Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Trafikte Fixie

ÖzgürÇobanoğlu

Aktif Üye
Kayıt
13 Ocak 2008
Mesaj
115
Tepki
56
Şehir
Istanbul/Caddebostan
Bisiklet
Focus
Merhaba. Konu fixie olunca forumların vazgeçilmez sorusu olan trafikte nasıl sorusunu hem sormak, hem de genel bilgileri burada toplamak için başlık açmak istedim. Forumda çoğunlukla restorasyon projeleri, komponentler konuşuluyor. Biraz da genel açıdan değerlendirelim istedim.
Bana gelince, sevgili karbon yol bisikletimi bu sevda için satmış(dün), ve güzel bir fixie veya single speed toplama arifesinde seçenekleri araştırıyorum.

Fixie, istanbul trafiğinde çılgınlık mı? Ben hergün işe bisikletle gidenlerdenim. Katlanır ve yol bisikletler kullandım 3 sene kadar, ama rotamı tekrar incelediğimde ve karbonun bende yarattığı panikten sonra, mümkün olursa güzel bir singlespeed ya da fixie toplamak istiyorum.

Rotam : Caddebostan-Kadıköy, Kadıköy-Karaköy ya da Kabataş, Tünel/Funiküler ile Taksim, ve oradan ver elini Nişantaşı. İşe mümkün olabildiğince terlemeden gitmek amacım olduğu için performans yapmıyorum. Dönüşte de en önemli kısmı Maçka yokuşu(Fixie için). Önemli eğimli ve okuduklarım fixie ile yokuş inmenin çıkmaktan zor olduğu.

Ama en büyük sıkıntım trafik. Sonuçta devamlı trafikte araçların arasından sıyrılarak kaçmaya çalışıyoruz. Ani frenlemeler yapıyoruz. Trafikteki saygılı taksi ve dolmuş şoförlerine el selamları vermemiz gerekiyor vsvs. Kas hafızalarımız freewheel üzerine kurulu ama fixie de nasıl olacak.

Fren(ön-arka) kontrolüm seneler içinde oldukça gelişti, ama fixie de bambaşka bir kontrol dengesi girecek işin içine. Kısacası trafikte nasıl hareket ediyorsunuz, ne gibi sıkıntılar yaşıyorsunuz? Yoldan kaldırıma atlarken (veya tersi) ne gibi sıkıntılar yaşarız. Sizce ne kadar akıllıca fixie yapmak single speed yerine.
 
Scudo
merhaba

velosolo kullanmayacaksanız arka göbeği flip flop denilen göbeğin her iki yanında da dişli takmak için vida bulunan göbeklerden seçebilirsiniz
böylece bir süre fixie ye alışana kadar ara sıra çevirip freewheel olarak da kullanma imkanınız olur yada hiç beceremezseniz bile kurduğunuz sistemde hiç bir değişikliğe gitmeden tamamen freewheel olarak da kullanabilirsiniz.
ben mi ?
riske girdim ve velosolo topluyorum :))
 
  • Beğen
Tepkiler: bonder76 ve sempe
valla benim de aklımda flip flop var ama konuştuklarım olay ya fixie dir ya freewheel dir. Flip floplarda yanlış bir kas hafızası oluşturursun diyorlar.
 
BEn araçlardan çok yayalara hayret ediyorum.Göz göregöre üzerimize gelmeleri.Karşıya geçerken sanki sen 40 km hızla gitmiyosunda 10 yaşındaki çocuk bisiklertleri gibi tıntın gidiyor yanımdan akıp gider düşüncesiyle yola zıplamaları beni delirtiyor.
 
Valla hocam, benim en korktuklarim yayalar zaten. Hicbir sekilde bakmiyorlar ve yola atliyorlar. Cok carpmisligim vardir. Ozellikle kadikoy rihtimdan bogaya cikarken. Bir de pis pis bakiyorlar, niye yol vermiyorum diye. Adama diyorum ki yanlis olan sensin ben degil ama kime anlatiyorsun.
Tabi fixie ile fren kontrolunu ogrenene kadar kac tane gelin bebegi yapilir bilinmez:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
yayalar bakıyoki bisiklet diyolar bu hemen durur ufacık tefecik bunun yapacağı hızdan ne olur diyorlar.
 
Fixie ler gösteri bisikletleridir. Trafikte skıntılı olabilir. Neden freewheel kullanmak istemiyorsun, gerektiği zaman diğer tarafına fixie takıp kullanman her zaman mümkün.
 
bu bisikletin yol bisikletinden farkı ney?
 
