Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

trek fx 7.3 ilk izlenimler

erdem öncel

Daimi Üye
Kayıt
30 Mayıs 2010
Mesaj
243
Tepki
149
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Trek
bu gün ilk kez bir test sürüşü yaptım. yola çıktığımda yağmur yağıyordu. ama ilk kez deneyecek olacağım için dayanamadım :) bu arada yağmurda bisiklet kullanmanın bir zararı falan olur mu bilmiyorum. bazı sayfalarda vites sistemine çamur ya da su kaçabilir. özellikle yağa karışarak yağın yapısını bozabilir yazmışlar. neyse 15 dakika sonra yağmur dindi. ama yollar ıslak ve çamurluydu.

ilkönce niyetim mahallede 5-10 dakika yağmur altında turlamaktı. sonra eski bianchi (burada eski derken 1 ay kullanılmış demek istiyorum) of puf diye çıktığım yokuşları bir solukta çıktığımı görünce dedim biraz da şehir dışına uzanayım. burada da niyetim biraz gidip geri dönmekti.

şehrin dışında biraz uzakta bir konaklama yeri var. bir gün buraya özel olarak bianchi'yle gideyim demiştim. ama yol uzun geldiği ve yorulduğum için yolun yarısında geri dönmüştüm. yola çıktıktan sonra baktım ki gidiyorum. şu konaklama tesisine kadar gideyim dedim. gittim orda neyse gözleme yedim çayımı içtim.

ben orda daha siparişi verirken böyle saçı sakalı dağılmış bir amca eski bisikletiyle şehrin dışından eskişehire doğru pedallıyordu. sonra gelirken amcaya yetiştim. biraz muhabbet ettik. bana bas bakalım pedallara ne kadar hızlı gidebiliyorsun dedi ;) sonra konaklama yerinde mesafeyi ölçmek aklıma geldi 8+8=16 km'yi çok rahat yapmışım.

bisiklet çok rahat, hafif ve yollar düz olduğu zaman pedala bastığınızda gerçekten hızlanmak istiyor. ben özellikle hız yapmak istemedim ama eğer bisiklet bilgisayarı doğru çalışıyorsa 32-33 km/s'ye çıktım. yolların özellikle bir kısmı bozuk, tırtıklı böyle bisikleti ve dolayısıyla ellerinizi böyle sallamasına rağmen. ama şunu söyleyeyim sanki hiç bisiklete binmemiş gibiyim. öyle bir yorgunluk yok. hatta işyerim de şehrin 30 km dışında. acaba bir ara oraya da bisikletle gidebilirmiyim diye düşünmeye başladım :rolleyes:

bisikletin eksi diyebileceğim bir özelliğine rastlamadım henüz. tek eksisi şehir içinde bir servisinin olmaması. tüm servisleri istanbul, ankara, izmir gibi büyük şehirlerde. bu da bisikletle ilgili bir sorun olduğunda ya da ayar yaptırmak istediğinizde herhangi bir bisiklet servisine yaptırmak gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: cihan aksoy
Scudo
Bisikletiniz hayırlı olsun, kazasız sürüşler dilerim.
Bu modeli kullanan kimseden şikayet duymadım, okuduğum yorumlar içinde.
 
Bisikletinizi güle güle kullanın. Yağışlı havalarda tramvay rayları, roğar kapakları gibi metallere ve yeni çizilmiş yol çizgilerine dikkat edin lastikler adeta buz üzerindeymişsiniz gibi kayıyor.
 
herkese teşekkürler :)

yağıştan söz açılmışken aslında 15 dakika dedim ama sanırım yarım saat 1 saat yağmur altında gezdim. bu şekilde gezmenin bisiklete bir zararı olur mu?

eve geldiğimde sabunlu suyla temizledim. ama gerçekten uğraştım. yağışlı havalarda gezince aynakol veya arka tekerleğin yanında bulunan dişlilere, zincire su karışıp yağın yapısını bozmaz mı. yağına tekrar baktırsam mı? bir de böyle hazır bisiklet temizlik ürünleri satılıyor. bu ürünleri hiç kullanan oldu mu? bisikletin nasıl temizleneceğini biraz araştırdım. sadece bu videoda biraz mantıklı bir şeyler anlatmış sanırım.


bir de ön tekerden bazen bir ses geliyor. sanırım ön frenler tekerleğe değiyor bazen bunun için frenlere mi baktırmalıyım. ya da bu şekilde kullanmasam mı..
 
