Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Triban RC500 - Adventure/Gravel bisiklet üzerine bir inceleme

sccetin

SCC
Yönetici
Kayıt
26 Haziran 2016
Mesaj
589
Tepki
5.585
Şehir
Samsun
İsim
Serhat C
Köy yollarında, yağmurda çamurda, karda, uzun mesafeler bisiklet sürmeyi sevdiğim için bu fiziki şartlarda yol bisikleti hem bana hem ona işkence oluyordu. MTB'yi ise uzun mesafelerde, çoğunluğu düzgün zemin olan yerlerde hamallık olarak görüyordum.

İkisinin arasında bir bisiklet gerekiyordu. Yol bisikletimi gözden çıkarmıştım fakat onu satamadan böyle bir bisiklet alma durumunda kaldığım için bütçe kısıtlı kaldı. Bu yüzden RC500'e yöneldim; sıfırının Decathlon'un sitesinde patır patır tükendiğini görünce bulduğum tek sıfıra yakın ikinci el bisikletin sahibiyle anlaştım. Bisikleti görmemiş olsam da ulaştığım kısıtlı kaynaklarda beklentilerimi karşılayacağını anladım ve kaporayı gönderip 3 hafta sonra Istanbul'dan geçerken teslim aldım.

WhatsApp Image 2020-08-26 at 15.14.16 (3).jpeg

315 kilometre yaptığım bu bisikletle ilgili, izninizle donanımı listeleyip donanım hakkındaki fikirlerimi, Çanakkale'de yaptığım ilk sürüş izlenimimi, lastikleri değiştirdikten sonraki izlenimlerimi aktarayım:

- Grupset: Shimano SORA R3000
- Ruble: 11/32, aynakol kompakt 50/34
- Frenler: PROMAX DSK-300R mekanik disk fren
- Lastikler: 28mm Triban Resist+ 410 gram
- Ağırlık: 10.6 kilogram
- Daha fazla teknik detay için: (link)

WhatsApp Image 2020-08-26 at 15.14.15 (1).jpeg

Yol bisikletinde 105, Ultegra karışımı kullanan birisi olarak Sora'nın çalışma kararlılığından son derece pozitif yönde etkilendim. Vites geçişleri oldukça başarılı.

Yıllarca 11/25-53/39 kullanmış birisi olarak 11/32 ve 50/34'e geçmek ilginç oldu tabii. Tırmanışlar çok çok daha rahat; ve böyle de olması gerekiyor kezâ yol bisikletimden 2 kilo kadar ağır olması tırmanış yaparken "ben buradayım haci" diyor.

WhatsApp Image 2020-08-26 at 15.14.16 (1).jpeg

Frenleri bisikletin üzerine ilk bindiğimde de araziye ilk çıktığımda da müthiş güven verdi. Hatta disk freni MTB dışında ilk defa tecrübe eden birisi olarak ağzım kulaklarıma vardı ve satın alma aşamasında "tamam, bunu kesinlikle alıyorum" dedirten şey frenler oldu. Mekanik olmasına rağmen şaşırtıcı bir şekilde hidrolik hissine çok yakın. Sanırım bunda üzerinde gelen balatalar ve disklerin uyumu da büyük rol oynuyor.

Bu arada, fren/vites kolları her ne kadar şık görünse de malzeme kalitesi olarak 105 kadar tok değil doğal olarak; yani daha plastik tadı alıyorsunuz fakat sürüş konforunu azaltacak bir etkisi yok.

