Hues
Mütercim
- Kayıt
- 11 Mayıs 2016
- Mesaj
- 137
- Tepki
- 260
- Yaş
- 27
- Şehir
- Istanbul
- İsim
- Hüseyin
- Başlangıç
- 2012—13
- Bisiklet
- Canyon
- Bisiklet türü
- Downhill-Freeride
Merhaba arkadaşlar,
Eminim ki bir çoğunuz benim gibi trafikte sadece bisikletle değil motorlu taşıtlar ile de yer almaktasınızdır. Sürücüleri kibar bir şekilde uyarmak genellikle yetersiz. Aynalarını kırmak araçlarına hasar vermek ise suç... Burada hepimiz için paylaşılmış internetten bulduğum özellikle de KGMnin internet sitesinde paylaşılan istatistikleri derlemek istedim.
2018 Yılı verilerini TÜİK ve KGM henüz açıklamamış lakin 1 ocak 2019 tarihli CNN haberine göre - Türkiye genelinde geçen yıl meydana gelen 428 bin 74 trafik kazasında 3 bin 373 kişi yaşamını yitirdi, 310 bin 109 kişi yaralandı. -

Yukarıda yayınlanan trafik kaza istatistikleri 2008-2017 belgesinde, 2017 yılında kazaya karışan araçların % değerinde oranları bulunuyor.
Trafikte korktuğumuz, çekindiğimiz otobüsler, iş makineleri ve kamyonlar

Yine aynı belgede gün ışığı durumuna göre olan kazalar.

Keşke belirli bir değerin üzerinde satılan bisikletler de kayda geçiriliyor olsa.

Bu tablo ise trafik konusunda bilinçliliğimizi ortaya koymaktadır diye düşünüyorum. Elbette ki bu benim şahsi görüşüm.
Trafik kazalarının büyük çoğunluğu sürücü hatasından meydana gelmektedir ve özellikle de düz yolda gerçekleşmektedirler.
Doğrudan habere ve istatistiklere erişilebilmesi için linkleri bırakıyorum.
(link)
(link)
Aynı şekilde ufaktan özetini geçeceğim lakin Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından sunulan raporda, trafikte cep telefonu kullanan bir sürücünün kullanmayana kıyasla kazaya karışma riskinin 4 kat fazla olduğunu söylemekte.
İlgili yazıyı Dünya Sağlık Örgütü'nün internet sitesinden indirebilirsiniz. Detaylı ve özet olmak üzere iki versiyonu mevcut bulunmakta.
Konuya son hız dalarak ufak bir çağrı da yapmak istiyorum
Trafikte seyir halinde iken, hata yapan veya bize kaza riski yaşatan bir sürücüyü uyarmak her zaman güzel son bulmuyor ne yazık ki. Eleştiri denen şeyi hakaret olarak algılamaya meyilliyiz. Bu nedenden dolayı bilinçlendirmelere ve uyarılara tanımadığımız sürücüler ile başlamaktan ziyade, çevremize önem vermemiz gerektiğini düşünmekteyim. Tanıdığımız, bir iki muhabbetimiz olan bir insanın bile bizi dinleme olasılığı trafikte el kol yapan bir sürücüye kıyasla kesinlikle daha yüksektir. Araya benim yaşadığım bir olayı da sıkıştırmak istiyorum. Dönel kavşakta motorlu bir taşıtla yavaş bir şekilde dönerken önüme atlayan taşıtın sürücüsünü kibarca uyarmak isterken yediğim küfürler sayesinde hayatım renklendi. Üstelik bunu bana yapan ise gayet lüks bir taşıt kullanan ve epeyce bakımlı bir kadındı... bir başka olayda ise bir şahin sürücüsünü uyarmak istedim, aslında ters bir tepki bekliyordum çünkü sinyalsiz bir şekilde önüme kırmıştı ve uyardığımda ise hemen özür diledi. Yüz ifadesi ise farkında olmadan yaptığını ve özründe samimi olduğunu apaçık belli ediyordu. Trafikte gerek bisikletle gerek motorlu taşıtla sayısız olay yaşadım. Kimin kimi dinleyeceği kesinlikle belli olmuyor ve bir insanın canı kesinlikle öbüründen daha değersiz değil. Çevremize önem verir isek, bir kişi bile bizi dinlese ve bir şekilde bir muhabbet içerisinde bir başka kimseye anlatsa düzen için ufacık bir adım atmış oluruz. Bisikletforum üyesi olan herkes en fazla üç kişiye bilgilendirme yapsa erişebileceğimiz kişi sayısı bihayli fazla.
Lütfen çevremizi bilinçlendirelim. Buna, gerek motorlu gerek motorsuz her tür taşıt kullanmak isteyen özellikle de genç arkadaşlarla başlayalım çünkü onlar trafik konusunda tecrübesiz olduğundan dolayı tecrübelileri dinlemeye daha meyilliler.
Eminim ki bir çoğunuz benim gibi trafikte sadece bisikletle değil motorlu taşıtlar ile de yer almaktasınızdır. Sürücüleri kibar bir şekilde uyarmak genellikle yetersiz. Aynalarını kırmak araçlarına hasar vermek ise suç... Burada hepimiz için paylaşılmış internetten bulduğum özellikle de KGMnin internet sitesinde paylaşılan istatistikleri derlemek istedim.
YILLAR | TOPLAM KAZA SAYISI | ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZA SAYISI | MADDİ HASARLI KAZA SAYISI | TOPLAM ÖLÜM SAYISI | KAZA YERİNDE ÖLÜM SAYISI | KAZA SONRASI | YARALI SAYISI | ||
2008 | 950.120 | 104.212 | 845.908 | 4.236 | 4.236 | - | 184.468 | ||
2009 | 1.053.345 | 111.121 | 942.224 | 4.324 | 4.324 | 201.380 | |||
2010 | 1.105.201 | 116.804 | 988.397 | 4.045 | 4.045 | 211.496 | |||
2011 | 1.228.928 | 131.845 | 1.097.083 | 3.835 | 3.835 | 238.074 | |||
2012 | 1.296.634 | 153.552 | 1.143.082 | 3.750 | 3.750 | 268.079 | |||
2013 | 1.207.354 | 161.306 | 1.046.048 | 3.685 | 3.685 | 274.829 | |||
2014 | 1.199.010 | 168.512 | 1.030.498 | 3.524 | 3.524 | 285.059 | |||
2015 | 1.313.359 | 183.011 | 1.130.348 | 7.530 | 3.831 | 3.699 | 304.421 | ||
2016 | 1.182.491 | 185.128 | 997.363 | 7.300 | 3.493 | 3.807 | 300.812 |
2017 | 1.202.716 | 182.669 | 1.020.047 | 7.427 | 3.534 | 3.893 | 300.383 |
2018 Yılı verilerini TÜİK ve KGM henüz açıklamamış lakin 1 ocak 2019 tarihli CNN haberine göre - Türkiye genelinde geçen yıl meydana gelen 428 bin 74 trafik kazasında 3 bin 373 kişi yaşamını yitirdi, 310 bin 109 kişi yaralandı. -

