mariokaldato
En yeniden bir önce kayit olan adam
- Kayıt
- 1 Ağustos 2015
- Mesaj
- 10.985
- Tepki
- 33.511
- Şehir
- Bursa
- İsim
- Raşit Cumhur Çakın
- Başlangıç
- 1980—81
- Bisiklet
- Merida
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
Merhaba arkadaşlar ;
Merhabalar ;
Nasılsınız, keyifler gıcır inşaAllah ?
Malumunuz ; hayattan , işten güçten firsat buldukça , denk geldikçe kenara köşeye atılmış, sol yanı örselenmiş , sevgisiz kalmış , bir yaşanmışlığı, hatıraları olan ( offf amma virgül attım haaa ) bisikletleri kendimce toparlamaya çalışıyorum.
Geçen sene Amerika menşeiili bir marka olan Kona markasina ait , 96 model , full çelik cromoly bir dağ canavarını kendimizce toparlama süreci yaşamiştik.
Guzel aletti, akiciydi, hafifti (11 kilo )
Ama bana buyuktu, kendine uygun bir dost ariyordu ve sonunda kiymetini bilecek bir abimize verdik. Tatlı bir kedi yavrusuna yeni bir yuva sagladık şekli kısaca
Gemlik'te yaşayan degerli bir dostumuzun bana ricası uzerine bir bisiklet bulma surecine girdik.
Bana nasil bir sürüş yapacagını, nasil hayal ettigini anlatti.Kendisi duzenli olarak spor yapan birisi zaten.
Bende ona örnek bisikletler gosterdim.
Içlerinden en çok macera bisikleti diye tabir edilen adventure- dirt drop bisikletlerini beğendi.
Fiyat araliklarini sorunca kücük çaplı bir şok yaşadı tabi
Bende ayipsin biz hayallerini gerçekleştirmek icin burdayiz dedim. Ve hemen buna uygun kadrosetli bir bisiklet aramaya koyuldum.
Zaten begendigim bir model olan Trek Fx serisinin 7.5 modelini buldum. Kendisi saglamligi, uzun yollara dayanikliligi ile taninan bir seri.
Fitness bisiklet sayilmasi hasebiyle de "Macera bisikleti "konseptine uygun .
Bisikleti buldum, teslim aldim. Ustundeki grup seti kullanmamaya karar verdim.
Olmuşken iyisi olsun diyerek Shimano Xt 9 speed bir sistem düşündüm.
Peki neden 9 speed hacı? Dediginizi duyar gibiyim...
Hmmmm yanitlari cok basit.
Bir kere yeterli bir sistem. Asla 10lu, 11 ,12 li sistemleri aratmaz. Buna emin olabilirsiniz .
Şimdi lutfen bana o sistemleri övmeyin. Bende bilmekteyim avantajlarini, ustun yanlarini vs vs . Fakat birincisi pahalilar.
Evet ikinci elde uyguna rahatca komple grup set olarak bulunabiliyorlar. Fakat onlarin geneli pert olmus sistemler oluyor ve siz ikinci el aldiginizdan basliyorsunuz zinciri, rublesi , aynakol dislisi derken cilgin paralar harcamaya.
Bunu biz ayni anda gazi, hemde freni köklemeye benzetebiliriz.
Giden sadece enerjiniz ve paraniz oluyor.
9 lu sistemde İsrar etmemin dger bir sebebi parcalari uygun fiyatlara rahatlikla bulunabiliyor. Ve oldu ya turda yolda kaldiniz 9lu yerine 8 li bir aktarici yada zincir takip yola devam edebilirsiniz.
Bunu 11,12 li sistemler icin soyleyemeyiz kesinlikle , cunku sistemin milimetrik ölçuleri uyumsuzdur alt seviye vitesler ile.
9 lu sistem yaris koşmayan hobi kullanici icin candir kisaca
(Ayrica dunya çapinda bir çok uzun tur, adventura bisikletin fabrika çıkışlarıda 9 lu sistemden mutesekkildir )
Neyse...
Neden dag vites sistemi yerine yol sistemi koymadin da diyebilirsin. Haklisın varsa tiko para 4-5 bin liran keyifle takabilirsin kendi bisikletine hoş bir 105 sistem hacı
Vites kollari olarak Barend shifter kullanacagim. Nedenine gelince pratikler, ikinci avantajlari basit yapilarindan dolayi kolay kolay bozulmuyorlar
En ama en onemli sebebi bence hem "yol", hem "dag " vites sistemlerini çalıştirabiliyorlar.
Misal uzun turdasin, izmir'de vites aktaricini kirdin, bozdun bişey oldu kisaca.
Gittin Bisikletçiye ; Sana dediki " _Kardes elimde ikinci el Sora var , olur mu ?"
Olur der, uyguna alirsin, cevirirsin mandali yol donanimi moduna tikir tikir calisir.
Tam tersi senaryoda bisikletçi usta "_Alivyo " var bilader " dese senin icin hic farketmez. Ayar mandalini diger moda cevirirsin olur biter.
Ondan yani
Barend shifterlerin ayni zamanda mtb çekis sistemleriyle kullanildiginda şoyle de guzel bir yanı var ; Vites ayari bozulma derdin ortadan kalkiyor. Sonsuz ayarda calistigindan vites ayari bozulup , dag ortasinda dimdizlak kalma derdiniz olmuyor
Kaçmayan vites ayarli vites kolu iste daha ne istiyorsunuz
Şimdi yapacagimiz işlemleri sıralarsam ;
Öncelikle komple bisikleti parçalayacagim, 6 yıl kıtlıkta kalmişcasina dalacagim tum sistemine. Sade kadro kalacak.
Sonrasında kadronun boyasi temizlenip boyaya girecek.
