Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Trek Emonda gidon geri çağırma ve yaşadığım süreç.

tzeybek

Aktif Üye
Kayıt
9 Mayıs 2013
Mesaj
111
Tepki
179
Şehir
izmir
İsim
Tamer Zeybek
Bisiklet
Cannondale
Ağustos 2022 ortasında internet de dolaşırken Trek Emonda Srl modellerinde kullanılan gidonlar için önemli geri çağırma ilanını gördüm. İlanda gidonun kırılıp ölüm riski oluşturabileceği ve yerel Trek satıcısı ile iletişime geçilip yeni gidon tedarik edilinceye kadar geçici gidon, gidon boğazı ve gidon sargısı verileceği.Yeni gidon tedarik edilince geçici verilenlerin geri alınmayacağı ile bu mağduriyet için tüketicilere yerel satıcılardan 100 dolarlık alışveriş çeki verildiği yazıyordu. İlanın tam metni ve linki aşağıda.

(link)



Ben de Trek resmi satıcısı Alatin Bisikletin mağazasını arayarak ilanı gördüğümü 2022 model SRL 9 Emonda bisikletim olduğunu ve geri çağırma için başvurduğumu belirttim. Telefondaki kişi bisikleti nereden aldığımı sordu. Ben de yurtdışından aldığımı söyleyince bana aldığınız yere başvurun dedi. İlanda öyle yazmadığını yerel satıcı olduğunu ve bana yardımcı olunmasının gerektiğini anlatmaya çalışmakla beraber karşı taraf bana yükseldi. Bende yükselerek kim olduğunu yetkili olup olmadığını sordum. Bana yetkili değilim deyince yetkili/bilgili değilsen neden hüküm verip kesin konuşuyorsun dedim. Yetkiliyi bağlamasını istediğimde yok dedi. Telefonunu vermedi ve ben iletirim o sizi arar dedi.



Bu yaklaşım üzerine Trek web sitesi iletişiminden müşteri temsilcisine ulaşarak Trek bisikletimin Türkiye’de garantili olduğunu ve geri çağırma üzerine Türkiye’den bana yardımcı olmaları gerektiğini, bu durumu yerel satıcıya iletecekleri bilgisini aldım.



Bir süre sonra beni Trek Türkiye yetkilisi olduğunu ifade eden İzer Bey telefon ile aradı. Haklı olduğumu ve bisikletimin faturası ile seri numarasını whatsapp dan iletirsem garantiden giriş talebimi yapacaklarını söyledi. 26 Ağustos 2022 tarihinde İzer Bey’e bilgileri ulaştırdım. 5 Eylül 2022 tarihinde süreçle ilgili gelişme var mı diye mesaj attım. Garanti girişleri yapıldı, teslim tarihi bilgisi yok. Sizi bilgilendireceğiz mesajı aldım. 27 Eylül 2022 tarihinde tekrar gelişme var mı? diye mesaj attım. Birkaç gün sonra geç dönüş için kusura bakmayın. Sistemde sipariş oluştu tarihler belli değil şeklinde ekran görüntüsü ile mesaj geldi. Görüntüye göre 420*100 orijinal bar stem (tek parça) , geçici 420 mm karbon gidon ve 100 mm gidon boğazı ile gidon bandı gözüküyordu. Bisikletimin üzerinde 420*90 orijinal gidon var iken yerine 420*100 gidon verileceğini görünce değiştirmek istedim. İzer Bey ney se o biz buradan bir şey yapamayız dedi. Bunun üzerine Trek merkezden Tr ile ilgilenen 2 kişi ile yazışıp gidonun bana büyük olduğunu ve 400*80 mm orijinal gidon ile 400 lük geçici gidon istediğimi ifade ettim. Tr den değişiklik yapılabileceğini ama biz size buradan yardımcı olarak değiştiriyoruz cevabını aldım. 28 Eylül 2022 tarihinde İzer Bey den değişikliklerin teyidi için ekran görüntüsü aldığımda orijinal gidonun değiştiğini ama geçici gidonun hala 400 yerine 420 olduğunu gördüm. İzer Bey’den bu gidonun da 400 lük olarak değiştirilmesini talep ettim. 3 Ekim 2022 tarihinde hala cevap alamadığım için hatırlatma mesajı yolladım. 11 Ekim 2022 tarihinde hala cevap alamadığım için hatırlatma mesajı yolladım. 12 Ekim 2022 tarihinde İzer Bey değişiklik yapıldı şeklinde dönüş yaptı.

