Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Trike Bisiklet Tercihi

idinc

Üye
Kayıt
4 Ağustos 2006
Mesaj
30
Tepki
15
Şehir
İstanbul
İsim
Rehber İhsan
Başlangıç
1978—79
Bisiklet
Corelli
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhabalar arkadaşlar,
Neşeniz bol olsun.

Uzun zamandır araştırdığım Trike Bisiklet türünü ülkemizde kullanan, satanları bulamadım!
Aslında Trike Bisiklet türünün oldukça farklı kombinasyonları başta Avrupa'da, Amerika'da ilaveten Çin alışveriş sitelerinde bulunmaktadır.
Ülkemizde de henüz yerli bir firma yeni model çıkarmış bulunmaktadır. Ancak söz konusu model benim aradığım özellikleri taşımadığını için tercih edemedim.

Trike Bisiklet, bisiklet anlayışında çok farklılıklar getirebilecek ve farklı faaliyetlere imkan verebilecek türde bisiklettir. Daha konforlu, daha uzun soluklu mesafeler vb. aramakla bulamayacak özellikleri sunmaktadır.

Sormak istediklerim;
1- Trike Bisiklet kullananız var mı?
2- Türkiye bildiğiniz firma olarak ithal edip satan var mı?

Olmadı!
Kendim bir tane tasarlayıp üreteceğim.

http://www.liegend.at/wp-content/uploads/2012/12/Adventure-sq.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Erdem Yıldırım
Scudo
@idinc Bu tür bisikletle yokuş çıkmak imkansız olduğunu düşünüyorum. O yüzden pek talep gördüğünü sanmıyorum.
 
"
merhabalar sayfanızda görmüş olduğum performans serisi için 1 adet talepte bulunabiliyormuyuz taksitli satış veya kredi kartı olanağınız varmı bu konularda bilgi verebilirseniz çok memnun kalırım
iyi günler.
https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/profile_mask2.png
Bahadir Egi
08:58 (2 saat önce)
https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
Alıcı: Özcan, bana
https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
Ergün Bey merhaba,
İlginiz için teşekkürler.Performans modelinde kullandığımız disc frenlerin ithalatında bir problem ile karşılaştığımız için üretim planımız yıl sonuna ertelenmiştir.
Biz sizi haberdar ederiz.
Selamlar,
Bahadir Egi
Phone:0 533 432 33 89
"

mailimden kopyaladım aldığım cevap :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Saim Karagöz Sevgili Saim kardeşim.
Yorum ve değerlendirme için teşekkürler.

İlk etapta bende senin gibi düşünmüştüm. Ancak onlarca video ve yurt dışı forumlarında kullanıcı yorumları okudum, tahmin ettiğimizin aksine iki tekerli bisikletlerden daha rahat yokuş çıkabiliyormuş.

Şöyle ki, iki tekerli bisiklette insan kendi ağırlığı kadar bir yükü taşıyabilecek gücü üretirken, yaslanarak sürülen bu tür yatay bisikletlerde
ağırlığı 70 kg olan iki tekerlekli bisiklet sürücüsü ancak pedala 70 kg güç aktarabilirmiş. Fakat sırt ve bel kısmı desteklenen bir sürücü pedala 130-140 kg yük aktarabilirmiş bu da uzun mesafeleri daha az yorularak almamızı sağlayan baş etkenlerdenmiş ve sırttan destek alınarak sürülen bisikletler bu sebeple sanılanın aksine çok verimlilermiş, yokuşları daha rahat çıkarlarmış.

Henüz Türkiye'de kullanıcı ve yorumlarına denk gelemedim, öyle zannediyorum ki, kullanıcıları henüz yok!

Aşağıdaki video da Trike Bisikletlerin rampa çıkış hızı ve rahatlığını da izlemek mümkün.

 
Merakımdan soruyorum, bunların iki tekerlekli recumbentlardan ne avantajı var?

@idinc

Burada iki yanlış var; ilki normal bisikletle de gidondan (ve kilitli pedal kullanıyorsanız diğer pedaldan) güç alarak pedala ağırlığınızdan fazla kuvvet verebilirsiniz. İkincisi de yokuş çıkarken temel sorun bacak gücünün yetmemesinden çok ciğerler yetmediği için nefesin kesilmesi oluyor genelde.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Günsezer
Videodan edindiğim izlenimler:

* 3. dakikada normal bir bisikletin ve vasat bir sürücünün rahatlıkla çıkabileceği bir rampayı yürüyerek çıkıyorlar.
* Ön iki tekerlekli olduğu için genişlik ciddi oranda artıyor. Klasik bisikletlerle trafikte kendimize şerit bulamazken bunlarla sürüş bana hayal gibi geldi.
* Engebeli arazide oturma pozisyonu nedeniyle engellerden kaynaklı zıplamalar direkt sürücüye yansıyor. Bu da belli hızların üzerinde ciddi kazalara yol açabilir gözüktü.
* Üstteki izlenim nedeni ile yol sürüşlerine uygun görünüyor, genişliği nedeniyle yolda sıkıntılı görünüyor.
* İki sürücü yan yana trafikte mantıklı değil.
* Düşük oturma pozisyonu ağırlık merkezini düşürerek dengeyi arttırıyor ama görüşü azaltarak sürüş güvenliğini kısıtlıyor.
* Ani manevralara, yatarak dönme ve kontra gibi hayat kurtaran tekniklere uygun durmuyor.
* Bisiklete özgü "özgürlükhissi"ni algılayamadım.
* Sürülmediği zamanlar park ve saklanması sıkıntılı çok büyük.
Herşeye rağmen;
* Hafta sonları özel parkurlarda keyif bisikleti olarak ideal görünüyor.
 
trike değil sadece çünkü 3 tekerli dikey bisikletler de mevcut eğer İngilizce olarak adlandırmak sizin için çok önemli ise rekumbent trike olarak adlandırılır bu tarz bisikletler Türkçe söylersek yatık ya da yatay bisiklet ...neyse konuyu Türkçe'mizi koruyalım kollayalım konusuna dönüştürmeden görüşlerimi paylaşacak olursam ben de geleneksel bisiklette varabileceğim son noktaya ulaştığım için bu tarz bisikletlerle ilgilendiğimden yukarda bahsi geçen firmayla iletişim kurup yatay bisikletin 2 tekerli modelini üretip üretmeyeceklerini sordum fakat böyle bir planlarının olmadığını öğrendim ki daha beteri disk fren ithalinde yaşanan sorundan dolayı performans modeli de üretilmeyecekmiş, ee bu durumda elde kalan tek model de tabiri caizse yan gelip yatarak pedallayacak olanlara hitap edecek bir keyif modeli.
 
Video da sürekli yokuş aşağı. Yokuş çıkma yok. Çocukken ahşaptan yaptığımız bilyalı çelik teker taktığımız tornet ismindeki araçlarımız da böyleydi. Onun gibi ni şey olmuş. nostaljinin hortlatılması. Bırak o benim zihninde hatıralarımda kalsın. Yaramaz.
 
arkadaşlar Özcan AKÇAY'ın kendi blog unda yayınladığı şu yazıyı bi okuyun derim.

(link)
 
@Murat B.

Recumbent bisikletlerin her ne kadar dezavantajları olsada klasik bisikletlere göre avantajlarının daha fazla olduğunu düşünüyorum. (link) avantaj ve dezavantajları hakkında bilgiye ulaşabilirsiniz.

Ayrıca (link) da bakabilirsiniz
 
Geri