@erdem öncel

ön tekerleğin göbek milinde bir yer ses yapıyormuş. bakalım servisine gönderecem. bir kaç gün fxsiz hayat hava güzel olursa emektar (1 aylık bianchi özel seriyi) sürerim artık :rolleyes:
 
kocaeli den eskisehire gitmistim geçen hafta.7 saat sürüş sonrasında 175 km aldım.biraz şehir içi geziyim dedim arkadaşa gidip dus almadan.tramvay yolunda tekerim sıkıstı cok kötü düstüm.dikkat edin hocam:D
 
su bisiklete birşey yapmaz korkmayın.
 
şimdi yaklaşık 400 km'nin üzerinde yol yaptıktan sonra biraz da bisikletin eksi taraflarından (çözüm yollarıyla beraber) bahsedeyim. bu tür eksi taraflar özellikle uzun yolculuklarda daha belirgin oluyor. geçen pazar 97 km'lik bir yol yapmıştım :)

- bisikletle beraber gelen sele çok kalitesiz.

- gidon üzerinde bulunan elcikler kalitesiz.

(bunun yerine ergon marka elcik alınabilir)

- bizdeki yol şartlarında gidon yerden gelen sarsıntıyı çok fazla iletiyor. öyle ki bir süre gittikten sonra adeta elciklere dokunmak istemiyorsunuz.
bisiklet genel olarak türkiye yollarında kullanıma uygun değil. özellikle yolların büyük bir kısmı bozuk olduğu için rahat kullanım sağlamıyor. bisikletin hız avantajını da örneğin saatte 30-35 km. görmeniz çok nadir oluyor.

(biraz daha konfor açısından kaliteli hatta geniş bir lastik schwalbe marathon gibi düşünülebilir. ama sarsıntı için bir yorum yapamayacağım)

- bir de bu benim için geçerli olmak üzere fx serisi bisikletlerin geçerli üst boru mesafesi (effective top tube) çok fazla. örneğin benim bisikletimde 56 cm ama benim kol uzunluğuma göre ideali 51-52 cm olması gerekiyor. bu da kolların adeta bir yerden sallanıyormuş gibi çok gergin durmasına neden oluyor. uzun yollarda da el ayaları ve omuzlarda ağrılar yapıyor.

(burda da daha kısa bir gidon boğazı belki işe yarayabilir. ya da bunların açılı olanlarından takılabilir mi bilemiyorum.)

ya da en iyisi uzun vadede geometrisi sizin vücut ölçülerinize daha uygun bir bisiklete geçiş yapmak. şu anki favorim bu :)

(link)
 
Seleyi ileri geri oynatma imkanınız yok mu ? Seleyi en uca çekerseniz gidona daha yaklaşırsınız ancak bacaklarınıza pedal basarken uyumlu olur mu düşünemiyorum.
 
aslında oynattım. oynattım derken biraz geri çektim. ve ucunu biraz aşağı indirdim. böylelikle selenin ilk planda verdiği rahatsızlık kısmen kalkmış oldu. ama bu sefer de kollarıma çok fazla yük binmeye başladı ve omuzlarım ağrımaya başladı. gene de özellikle uzun yolculuklarda sele rahatsız. zaten özellikle yabancı forumlarda çoğu kişi bu seleyi değiştirmiş ve yerine fx 7.5 serisinden sonra gelen seleyi ya da başka seleler takmışlar.

bunun yerine gidon boğazını değiştirmeyi düşünüyorum. ama nasıl bir gidon boğazı almalıyım henüz bilmiyorum açıkçası.

bir de özellikle yabancı forumlarda başkalarının da hemen hemen benimle aynı problemleri yaşadığını görüyorum:

(link)

bu üst boru mesafesi (effective top tube) mesafesini de sordum.