Yukarıda yayınlanan trafik kaza istatistikleri 2008-2017 belgesinde, 2017 yılında kazaya karışan araçların % değerinde oranları bulunuyor.
Trafikte korktuğumuz, çekindiğimiz otobüsler, iş makineleri ve kamyonlar

Yine aynı belgede gün ışığı durumuna göre olan kazalar.

Keşke belirli bir değerin üzerinde satılan bisikletler de kayda geçiriliyor olsa.

Bu tablo ise trafik konusunda bilinçliliğimizi ortaya koymaktadır diye düşünüyorum. Elbette ki bu benim şahsi görüşüm.
Trafik kazalarının büyük çoğunluğu sürücü hatasından meydana gelmektedir ve özellikle de düz yolda gerçekleşmektedirler.
Doğrudan habere ve istatistiklere erişilebilmesi için linkleri bırakıyorum.
(link)
(link)
Aynı şekilde ufaktan özetini geçeceğim lakin Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından sunulan raporda, trafikte cep telefonu kullanan bir sürücünün kullanmayana kıyasla kazaya karışma riskinin 4 kat fazla olduğunu söylemekte.
İlgili yazıyı Dünya Sağlık Örgütü'nün internet sitesinden indirebilirsiniz. Detaylı ve özet olmak üzere iki versiyonu mevcut bulunmakta.
Konuya son hız dalarak ufak bir çağrı da yapmak istiyorum
Trafikte seyir halinde iken, hata yapan veya bize kaza riski yaşatan bir sürücüyü uyarmak her zaman güzel son bulmuyor ne yazık ki. Eleştiri denen şeyi hakaret olarak algılamaya meyilliyiz. Bu nedenden dolayı bilinçlendirmelere ve uyarılara tanımadığımız sürücüler ile başlamaktan ziyade, çevremize önem vermemiz gerektiğini düşünmekteyim. Tanıdığımız, bir iki muhabbetimiz olan bir insanın bile bizi dinleme olasılığı trafikte el kol yapan bir sürücüye kıyasla kesinlikle daha yüksektir. Araya benim yaşadığım bir olayı da sıkıştırmak istiyorum. Dönel kavşakta motorlu bir taşıtla yavaş bir şekilde dönerken önüme atlayan taşıtın sürücüsünü kibarca uyarmak isterken yediğim küfürler sayesinde hayatım renklendi. Üstelik bunu bana yapan ise gayet lüks bir taşıt kullanan ve epeyce bakımlı bir kadındı... bir başka olayda ise bir şahin sürücüsünü uyarmak istedim, aslında ters bir tepki bekliyordum çünkü sinyalsiz bir şekilde önüme kırmıştı ve uyardığımda ise hemen özür diledi. Yüz ifadesi ise farkında olmadan yaptığını ve özründe samimi olduğunu apaçık belli ediyordu. Trafikte gerek bisikletle gerek motorlu taşıtla sayısız olay yaşadım. Kimin kimi dinleyeceği kesinlikle belli olmuyor ve bir insanın canı kesinlikle öbüründen daha değersiz değil. Çevremize önem verir isek, bir kişi bile bizi dinlese ve bir şekilde bir muhabbet içerisinde bir başka kimseye anlatsa düzen için ufacık bir adım atmış oluruz. Bisikletforum üyesi olan herkes en fazla üç kişiye bilgilendirme yapsa erişebileceğimiz kişi sayısı bihayli fazla.
Lütfen çevremizi bilinçlendirelim. Buna, gerek motorlu gerek motorsuz her tür taşıt kullanmak isteyen özellikle de genç arkadaşlarla başlayalım çünkü onlar trafik konusunda tecrübesiz olduğundan dolayı tecrübelileri dinlemeye daha meyilliler.