@alexandraki
Üstad V fren için tasarlanmış jantlarda fren pabuçlarının temas ettiği yüzeyler farklı dizayn edilmiştir.
Bu hem yüzey farklılığı hem de renk farklılığı olarak kendini gösterir.
Eğer V frenli bir bisiklet alır bunu disk fren'e çevirirseniz , jant telleri sökülür ve tekerlek göbeği disk frene uygun olanıyla değiştirilir ve teller yeniden örülür .
Jant çemberi değişmediğinden disk fren'e dönüşüm gerçekleşir fakat çember kenarları V frenli halde görünmeye devam eder .
Bu sadece görsel bir uyumsuzluktur aslında .
İşlevsellik adına bir aksaklık veya eksiklik olmaz .
Şunu eklemek isterim ; eğer yoğun yağış ve bol çamur gibi ortamlara girmek gibi bir ihtiyaç olmayacaksa ve ağırlıklı şehirçi binişler sözkonusuysa disk fren'e ihtiyaç olmaz .
Disk fren , maliyet artışı ve ağırlık artışı demektir aslında .
Tarif ettiğim manada kullanımınız olmayacaksa disk fren'e takılıp kalmayın bana göre .