WhatsApp Image 2020-08-26 at 15.14.15.jpeg
Istanbul'dan bisikleti alıp Çanakkale'de kardeşimin evini kapatmaya gittiğimizde haritadan bakarak yaptığım 63 kilometreli rota bu bisikletle ilk sürüş deneyimim olacaktı ve şansıma rotanın büyük çoğunluğu bisikletin doğasına uygun toz toprak çakıldan oluşan köy yollarından meydana gelmekteydi. Bakınız: (link)

Bu yollarda zangır zangır titremeden, ilk defa frene güvenerek gitmek çok farklı ve mutluluk vericiydi. Gönül rahatlığıyla en sevdiğim şeyi yapabilecektim: Bisikleti toza bulamak :)

WhatsApp Image 2020-08-26 at 15.14.16.jpeg
Yol bisikletinde 23'ten 25mm'ye geçerken artan konfor şaşırtıcıydı. Şimdi 28mm sürüyor olmak daha da şaşırtıcı seviyede konforluydu. Lastiklerin griye bürünmesini keyif alarak yapmak keyif vericiydi fakat zeminin çok gevşediği yerlerde lastiklerin silik olmasından dolayı tutunma direncinin olmaması hem tırmanışta kaymalara, hem de inişte güvensizliğe sebep oluyordu. Reçete basitti; bisikleti alırken siparişini verdiğim tırtıklı gravel lastikler.

WhatsApp Image 2020-08-26 at 15.14.16 (6).jpeg
Gravel lastikler gelene kadar testler devam etti tabii. 0'dan 1250 metrelere çıkıldı; tırmanışın yol bisikletinden daha yavaş ve yorucu olduğu görüldü. Fakat inişlerdeki disk fren konforu bu yoruculuğu unutturdu.

WhatsApp Image 2020-08-26 at 15.14.16 (7).jpeg
Bu sırada tel girmesinden dolayı bir defa lastik de patladı. Böylelikle bisikleti konforlu sürdüğüm lastik basıncının 60 PSI olduğunu öğrendim. 100 PSI'da asfaltta yol bisikleti gibi gidebiliyorsunuz fakat araziye girdiğinizde tıpkı yol bisikletinde olduğu gibi sekmeler/darbeler başlıyor. Yani burada lastik ve lastik basıncının önemi bir kez daha gün gibi ortaya çıkıyor.

WhatsApp Image 2020-08-26 at 15.14.16 (2).jpeg
Samsun'a dönünce şehiriçindeki işlerime gitmeye de başlıyorum ve bildiğim yollara girip yol bisikletiyle karşılaştırma yapmak daha isabetli oluyor. Kaldırımlara, tümseklere, mazgallara vs girmek keyifli hâle gelmeye başlıyor; hem de MTB'nin hamallığını yapmadan :) Bu bisikletin yapabileceklerini keşfettikçe "bisikletimi buldum" diyorum sürekli kendi kendime...

Derken lastikler wiggle'dan geliyor, önce merakımdan MTB için aldığım 29x2.25'leri deniyorum. Nasıl görüneceğini merak ediyorum; sığıyor fakat lastikler dönmüyor. Resmi sitesinde 36mm'ye kadar diyor fakat çamur vs payı bırakarak sanırım bu rakamı vermişler zira 40'a kadar yolu olduğunu düşünüyorum.

WhatsApp Image 2020-08-26 at 15.14.16 (8).jpeg
Daha sonra bu bisiklet için biçilmiş kaftan olan Schwalbe X-One Allround Peformance'ları taktırıp tubeless yaptırıyorum. Lastikler 28x1.30 (33mm).

WhatsApp Image 2020-08-26 at 15.11.26.jpeg
Bu lastiklerle yaptığım sürüş keyfime daha da keyif katıyor. Asfaltta işim yok ama belli başlı yerlere giderken mecburen geçeceğim için "belki asfaltta yorar, yavaşlatır" düşüncesi yok olup gidiyor. Daha bunun sevinci bitmemişken araziye giriyorum ve zevkten dört köşe oluyorum. Neredeyse MTB kadar konforlu, güvenli ve yumuşak bir sürüş deneyimi. Yeni mıcır dökülmüş yol sıcak asfalt gibi geliyor; kent ormanındaki toprak inişlerde sanki amortisör varmış gibi yumuşak bir iniş yapılabiliyor; çıkışta yol lastiğinin anında kayacağı yerde ayakta abanıyorum bana mısın demiyor. Ağız kulaklarda :)

WhatsApp Image 2020-08-26 at 15.11.26 (4).jpeg
Uzun lafın kısası, hayâller Canyon Grail, gerçekler Triban RC500. Önemli olan hakkını verip keyif alabilmekte.
Gönül isterdi ki GRX setli olsun, sokma milli olsun fakat piyasa almış başını gitmiş...

