Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Trek Fx 7.1 Dropbar dönüşümü

C.Biberci

Tulpar
Kayıt
1 Kasım 2015
Mesaj
1.864
Tepki
5.283
Yaş
44
Şehir
Bursa
İsim
Alp Tigin
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Triathlon
Uzun mesafeli turlar yapmam dolayısıyla zaman ve hız kazanımı için yol bisikletine geçmemi tavsiye eden değerli büyüklerim ve küçüklerimin tavsiyeleri üzerine yol bisikleti almak yerine yaklaşık 5 yıldır kullanmakta olduğum ve 50.000 km mesafeyi geride bıraktığım Tulpar'ım Trek Fx 7.1 fitness bisikletimi grupset değiştirmeden üzerindeki 3x7 Tourney set ile dönüştürmeye karar verdim.

image.jpg

Sti kol yerine Sti görünümlü Tektro R550 yol tipi fren kolu ve aktarım için de Shimano A050 dikey vites kolunu tercih ettim. Bunları teminde çok zorluk çekmesem de gidon boğazımın 25.4 olması, vites kollarının gidonda yer tutması ve yer kazanmak için sıfıra yakın takmam gerekliliğiyle 25.4 lük klasik bir gidon denk getirmem zor oldu. Sonunda Bontrager gibi kaliteli bir 44 cm Dropbar denk getirebildim ve dönüşüm işine başladım.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Öncelikle vites-fren tellerini ve kablolarını sökerek boşalltım.

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Sonrasında kısa zaman önce 25 tl gibi cüzi fiyata denk getirip taktığım Bontrager boğazdan mevcut gidon ve kolları söktüm.

image.jpg

Akşamdan vites-fren kollarını geçici olarak tutturduğum Dropbarı boğaza monteledim.

image.jpg
image.jpg

Devamında elimde halihazırda bulunan vites-fren kablo ve tellerinin montajını gerçekleştirdim.

image.jpg
image.jpg

Shimano A050 dikey çalışan İndex kol olduğu için hem ayar gerektirmedi hem de tam istediğim gibi gidonda fazla yer kaplamadı.

Montajların tamamı bittiğinde kısa bir deneme turu sonrasında gerekli ince ayarları yaptıktan sonra 4-5 kmlik bir tur sonucunda hızda farkedilir bir artış oldu ve Trek Fitness bisikletlerin yol kadrosuna yakın ölçülerde olmasıyla da görüntü olarak oldukça hoş oldu.

image.jpg
image.jpg

Bu dönüşümün bana maliyeti;

Bontrager Dropbar : 60
Bontrager boğaz : 25
Shimano A050 kol : 90
Tektro R550 kollar :80

Toplamda 255 tl oldu

Geriye bir tek gidon bandı kaldı onu da hafta içi temin edeceğim. Düz hesap 300 tl ile dönüşüm projesindeki maliyetin tamamını elimdeki fazlalık parçaları 2-3 aylık süreçte satarak karşıladım. Yol bisikleti gibi olamasa da Tourney setli Fitness-Yol bisikleti olarak farklı bir dönüşüm oldu.



Herkese keyifli ve bol pedallı günler dilerim. Esen kalın.

image.jpg
 

Dosyalar

  • image.jpg
    image.jpg
    428,6 KB · Okunma: 53
Son düzenleme:
Scudo
Çok güzel görünüyor iyi günlerde kullanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
Giant Escape Air var bende de ve aynı şeyi ben de düşündüm ama dünden beri yol bisikleti kullanınca ne toto ne el ne bilek ne omuz ne sır ne boyun kaldı vazgeçtim ... :hihi:
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
@Ozicu

Çok teşekkür ederim.

@historiyst

Fitness bisiklette yol kadar olmasa da belli ölçüde eğik sürüş pozisyonu var. Kullandığım sele tur-yol arası bir sele. Dönüşümü doğru parçalarla yaparsanız memnun kalacağınızı düşünüyorum.
 
Brooks var zaten ondan memnunum ama yolun(Carraro Cr022) selesi mahvetti.Son 50 km yi nasıl geldim anlatamam geberdim.Bir de avuç içlerim bilek omuz ve boynum dayak yemiş gibi ...
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
Brooks seleden Carraro seleye geçince elbette farklılık olmuştur. Yol selesine alışmak zordur. Pedli altlık giymek şart gibi..

