Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Trafikte bisikletin konumu nedir?

@makaram
Aynı durum işte benim geçen haftasonu başıma geldi.Arkadan aracın geldiğini gördüm, özellikle sinyale baktımki devam edecekse az daha sağa, döneceksede az daha sola geçeyim diye.Adamda sinyal falan bir şey yoktu.bende 2 nolu güzergahtan devam ettim.adam beni geçti,2 bisiklet kadar önden hemen sağa manevra yaptı.bende hemen ani oralarak sağa manevra yaptım.işte o sırada beni görüpte sağımdan gelip sağa dönecek araç olsa refleks olarak onun önüne kendimizi atmış oluyoruz.O yüzden riski yüksek bence.
1. numaralı yolda ise kendimi güvensiz hissediyorum.paylaştığım kesit şehirler arası yol,3 şeritli yol.dolayısıyla orta şeritten bile hızlı gidiliyor.adamların rüzgarı bile dengenizi bozmaya yeter.o yüzden benim aklıma 3 numara yatıyor.
Aynı gün yine benzer şekilde bu sefer 90 derece dik olarak bir araç önüme atladı.ani fren yaptım arkayı baya kaydırdım.yok abi bu araç sürücülerine hiç güvenim kalmadı.hepsini potansiyel katil olarak görüp,kuş misali onlara karşı korkak yaklaşmaktan başka güvenilir yolumuz yok...
 
Scudo
en güvenli olanı 3 ü tercih edip en sonda durup arkayı kontrol edip kontrollü olarak geçmek
 
  • Beğen
Tepkiler: AyyıldızTR
trafik hızından %1-2 daha hızlı gidebiliyorsam 2 , eğer hızım düşükse 3 ama karşıya geçmek için beklerim yol müsait değilse (benzer bir yolda tamı tamına 4 dakika 45 saniye beklediğim oldu)

yasal olarak motorlu bir araçtan çok bir farkı yok ama bisiklet yolu varsa ve sizde normal yoldan giderseniz, polis çevirirse ceza yazabilir.

bacak gücünüzle ilerlediğimiz için hızımız yolun durumuna göre çok değişken olabiliyor ve hayatı boyunca bisikletle tek seferde 5 km den fazla yol yapmamış insancıklar bunun farkında değil.
bundan dolayıda 3 (üç) şeritli ve boş olan yolun emniyet şeridinde de ilerlesek (emniyet şeridinde motorlu motorsuz tüm araçların ilerlemesi yasaktır) çok yakın geçişlerde bulunabiliyorlar.

durum böyle olunca ışıklandırma çok büyük önem kazanıyor. kendi deneyimlerimden sarı renkli, fosforlu ceket-yelek ve polis ışığı gibi yanan ışıklar bu konuda en iyileri. uzaktan polis sanabiliyorlar.

bu sabah (16 ocak 2019) yolun kenarındaki ve bazende ortalarındaki çoğu su birikintisi donmuştu ve düşündüğümden çok daha kaydan oluyormuş. yokuş aşağı olan bir sapakta yerdeki sular donmuş ve arkamdan gelen ford connect neredeyse spin atıyordu buzdan dolayı (hızı fazla değildi ve uzunca süredir arkamdaydı, yani beni görüp ani fren yapmadı).

yanal rüzgarlar bizi bir şerit sağa sola atabilir önünüzde hızımıza uygun bir araç alıp gidilebilir (yakın takip değil) yolun sağından gitmek yerine.

eğer çok mecbur kalırsanız tersten gidin ama mümkünse kaldırımdan çünkü viraj içlerini çok yakın alan sürücüler olabiliyor. emniyet şeridinin olmadığı yerlerde çok tehlikeli oluyor.

otobüslerin sağından geçmeyin durağa yanaşırsa görmez ezer yada durduğunda ya yolcu inecektir yada binecektir yayalarla sıkıntı yaşamak hiç iyi olmaz aynı şey hatlı minibüsler içinde geçerli.

aklıma geldikçe yazarım buraya konu iyi olmuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: AyyıldızTR
Bazı dönel kavşaklarda trafik hızlı akıyor. Normal kurala göre gitmek zorlaşıyor. Farklı yöntemler denemek zorunda kalıyorum.