Sonuç olarak aşağıdaki ürünleri beklemeye başladım:

Bontrager Aeolus RSL Handlebar/stem 400mm*80mm (orijinal)

Bontrager pro isocore vr-cf road handlebar 400mm

Bontrager Pro blendr Stem 7 deg*100mm

Bontrager Supertack handlebar tape set balack



15 Ekim 2022 tarihinde İzmir’den İstanbul da yaşayan kızımı ziyarete gittiğimde Caddebostan Trek mağazasına uğrayıp 100 dolarlık hediye alışveriş çekimi kullanmak istedim. Bir forma beğendim ve 100 doların üstünü ödemek istediğimde çalışanlar şaşkın ve tepkili bir şekilde nereden çıkartınız öyle şey yok dediler. Ben de web sitesine bakın yazıyor geri çağırma duyurusunda dedim. Habersiz olduklarını söyleyerek İzer Bey’i aradılar. İzer Bey benim haberim yok bize gelen bilgi yok dedi ve 100 dolarlık alışveriş yapma imkanı tanımadı.



Amerika Trek deki 2 yetkiliye tekrar mail atıp durumu anlattığımda nasıl olur şaşkınlığı içerinde ne istediğimi sordular. Ben de Trek formasının linkini attım. Forma 130 dolar dı ben üzeri 30 doları öderim dedim. Bana kusura bakmayın bu 30 doları bizi karşılayacağız dediler. Forma için 1 ay beklerseniz gönderelim demeleri üzerine olur dedim.



3 Kasım 2022 tarihinde izer Bey’e mesaj atarak son bilgi üzerine 3 hafta geçti bir gelişme varmı diye sordum. Cevap alamayınca 8 Kasım 2022 tarihinde İzer Bey’e tekrar mesaj attım. Cevap alamadığım için İzer Bey’e 16 Kasım 2022 tarihinde tekrar mesaj attım. Telefonla da İzer Bey’i aramama rağmen uzun süreler açmadı ve geri dönüş yapmadı.



Amerika Trek deki 2 yetkiliye mesaj atıp Türkiye’de İzer Bey’e ulaşamadığımı ve gidonlar için teslim tarihinin belli oldu mu diye sordum. Birkaç hatırlatma mesajı attım ama 10 gün kadar cevap alamadım. En sonunda 16 Aralık 2022 tarihinde Amerika’dan mesaj geldi ve geçici gidonların 4 gün sonra Türkiye’de olacağı, orijinal gidonların ise 10 Nisan 2023 tarihinde teslim edileceğini yazıyordu.



