C.Biberci
Tulpar
- Kayıt
- 1 Kasım 2015
- Mesaj
- 1.864
- Tepki
- 5.283
- Yaş
- 44
- Şehir
- Bursa
- İsim
- Alp Tigin
- Başlangıç
- 1991—92
- Bisiklet
- Trek
- Bisiklet türü
- Triathlon
Uzun mesafeli turlar yapmam dolayısıyla zaman ve hız kazanımı için yol bisikletine geçmemi tavsiye eden değerli büyüklerim ve küçüklerimin tavsiyeleri üzerine yol bisikleti almak yerine yaklaşık 5 yıldır kullanmakta olduğum ve 50.000 km mesafeyi geride bıraktığım Tulpar'ım Trek Fx 7.1 fitness bisikletimi grupset değiştirmeden üzerindeki 3x7 Tourney set ile dönüştürmeye karar verdim.
Sti kol yerine Sti görünümlü Tektro R550 yol tipi fren kolu ve aktarım için de Shimano A050 dikey vites kolunu tercih ettim. Bunları teminde çok zorluk çekmesem de gidon boğazımın 25.4 olması, vites kollarının gidonda yer tutması ve yer kazanmak için sıfıra yakın takmam gerekliliğiyle 25.4 lük klasik bir gidon denk getirmem zor oldu. Sonunda Bontrager gibi kaliteli bir 44 cm Dropbar denk getirebildim ve dönüşüm işine başladım.
Öncelikle vites-fren tellerini ve kablolarını sökerek boşalltım.
Sonrasında kısa zaman önce 25 tl gibi cüzi fiyata denk getirip taktığım Bontrager boğazdan mevcut gidon ve kolları söktüm.
Akşamdan vites-fren kollarını geçici olarak tutturduğum Dropbarı boğaza monteledim.
Devamında elimde halihazırda bulunan vites-fren kablo ve tellerinin montajını gerçekleştirdim.
Shimano A050 dikey çalışan İndex kol olduğu için hem ayar gerektirmedi hem de tam istediğim gibi gidonda fazla yer kaplamadı.
Montajların tamamı bittiğinde kısa bir deneme turu sonrasında gerekli ince ayarları yaptıktan sonra 4-5 kmlik bir tur sonucunda hızda farkedilir bir artış oldu ve Trek Fitness bisikletlerin yol kadrosuna yakın ölçülerde olmasıyla da görüntü olarak oldukça hoş oldu.
Bu dönüşümün bana maliyeti;
Bontrager Dropbar : 60
Bontrager boğaz : 25
Shimano A050 kol : 90
Tektro R550 kollar :80
Toplamda 255 tl oldu
Geriye bir tek gidon bandı kaldı onu da hafta içi temin edeceğim. Düz hesap 300 tl ile dönüşüm projesindeki maliyetin tamamını elimdeki fazlalık parçaları 2-3 aylık süreçte satarak karşıladım. Yol bisikleti gibi olamasa da Tourney setli Fitness-Yol bisikleti olarak farklı bir dönüşüm oldu.
Herkese keyifli ve bol pedallı günler dilerim. Esen kalın.
Sti kol yerine Sti görünümlü Tektro R550 yol tipi fren kolu ve aktarım için de Shimano A050 dikey vites kolunu tercih ettim. Bunları teminde çok zorluk çekmesem de gidon boğazımın 25.4 olması, vites kollarının gidonda yer tutması ve yer kazanmak için sıfıra yakın takmam gerekliliğiyle 25.4 lük klasik bir gidon denk getirmem zor oldu. Sonunda Bontrager gibi kaliteli bir 44 cm Dropbar denk getirebildim ve dönüşüm işine başladım.
Öncelikle vites-fren tellerini ve kablolarını sökerek boşalltım.
Sonrasında kısa zaman önce 25 tl gibi cüzi fiyata denk getirip taktığım Bontrager boğazdan mevcut gidon ve kolları söktüm.
Akşamdan vites-fren kollarını geçici olarak tutturduğum Dropbarı boğaza monteledim.
Devamında elimde halihazırda bulunan vites-fren kablo ve tellerinin montajını gerçekleştirdim.
Shimano A050 dikey çalışan İndex kol olduğu için hem ayar gerektirmedi hem de tam istediğim gibi gidonda fazla yer kaplamadı.
Montajların tamamı bittiğinde kısa bir deneme turu sonrasında gerekli ince ayarları yaptıktan sonra 4-5 kmlik bir tur sonucunda hızda farkedilir bir artış oldu ve Trek Fitness bisikletlerin yol kadrosuna yakın ölçülerde olmasıyla da görüntü olarak oldukça hoş oldu.
Bu dönüşümün bana maliyeti;
Bontrager Dropbar : 60
Bontrager boğaz : 25
Shimano A050 kol : 90
Tektro R550 kollar :80
Toplamda 255 tl oldu
Geriye bir tek gidon bandı kaldı onu da hafta içi temin edeceğim. Düz hesap 300 tl ile dönüşüm projesindeki maliyetin tamamını elimdeki fazlalık parçaları 2-3 aylık süreçte satarak karşıladım. Yol bisikleti gibi olamasa da Tourney setli Fitness-Yol bisikleti olarak farklı bir dönüşüm oldu.
Herkese keyifli ve bol pedallı günler dilerim. Esen kalın.
Dosyalar
Son düzenleme: