Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Trek 6500 - Scott Scale 40 (Kararsızım)

Bugün gidip XTC 1 modelini inceledim Kızıltoprak'ta. Gerçekten çok güzel bir bisiklet. Büyük ihtimalle önümüzdeki hafta bu bisikleti alıyorum. Yani umarım pişman olmam :) Keşke Trek 6500 ya da Scott Scale 50 alsaydım demem :)

Yardımlarınız için teşekkür ederim.
 
Scudo
Ben ilk önerimi yaparken bütçeyi baz alarak XTC 1 demedim .
Ama görüyorum ki sizin adınıza XTC 1'e ulaşmak mümkün gibi görünüyor . :)
Eğer böyle bir imkanınız varsa hiç düşünmeden seçiminizi ondan yana kullanın derim . . .
Donanım seviyesi scale 50'ye kıyasla daha üst düzey .
XTC 1 alınırsa bilin ki "acaba" ve "keşke" deme ihtimali ortadan kalkacak bence :)
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay
Zaten bisikleti inceleyince gerçekten çok beğendim.

Bu bisikletin lastikleri çok hoşuma gitmedi. Onu çıkarıp Schwalbe lastik takacaklar ücretsiz. Yalnız bu lastiklerin bir düz olanı var yani düz yol için bir de arazi yolu için olanı var tırtıklı. Ben tırtıklıyı tercih edeceğim sanırım.
 
Bir de renk alternatifi olarak xtc3 ün kadrosu var. Kırmızı beyaz. İstersem kırmızı beyaz kadro üzerine xtc 1 in tüm parçaları da takılabiliyor. Siz olsanız hangi rengi tercih edersiniz?
 
Ben XTC 2 kadrosu üzerine topladım bisikletimi .
Siyah , beyaz ve gri kombinasyonu hoşuma gitmişti o zaman .
Hala da çok beğenirim .
Kadro rengi olarak incelemenizi tavsiye ederim .
Benim kişisel görüşüm XTC 3 yerine XTC 1'i kullanmanız olur . . .
Lastik konusunda da asıl belirleyici olacak olan kullanım şekliniz olacaktır .
Eğer şehir içinde ağırlıklı olarak asfaltta , yarı arazi ve hafif bozuk zeminde kullanacaksanız çok dişli olmayan türde bir lastik tercihi yerinde olur .
Arazi ağırlıklı bir sürüş için de dişli bir lastiğe öncelik vermeli . . .

Bisikletimi yakından görmek isterseniz , link :

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=26341
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan Aslan
Ben de sizin bisikletinizi merak ediyordum. Resimler için teşekkürler. Gerçekten çok güzel görünüyor bisikletiniz. Hayırlısı olsun.

Keşke benim de kapalı bir alanım olabilseydi saklamak için. Ben ne yazık ki apartman içinde tutabileceğim. Kendime ait bir yerde oturmuyrum misafirim. Ama en azından dairenin bulunduğu katta duracak bisiklet. Yani üst katlarda ve kapının önünde... Başka da çarem yok şimdilik..
 
Yok yok bakar bakmaz o fikri verdi bile :) Kesinlikle mavi alacağım. Çok güzel sizin bisikletiniz. Kadrosu aynı olacak benim de bakalım. Zamanla ileride gerektikçe parçaları ben de yükseltirim. Ama sanırım yıllardır bisiklet hobime ara vermek zorunda kaldığımı varsayarsak şu anda alıyor olduğum bisiklet bana hayli hayli fazla bile :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer Çetiner
@Kaan Aslan

Ya şimdi benimki kötü mü demek oluyor bu :D
Üzüldüm bak şimdi , ben de alayım olmazsa mavi olanından :)
Şaka bir yana çok yerinde bir seçim , uzunca bir süre değişiklik de gerektirmeyecek bir bisiklet bu almaya karar verdiğiniz . . .
Umarım beraber pedallama imkanı da bulabiliriz .
Aldım haberinizi ve bisikletinizin fotoğraflarını bekliyoruz .
Görüşmek dileğiyle . . .
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan Aslan
Rica ederim olur mu hic oyle? Benim alacagim model zaten mavi oldugu icin kafami karistirmayi gerektirecek bir durum olmadigi icin oyle soyledim. Bence siyah da cok guzel. Hafta siyah ile beyazin kombinasyonu bisiklete cok yakisiyor.

Siz istanbuldaysaniz birlikte pedal cevirecegiz insallah :)
 
XTC 1 ile karşılaştırdığımızda CORRATEC 2009 X VERT S 02 nasıldır?

Hangisini tercih ederdiniz?
 
S02 full xt set ile cazip görünsede bence SLX donanım+ reba maşa daha mantıklı+ XTC kadro bence daha iyi..
 
Neyse ben XTC 1 alacağım başka bir şey ile kafamı karıştırmak istemiyorum artık.

Hatta üzerine biraz masraf yapacağım.

Frenleri Juicy 5. Onları çıkartıp Juicy Ultimate taktıracağım.

Arka vites ve ön vitesi XTR olarak değiştirip değiştirmemekte kararsızım.

Sizce değiştirmeye değer mi? Yoksa gereksiz masraf mı olur?
 
@Kaan Aslan

Bence şu aşamada baya gereksiz harcamalar olur hepsi.. Juicy5'ler gayet güçlü ve güzel frenler.. Ultimate'ler tamamen hafiflik amaçlı ürünler ve bence gereksiz.. Fiyat /performans oranı biraz düşük bir ürün bence..