@cihat koçaşoğlu

Dostum bam başka bir soru yönelmişsin istersen fix in çalışma prensibi hakkında ki başlıkları bir incele yani olayı oradan takip etmen çok daha bilgilendirici olur. Ama çok basit bir şekilde tarif edeyim fix de firen yok vites yok arka teker sen pedalı çevirince döner çevirmeyin ce gene döner :) Yani yokuş oh bırakayım aksın yok o pedal sürekli dönecek. Fren i de bacakların sayesinde yapacaksın (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
fixie'yi trafikte nasıl kullanabilirize değil de, nasıl kullanmamalıya bir örnek;

 
fixie yeditepeli istanbulda yemez gibi gelio bana
daha çok düz güzergah bisikleti safkan uçuyo resmen ya ecik baktımda :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Trafikte aksiyon hat safada, Ispartadan Bursaya getirdim gelirken fiksimi trafik büyük sıkıntı. Terlememek imkansız, size tavsiye etmiyorum. Ss daha mantıklı gibi...
 
Fixed gear kullanmak çok başka bir olay gerçekten. Bisikletin gerçekten bir ruhu olduğuna inanmaya başlıyorsunuz. Yolda ilerlerken fixed gear normal bisikletlere göre daha az yordu beni. Ama şehir içinde Murat Yavuz'un da dediği gibi terlememek imkansız. Çünkü frenleri olmadığından ve pedal çevirmeyi kesemediğinizden algılarınız normal bisiklet kullanmaya göre daha açık olmak zorunda. Ben frensiz kullanmıştım, bu yüzden olabilir belki. Siz ön ve arka freni olan bir fixie kullanırsanız belki bu sorunu çözmüş olursunuz. En azından ilerlerken rahat edersiniz sabit dişli sayesinde. Frenlerle de güvenli biçimde yavaşlarsınız.
 
Terleme en sıkıntısız kısmı işin açıkcası. Ben rotamda 11kg katlanır da sürdüm, 8 kglik karbon da. Pek fark etmiyor sonuçta vücut düzeni oluştuktan sonra. Ama sürerken dikkat etmeye başladım nerelerde pedalı çevirmeyi bırakıyorum diye, genelde kaldırıma in-çık yaparken, onun haricinde çok da pedalı bıraktığım olmuyor. Tabi yokuş inişi halen muallak.
istanbul 7 tepe de hangisinde olduğunuza bağlı. yokuş işi kondisyon işi. ss/fixie ile dağ, dere tepe gezen binlerce kişinin videolarını izledim. o yüzden işin o kısmı bacaklara ve ciğerlere kalmış.

Skid yaparken aynı zamanda ön fren kontrolü de yapabiliyor musunuz peki? İstenilen mesafede durmak için başka yapılacak birşey yok sonuçta.
 
@Mustafa demirbacak

yani kontra pedal denılen olay yanı:)
 
@cihat koçaşoğlu

Yok değil :) Kontra pedal sen çevirince gider, yorulunca pedal çevirmeyi bırakırsın, pedalı geriye basınca da fren yapar. Bunu üç tekerlekli çocuk bisikleti gibi düşün. Her zaman pedal çevirmek zorundasın. Pedalı durdurunca frenleme yapar. Pedal ve tekerlek birbirinden ayrı hareket edemez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
@Behram Belek

mesele anlasılmıştır:)
 
Fixie bir tercihtir.
Özellikle kuryelerin minimum komponent, minimum sorun sebebiyle tercihidir.
Ayrıca durmaya değil de gitmeye odaklı olması da gün içinde risk alarak daha fazla gönderi alabilmeleri ve daha fazla para kazanabilmeleri anlamına geliyor.
Maalesef durumları bizdeki 30dk.da pizza kapında meselesi gibi.

(Bir de güzeldirler bence, sade, zarif)

Paylaşılan videodaki araç ve yaya tepkilerine bir bakın, hemen hemen herkes olması gerektiği yerde ilerliyor.
Yayalar daima yaya geçidindeler, araçlar zırt pırt şerit değiştirmiyorlar.
Ve bisikletli kuryelerin deli gibi her an her yerden fırlayabileceklerinin farkındalar sanki.
Kuryelerin aldıkları en büyük risk kavşaklarda (bu kısmı cidden delilik)

İstanbul trafiğinde Fixie?
Yokuşlar problem ama önemli olan trafikteki kaos !
Hergün işe gidip gelirken mecburen trafiğe katılıyorum, elimin altında fren olmasına, tempolu gitmememe rağmen heyecan fırtınası :-(
Videolardaki tek deli bisikletliler, bizde ise herkes deli :)
 
@Homer

Çok güzel özetlemişsiniz istanbul ve bisiklet ikilisini. Malesef durum bu. Videolarda yapılan riskli hareketlerin en önemli sebebi trafikte bisikletin yerinin olması. bu yüzden de adamlar risk alarak sürebiliyorlar. Biz de trafikte kendimize yer edinmek için savaş veriyoruz her gün.
 
Geri