WhatsApp Image 2020-08-26 at 15.11.26 (1).jpeg
Bisikletin sıfır fiyatı 4500 TL ve her ne kadar Avrupa'da giriş seviyesi olarak çoğu kişi tarafından işe git gel bisikleti olarak alınsa da şuan İngiltere, İspanya sitelerindek fiyatından daha ucuz ve vaat ettikleri hayâl gücünüzle sınırlı. İkinci elini bulamazsanız sıfır olarak da bazı mağazalarda olduğu söyleniyor. Gidip bakmak size kalmış.

Bu fiyata sizi pişman etmeyecek bir bisiklet. Kadro, gidon ve gidon boğazında ömür boyu, maşa ve donanımda 2 yıl garantili olması ise bir artı.

WhatsApp Image 2020-08-26 at 15.11.26 (5).jpeg
7 Ekim 2020 tarihli inceleme videosu:

4 Ocak 2021, 1000 KM sonra uzun dönem inceleme videosu:
 
Son düzenleme:
Scudo
Elinize sağlık, güzel inceleme olmuş. Tubeles in diğer lastiklere oranla ne gibi artısı var ?
 
İncelemen oldukça tatminkar olmuş. Vermiş olduğun linkten bisikletin diğer teknik özelliklerine de baktım. Çok ayrıntılı vermişler. Takdir ettim doğrusu. Bisikletin tuğla duvara dayalı ilk fotoğrafı göz alıcı. Renklerini sevdim. Lastikleri değiştirmen son derece doğru bir karar. Bisikletin mat siyah rengine bakarak keşke yeni lastikler amber yanak olmasaymış dedim. Maşanın taç ile olan monolitik görünümü estetik durmuş. Maşaya binmesi gereken yükü dahi vermişler. İşte tüketici merkezli yönetim buna denir. Yalnız arka maşanın sele borusuna bağlanma stilini tasarım konusunda muhafazakar olmam nedeniyle pek sevmiyorum. Bir de graveli hep bikepacking ile düşününce bu tasarım şekli bana falsolu görünüyor.
Güle güle kullanın.
 
Elinize sağlık, güzel inceleme olmuş. Tubeles in diğer lastiklere oranla ne gibi artısı var ?
Büyük kesik yarık olmadıkça tabi içine konulan sıvının limitlerinde patlama can sıkmıyor. 2-3 tur sonra sıvı patlağı kapatıyor.
 
@ndhakara dusuk basinc kullanabilmekte bir avantaj sağlıyor arazide.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Hiçbir mağazasında stokta yok. Decathlon para kazanmak mı istemiyor? Anlamıyorum. Yazıyı okuduktan sonra gravel toplamaktan vazgeçip bu makineyi alıp geçeyim, hiç uğraşmaya gerek yok diye düşünerek Decathlon'un sitesine girdim. Ürün mafiş! İnterneti bırak mağaza stoklarında bile yok.
 
@sccetin tekrardan hayırlı uğurlu olsun ve güle güle kullanın. İnceleme yazında bir hayli güzel olmuş. Mekanik değilde hidrolik olaymış hiç tadından yenmezmiş. Önemli olan kullandığın eşyadan haz almak ve bu sende oluşmuş. E artık daha da keyifli turlar ve paylaşımlar bekliyoruz. :harika:
 
Hayırlı olsun, keyifle sürün. Bisikletin tipi Grand Tour bisikletlerin kadro tipine benziyor. Bununla birlikte sanıyorum Grand Tour 28 mm den daha kalın lastiğe izin vermiyor.
 