(link)

ama kesin olan bir şey var ki benim şu anki kollarımın duruş pozisyonu rahat değil. bunun da ideal pozisyonu kollar tam kasılmadan rahat bir şekilde ve sırtınız da 45°'lik bir açı yapacak şekilde gidon üzerinde bulunuyor. videodan da anladığım kadarıyla dirsekler de biraz bükülü olması gerekiyormuş.

(link)

en iyisi kendi ölçülerinize göre bir bisiklet yaptırmak galiba. zengin olsam kesin yaptırırdım :)

(link)
 
eee...kardeş "ne kadar ekmek o kadar köfte " derler bizim oralarda..:) ne verirsen onu alırsın yani :) trek in 3000 EU ada şehir - tur bisikleti var :) boşuna değil....fx 7.5 in geometrisi mükemmel mesela..saatlerce kullan sanki hiç kullanmamışsın gibi...bütün açılar rahatlığın için ayarlanmış ama 1000 EU :) onun için en güzel bisiklet sahip olabildiğin bisiklettir bana göre...keyfini çıkart bence...ıvır zıvırını inceleyip soğutma kendini..her şeye rağmen 7.3 güzel makinadır :)
 
@burak altınsoy

trek 520 demek istiyorsun galiba. türkiye fiyatını bilmiyorum ama yurtdışı fiyatı $1,319 $

@burak altınsoy

7.5'in geometrisiyle 7.3'ün geometrisi arasında hiç bir fark yok :)

(link)

bir de geometriyle ilgili daha önce bahsettiğim üst boru mesafesi (effective top tube) sadece yol bisikletleri için geçerliymiş. düz gidona sahip olan hibrit bisikletler için bu sonuçlar geçerli değil.

@burak altınsoy

bana göre en güzel bisiklet ister kısa mesafe, ister uzun mesafeli turlar yapın rahat, ergonomik ve vücudun herhangi bir bölgesinde ağrıya sızıya neden olmayan bisiklettir.

@burak altınsoy

teşekkürler :)

ben de tam tersine her şeyini en ince detayına kadar öğrenmek isterim. örneğin yakında (link) dan malzemeler alıyorum. bisikletin çeşitli bakımlarını kendim yapacağım. çünkü biraz da mecburen. doğru dürüst servis yok benim yaşadığım şehirde.. (ya da ben bulamadım şimdiye kadar)

zaten profesyonellik bu şekilde oluyor. yabancı ülkelerin bisiklet konusunda bu kadar ilerlemelerini de buna bağlıyorum. adam inceliyor, merak ediyor, deniyor bu şekilde bir ilerleme gelişme kaydediyor. bisiklet kullanıcıların büyük bölümü de temel mekanik işleri, bakımları yapacak seviyede. çoğu kişi ancak detaylı bakım için servise götürüyor bisikletini.

merak etme bisikletin kendisinden de soğuyacağımı zannetmiyorum ;) A markası bisikletten soğursam gider B markası alırım. bu kadar basit :)

yurtdışında bisiklet satışı yapan bazı sitelerde (örneğin rei) senin bu 3000 EU dediğin bisikletlerin incelemesini yapıyorlar. bazı durumlarda daha ucuz bir bisikletin daha yüksek puan aldığını görüyoruz. ayrıca o bisiklete sahip olan kullanıcılar hem olumlu hem olumsuz yönlerini anlatıyorlar. böylece o bisiklete sahip olmak isteyen birisi nasıl bir bisiklete sahip olacağı konusunda fikir edinmiş oluyor.
 
yok kardeş benim dediğim trek 7.9 :) bakım yapmayı tabii ki bilmelisin benim demek istediğim o değildi :)
 
Merhaba Erdem...bende 2007 den beri Trek fx 7.3 kullanıyorum ve çok memnunum bisikletden.açıkcası ben pek bansettiğin sorunları pek yaşamadım mtb'dden sonra bana çok konforlu gelmişti,insanın yol yaptıkça yapası geliyor bu bisikletle...

