Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Track Bike Tavsiyesi

ÖzgürÇobanoğlu

Aktif Üye
Kayıt
13 Ocak 2008
Mesaj
115
Tepki
56
Şehir
Istanbul/Caddebostan
Bisiklet
Focus
Merhaba herkese.

yaklaşık 2-3 senedir aktif olarak bisiklet kullanıyorum. Önceleri sadece spor yapmak için başlamıştım ama artık her gün işe gidip geldiğim bir tutku haline geldi. Bir tane yol bisikletim bir tane de katlanır bisikletim var. Katlanırımı genelde sonbahardan yaz dönemine kadar kullanıyorum, yol bisikletimi de yazları kullanıyorum. Artık istanbul içinde trafik derdim kalmadığı gibi ciddi de kondisyonu olan bir bisiklet tutkunu oldum.
Artık bu tutkumu bir kademe yukarıya taşımak istiyorum. Her ne kadar katlanır bisikletim toplu taşımada ciddi bir avantaj sağlasa da artık bir track bisikleti yapmak istediğime karar verdim. İstanbul'un azılı yokuşlarında çok akıl karı gibi görünmese de denemek istiyorum. Hatta bu uğurda yol bisikletimi bile gözden çıkarmaya hazırım.
Track bisikletçiliği malesef ülkemizde çok tutulmasa da dünyada oldukça yeri olan bir tarz olduğunu gördüm. Bir çok yabancı forumda gezdim ve avantaj/dezavantajlarını öğrendim. Ama istanbul ibi 7 tepe bir memlekette günlük kullanımda ne gibi dez avantajları var kullanan sizlerden dinlemek istiyorum işin açıkcası. Kondisyon konusunda çok sıkıntım yok, kar-kış demeden 2 senedir her gün 15-20 km kullanıyorum.
Aklımda şu anda Cinelli Mash var ama fiyatı çok yüksek bir kadro ya da Leader Renovatio, 735, 725 gibi seriler var.
Kullanıcı yorumlarınız benim için çok önemli, sonrasında da nasıl bir bisiklet oluşturacağıma karar vereceğim.
Şimdiden çok teşekkürler
 
Scudo
low markası unknown markası çok para ama cervelo nun biachinin pista modelleri, cinelli gazette bunlar akla ilk gelenler

kondisyon sıkıntısı olabilir aslında örnek vermek gerekirse bende iki senedir günde 45 50 km sürüyorum ama 53x20 dişli oranında canıma okuyan günler oldu

735 çok iyidir almaya kararverirseniz siparişi iki tane verebiliriz benimde aklımda var
 
low kadrolarını çok beğeniyorum ama bulması çok zor ve de pahalı kadrolar. el yapımı ve amerikan :(
leader'ın fiyat performans oranı olukça yüksek, şimdi yeni çıkardığı renovaito serisine bakıyorum, kagero kadronun yeni versiyonu. hem track hem şehir içi kullanımı için tasarladıklarını söylüyorlar.
Başlangıçta fixie düşünmüyorum single speed yapıp alışmam gerekiyor. İstanbul trafiğinde single kullanmak hem maharet hem cesaret istiyor.
Jant seti ne kullanıyorsunuz. Genelde gördüklerimde arka teker telli jant ama ön tekeri hed 3 gibi setleri kullanıyorlar. Şehir içi kullanımda ne fayda sağlar işin açıkcası bilmiyorum.
 
Low lardaki en büyük sıkıntı bekleme süresi. 7-9 ay da hazır oluyor bisikletin. ama sana özel oluyor. el yapımı oluyor. mash kesinlikle öneririm histogram 2014 ler baya hoşuma gitmeye başladı. 735 önermem ben sevemedim deneme fırsatımda oldu. leader gözümde sadece kagero. çok güzel kadro fakat o fiyatlara çıkınca oda ilgi odağını kaybediyor. Ben aylarca araştırdıktan sonra Dodici Special da karar kıldım ve aldım. onunda bekleme süresi 2 ay ve el yapımı italyan. Mashten üstün kılanda bu sanırım (hala ısınamadım taiwan yapımı kadrolara).

bu konudaki seçiminden önce malzeme seçimine karar vermen ilk önerim. ya hafif ve stiff alu. kadrolar yada yere atabileceğin düştüğünde bişey olmayacağina emin olabileceğin cromo ve çelik kadrolar. benim seçimim her zaman hafiflikten yana olmuştur. track bike toplamanın fazlalık atma ruhundan olsa gerek.

fiyat 800 - 1000 dolar arasında gezerse önerebileceğim kadrolar mash histogram - dodici special - fuji 1.1 (buna bakmanı şiddetle tavsiye ederim. complete bike olmasını geçtim comp. leri gerçekten çok başarılı fiyat - performans olarak. üzerinde omnium ile geliyor en başta.)

illa çelik olsun benim olsun diyorsan panasonic kadrolar beni hala cezbediyor oldukça. ama pratikte njs kadrolara ihtiyaç varmı tartışılır.

fiyat oranını 400 - 600 dolarlara çekicek olursanda önerebileceğim markalar affinity metropolitan - lo pro, cinelli gazetta ve 8bar krzberg v3.

