Melih Koç
Two wheel addict!
- Kayıt
- 28 Temmuz 2006
- Mesaj
- 248
- Tepki
- 245
- Şehir
- İstanbul
- Başlangıç
- 1990—91
- Bisiklet
- Trek
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Selam herkese,
Trek Procaliber serisinin 30 Haziran'da lansmanı yapıldığından beri Türkiye'ye gelmesi için bekleyiş içerisindeydim, sonrasında distribütör firmayla konuştuğumda bu modelin fiyat skalasından dolayı Türkiye'ye seri olarak getirilmeyeceğini öğrendim ve özel sipariş ile yaklaşık 2.5 aylık bir bekleyişten sonra bisikletime kavuştum (zor günlerdi)
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5450_1024_zpsb24rpve7.jpg
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5425_1024_zpsu97fbqme.jpg
İşlerimin yoğunluğundan dolayı şimdiye kadar 200 km kadar ancak kullanabildim ve henüz araziye girmedim. Ancak İstanbul'un bozuk asfalt yolları da zaman zaman arazi performansı sunuyor bizlere bilindiği üzere ve asfalt zeminde yaptığım 200 km'lik deneyime dayanarak daha önce sürdüğüm hiçbir bisiklete benzemediğini söyleyebilirim...
Kadro Trek'in en üst seviye karbonu olan OCLV karbondan üretilmiş ve standart kadrolardan farkı daha önce Trek yol grubu bisikletlerinde kullanılan Isospeed teknolojisinin ilk kez bir MTB'de kullanılıyor olması.
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5432_1024_zpsaglkglaa.jpg
Bu teknolojinin en önemli getirisi üst boru ve sele borusunun girdiği kısmın birbirinden bağımsız olması. Araya eklenen Isospeed Decoupler adı verilen bir vida sistemi sayesinde sele borusunun 1.1 cm'e kadar esneyebilmesi sağlanmış. Bu da özellikle oturarak yapılan tırmanışlarda ekstra konfor sağlıyor ve ani girilen çukurlarda darbeleri absorbe ediyor (kısaca bir tarafınızın kırılmasını engelliyor ). Bu sayede hardtail bir bisiklette bir miktar süspansiyon etkisi yaratılmış. İlave olarak tüm kablolar kadronun içinden geçiyor ve Trek'in söylediğine göre adına "Control Freak Cable Management" denilen altyapı sayesinde 54 farklı kablo yönlendirme opsiyonu mevcut... (Örn. ön vitesi side swing, alttan çekmeli ya da üstten çekmeli kullanabilmek için kadronun sağından, solundan ya da altından istenilen şekilde kablo yönlendirilebiliyor)
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5431_1024_zpsgx6padiz.jpg
Isospeed Decoupler
Bisikletin bir diğer önemli özelliği ise göbek standartları. Sram ve Trek tarafından ortaklaşa geliştirilen BOOST teknolojisi bu bisiklete entegre edilmiş. Arka göbek sokma mil genişliği 142'den 148'e, ön mil genişliği de 100'den 110'a geliştirilmiş. Bu şekilde 26'dan 29'a geçildikten sonra standart kalan göbek genişlikleri de 29'a adapte edilmiş oldu. Henüz arazide denemedim ama yurtdışında yayınlanan inceleme videolarında bu göbeklerin ekstra stiffness (esnemezlik) sağladığı söyleniyor.
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5433_1024_zps9dbqdutm.jpg
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5429_1024_zpsmlwrs6di.jpg
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5439_1024_zpsynmbmwmf.jpg
Boost Göbekler
Göbek millerinin eni genişlediği için aynakolların da bu sistem uyumlu olması gerekiyor. Aynakol mili de +3 mm uzatılmış.
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5430_1024_zpsfstcazmx.jpg
Bunun dışında genel özelliklere bakarsak vites seti olarak Sram'in 2015 yılında X7 ve X9 serilerinin yerine üreteceğini lanse ettiği GX serisi 1x11 set up ile kullanılmış. 32'lik ön dişli ve 10-42'lik arka dişliye sahip.
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5436_1024_zpsjfcspc6v.jpg
Sram GX 1x11 Set-up
Maşa olarak Rockshox Reba RL kullanılmış. 110 Boost uyumlu ve yeni nesil OneLoc gidondan kilitleme mekanizmasına sahip.
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5440_1024_zpsw9xnino7.jpg
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5445_1024_zpsgva1hqbu.jpg
Maddi kaygılardan dolayı serinin en düşük donanıma sahip olan modelini sipariş ettim Zira Rockshox RS1 maşalı, XTR setli, DT Swiss karbon jantlı modeli yaklaşık 8.000 USD'ye satılıyor Amerika'da. Ben de bunu parça parça upgrade edeceğim artık.
