Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Trex FX 7.3 veya Giant Anyroad veya Sedona 310 (yol vs şehir)

Kayıt
5 Nisan 2014
Mesaj
5
Tepki
1
Şehir
istanbul
Herkese merhaba! Bir kaç yıldır bisiklet almak istiyordum, 29 Ekim'de Marmaris Karya bisiklet turuna denk gelince daha fazla ertelememeye karar verdim. Son 3 ay ciddi şekilde marka-modelleri inceleme imkanım oldu, ancak cehalet hakikaten mutlulukmuş, şimdi bir türlü karar veremiyorum! :)
Kimsin nerede niçin bineceksin sorularına yanıt: 34 yaşındayım, boyum 173 dolayısıyla M/17,5-18 boylar oluyor. İstanbul - Bebek tarafında oturuyorum, her iki sahilde de binme imkanım var. Nispeten fit bir insanım, düzenli koşuyorum, yüzmem gelişiyor. Bu yüzden haftada 2 defadan fazla şu anda vakit ayırmam zor olabilir. Uzun süre spinninge gittim, dizimde minik bir sakatlık var. Bisikleti de hem fitness, hem de tur amaçlı kullanmak istiyorum. Adalar ilçesinde ikamet ettiğim 2009 senesi neredeyse her gün, onun dışında yalnız yurtdışı tatillerinde bindim. Sokakta binmeyi biraz biliyorum, diyerek pratik seviyemi özetleyeyim. Mtb düşünmüyorum.
Çevremdeki bisikletçi arkadaşlarım 3 gruba ayrılıyor:
* direkt yol bisikletiyle başla, paranı ziyan etme;
* düz gidonlu şehir bisikleti al, kendini geliştirince istediğin yol bisikletine geç;
* sus be kadın, al bişey, binmeye başla. bianchi olmasın yeter.... diyenler :)
Sizlerden görüş rica ettiğim ilk konu, yol bisi mi, şehir bisi mi mevzusu. Kafam karıştı, çünkü acaba cesaretsiz mi davranıyorum? Başka insanlara kalsa 25 yaşında yelken, 30 yaşında kayak da öğrenilmezdi -- ama her ikisi de deli cesaretiyle müthiş performansla değil ama severek, sakatlanmadan düzenli geliştirerek yaptığım (hatta yelken de 3 yıl yarıştığım) sporlara dönüştü.
Diğeri de denediğim ve beğendiğim modeller arasından seçim yapabilmek. Aşağıda paylaşıyorum:
TREK FX 7.3 (link) Şu an 690 Euro (2000 TL civarı inip çıkıyor) Ortaköy Bahar evime de yakın oldugu icin pratik. Sırf beğendim diye alabilirim ilk görüşte aşk durumu var
Jantlar: Formula FM21 alloy front hub; Shimano RM30 alloy rear hub w/Bontrager Nebula 32-hole rims
Lastikler: Bontrager AW1 Hard-Case Lite, 700x32c
Vites Kolu: Shimano EF65, 9 speed
Ön Vites: Shimano Acera
Arka Vites: Shimano Alivio
Aynakol: Shimano Acera M371, 48/36/26 w/chainguard
Ruble: Shimano HG20 11-32, 9 speed
Pedal: Nylon body w/alloy cage
Sele: Bontrager H1
Sele Borusu: Bontrager Nebula, 27.2mm
Gidon: Bontrager Satellite Plus IsoZone, 31.8mm, 15mm rise
Boğaz: Bontrager SSR, 31.8mm, 10 degree
Furş Takımı: Slimstak, semi-cartridge bearings, sealed
Fren Takımı: Tektro alloy linear-pull brakes w/Shimano EF65 levers
Sedona 310. (link) Çok güzel mi, çarpıldım mı? Hayır :) Ama komponentleri güzel ve fiyatı da Trek'in neredeyse yarısı. 535 USD - 1150 TL civarı. Mantık, aksesuar ve upgradein sonu olmadığı için eğer şehir bis ile başlayıp yola geçeceksem 1-2 seneye 'ucuzu al' diyor-- :) Biraz farkla hidrolik diskli modelini almak da mümkün.
KADRO : 6061 ALUMINIUM 28
VİTES SAYISI : 24
MAŞA : RST RF-M7
ORTA YATAK : TRUVATIV SQUARE
AYNAKOL : TRUVATIV E350
VİTES KOLU : Shimano EF51
FREN : TEKTRO V-BRAKE 837
ZİNCİR : YBN S8C
VİTES / ÖN : Shimano FD-M191
VİTES / ARKA : SHIMANO ACERA RD-M390
KASET : SRAM CS PG 820 11-32
ELCİK : VELO COMFORT
GİDON : RACEFACE RIDE FLAT
BOĞAZ : RACEFACE RIDE XC 31,8
SELE BORUSU : RACEFACE RIDE 31.6
JANT ÇEMBERİ : SEDONA DA30 V-BRAKE
HAZNE / ÖN : SRAM MTH-306
HAZNE / ARKA : SRAM MTH-306
FURÇ TAKIMI : NECO 142
PEDAL : WELLGO LU C29
SELE : SEDONA 6076
LASTİK : SCHWALBE ROAD CRUSER 700X35
PARK AYAĞI : TRANZ-X
Sonuncu bisiklet aslında klasik bir yol bisi değil. Giant'ın yeni açılan mağazasında gördüğüm, denediğim ne deve, ne kuş olan ortaya karışık Anyroad 2 modeli. Forumda daha önce tartışılmış (https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=125202) (link)
Shimano R353/350 9-speed shifting
Shimano FC-R453, 30/39/50 crankset
SRAM BB5 Road disc brake
Giant Ergo-Control Sub Brake Lever
Giant Connect XR Ergo-Control handlebar
Giant S-X2 Wheelset
Dropbar var ama çift fren kolu ile daha dik sürüş mümkün ve drop bara alışana kadar cesaret veriyor. Lastikler yol bisi kadar ince değil, daha cyclocross tarzı. Ucuz bir bisiklet değil 1300 usd civarı. Tuhaf kadrosuyla güzel bir bisiklet, ve klasik yol bisikletini idare edemezsin yorumları sebebiyle aklımdan çıkmadı. Bu parayı verince alınabilecek çok fazla model mevcut tabii...
Şimdiden vakit ayırıp görüş bildiren herkese teşekkürler!
 