Hiçbir mağazasında stokta yok. Decathlon para kazanmak mı istemiyor? Anlamıyorum. Yazıyı okuduktan sonra gravel toplamaktan vazgeçip bu makineyi alıp geçeyim, hiç uğraşmaya gerek yok diye düşünerek Decathlon'un sitesine girdim. Ürün mafiş! İnterneti bırak mağaza stoklarında bile yok.
Pandemi döneminde üretimin aksadığını söylüyorlar. Hatta birkaç ay önce İstanbul'da mağazalar tamamen boştu, az da olsa getirmişler şimdi. Hep alt seviye modeller ama.

Edit: Üretim aksamasının yanında aşırı talep artışı da tabii ki. Çünkü karantina zamanında hepimiz kendimize tutmayacağımız sözler verdik. Bazı kişiler de bisiklet aldı. Birkaç ay içinde ikinci el pazarı az kullanılmış bisikletlerle dolar mı acaba?
 
@sccetin öncelikle hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler dilerim, bisikletin hakkını vereceğinize eminim. Ayrıca amber yanaklı lastikler ile düz siyahın dışına ek bir hava katmış.

Hiçbir mağazasında stokta yok. Decathlon para kazanmak mı istemiyor? Anlamıyorum. Yazıyı okuduktan sonra gravel toplamaktan vazgeçip bu makineyi alıp geçeyim, hiç uğraşmaya gerek yok diye düşünerek Decathlon'un sitesine girdim. Ürün mafiş! İnterneti bırak mağaza stoklarında bile yok.
Vallahi tercih sana kalmış abi senin boya uygun bir şey bulabilirsen en mantıklısı sıfır ve garantili ürün, keza elden çıkarırken de farkı olacaktır.

Edit: Üretim aksamasının yanında aşırı talep artışı da tabii ki.

Decathlon zaten bu modelin tutacağından çok emin değildi bence en fazla tutan kadro boylarından mağaza başına 2-3 tane anca getirmişlerdir diye düşünüyorum. Şu bisikletin rc520'sini getirmiş olsalardı yol bisikletine geçerken direk buna geçecektim. Şimdi hem ultra700af oldu hem de monza oldu, maalesef maillerim hep otomatik cevap ile geri döndü. Misal decathlon.uk sitesinde bakın kaç farklı model var.
 
Güle güle binin çok güzel olmuş özellikle amber yanaklar süper durmuş,yol bisikletinden sonra gravel bisiklete geçiş benimde merak ettiğim bir husus,3yıl dağ bayır mtb bindim ama arkadaşımın scott speedstar graveline binince arazide aldığım tad inanılmazdı,farkı çok net anlamıştım,artık geometri farkımı lastik farkımı bilemiyorum ama farklı bir şey.
 
Aramadığım Decathlon mağazası kalmadı. Hiçbirinde bu bisiklet yok. Gelmeyeceğini söylüyorlar. Decathlon pandemi öncesi de böyleydi. Türkiye'yi muz cumhuriyeti olarak düşünüp her mağazasına üç beş bisiklet yolluyor. 83 milyon nüfuslu ülkenin bisiklet pazarından pay almak istemeyen firma bunu yapar. Geçen sene de triban 520 yoktu. Ondan önce de diğerleri yoktu. Decathlon hep böyle. Pandemiyle alakası yok. İç lastik alırım her zaman 5 yıldır Ağustos ayından sonra iç lastik kalmaz. Ama bir sonraki seneye daha fazla getirelim yok satıyor diye düşünüp stok arttırımına da gitmezler. Kısacası Decathlon Türkiye bizleri pek sallamıyor.
 
Makina zehir maşallah müdür. Gule gule bin
Bayk Pekink cantalari takip , arkasindan bir Bim kafe fincani sallandirmazssan gelir o bisikleti araklarim bilmiş ol .ehehe

Bence salla drobbari su tip bir maceraci gidon takip mtb disk fren sistemi tak mis gbi.
eutye6byxpez.jpg
 
@sccetin Hayırlı olsun , kazasız belasız bol bol pedallamar diliyorum.

