wax "kıyır kıyır" silgi artığı gibi dökülüyor gidiyor. O yüzden 4 5 saatlik sürüşte bir zinciri waxlamak gerekli.

Peki olumsuz yönü nedir? Şöyle ki fırçalayarak rahat ve basit temizlik yapabiliyorsunuz. Fakat ayrıntılı olsun, zincir ruble sıfır gibi gözüksün derseniz bu sefer temizlik için degreaser işe yaramıyor doğal olarak. Sıcak su, bol fırçalama şart ki bu kısmı da bana zahmetli geldi.

Ben hem trainer üzerinde hem kuru asfalt zeminde belkide 1000 kmden fazla kullanmışımdır hiç temizlemeden, sadece yenileyerek, hiç kararma yapmadı. Fakat benim gibi fırçalamayı ihmal ederseniz arka aktarıcı ve ruble dişlerinde falan birikiyor.

Bir de dikkatimi çeken başka bir ayrıntı da yağa göre bir tık daha sesli sanki.

İtirazım olan noktaya gelirsek, videodaki sürtünme deneyi ciddi ısı oluşturabilecek bir deney şekli. Bu durumda wax elbette eriyerek koruma vasfını kaybedecektir, yağ karşısında hiç şansı yoktur. Normal bir sürüş esnasında bu deneydeki kadar -metali metale yoğun bir şekilde sürterek- ısı oluşturabileceğimizi sanmıyorum.

Bir de ikinci videoda zincirin hareket kabiliyetini kaybettiğini söylemiş fakat uygulama şekli yanlış :) Her baklaya bir damla dökmesi gerekirken tüm zinciri buladı :) Açıkcası çok fazla kullandı.

Şu an yağa geçtim tekrar. Geçmemin esas sebebi bisikletten gelen bir çit çit sesi yüzünden sürekli servise götürüyordum. Wax biraz seyrek yapılan bir uygulama olduğu icin onla alakalı şüpheleri kaldırmak adına klasik yağlama yöntemine döndüm. Çit sesinin seleden geldiği ortaya çıktı zaten :) Bunlar dışında deneyde wax'ın kir/toz tutmama performansı fena değil zaten.

Xpc kullanıyorum ve açıkçası hiç kararma yapmıyor. Yalnız ince bir yağ, kuru havaya uygun. Bir de wax gibi sık yenilemek gerekiyor. Bu bitince kesinlikle muc off dry lube u deneyeceğim.
şu an hangi markayı kullanıyorsunuz merak ettim. Squirt markasına tekrar döndünüzmü.
 
wax kullanın kararma kirlenme derdiniz ortadan kalksın.
 
Kısaca bir link ile veya tarif ile yardımcı olabilir misiniz? Kendimiz yapabilir miyiz? Zinciri sökmeye gerek var mı?
 
Kısaca bir link ile veya tarif ile yardımcı olabilir misiniz? Kendimiz yapabilir miyiz? Zinciri sökmeye gerek var mı?
Uğraştırıcı bir şey, youtubea yazarsanız birçok video var anlatan, bakabilirsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: zn_volkan
Yeni sayılır bi 500 kilometre kadar önce ilk kez zincirimi değiştirdim. Bu süreçte çok önemli tecrübeler edindim, konuşulmayan ama adamın çok canını sıkan şeyler bunlar. Hep söylüyorum, kötülük yapıyorlar diye değil ama forumda da aktif üyelerin pek çoğu oldukça tecrübeli olduğu için gerçekten tecrübesiz insanların nelerle mücadele edeceğini, ettiğini yeterli seviyede anlayamıyorlar, haliyle aslında bu kadar basit bi süreç nası insanın başına bela olabiliyor ancak tecrübe etmemiz gerekiyor.

1- Zinciri alıp montajını yaptırdığım yerde üstündeki yağı temizlemeden veya tekrar yağlamadan kullanamın uygun olduğunu söylediler. Perişan oldum, ev, kıyafetlerim, bisikletin üstü başı katran gibi yağ oldu hala çıkaramadım tamamen. Tabi bu herkesin başına gelmeyebilir zira ben fazlaca ıslak ve pis ortamda sürdüm zincir değişimden sonra, her seferinde temizlik yapmaya çalışmama rağmen o ilk pislendiğinde çıkaramadığım yağlar yavaş yavaş her yere sirayet etmek suretiyle yok oluyor (olacak inşallah).

2- Daha evvel gittiğim bir Shimano yetkili servisindeki bir ustaya yağmurda da sürüş yapıyorum nasıl bi yağ kullanmam iyi olur diye sordum, ıslak zeminlere uygun diyerekten dandik bi yağ verdi bana onu kullanıyorum uzun zamandır. Şimdi burdaki hata şu; yağmurda kullanıyor olmanız yağ seçimini etkilememeliymiş bence. Esas sorgulanması gereken şu; çamurda sürüyor musun? Ben o kadar boktan yerlere girdim çıktım ki bu yağla yağlanmışken zincirim, yağ zincire tutunuyor onda problem yok ama yağ ortamdaki bütün boku püsürü de tutuyor üstünde bırakmıyor. Pırıl pırıl görünen zincir 20 km sonra zift gibi oluyor. Kaliteli bi yağ deneyimim olmadı henüz, o yüzden sanırım yine dandik bi yağ ama kuru ortam için olanından kullanacağım. Zincirin pisliğiyle uğraşıp kendi ömrümü yiyeceğime zincirin ömründen yiyeyim nedir yani :)

Zinciri söküyorum temizlemek için, sıcak su kullanıyorum geniş alanım da var. Fırçadır, kaptır, sabundur, yağ sökücüdür bol bol kullanıyorum, oluk oluk kapkara pislik akıyor zincirden de dişlilerden de. Kuruluyorum güzelce, her baklaya bi damla olcak şekilde yağlıyorum, fazlasını bi bezle siliyorum sonra. Yani herşey çok ideal, hiç elime falan bi pislik bişey bulaşmıyor mesela bu anlattıklarımı yaparken. Çıkıyorum kuru hava, hiç su birikintisine falan girmeden tertemiz bi sürüş yapıyorum, eve geliyorum zincire bi bakıyorum yine zift olmuş :( Valla anlamadım yani nasıl bi belaya bulaşmışım. Bi dahaki sefere zinciri alıp 1 hafta tinere yatırmayı düşünüyorum kullanmadan önce :)
 
Geri