@mariokaldato
@mehmetsunu
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Dropbardan sonra son hız ne kadar değişti? Ben de full tourney setli bisiklete dropbar dönüşüm düşünmüştüm ama sonra parayı alivio m410 kol, acera m360 arka aktarıcı, 8'li 11-32 shimano ruble, shimano hb-475 kasetli arka göbek ve ön göbeğe AliExpress seramik bilyelerine gömdüm. Öncesinde de kalpiyeler ve daha hafif model pedallar takılıydı. Son hız 44'den 49 km/h'ye çıktı. (zaten amortisörlü maşalı bisiklette dropbar emanet gibi dururdu herhalde)
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
Cuk diye oturan bir dönüşüm olmus. Zaten sen maraton adamisin , sana şartti boyle bir sey. Bisiklet gercek ruhunu kazanmis , ve "ben hazirim patron" diyor.
Kelebek gidon sungeri taktiktan sonra gidon bandi takmani oneririm.
Hayirli olsun tekrardan
 
Bir an Triban 540 gözümden düştü. Elinize sağlık, gerçekten güzel olmuş ??.
Dipçe: Bu arada bir tavsiyede bulunayım. Dümeni normal tutarkende frenleri kullanabilmek için bir parça koyabilirsiniz isterseniz. Geçen bir cyclocross bisikletce gördüm ve çok hoşuma gitti. Bu yol bisikleti dümeninde hala acemilik çeken biri olunca çok güzel görünmüştü.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
@turbotx150

Ortalama %25 hız kazanımım oldu diyebilirim. Bu benim için özellikle uzun mesafede oldukça gerekli bir durumdu. Süspansiyonlu maşaya dropbar evet biraz tuhaf olurdu ama olmaz diye bir durum da yok. Bisikletinin bu halinden memnunsan sorun yok.

@mariokaldato

Sağol Cumhur aka. Sünger-bant işini kısmetse hafta içi halledeceğim saçma durmayacak kişiselleştirilmiş ilaveler de yapabilirim. Şimdilik adapte sürecindeyim ama oldukça keyifli. Agresif sürüş ruhumu yansıtıyor atraksiyoncuyuz nihayetinde :)

@CmlCLK

Sağol kandaşım. Zaman içerisinde kişiselleştirilmiş ilaveler yapabilirim.
 
Sade, şık ve tatminkar bir dönüşüm olmuş.
Ben de benzer bir aşamadayım. Yol fren kollarının performansı önceki sisteme göre nasıl? Daha mı kolay dozajlanıyor yoksa anında tutma eğiliminde mi? Bendeki akuple fren vites sistemi kumpas frenlere çok etki etmiyor ve bisikleti durduramıyor mesela.
 
@specific

Teşekkür ederim.
Dönüşüm öncesi aklımı kurcalayan en büyük konu frenlemeydi. Bana göre gayet başarılı oldular. Bahsetiğin gibi anında tutma eğilimde değil kararında bir frenleme yapıyor.
 
Ellerine sağlık. çok güzel olmuş. Dropbar candır :)
 
dönüşümümüz hayırlı olsun. tektro fren kolunu biraz daha indirebilirseniz normal duruş pozisyonuna gelecektir. hoodlar çok yukarıda.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
@MUSA Ç.

Teşekkürler.
Dün akşam kolları az miktar da olsa indirdim. Fabrika çıkışı montajlanmış birçok Sti kolun hood kısımlarının biraz fazla yukarıda olduğunu görmekteyim. Bu sisteme iyice alışktan sonra 0 derece boğaz moduna geçebilirim. Tavsiyen için sağol.

Aldığım gidonun Reach mesafesi standartın 2,5-3 cm ilerisinde. Kollara uzanmak için daha fazla eğilmek gerekiyor diyebilirim.
 
dropbara hoşgeldiniz. :) maalesef bunun tabiatı bu. eğilmeden olmuyor. flatbardaki eski konforu unutun. bu şekilde devam ederseniz muhtemeldir ki bilek ağrısı çekebilirsiniz. zaten şık ta durmuyor. bir de bu şekilde droplardan fren sıkmanız zorlaşacaktır da.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
@MUSA Ç.

Görüntünün tuhaf olduğunu kabul ediyorum. Yeni nesil Dropbar reach ölçüleri ortalama 8-10 cm civarındayden taktığım Bontrager reach mesafesi 12,7 cm civarı. Eğilmekten yana sıkıntımız yok şükür ki boyum gibi kollarım da uzun :) İşin esprisinde domalbar dedğimiz bu icadın doğasında eğilmek var :)
 
@specific
Dostum benim kona daki frenler inanilmaz basarili cikti istersen benimle ozelden irtibat kur sana onlardan alalim bi takim.
Soyle diyim normal fren kollari.kadar iyi tutuyor hem mekanik disk,hem v fren uyumlu
 
Cumartesi günü telefonda konusmustuk, böyle bi dönüşüm yapacağınızı söylemiştiniz. Gerçekten güzel olmuş :)) elinize sağlık
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
@mariokaldato
Açıkçası, doğrudan dropbar ile Claris Sti’ları takmayı planlıyorum. Vites uyumu tamamlandıktan sonra frenlerin de durdurabileceğini umuyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
Geri