@ÖzgürÇobanoğlu

karbon aero jantların en büyük artısı akor derdi olmaması. ama her comp gibi bununda avantajının yanındaki dez avantaj jantı yırtarsan hoş şeyler olmayacağı. karbon olduğu için fazlasıyla stiff. o konudaki tavsiyemde max. 42mm profilli sağlam jantlara bakman. ön jantını radial ördürerek te akor probleminden bi nebze kaçarsın. single la fixie bisiklete alışmak diye birşey yok onu aklından çıkarmanı öneririm. single bisiklet kendi bisikletinin track bisikletine ayarladığın dişli oranından hiçbir farkı olmayacak.

fixed bisiklete sadece fixed bisiklet sürerek alışırsın. bunu öğrenmen gerekir yavaş yavaş. single da ayaklarını sala sala her gittiğinde fixie den okadar uzaklaşmaya devam edersin. disiplinleri birbirinden bambaşka. ayaklarının bisikletle döndüğünü aklına kazımak için bol bol kullanmalısın ve etki - tepki olayını çözmelisin.

ön fren takarsanda trafikte hiçbir problem yaşamazsın. bol yokuşlu istanbulda çözüm arıyorsanda flip flop göbek alıp tek tarafına 14t diğer tarafına 16t takarak bir nebze kurtarabilirsin. ciddi tırmanışlarda tekerleği ters çevirip vites oranı yakarlarsın.
 
Low kadrolar zaten fiyatından ötürü ilgi alanım dışında. Gerçekten çok güzeller ama çok da pahalılar malesef.

Benim için de önemli olan hafif olması. Hakikaten bu işin ruhunda var fazlalıkları barındırmamak. Karbon aero jantlar ilgi çekici ama hem çok pahalı, hem de söylediklerinizi düşününce istanbulun mükemmel yol şartlarında neler başımıza gelebilir tahmin bile edemiyorum.
Sizin Dodicinizi görmüştüm forumda. Çok güzel bir bisiklet güle güle kullanın. Fujinin de complete halinin fiyatı baya uygun aslına bakarsanız ama bulmak sıkıntı tabi.

Fixed konusunda her yeni başlayan için benim de korkularım var tabi. Uzun süre istanbul trafiğinde aktif olarak kullandığım ve fren pabuçlarımı değiştirme sıklığımı da ekleyince insana biraz korkutuyor ama tabiki herşey alışmak ile ilgili. Sanırım bisikletimi aldığımda sizin tavsiyenize uyup hiç single karıştırmadan direk fixed başlayacağım. Bir süre sahilde alıştırma yapıp sonra sonra da trafik denemeleri.

İş icabı isveçe gidiyorum ara ara. Oradan bisiklet konusunda ciddi seçenekler var şimdiden araştırmaya başladım bakalım erişebileceğim kadrolar neler olacak.

Bir de vites sıkıntısı çeken fixedciler için şöyle bir şey buldum. Hub vites, iki vites ekstra ekleme şansı da bulunuyor. Nasıl kullanılıyor bilmiyorum ama bakmaya değer diye düşündüm. (link)

araştırmaya devam :) teşekkürler yorumlarınız için.
 
bulduğunuz hub single speed. urban bisikletler için mükemmel bi seçenek fakat fixed değil. fujiyi direk yurtdışından %18 vergi ödeyerek alabilirsiniz. emin olun o parçaları tek tek türkiyeye sokmak bundan çok daha pahalıya gelecektir size. ucuza da toplanabilir fakat bahsettiğim segmentte zor.
 
Şimdi isveçten araştırıyorum, yakında gidip oradan almayı planlıyorum. Bu arada Specialized Langster Pro da oldukça hoşuma gitti o da bir seçenek olarak duruyor şimdilik. Siz şehir içinde kullanıyor musunuz yoksa sadece antreman amaçlı mı topladınız Dodiciyi. Trafik içinde kullanımı gerçekten meraklandırıyor beni
 
İş dahil heryere gidiyorum. trafikte hiçbir problem yaşamadım daha. hiç düşmedim de. ama ön frenim olmasa en az 20 kere kaza yapardım. ön fren takarsanız hiçbir sıkıntı yaşamazınız. sadece alışma evresinde trafiğe çıkmamanızı öneririm. fixie kullanmayanlarda (daha önce kullanmamışlarda) dar alanlardan(mesala arabaların arası) yada çukurlardan geçerken kas hafızası yada refleks olarak pedalları çevirmeyi bırakıyorlar. pedal çevirmeyi bırakmak eğer biraz hızlıysan hoş sonuçlara yol açmıyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mansur KHASSANOV
Geri