Scudo
Ben Trek fx 7.3 kullanıcısıyım. 5500 kilometreye yaklaştım. Gayet memnunum ve günde 150-160 km kullandığım oldu. Fx serisi kullanıcısı olarak tavsiyem Trek almanızdır. Fitness ve tur için gayet iyi bir seçim. Sizi memnun edeceğine inanıyorum :)
 
Merhaba öncelikle son söylediğiniz Giant'ın ne olduğunu açıklayalım. Kendisi Cylocross kategorisinde yer alan, yol bisikletleri ve Trek 7.3 gibi düz maşalı şehir bisikletlerine nazaran, arazide, bozuk yollarda biraz daha sağlam ve rahat giden bir bisiklettir. Sedona hiç zarif durmuyor bana göre listeden çıkartın derim.
Giant'da mekanik disk frenler var bana kalırsa mekanik ve v-fren arasında pek fark yok mekanik frenler çok problem çıkaran bir fren sistemi forumdan okuduğum kadarı ile.
Size önerim seçiminizi Trek'den yana kullanmanız. Ömür boyu garantili bir marka forumda şikayetçi olan görmedim onun yanında istediğinizde ücretsiz bakım için bisikleti Ortaköy Trek'e götürebilirsiniz son derece ilgili ve nazik insanlarla karşılaşacaksınız. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
sporcu bir kişiliğiniz var. fitnes ve tur amaçlı bisiklet düşünüyorsunuz, daha önce bisiklet kullanmışlığınız var.
yol bisikleti ve şehir-tur bisikletleri arasında kalmışsınız.
***
seçimlerinizi akıllıca yapmışsınız. seçtiğiniz üç model de amacınızı karşılıyor. üç modelde yeterli bisikletler.
yalnız ilerde yol bisikleti alacak gibi görünüyorsunuz...
***
ben olsam ikinci el sabit maşalı bir şehir-tur bisikleti alırım. :in:
ne istediğimi tam olarak görürüm. bununla sürüşümü geliştirip, tur yapıp;
ilerde eğer alırsam yol bisikletine geçiş yaparım. evdeki turcu satılır veya tur gibi amaçlar için bekler.
(bunları yazan kişi amortisörlü şehir-tur bisikleti kullanmayı seviyor:))
http://i.imgur.com/YekGHnu.jpg
 
Bugün başka bir şey almak için Decathlona uğramıştım, kendi markaları olan yol bisiyle 20 dk mağaza içinde gezindim :) alışırım gibi geliyor yol bisine... :)

İkinci ellere de bakıyorum, ama yenisine göre fiyatta ne kadar fark etmeli? Bir de usulü nedir, sonuçta mekanik aksamında kusur varsa anlamayacağım aşikar, birlikte tamirciye/bayisine götürmek vs?
 