185758
 
Transparandır bisikletli trafikte. Yayalar ve taşıt sürücüleri, sizin önünüzü ve arkanızı pek güzel görürler ancak sizi görmezler. Gözlerine sizi görmelerine engel olan bir perde inmiş gibidir. Ne kadar renkli giyinseniz de, ne kadar flaşör lamba donansanız da bu durum değişmez. Algıda seçimsizlik söz konusudur.
 
sokak dan karsı tarafa geçeceğim 2 araç var önümde 1. araç geçti diğer araç bekliyor devam edip geçiyorum 2. araç hızla haraket edip arka tekere vuruyor jantımın hafif akord bozulması oluyor bende bır sey yok jant ta tel kırığı yok hafif akord bozuk abi neden yaptın bunu diyorum senı göremedim diyor adam gaza basarken önüne bakmıyor trafik de ki konumumuzu burdan pay biçebilirsiniz
 
Trafikteki imajımızı şöyle tarif edeyim lambada durmayan külüstür bisikletle yola çıkan trafiğin akışını bozan tek şeritli yolda çift giden forumla alakası olmayanlar sayesinde ( bir bisiklet süren olarak benimde nefret ettiğim ) bu kişiler yüzünden araç sürücüleri tarafından ... bisikletlisi olarak anılmaktadır . Dikkat forumun güzel nadide bisiklet sürenleri sizler haricsiniz. Sizlere bakan araç sürücüleri gıpta ediyor.

@alicangul29
Hocam buna benzer durumla karşılaştığımda araçların hızlarını yakalamaya çalışıyorum. Arkama bilmem kaç defa bakarak en sağ şeritten çıkıp kavşak içine yaklaşırken bile arkama bakarak geçiyorum. Araçların hızına yaklaşınca geçmesi daha kolay oluyor. Gerekirse sinyal veriyorum
 
@alicangul29
Burada, 1 numarayı yaparsın ama dönüş tamamlandıktan sonra sağa geçmekte zorlanabilirsin. Çünkü seninle beraber virajı alan araçlar,ahırdan çıkan danalar gibi koşturmaya başlayacaktır.Sende bu curcunanın içinde kalırsın..
3 numarayı yapmak zor,daha adaya geldiğinde dönmeye çalıştığında,direk gidecek araçlar sana engel olacaktır.birisinin geçmesini beklediğin anda bir bakmışsın yolun ortasında kalmışsın,kıpırdayamıyorsun.
4 numara yapılır ama gereksiz zaman uzar ve uğraştırır.
2 numar burada en ideali gibi duruyor,bisikleti eline alıp,hemen geçersin ışıkların altından. ;)
 
Türkiye Bisiklet Federasyonu Bisikletli Ulaşım Trafik ve Yol Emniyeti Kurulu tarafından Milli Eğitim Bakanlığı'na yapılan başvuru üzerine; sürücü kursları müfredatına eğitim içeriklerinin eklenmesi kabul edilmiştir. Bu kapsamda sürücü kurslarında Trafik Adabı Ders Programı dahilinde "Bisiklet ve Trafik" konulu yeni dersler eklenecektir.
Karayolları Trafik Kanununa göre bisiklet, motorsuz bir taşıt olarak yolun sağ şeridini kullanabilir ve diğer taşıtlar gibi yol hakkına sahiptir. Ülkemizde Motorlu Araç Sürücüleri tarafından az bilinen "Bisikletin Trafikteki Yeri ve Hakları" konusu sürücü kurslarında verilecek dersler ile pekiştirilecek ve farkındalığın artması sağlanacaktır.
 
Geri