Herkese iyi forumlar
Trek Procaliber serisinin 30 Haziran'da lansmanı yapıldığından beri Türkiye'ye gelmesi için bekleyiş içerisindeydim, sonrasında distribütör firmayla konuştuğumda bu modelin fiyat skalasından dolayı Türkiye'ye seri olarak getirilmeyeceğini öğrendim ve özel sipariş ile yaklaşık 2.5 aylık bir bekleyişten sonra bisikletime kavuştum (zor günlerdi)
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5450_1024_zpsb24rpve7.jpg
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5425_1024_zpsu97fbqme.jpg
İşlerimin yoğunluğundan dolayı şimdiye kadar 200 km kadar ancak kullanabildim ve henüz araziye girmedim. Ancak İstanbul'un bozuk asfalt yolları da zaman zaman arazi performansı sunuyor bizlere bilindiği üzere ve asfalt zeminde yaptığım 200 km'lik deneyime dayanarak daha önce sürdüğüm hiçbir bisiklete benzemediğini söyleyebilirim...
Kadro Trek'in en üst seviye karbonu olan OCLV karbondan üretilmiş ve standart kadrolardan farkı daha önce Trek yol grubu bisikletlerinde kullanılan Isospeed teknolojisinin ilk kez bir MTB'de kullanılıyor olması.
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5432_1024_zpsaglkglaa.jpg
Bu teknolojinin en önemli getirisi üst boru ve sele borusunun girdiği kısmın birbirinden bağımsız olması. Araya eklenen Isospeed Decoupler adı verilen bir vida sistemi sayesinde sele borusunun 1.1 cm'e kadar esneyebilmesi sağlanmış. Bu da özellikle oturarak yapılan tırmanışlarda ekstra konfor sağlıyor ve ani girilen çukurlarda darbeleri absorbe ediyor (kısaca bir tarafınızın kırılmasını engelliyor ). Bu sayede hardtail bir bisiklette bir miktar süspansiyon etkisi yaratılmış. İlave olarak tüm kablolar kadronun içinden geçiyor ve Trek'in söylediğine göre adına "Control Freak Cable Management" denilen altyapı sayesinde 54 farklı kablo yönlendirme opsiyonu mevcut... (Örn. ön vitesi side swing, alttan çekmeli ya da üstten çekmeli kullanabilmek için kadronun sağından, solundan ya da altından istenilen şekilde kablo yönlendirilebiliyor)
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5431_1024_zpsgx6padiz.jpg
Isospeed Decoupler
Bisikletin bir diğer önemli özelliği ise göbek standartları. Sram ve Trek tarafından ortaklaşa geliştirilen BOOST teknolojisi bu bisiklete entegre edilmiş. Arka göbek sokma mil genişliği 142'den 148'e, ön mil genişliği de 100'den 110'a geliştirilmiş. Bu şekilde 26'dan 29'a geçildikten sonra standart kalan göbek genişlikleri de 29'a adapte edilmiş oldu. Henüz arazide denemedim ama yurtdışında yayınlanan inceleme videolarında bu göbeklerin ekstra stiffness (esnemezlik) sağladığı söyleniyor.
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5433_1024_zps9dbqdutm.jpg
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5429_1024_zpsmlwrs6di.jpg
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5439_1024_zpsynmbmwmf.jpg
Boost Göbekler
Göbek millerinin eni genişlediği için aynakolların da bu sistem uyumlu olması gerekiyor. Aynakol mili de +3 mm uzatılmış.
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5430_1024_zpsfstcazmx.jpg
Bunun dışında genel özelliklere bakarsak vites seti olarak Sram'in 2015 yılında X7 ve X9 serilerinin yerine üreteceğini lanse ettiği GX serisi 1x11 set up ile kullanılmış. 32'lik ön dişli ve 10-42'lik arka dişliye sahip.
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5436_1024_zpsjfcspc6v.jpg
Sram GX 1x11 Set-up
Maşa olarak Rockshox Reba RL kullanılmış. 110 Boost uyumlu ve yeni nesil OneLoc gidondan kilitleme mekanizmasına sahip.
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5440_1024_zpsw9xnino7.jpg
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5445_1024_zpsgva1hqbu.jpg
Maddi kaygılardan dolayı serinin en düşük donanıma sahip olan modelini sipariş ettim Zira Rockshox RS1 maşalı, XTR setli, DT Swiss karbon jantlı modeli yaklaşık 8.000 USD'ye satılıyor Amerika'da. Ben de bunu parça parça upgrade edeceğim artık.
Herkese iyi forumlar