önce ikinci el durumunu anlatayım. ikinci ellerde sabit yüzde şu kadar indirimli olur denemez maalesef. markaya, modele, yıla, temizliğine göre değişir. kabaca %30 diyelim...
temiz, darbe almamış bir kadro olmalı. kullandığınızda vites geçişlerinde kusur olmamalı. göbeklerin akıcılığını sürerken ve boşta çevirdiğinizde anlarsınız. herhangi bir bisikletçi kontrol edebilir. zaten bisikletler az parçadan oluşuyor. ikinci elleri teferruatlı değil. gözünüz korkmasın.
esasında yukarıdaki üç bisiklette kullanma amacınızı karşılıyorlar. kendinizi fazla detaya boğmayın, kafanız karışır.
***
kullanış stilinizin yol bisikletine yakın olduğunu fark etmiştim. bisiklete yeni başlayan biri değilsiniz. dolayısıyla yol bisikleti de kullanabilirsiniz.
Btwin bisikletler distribütörü aracılığı ile (Decathlon) satıldığı için kar oranları düşük oluyor. bu yüzden fiyat olarak iyiler. onlardan bir tane seçebilirsiniz. kısa sürede alışacağınıza eminim.
tavsiyem üzerindeki lastiklerle beraber genişliği 28 olan lastik alın ve bu lastiklerle kullanın. 28 lastik daha rahat sürme imkanı sağlar. zamanla patladıkça ve kullanışta uzmanlaştıkça 25lik, 23lük lastiklere geçersiniz.
***
yalnız yol bisikleti ile tur yapmak meşakkatlidir. bunu da bilin. yol bisikletlerinde bagaj deliği olmadığı için eşya yüklemeye römork almanız gerekecek. yapacağınız tur şehirler arası uzun tur ise yukarıdaki şehir-tur bisikletlere rahatlık ve eşya yüklemek için daha iyiler. onu da ekleyeyim...
 
@M Derya Ozgen

Trek 7.3'ü ben de düşünmüştüm. Hatta bana da yakın olduğu için Bahar bisiklete defalarca gidip gelmiştim. (Bu arada Trek'in Ortaköy Bahar Bisikletteki çalışanları çok canayakın insanlar) Bu arada bir diğer kafamdaki bisiklet de Specialized Sirrus'tu. Sirrus Elite bana görüntü olarak daha güzel gelmişti, bir de bazı avantajları vardı; karbon maşa, içten kablolama vs. Zaten yurtdışı forumlara bakınca da 7.3 ile Sirrus neredeyse tüm platformlarda karşılaştırılan iki bisikletti.

Bisikleti almadan önce şöyle düşündüm. Bu işe yeterli bütçe ayırdıysam, markası yani kadrosunun üst düzey olduğundan emin olduğum bir bisiklet almalıydım. Buna kriter olarak da Dünya Bisiklet Turlarında yarışan takımların kullandıkları bisiklet markalarının belli bir çıtayı tutturdukları varsayımına sadık kalmaya karar verdim: Specialized, Trek, Giant, Orbea, Focus, etc.. Pınarello falan gibi çok üst düzey kadrolar da vardı ama ben ulaşılabilir modelleri olan bu markalardan birini seçmeye karar verdim. Bu yüzden Salcano, Sedona gibi yerli markaları kafamda eledim.

Trek 7.3'ün kırmızı olanı yakından görünce gerçekten güzeldi. Ama benim aklım bir şehir bisikleti olarak Sirrus'ta kalmıştı.

Ta ki, Gökhan Kutluer'le tanışana kadar. Kendisi beni madem ileride yol bisikletine geçmek istiyorsun, içinde yol bisikleti ateşi varsa eninde sonunda yol bisikleti alırsın diye ikna etti.