Ben 7.3 fx le her türlü yola gittim eskişehirde,tabi taşlık ve aşırı bozuk yollar hariç:) Hatta geçen yaz eskişehir Bursa yapmıştım,egede akdenizde şehirler arası yolllarda turlarda kullandım banamısın demedi meret...:)
Kısaca,alırken bende çok çekinceliydim ama Trek fx7.3 her yola geldi benle...:D
Senin bisiklet ne renk?merak ettim.siyahmı?mavimi?
Güle güle kullan...
 
@mazhar

carrera mavisi. teşekkürler :)

ben en uzun 97 km yaptım geçen pazar. eskişehir - bozüyük gidiş geliş. yol sonunda omuzlarım ağrıyor ayrıca el ayalarında aşırı bir sızı oluyor. hatta dün daha kısa mesafede bisiklete bindim hemen el ayaları tekrar kendini hissettirdi. belki bu sorunlar daha kısa bir gidon boğazı takılarak düzelebilir. ama beni en çok rahatsız eden nokta gidonun yerden gelen sarsıntıyı aynen aktarması. hatta bir noktadan sonra elinizi hiç gidona değdirmek istemiyorsunuz.

sonuçta uzun yol söz konusu olduğunda sanırım biraz daha yavaş ama daha konforlu bir bisiklet önem kazanıyor. siz ne kadar sürede ya da hangi hızlarda gidiyorsunuz bilmiyorum ama benim gittiğim bu yolda 30-35km/s hızı görebileceğiniz yerler nadir. o yüzden bence ortalama 25km/s hızla sabit gidebilecek ve tur bisikletine yakın bir bisiklet bana daha mantıklı geliyor.

bakalım gidon boğazını değiştirmek, 35 genişliğinde schwalbe marathon lastik takmak, elcikleri değiştirip ergon elcik takmak hatta süspansiyonlu bir sele takmak gibi düşünceler var aklımda. ama bir taraftan da bu kadar masraf yapana kadar tur bisikletine yakın bir bisiklet ya da görünüm olarak çok beğendiğim şu japon üretimi şehir bisikletlerinden alayım mı diye gidip geliyorum.

işin doğrusu bisikleti değiştireyim ya da değiştirmeyeyim her halükarda bir şehir bisikleti alacağım :)

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: özkan ügeöz
Site paylaşımı için teşekkürler.Hiç Renault bisikletim olmamıştı.Fiyatlarıda oldukça makul.Bu siteden sipariş veriliyormu acaba ?:)
 
Ya abi sen nerden buldun bu siteyi.bizim buralardan bisiklet bakasım kalmadı.Renaultdan vazgeçtim.Corvette mi alsam acaba:)
 
@özkan ügeöz

(link)

sitesinde beğendiğimiz bisikletler diye bir bölüm var. orada japon bisikletlerinden övgüyle bahsedildiğini duydum. kendim de bir şehir bisikleti hastasıyım. örneğin garry fisher simple city 2010 modeli gibi :)

http://www.outpostsports.com/images/bikes/gary_fisher/orignal/simple_city_8.jpg

sonra amerikalıların da japon bisikletlerini çok beğendiklerini gördüm. yabancı bir siteden amerikalıların bu siteden japon bisikleti satın alabildiğini öğrendim. sitenin orjinali japonca. ama bir yazılım sayfayı basit ingilizce'ye çeviriyor. [hatta parasını TL'ye çevirip bisikletin ağırlığına göre kargo masraflarını hesaplıyor. ama bir de gümrükte ek vergi vermeniz gerekir tabi ki ] o yüzden bazı ayrıntılar eksik. ben de bridgestone ve miyata marka bisikletleri çok beğendim ;)

türkiyeye satış yapıp yapmadıklarını bir de basit ingilizce versiyonda bazı modellerin boyları ve bayan mı erkek modeli mi olduğu pek belli değil. bunları maille sordum ama henüz cevap gelmedi. ben de zaten şu an alamayacağım için üzerine düşmedim ..
 
Geri