Renk konusunu biz karar verdik. Artık inşaAllah bitince hep birlikte gorecegiz dostlar.
Aşama kaydettikçe buradan paylaşırım
Aletimiz bu
Bakalim neler olacak
Merhabalar ;
Nasılsınız, keyifler gıcır inşaAllah ?
Malumunuz ; hayattan , işten güçten firsat buldukça , denk geldikçe kenara köşeye atılmış, sol yanı örselenmiş , sevgisiz kalmış , bir yaşanmışlığı, hatıraları olan ( offf amma virgül attım haaa ) bisikletleri kendimce toparlamaya çalışıyorum.
Geçen sene Amerika menşeiili bir marka olan Kona markasina ait , 96 model , full çelik cromoly bir dağ canavarını kendimizce toparlama süreci yaşamiştik.
Guzel aletti, akiciydi, hafifti (11 kilo )
Ama bana buyuktu, kendine uygun bir dost ariyordu ve sonunda kiymetini bilecek bir abimize verdik. Tatlı bir kedi yavrusuna yeni bir yuva sagladık şekli kısaca
Gemlik'te yaşayan degerli bir dostumuzun bana ricası uzerine bir bisiklet bulma surecine girdik.
Bana nasil bir sürüş yapacagını, nasil hayal ettigini anlatti.Kendisi duzenli olarak spor yapan birisi zaten.
Bende ona örnek bisikletler gosterdim.
Içlerinden en çok macera bisikleti diye tabir edilen adventure- dirt drop bisikletlerini beğendi.
Fiyat araliklarini sorunca kücük çaplı bir şok yaşadı tabi
Bende ayipsin biz hayallerini gerçekleştirmek icin burdayiz dedim. Ve hemen buna uygun kadrosetli bir bisiklet aramaya koyuldum.
Zaten begendigim bir model olan Trek Fx serisinin 7.5 modelini buldum. Kendisi saglamligi, uzun yollara dayanikliligi ile taninan bir seri.
Fitness bisiklet sayilmasi hasebiyle de "Macera bisikleti "konseptine uygun .
Bisikleti buldum, teslim aldim. Ustundeki grup seti kullanmamaya karar verdim.
Olmuşken iyisi olsun diyerek Shimano Xt 9 speed bir sistem düşündüm.
Peki neden 9 speed hacı? Dediginizi duyar gibiyim...
Hmmmm yanitlari cok basit.
Bir kere yeterli bir sistem. Asla 10lu, 11 ,12 li sistemleri aratmaz. Buna emin olabilirsiniz .
Şimdi lutfen bana o sistemleri övmeyin. Bende bilmekteyim avantajlarini, ustun yanlarini vs vs . Fakat birincisi pahalilar.
Evet ikinci elde uyguna rahatca komple grup set olarak bulunabiliyorlar. Fakat onlarin geneli pert olmus sistemler oluyor ve siz ikinci el aldiginizdan basliyorsunuz zinciri, rublesi , aynakol dislisi derken cilgin paralar harcamaya.
Bunu biz ayni anda gazi, hemde freni köklemeye benzetebiliriz.
Giden sadece enerjiniz ve paraniz oluyor.
9 lu sistemde İsrar etmemin dger bir sebebi parcalari uygun fiyatlara rahatlikla bulunabiliyor. Ve oldu ya turda yolda kaldiniz 9lu yerine 8 li bir aktarici yada zincir takip yola devam edebilirsiniz.
Bunu 11,12 li sistemler icin soyleyemeyiz kesinlikle , cunku sistemin milimetrik ölçuleri uyumsuzdur alt seviye vitesler ile.
9 lu sistem yaris koşmayan hobi kullanici icin candir kisaca
(Ayrica dunya çapinda bir çok uzun tur, adventura bisikletin fabrika çıkışlarıda 9 lu sistemden mutesekkildir )
Neyse...
Neden dag vites sistemi yerine yol sistemi koymadin da diyebilirsin. Haklisın varsa tiko para 4-5 bin liran keyifle takabilirsin kendi bisikletine hoş bir 105 sistem hacı
Vites kollari olarak Barend shifter kullanacagim. Nedenine gelince pratikler, ikinci avantajlari basit yapilarindan dolayi kolay kolay bozulmuyorlar
En ama en onemli sebebi bence hem "yol", hem "dag " vites sistemlerini çalıştirabiliyorlar.
Misal uzun turdasin, izmir'de vites aktaricini kirdin, bozdun bişey oldu kisaca.
Gittin Bisikletçiye ; Sana dediki " _Kardes elimde ikinci el Sora var , olur mu ?"
Olur der, uyguna alirsin, cevirirsin mandali yol donanimi moduna tikir tikir calisir.
Tam tersi senaryoda bisikletçi usta "_Alivyo " var bilader " dese senin icin hic farketmez. Ayar mandalini diger moda cevirirsin olur biter.
Ondan yani
Barend shifterlerin ayni zamanda mtb çekis sistemleriyle kullanildiginda şoyle de guzel bir yanı var ; Vites ayari bozulma derdin ortadan kalkiyor. Sonsuz ayarda calistigindan vites ayari bozulup , dag ortasinda dimdizlak kalma derdiniz olmuyor
Kaçmayan vites ayarli vites kolu iste daha ne istiyorsunuz
Şimdi yapacagimiz işlemleri sıralarsam ;
Öncelikle komple bisikleti parçalayacagim, 6 yıl kıtlıkta kalmişcasina dalacagim tum sistemine. Sade kadro kalacak.
Sonrasında kadronun boyasi temizlenip boyaya girecek.
Renk konusunu biz karar verdik. Artık inşaAllah bitince hep birlikte gorecegiz dostlar.
Aşama kaydettikçe buradan paylaşırım
Aletimiz bu
Bakalim neler olacak