Ben de bir anda hiç aklımda yok iken Giant Defy'lere bakarken buldum kendimi. Madem ciddi anlamda fitness için istiyorum bu bisikleti, hem de dropbarların görünümünü seviyorum, ve bisikleti sadece sahilde turlamaktan fazlası için istiyorum, o zaman yol bisikletiyle başlayayım dedim.

Anyroad, tipik ve bence alımlı bir cycle cross bisikleti. hem dikey hem paralel yerleştirilen fren kolları, şehir içinde konforu daha çok sağlayacak lastikleri ile gayet güzel ama bence pahalı bir tercih.

Yol bisikletine geçme konusunda kafama takılan sadece bir tek konu var. Sürüş pozisyonunu yadırgar mıyım? Aslında Defy ile ilgilenmemin esas sebeplerinden birisi de buydu; Defy'ler klasik yol bisikletlerine göre daha touring bir sürüş pozisyonu sunuyorlar, bu yüzden başlangıç için bolca tavsiye ediliyorlar.

Ancak eninde sonunda yol bisikletlerinin sürüşlerinin diğer standart bisikletlere göre biraz daha sert olduğunu unutmamak lazım. Bu yüzden tüm bu yazdıklarımın ışığında ben de Trek 7.3 ile başlangıcı yapmanızın daha doğru olacağını düşünüyorum. Böylece pat diye yol bisikletinin sert havasına girmeden önce biraz alıştırma da yaparsınız. Sonrasında başlangıç yol bisikletine geçersiniz.
 
Her halükarda Anyroad 2 derim. Frenleri V frene çevirdikten sonra gece yanında yatılır bunun.
 
Bence yol bisikletinden korkacak birşey yok; gidonu değişik, oturma pozisyonu biraz farklı olabilir ama her bisiklet gibi o da pedalı çevirince gidiyor, freni sıkınca duruyor.

Anyroad için "cyclocross bisikleti" denmiş ancak bu tam olarak doğru değil. Bu tip bisikletlere gravel bike (toprak yok bisikleti) deniyor, cyclocross'u andırsa da yarışlara katılmaya müsait değiller. Giant'ın Anyroad ile aynı özellikte kadınlara yönelik Invite diye de bir modeli var, Türkiye'ye geliyor mu bilmiyorum fakat yol bisikleti tarzında birşey alacaksanız geometrisi ve ergonomisi kadınlar için olan modelleri tercih etmeniz daha doğru olabilir.
 
Sayın üye bence ikinci el bisikletlerede bakın sahibinden com.da çok güzel bisikletler mevcut.Eğer bütçe sıkıntınız yoksa naçizane görüşüm Trek fx modelleri sizin kullanım amacınıza uygun gibi.Ayrıca kendim 2011 model trek 1.2 yol bisikleti kullanıyorum.Ben burda konu açtığımda ilk başta dağ bisikleti almayı düşündüm sonra şehir bisikletlerine baktım en son yol bisikleti aldım.
 
Eldeki verileri değerlendirdiğimizde (yaş, cinsiyet,etkinlik süresi, fizik yapı, beklenti, etkinliğin sınırları, aktivite bölgesi, zihinsel bariyer, hobi-spor dengesi, etkinliğe hazırlık vs) kişisel tercihinize en uygun bisiklet fitnes olarak adlandırılan bisiklet türü olacaktır. Göstermiş olduğunuz alternatifler içinde bu türe en uygun bisiklet şüphesiz trek f.x serisidir. Bisiklet ile ilgili tanıtım, broşür, reklam, tanıtıcı film, web sitesi incelediğinizde-ki çoğu batı kaynaklıdır-orada bile hakim bakış açısı fitnes,treking, tur, hibrit, şehir olarak adlandırılan bütün bu modellerin kadın etkinliğine daha uygun olduğu yönündedir. Bu yönlendirmemin kesinlikle cinsiyetçi bakış açısı ile ilgisi yoktur. Bulunduğum şehirde bile yol bisikletini erkeklerden daha ustalıkla, aktif olarak kullanan bayanların var olmasına karşın yukarda parantez içindeki yazmış olduğum etkenler, tercihinizi genel tanımı ile şehir bisikleti denilen tür içerisinden yapmanızın daha uygun olacağını bana düşündürüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Oktay Erkan
Selamlar!