21-27 Aralık 2022 tarihleri arasında İzer Bey’i arayıp gidonları sormak istedim ama aralıklarla aramama rağmen telefonunu açmadı ve geri dönüş yapmadı. 29 Aralık 2022 tarihinde Trek mağazadan aradığını ifade eden bir arkadaş gidonların geldiğini, İzmir Trek Bayine yönlendireceklerini ve bisikletimle giderek benden orijinal gidonu alıp geçici gidonu takacaklarını, orijinal gidon gelince geçici gidonu da geri alacaklarını ifade etti. Ben yanlış bildiğini, geçici gidonların bizde kalacağını ve geri almamaları gerektiğini ve orijinal gidon gelmeden elimizdekini neden geri istediklerini sordum. Konuyu bilmediği için İzer Bey’e sorması gerektiğini söyledim. Ben hemen İzer Bey’i de aradım ama açmadı. Gün içerisinde İzer Bey beni arayarak sizi arayan kişinin yanlış bilgi verdiğini geçici gidonların sizde kalması gerektiğini bildiğini ve yılbaşından sonra İzmir Trek satıcısına giderek orijinal gidonu teslim etmem şartı ile geçici gidonu alabileceğimi söyledi. Ben de bu duruma itiraz ederek. Bana yeni orijinal gidonumu vermeden neden orijinal gidonu geri alıyorsunuz dedim. Biz orijinal gidonları kesip fotoğraflarını Amerika’ya yollayacağız prosedür dedi. Aklıma yatmadığını ifade ederek gene de teslim edeceğimi ve teslim sırasında gidonu kullanılmaz halde bırakacağımı söyledim. Bana biz İstanbul’da gidonu imha edeceğiz dedi. Ben de karşı çıkarak madem imha olacak ben imha eder teslim ederim siz fotoğrafını yollarsınız dedim. Benim Amerika ile yazışmalarımdan rahatsız olduğunu ve onları şikayet ettiğimi vs söyledi. Bende sizden dönüş alamadım mecbur kaldım yoksa sen Türk ben Türk kolayca anlaşıp hizmet alabilseydim yazmama sebep kalmazdı böylesi benim için de iyi değil dedim. Sonuçta listedeki ürünler tamam mı dedim. Tamam dedi. Ben de orijinali kırıp geçici gidonu taktırma konusunda mutabık kaldım. İyi yıllar dileyerek telefonu kapattık.



02 Ocak 2023 günü malzemeler ulaştı mı diye sormak için İzmir Trek bayisi ’ne bir arkadaşımı yolladım. Malzemeler gelmişti AMA ; Geçici olarak verilecek karbon gidon yerine en ucuz en ağır 40 dolarlık alüminyum gidon, 100 lük olması gerekirken 80 lik gidon boğazı, doğru gelen gidon bandı ve doğru gelen forma. Ben bir hata olduğunu, gidon ve gidon boğazının yanlış geldiğini Trek İzmir Bayisine anlattım. Kendisi arkadaşımın yanından İzer Bey’i aramış ve söylediklerimi ifade etmiş. İzer Bey de benle alakalı değil onlara söylesin demiş. Arkadaşım formayı teslim alıp dükkanı terk etti. İzer Bey’i aradım ama telefonunu açmadı ve hala bir dönüş yapmadı.



Durumu ve hatalı malzemeleri 02 Ocak 2023 tarihinde Amerika Trek yetkilisi 2 kişiye mail atarak anlattım. 05 Ocak 2023 tarihinde hatırlatma mesajı attım. Cevaben karbon gidon bulmakta güçlük çektiğini ve müşterilerin güvenliği birinci önceliği olduğu için alü gidon gönderdiği oldu. Sen zaten 400*80 gidon istediğin için geçicileri de aynı ölçüde yolladım. Sana geçici karbon gidon vermek için Mayıs 2023’ü beklemem lazımdı vs vs. Aynı gün ve 13 Ocak 2023 tarihinde olmak üzere 2 mail atarak itiraz ve taleplerimi ilettim. Şu ana kadar Trek Amerika ve Türkiye’den dönüş olmadı.