Vites sisteminde yapmak istediğiniz değişikliklerde öyle aman aman çok fark edebileceğiniz değişiklikler değiller.. Slx serisi vites sistemi gerçekten çok güzel çalışıyor ki arka viteside xt shadow. Xt shadow arka aktarıcı ile xtr arka aktarıcının çalışması arasındaki farkı hissedebileceğinizi sanmıyorum..
Bence(illa değişiklik yapmak istiyorsanız) yapılması iyi olabilecek değişiklikler;
1. Ultimate'e vereceğiniz fiyat farkı(Yaklaşık 200 €) ile jant setini değiştirmeniz çok daha fark edilebilir ve yerinde bir değişiklik olacaktır..
2. HG-50 olan ruble XT ruble ile değiştirilirse iyi olur.
3. Pedalları en az M-520 veya M-540 ile değiştirebilirsiniz..
4. Belki jant seti değiştikten sonra dış lastikleri de değiştirip tubeless sisteme geçebilirsiniz..
 
Ultimate'in renginin mavi olması çok hoşuma gitti. O yüzden istedim onu. Ama belki Juicy 7 de alabilirim. Ancak ön ve arka vites sistemi belki değişmese de olur. Ancak Rubleyi değiştirebilirim öneriyorsanız.

Bu durumda ön ve arka vitese vereceğim parayı jantlara da verebilirim. Hangi jantı önerirsiniz? Fiyat farkı olarak ne kadar veririm?
 
Xt Rubleyi kesinlikle öneririm..
Jant seti olarakta XT veya muadili göbek DT Swiss teller(XTC1'in sapim telleride güzel) ve kullanım durumunuza göre mavic veya DT Swiss jant çemberlerini öneririm.. DT swiss 4.2D modeli çemberleri xt 775 göbekler ve Dt swiss revolution tellerle 1 senedir kullanıyorum(yarışlarda dahil) şu ana kadar benim hatam olan(Düşük tekerlek basıncı) bir kaç vuruktan başka sorunla karşılaşmadım.. Kesinlikle tavsiye ederim ancak biraz pahalıya gelebilir.. Revo yerine competition tellerde gayet yeterlidir + maliyeti düşürür.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan Aslan
Dostum sağolasın bayağı yardımcı oldun. Şimdilik tubeless lastik işini ertelemeye karar verdim.

O biraz pahalıya getirecek her şeyi.

Ancak ilk söylediğim konfigürasyondan daha az maliyete gelecek bir sisteme karar verdim.

Juicy 7 yapacağım frenleri.
Ön ve arka XTR vites olacak.
Ruble de XT veya XTR olacak. (XTR yapmaya değer mi çok fark var mı?)

Lastikleri Continental 2.2 Race modeliyle değiştirmeyi düşünüyorum.

Son olarak şunu da sorayım. Üzerinde normalde sanırım 217 Disk Mavic jant var. Bunu Crossride ile değiştirmeye değer mi? Aralarında fark var mı? Bana avantajın olmaz pek dediler. Hatta dezavantaj olarak Crossride biraz daha ağır dediler.

Ne dersiniz?
 
@Kaan Aslan

Juicy 7 mantıklı bir seçim.
Vites aktarıcıları bence gereksiz bir değişim olur ancak siz bilirsiniz..
Ruble olarak kesinlikle XT
Lastiklerde gayet mantıklı.
Crossride akıcı bir set, üzerindekine göre daha sağlam olacağıda kesin ancak bunların yanında ağır olduğu doğrudur.. Ben şu an yukarıda bahsettiğim DT swiss jantlarımdan haric crossride da kullanıyorum, memnunum diyebilirim ama bisikletin üzerinde gelmeseydi almazdım..
Crossride'ın fiyatı 210€
XT göbekler: ~75-80€
Comp teller: ~40€
DT swiss x455 çemberler: ~70€

Bu set: ~180-190 €'ya geliyor
Eğer çemberleri 4.2D yaparsanız(toplamda 100gr daha hafif): 230€ civarında oluyor fiyat ki crossride(1950gr)'dan çok daha üstün bir jant setiniz olur.. İyice gaza gelip telleride revo yapmak isterseniz fiyat 40 € kadar daha artıyor ve 270 € seviyesine çıkıyor ancak bu seferde çok üst seviye(1600-1650gr civarında) bir jant setiniz oluyor :)

Sonuç olarak ben ihtimalleri yazdım karar/para sizin, umarım en iyi tercihleri yaparsınız..
 
O zaman 2 sorum kaldı.

Ruble için kesinlikle XT diyorsunuz. Yani XTR önermiyorsunuz sanırım?

Jantları sizin söylediğiniz şekilde değiştirirsem Juicy 7 frenler uyumlu olur mu?

Bir de o kadar fazla bileşeni var ki :) Bunların birleşiminden oluşmuş tek bir jant yok mudur markası olup da alabileceğim? Yani yoksa da kaçkara söyleyeceğim bana bunu oluşturacaklar...
:)

Peki şunu da sorayım. Crossride için de sağlam dediniz. Bisikletin üzerinde gelen jantları düşününce değiştirmeye değer miydi crossride ile?
 
Frenleri değistirmektense jant setini değistirmek cok daha mantıklı.Bisikletten alınacak zevki artıran en önemli parça.Crossride almaktansa tubeless uyumlu bi jant seti almak cok daha mantıklı.Bulabilrseniz çemberleride xt olan jant eti alabilirsiniz
 
Geri