Herkese yorumları için teşekkür ederim. Mevcut tercihlerden gidersem Trek FX 7.3 ve hatta kırmızı rengi :)) Sorun şu ki: hangisini alayım değil de "hangisi aklımda kalacak?" diye düşündüğümde cevap yol bisikleti :) Bu arada forumda bir kararsız daha var, beyler birbirlerine yol bisikleti önermeyi seviyorlar sanırım :) bkz. https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=131965&p=1638577#post1638577

:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Derya Keçeci
@M Derya Ozgen

Delikanlılığımda bir gün at'a bindim.Sonra düşündüm:Neden bindim ki? Canım sıkıldı ve indim.Ata binmek, bende tadılmamış bir duygudan kaynaklanan heyecan yaratmamış ,aksine,atın gözlerinde gördüğüm "binin binin;öbür tarafta da ben binecem sırtınıza" bakışıyla da irkilmiştim.Neticede at,biz binelim diye yaratılmamıştı.

Yıllar sonra atla ikinci karşılaşmam Ankara'daki atlı klübünde oldu.At dediğime bakmayın:At hazretleri,TJK den emekliye ayrılmış bir ingiliz asilzadesi.Yanında durduğunuzda onun ne kadar heybetli olduğundan çok,kendinizin ne kadar da küçük olduğunuzu size bizzat hissettiren cinsten.

Beyfendi yıllar yılı pek çok yarış koştuğu ve emekliliğinin keyfini yaşadığı bu dönemde daha da bir el üstünde tutulduğundan,konukların kısa süreliğine de olsa üzerine çıkmasına pek ses etmedi."Binmek" ifadesini özellikle kullanmadım,çünkü bir ata binmek var,bir de emekli bir İngiliz yarış atının üstüne çıkmak var! Peki son durum ne? Benim boyum 1.84.Basketbol potasının yüksekliği 3.05 ve kafamla çember aynı seviyede.Toprak ise,iki katlı evimizin balkonu kadar uzak...

İşte sevgili kardeşim;çook uzun yıllar önce;ve boyum da yaşım da çok küçükken,bir abimizin yarış bisikletine bindiğimde hissettiklerim de aynen böyleydi.Sonra yol yarış bisikletlerini hep İngiliz atlarına benzettim.Forumda da "Atlar eşekler ve katırlar" başlıklı bir yazıntım vardır.Yol bisikleti bisiklette gelinecek son noktadır ve herkes günün birinde döner dolaşır o drop bara doğru kıvrılır.Peki...

At'a binmenin incelikleri nelerdir? Jokey olup yarış koşmayacaksan inceliği kalınlığı yoktur;at'a binmeyi bir şekilde öğrenirsin.At'a bindiğinde asıl öğrenmen gereken şey,nasıl üzerinde duracağın değil,nasıl düşeceğindir.

Kafasının tası atıp da deli gibi koşmaya başladığında onu nasıl sakinleştireceğini,nasıl durduracağını;sevmek için elini ne zaman yanaklarına dokunduracağını ve çiftesinden nasibini almamak için neresinde durman gerektiğini bilmek,nalı çıktığında tırnağını incitmeden nalını çakabilmek,karnını doyurabilmek,hatta gazını hissedebilmektir binmekten daha önemli olan.

Herşeye rağmen yol bisikletini atlardan ayıran çok önemli bir fark vardır.Başlangıçta yazdım.Atlar biz tepelerine çıkalım diye var değiller;ama bisikletler biz keyfini çıkaralım diye varlar.Gidin,paranızın yettiği bir bisikleti-şayet severseniz-alın.
 
Özür dilerim bu giantın yeni açılan mağazası nerde?Bahsedilen yer Kaçkarlar mı?
 
@Volkan ÇİNKILIÇ

Hayır. Giant Türkiye'nin kendi mağazası var artık. Minibüs yolunun üzerinde, Kadıköyden Bostancıya giderken Sahrayıcedit'te, otobüs durağının orda. Çok güzel bir konsept mağaza gitmediyseniz öneririm.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: ÇEVİK
Teşekkürler mert bey cevap için.Nasipse en kısa sürede ziyaret edeceğim.
 
Geri