Talep ve şikayetim şudur:



Ben Trek’den bir şey istemedim. Web de duyuruyu gördüm. Türkiye’de yeterli bilgi ve desteği alamadığım için sizlere ulaştım. Trek Emonda SRL 9 2022 model Dura Ace Di2 12 li sistem ve markanın en üst donanımlı en pahalı bisikletini aldım. Dünyanın birçok bölgesinde 2022 Eylül ayında insanlar geçici karbon gidonlarına eriştiler. Bazıları orijinal gidonlarını aldılar. Bana sistemden Türkiye yetkilisi İzer Bey ekran görüntüsünü atıp gelecek malzemelerin onaylandığını teyit etti. Malzemeler geldiğinde telefonla konuştuk malzemeler aynen geldi dedi ve 5 ay sonra yerel satıcıda hüsrana uğradım. Gidon kırılabilir sakın kullanmayım bizim için sizin canınız önemlidir deyip 5 ay bekletmek ve sonrasında en ucuz 40 dolarlık gidonu yollamak ve bu değişiklikle ilgili bilgi vermemek benim kabul edebileceğim bir şey değil. Yurt dışında 12500 euro, Türkiye’de ise 15000 euro ya satılan bu bisiklete 40 dolarlık gidon takıp 5 ay da bu gidonla kullandıktan sonra yani 10 ay sonra orijinal gidona kavuşmak. Hem orijinal hem de geçici olarak verilecek karbon gidonlar ile Trek hala bisiklet üretiyor ve satıyor. Üstelik bu gidonlar online satış sitelerinde ve dükkanlarda stokta bulunur iken beni cezalandırdınız mı? Söz verildiği gibi geçici karbon gidonu ve doğru ölçüdeki gidon boğazını talep ediyorum.



Biraz uzun oldu ama eksiği var fazlası yok. Trek Amerika ve Türkiye Alatin yetkilisi İzer Bey’den aldığım/alamadığım hizmetler bu şekilde. Sonuç olarak bu dünya markasının servis hizmet ve tedarik süreçlerinden hiç memnun değilim. Türkiye yetkilisi de hep mi böyle hizmet sunuyor yoksa ben kendilerinden mal almadığım için mi böyle davrandılar. Telefonu açmamak, yazılara cevap dönmemek hoş bir müşteri deneyimi değil. Hala kırılma riski olan gidonu kullanmaya ve çözüm beklemeye devam ediyorum.
 

Dosyalar

  • WhatsApp Image 2023-01-17 at 15.18.26.jpeg
    WhatsApp Image 2023-01-17 at 15.18.26.jpeg
    21,5 KB · Okunma: 96
  • WhatsApp Image 2023-01-17 at 15.18.38.jpeg
    WhatsApp Image 2023-01-17 at 15.18.38.jpeg
    26,1 KB · Okunma: 92
Scudo
Çok geçmiş olsun,maalesef ülkemiz firması yine şaşırtmadı. Umarım en kısa sürede mağduriyetiniz giderilir
 
Marka uluslararası olsa da ülkemizdeki genel iş (pazarlama) ahlakı kendisini bir kez daha göstermiş. Sabrınız için sizi tebrik ediyorum. Ayrıca Türkiye ve tabi Abd'deki muhattaplarınızla mücadelenizde başarılar diliyorum.
 
Tamer abi, geçmiş olsun. Umarım en kısa sürede istediğin şekilde sonuca bağlanır. Basit bir süreç nasıl bu hale geliyor, emeği geçenleri tebrik etmek lazım. Alt tarafı 2 mail atacaklar ve kafalarını kullanmaya çalışmak yerine, Global'den söyleneni yapacaklar.

Çok can sıkıcı durum. Hele de senin gibi detaylara önem veren biri için.

Çok geçmiş olsun, maalesef ülkemiz firması yine şaşırtmadı. Umarım en kısa sürede mağduriyetiniz giderilir

Hepimiz aynı ülkede olunca ne yazık ki şaşıramıyoruz bu gibi durumlara. Garmin saat konusunda da ülkemiz firması şaşırtmamıştı beni. Kasa kırılması nedeniyle garanti süresi dolan saatler, globalde makul bir ücret ile değiştirilirken, yerel firma saat'in sıfırından fazla para istemişti. Çok akıllı bizim yerel firmalar.
 