Benzer bir çaışmayı triban 500 bisikletim için düşünüyorum ben de , ancak bazı küçük farklarla .

Birincisi frenler kumpas ve değiştirmek yeni jant seti , mekanik fren seti vs derken pahalıya patlar gibi. O yüzden vfrem devam.

Ben shimano wh-r501 jant seti ile birlikte vittoria rubino pro 700x25 lik lastikler taktım ve bu her yönden ciddi fark yarattı ; hızlanma , tırmanış, son hız ve hafiflik konularında. Üzerinde gelen stok jantları da tutuyorum zira onlara 700x35 scwalbe green guard lastikler alıp takacağım , akabinde mevcut rublenin aynısından bir tane daha alıp stok jant setini gravel şekline sokup sürüş rotama göre sadece lastikler sök-tak ile ister yola yatkın ister gravel sürüşe yakın yapabileceğim . Üstelik çok masraf da yapmadan ;) . Bir kadro ile iki bisiklet.
 
Eskişehirdeyim, yaklaşık 1 senedir yol bisikletlerini araştırıyordum aynı zamanda para biriktiriyordum. O olur bu olmaz derken, dün öğleden sonra decathlon’un internet sitesine bir bakalım ne var ne yokmuş dedim.. Triban Rc500 gözüme çarptı çok hoşuma gitti, stokta 1 adet var gözüküyordu. Youtube’tan incelemelerini izledim makalelerini okudum kafama yattı. Kalktım EsPark Decathlon’a gittim. Arkadaşın birisi sipariş vermiş parası yetmemiş alamamış.. Takım kaptanı arkadaş sağ olsun tamir bölümündeki askıdan çıkarıp yere koydu. İç ses şöyle dedi: vayy bee gerçekten güzelmiş. Tertemiz jilet gibi tasarım, donanım desen öyle, bedeni de cuk oturdu. Beklediğine değdi be Fatih dedim içimden, aldım çıktım. Kankamla birbirimize alışmaya çalışıyoruz, Allah kaza bela vermez ise daha uzun uzun uzun yıllar birlikte turlayacağız. 241064 dosyayı görüntüle
 
Bu bisiklet yarış bisikleti olarak geçiyor. Konfor bakımından örneğin Carraro gravel g2 ile farkı var mıdır ? 40 mm üstü lastik destekler mi? Bu sorulara cevap bulursam bende düşünüyorum. Açılı bir gidonla ve 40mm civarı dişli lastikle çok güzel gravel olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: sccetin
Bu bisiklet yarış bisikleti olarak geçiyor. Konfor bakımından örneğin Carraro gravel g2 ile farkı var mıdır ? 40 mm üstü lastik destekler mi? Bu sorulara cevap bulursam bende düşünüyorum. Açılı bir gidonla ve 40mm civarı dişli lastikle çok güzel gravel olur.
Konuda lastiklet ile ilgili bilgi verilmiş
Şöyle bir bölüm var
---
Resmi sitesinde 36mm'ye kadar diyor fakat çamur vs payı bırakarak sanırım bu rakamı vermişler zira 40'a kadar yolu olduğunu düşünüyorum.
---
Bende bu bisikletle Bisan Grand Tour Eco arasında kaldım , oraya aklıma takılanları yazdım.Buradada belirteyim belki konu hakkında bilgi sahibi olan vardır.

Bisan Grand Tour ve Triban rc500 arasında kalsanız hangisini tercih edersiniz.
Ömürlük bir bisiklet olsun istiyorum , uzun bir süre parçaları geliştirerek kullanmak niyetindeyim.
Kadro bakımından triban rc500 m boyda 1780gram.Grand tour kadrosu hakkında bir bilgi bulamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: sccetin
Geri