Scudo Sports

Trek FX7.5'i Dropbara Çevirme

@Edip Dinçer
bisikletim 3x9.
teli, sargıyı, gidonu ve vites kollarını anladım. travel agent dediğiniz şey neden gerekli? yani fren teli çekilince fren çalışmıyor mu dropbar bisikletlerde? şimdikinden daha uzun bir fren telini frene taksak niye olmuyor?
 
Scudo
@trabzonlu ozan
V-fren kolu ile sti kolların fren çekiş mesafesi farklıdır. Ön fren bir nebze daha az sıkıntı çıkaracak olsa da arka frende STI kolun çektiği tel freni sıkmaya yetmeyecektir.
 
@Edip Dinçer
peki buna uygun arka fren var mıdır, travel agent yerine arka freni uygun bir frenle değiştirebilir miyim? internetten baktım kolay bulunmuyor sanırım travel agent dediğiniz parça

şimdi yazdıklarınıza bir daha baktım, mini v fren vb. uyumluymuş demişsiniz
 
@trabzonlu ozan ben internetten claris 3*9 STI kol aldım.Kutusundan tüm fren vites kabloları çıkıyor.Bu kabloları kullanınca ayrıca travel agent a ihtiyacım olmadı.Frenler ve vitesler düzgün çalışıyor.
 
çok hoş olmuş iyi günlerde kullanın...
 
bir şey daha soracağım, microshift kollardan memnun musunuz? yoksa 3x9 vites için sora ya da tiagranın kollarını mı tavsiye edersiniz
 
@trabzonlu ozan
Açıkçası ben çok memnunum Microshift'ten. Hiç sıkıntı çıkarmadı bana. Tiagra veya Sora bu kola göre daha üst seri kollar ama; öyle hafiflik, serilik, vs. çok önemli olmadığı için bu bisiklette, değiştirmeye hiç yeltenmedim :).
 
  • Beğen
Tepkiler: trabzonlu ozan
tekrar merhaba, bu sefer gidonla alakalı bir şey sormak istiyorum. almamız gereken gidonun belli özelliklere sahip olması gerekiyor mu? bir tavsiyeniz var mı bu konuda? (uygun sayılabilecek bir fiyata istediğim kollardan buldum ama gidon hakkında bilgim olmadığı için ya alacağım gidonla uymazsa diye şaştım kaldım, uymama olayı olur mu, kol gidona ya da gidon kadroya uymayabilir mi?)
 
Gidon boynu ile gidonunuz uyumlu ise (muhtemelen 31.8mm'dir) bir sıkıntı yok. Onun dışında -klasik bir gidon almazsanız- sıkıntı yaşamazsınız uyum konusunda.

Gidon seçimi için bazı kılavuzları inceleyebilirsiniz. Omuz genişliğim+2cm 'lik gidon beni rahatsız ettiği için ben omuz genişliğimde gidon aldım. Daha rahat geldi bana.

Bir de alırken kompakt gidon alırsanız başlangıç için daha iyi olur. Daha sonra isterseniz (veya ihtiyaç duyarsanız) daha derin "drop"lu, daha uzun "reach"li gidonlara yönelebilirsiniz.

@trabzonlu ozan
 
  • Beğen
Tepkiler: trabzonlu ozan
tekrar merhaba, bir sorum daha olacak. internet üzerinden istediğim sti kolları aldım, sti kollarıma uygun yol tipi ön aktarıcı da aldım. fren sisteminde takılmış durumdayım. sizin kullandığınız travel agentın, mini v fren ya da cantilever bir frenin yerine kollarla uyumlu bir fren almaya karar verdim.

aIMG_20160406_210214766.jpg

anladığım kadarıyla maşanın ortasındaki o delik, bisiklete yol tipi fren (kaliper sanırım) takılmasına müsade ediyor. arka çatalda da var o delikten. ama aklıma takılan şu, bisiklet hibrit olduğu için maşa yapısı yol bisikleti gibi değil diye düşünüyorum, daha kalın lastiklere izin verecek şekilde daha enli yani. caliper frenler hakkında bir bilgim de olmadığından almak istemedim, gittiğim bisikletçiye gidip frenlere bakabilir miyim diyecek oldum, adam dükkanda sadece fren pabucu var şu anda dedi. internetten sipariş vermem gerekecek gene ama caliper fren uyacak mı endişesi içindeyim. yani aklıma takılanlar şunlar, caliper frenlerde boyut diye bir şey (m, l, xl? 5 cm, 10 cm?) var mıdır? benim bu bisiklette o deliğe takacağım caliper frenin bacakları janta uzanabilecek mi?(sanki maşa ile lastik arasındaki mesafe çok mu uzun ne) ya da caliper fren bisikletteki 700x28c gibi yol lastiğinden kalın bir lastiğe küçük gelir mi? bu konularda bilginiz varsa yine aydınlatabilir misiniz beni?
 
O deliğin kumpas fren için olduğunu düşünmüyorum. Muhtemelen çamurluk için açılmış bir delik.
Oraya kumpas fren takmak isterseniz mesafesi yetmeyecektir. Bir ihtimal (link)ler olabilir ama o konudan emin değilim.
Daha enli dış lastik kullanmak istiyorsanız cantilever kullanıp fren performasından az da olsa vazgeçmeniz gerekiyor. Mini v-fren, maalesef, kısıtlıyor lastik kalınlığını..

@trabzonlu ozan
 
@Edip Dinçer
mini v fren bu değil mi
(link)
normal v fren gibi görünüyor, lastik genişliğini kısıtlar mı cidden? benim lastiğim 700x28, bu fren cyclocross bisikletlerin lastiklerine izin veriyorsa buna da verir değil mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf'san
@trabzonlu ozan

Yazdığına göre mini v-fren ama çok öyle görünmüyor veya yeni bir seri olabilir.