TR yetkilisinin, neden ABD ile görüştünüz çıkışı zaten her şeyi açıklıyor. Trek markası gereğini yapmak istese de tr de olan insanlar şark kurnazı olduğu sürece bu ilker böyle sürüp gider. Yazık vallahi yazık... Rezillik başka bir şey değil.
 
Abi Allah kolaylık versin, sabrını epey zorlamışlar. Taviz vermeden hem distribütör, hem merkezle inatla yazışmaya devam et.

Bu tip şikayetlerde faydasını gördüğüm bir ayrıntıyı paylaşmak isterim. Şirketin organizasyon şemasını inceleyip muhatap olduğun kişilerin amirlerini tespit et.
Hem bir üst amiri, hem onun üstünü, ve hatta genel müdürün mail adreslerini, yazışmalarının CC bölümünde mutlaka bulundur.
Amirleri de yazışma hakkında bilgi sahibi olduğunda, yokuşa sürülen, görmezden gelinen birçok konunun hızlıca, olması gerektiği gibi çözüldüğüne malesef çok şahit oldum. Hem yurt içinde, hem yurt dışında.
 
Eskiden ne güzeldi istediğin gidonu , gidon boğazını al tak .Şimdi her firma kendine özel üretiyor. Birde adam gibi üretmeyince böyle sorunlar oluyor.
 
çok yazık gerçekten... ama olur mu alatin bisiklet lafa gelince uçar kaçar en iyisiyiz diye reklam peşinde koşar, iş tüketici memnuniyeti ve ürünün arkasında durmaya gelince eşsiz bir türk zihniyetiyle tam da beklenileni sergiler ve hiç şaşırtmaz.
sabrınıza hayran kaldım gerçekten hocam peşini bırakmayın. umarım en kısa zamanda mağduriyetiniz giderilir.
küçük hesaplar peşinde koşan trek türkiye olarak başlığı değiştirmek daha mantıklı olabilir... :ckskc:
 
  • Beğen
Tepkiler: tzeybek ve enzo
Alatin Bisiklet'in web sitesinde, firma kendisini şöyle tanıtmış:

1959 yılında Karaköy, Kuledibi İstanbul’da ilk mağazamızı açtığımızdan beri hedefimiz değişmedi: "Müşterilerimizi en iyi ürünlerle buluşturup, bisikletten keyif almalarını sağlamak”.

Bahar Hırdavat olarak birkaç yıl içinde Çin ve Hindistan’dan ithalata başlayıp, hem el aletleri hem de bisiklet satışı yapıyorduk. 60’ların ortasına doğru sadece bisiklet satma kararı alınmıştı. İşte bu kararın sonucunda aradan geçen 61 senelik birikimle Bahar Hırdavat, günümüze kadar yaşanan süreçte Trek Türkiye’nin yüzü oldu.


Tabii bu ülkede en kolay şey, lafa gelince bol keseden sallamak, icraata gelinceyse çamura yatmaktır. Adamlar hırdavatçı kafasından bir türlü kurtulamamışlar anlaşılan...
 
Gecmis olsun.
Globalden "degistirin" denildigi halde Turkiye'deki personel bu degisikligi neden yapmiyor, degisecek urunun maliyeti kendisinden mi kesiliyor?
Aklima gelen bir diger ihtimalde musteriye degisim icin daha ucuz bir urun verilip, sisteme globaldeki urun degistirildi diye tanimlaniyor ve pahali urun el altindan mi satiliyor?

Bayiilerin musteriye garanti konusunda yokus yapmasinin sebebi nedir genel olarak?
 
Gecmis olsun.
Globalden "degistirin" denildigi halde Turkiye'deki personel bu degisikligi neden yapmiyor, degisecek urunun maliyeti kendisinden mi kesiliyor?
Aklima gelen bir diger ihtimalde musteriye degisim icin daha ucuz bir urun verilip, sisteme globaldeki urun degistirildi diye tanimlaniyor ve pahali urun el altindan mi satiliyor?

Bayiilerin musteriye garanti konusunda yokus yapmasinin sebebi nedir genel olarak?
Tam isabet, bence yapılması planlanarak ya da otomatik reaksiyon olarak sergilenen yönelim bu olmalı. Başka hiç bir gerekçe yapılan davranışları açıklamaz, tr yerel bayi 100$ çeki tanımam diyor, muhtemelen bunu derken "yahu şimdi adama malı ver kim bilir Amerika merkez bize ne zaman verir parayı, bizi sallar durur" ye düşünüyor, karşısındakini kendisi gibi Türk zannederek. Çünkü kendisi aynı durumda parayı yollamak yerine mahsuplaşalım ya da şöyle yapalım aman kıl döndü yün kalktı ha şimdi ha yarın diye sürüncemede bırakacak belli. Arkadaş anlatırken aklıma havaalanı gümrükte gazla içki şişelerini alacak olan güvenlik görevlilerine vermek yerine şişeleri kırarak içkileri çöpe atan insanlar geldi. E tabi, o güvenlik sonra o içkileri el altından satacak ya da kendileri içecek. Yemezler 😁
 
Konu çok uzun o yüzden hepsini okuyacak kadar vaktim yok. Eğer hasarlı / kusurlu ürün ise konu benim şansım iyi haber gitti diyebilirim. Alatin üzerinden aldığım TREK FX2 maşanın ufak bir yerinde boya kalkması yaşamıştım. İzer bey ile iletişime geçtim bana ya bisikleti geri iade edebileceğimi yada hediye kuponu verebileceklerini ve yanında da sticker paketini kargolayabileceklerini söylemişlerdi bende hediye kuponunu kabul ettim. Yaz oldu trek cadde bostan mağzasına gittim İzer bey beni çok güzel ağırladı fakat bisiklet bakımını yapan çalışanlardan memnun kalmadım.

Geçmiş olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: tzeybek
Uyduruk kaydırık markalar bile bundan daha az uğraştırırdı müşteriyi.
 
Ben sizin yerinizde olsam bütün bu yazdıklarınızı twitter,ekşi sözlük,şikayetvar.com vs. gibi yerlere yazarak herkese gösterirdim.
Bu ne kadar çok görüntülenip dillenirse trek için o kadar süreç hızlandırıcı olacaktır diye düşünüyorum.
Geçmiş olsun.
 
Haklı mücadelenizi takdir ettiğimi belirterek söze girmek isterim. Trek gibi itibarı yüksek bir firmanın ülkemizde yanlış kişiler tarafından distribütörlüğünün yapıldığını görmek üzücü. Gerçi hepimiz hemen her gün yaşıyoruz ülkedeki sahtekarlıkları. İnsanlar çok tuhaf hale bürünmüşler. Bu pislik içerisinde daha ne kadar devam edebileceğiz bilemiyorum. Hepimizin bildiği bu konuları dile getirerek tekrardan baş ağrıtmak istemem.

Trek Amerika'nın karbon gidon bulmakta güçlük çektiği cevabını görünce açıkçası şaşırdım. Hem onaylıyorsun karbon gidon yolladığını hem de alüminyum gidon yolluyorsun, olacak iş değil. Genel merkezden cevap gelmese Türkiye'deki bayilerden şüphelenirdim ama mail geldiğine göre gerçekten alüminyum gönderilmiş. Ayrıca yaklaşık 6 aydır nihai bir sonuca ulaşamamış olmanız da firmanın olumsuz yanlarından. Kesinlikle çok heves kırıcı. Umarım bir an önce düzeltilir mevcut durum.
 
Benzer konuyu Satrai olayında da konuşmuştuk. Bu ülkede düzgün esnaf bulmak çok zor. Trek yerinde olsaydım Türkiye'de şube açmazdım. Markanın prestijini bozar bu ülke.
 
Geri