Benim bahsettiklerim bunlar;
(link)

Bunlar kalın lastiklerde sorun çıkarabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: trabzonlu ozan
konuyu tam okumadım, ama bende böyle bir değişikliğe gitmiştim v fren bisikletimde, fren bacaklarına dokunmadan, travel agent ı da beğenemediğimden şöyle bir çözüm bulmuştum: (link)
bar end shifters lar ile harika oldu, frenleme çok iyi vites geçişleri çok iyi ben memnunum
 
@OĞUZ.UZ Oğuz Bey merhaba. Sanırım bir tur-hybrid bisiklete sahipsiniz. Dropbar ve bu tektro frenleri taktıktan sonra herhangi bir sıkıntı yaşadınız mı ? Duruştan dolayı ağrı ya da başka bir sorun.

@Edip Dinçer merhaba Edip Bey. Size de sorayım. Hala kullanıyor musunuz bahsi geçen bisikleti ? Siz STI kol takmışsınız, ben de Oğuz Beyin yaptığı gibi
daha ucuz bir yöntem olan tektro dropbar v fren kullanmayı düşünüyorum ileride. Bisikletimde maşa sabit ve karbon kompozit. Kadro aluminyum ve sanırım 9,5 -10 kilo toplamda. Tiagra ön, 105 arka vites var. Tek çekincem geometriden oluşabilecek ağrılar. Tavsiye eder misiniz bu dönüşümü ?

Bisikletim şu ;
 

Dosyalar

  • 8_37911_18_02_08.jpg
    8_37911_18_02_08.jpg
    47,5 KB · Okunma: 51
@orneken ben çok memnunum, ağrı falan olmuyor ama öyle aman aman uzun yol yapacak fırsatım da olmadı zaten, inşallah bu yaz düşünüyorum birşeyler. bisikleti sürerken ben dahil herşey sorunsuz çalışıyor, ah birde brooks olsa da müdür de rahat etse :islik::koptum:
 
@OĞUZ.UZ Bir sorununuz olmadığına sevindim. Evet müdür de rahat etmesi gereken bir yer.Umarım tez zamanda brooks selenize kavuşur da uzun uzun pedallarsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: OĞUZ.UZ
@Edip Dinçer hoş olmuş bende ileride böyle yapmayı planlıyorum , 29 jant mı tekerler ?
 
@Edip Dinçer hocam ellerinize sağlık, bilgilendirici bir yazı olmuş. Ben de İnş. bu ay aynı şekilde dönüşümü gerçekleştireceğim.

Shimano hidrolik diskleri rotorlarıma uygun bir yine shimano mekanik disk ile değiştireceğim öncelikle. Rotorlar daha yeni olduğu için onları değiştirmek istemedim.

3x9 full Acera setli bisikletim. Shimano sitesinde teknik verilere göre 3x9 Sora set kullandığım takdirde bir sıkıntı olmayacak gibi gözüküyor. Belki ön aktarıcı sıkıntı olabilir demiş bazı arkadaşlar ama göreceğiz artık :D

Son olarak dropbar, benim gidon boğazı 25.4 mm olduğu için pek fazla bir seçeneğim yok çünkü bu orana çok fazla seçenek koymamışlar. Acaba 31.8 mm ile değiştirsem mi diye düşünüyoru. Omuz boyumu da ölçüm ve 40 cm lik bir model almaya karar verdim.

Bu arada Aliexpress deki 30$ lık carbon aero barlar başta beni mest etti ama sonradan kirilabildiklerini öğrendim.

Bilgim bu kadar, hadi hayırlısı bakalım :)
 
Sevgili bisiklet dostları aynı dönüşümü uzun zamandır bende düşünüyorum aslında imkanlar geniş olsa direk gravel bir bisiklet istiyorum ama malesef imkanlar kısıtlı;

Elimde 2014 Fuji Absolute 2.1 var;
ön vites 3 yaprak Shimano Altus,
arka vites 8 dişli 11-32 Shimano Alivio,



Dropbara geçiş yapınca sadece
3x8 shimano sti kol yada microshift'in 3x8 li kolları ile elimdeki vites attırıcılarını kullanabilir miyim diye merak ediyorum burada yazılanlara bakılarak viteslerde sıkıntı olmayacak gibi duruyor ama bilen arkadaşlar yorumlarsa sevinirim,

Ayrıca; bendeki absolute modelinde arka fren aynakolun hemen arkasında aşağıda (link) modeli kullanmışlar arka frenler düzgün çalışır mı onun hakkında da bilgiye ihtiyacım var

Ön fren için travel agent çözüm sunar sanırım yada kısa bacaklarla problemi çözebiliriz,

şimdiden yardımlarınız için teşekkür ediyorum, Saygılarımla

(link)
(link)
Frame
A2-SL aluminum
Fork
A2-SL aluminum
Rims/Wheels
Vera Corsa, aluminum
Hubs
Formula, aluminum
Tires
Vera CityWide, 700 x 32c
Crankset
Shimano
Chainrings
48/38/28 w/chaingaurd
Front Derailleur
Shimano Altus
Rear Derailleur
Shimano Alivio
Rear Cogs
Shimano, 8-speed: 11-32
Shifters
Shimano
Handlebars
Oval
Tape/Grips
Oval Concepts Comfort
Stem
Oval, aluminum
Brake Levers
Shimano
Brakes
Front: Tektro RX1, linear pull; Rear: Promax U-brake
Pedals
Wellgo platform
Saddle
Oval, aluminum
Seatpost
Oval, aluminum

Allah rızası için şu fakire bi yorum :p
 
Geri