Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

TT/Tri kadrolar

Mustafa İçdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2007
Mesaj
1.277
Tepki
3.216
Şehir
Kadıköy, İstanbul
Yol bisikleti grubuna bir katılımda benden. Time Trail kadroları, ki günümüzde Triathlon bisikletlerindede aynı kadrolar kullanılıyor, ilk gündeme geldiklerinde (1980'ler sanırım) arka tekerlek 700, ön tekerlek 650 olarak gözüktü. Sanırım bunun amacı biraz daha aerodynamic avantaj, hafiflik ve " hızlı" görünümdü. Günümüzde TT bisikletleri ön-arka 700 olarak koşuyor. ( small size kadrolarda 650 gördüm). Eski dönemlerden bir Colnago Time Trail.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
Scudo
Colnago her zaman colnago :) çok tatlı bir bisikletmiş :rolleyes:

@mecaoz1
tam ben diyecektim valla :)

nasıl bir suluk o şuan güncel piyasada bulunabilir mi:)


 
Geçmişten günümüze dönelim. İspanyol yarış bisikleti yapımcısı Orbea, benim fiyatları ve estetiği nedeniyle sevdiğim kadrolardan. Bu kadroların top pro yarışlarda koştuğunuda düşünürsek, kalitesi için çok bir şey söylemeye gerek yok. Aşağıdaki kadrolar 700 Wheel ve seat post'larındaki ayarlamayla sele geri alınarak Time Trail (TT), ileri alınarakTri.(triathlon) sürüş pozisyonuna adapte edilebiliniyor. Eğer aklına takılan varsa belirteyim, yol kadrolarının seat tube ve head tube açıları, TT kadroların açılarından biraz daha farklıdır. Kısacası TT kadroların açıları biraz daha dik (steep) dir. Bunu daha sonraları şemalarla anlatacağım. Aşağıdaki kadro ağırlıkları hemen "weight weenies" lerin itirazlarına uğramasın diye söylüyorum, daha hafifleri var, ama fark etmez, eğer top sporcular bunlarla Ironman dünya şampiyonaları veya Tour de France koşuyorlarsa yeteri kadar hafif demektirler. Orbea Ordu: Frame:1275gr. ,Frameset( frame+fork): 3000$, Ordu kadro, Dura Ace komponentlerle toplam 7kg.civarı toplanabilir( 5500$), Orbea Oru: Frame 1420gr., frameset:1900$. Oru'yu ultegra komponentlerle 8.2kg. lerde toplayabilirsiniz, tüm bisiklet 3500$ civarı toplanabilir. Yukardaki fiyatlar USA. market için verilmiş.
 
Bu bisikletlerle ilgili merak ettiğim bir şey var: Triathlon'u bilemeyeceğim ama Orbea'ların yol bisikletlerinde kadro boyları 51 - 54 olarak gidiyor. 52 boy kadro kullanan benim gibi biri ya olduğundan küçük, ya da büyük bisiklet kullanacak demektir bu durumda. Yanlış mıyım? Ve neden böyle bir uygulama yapılıyor? Neden 52 boy kadro üretmiyorlar?...Ya da daha değişik bir ölçüm sistemleri mi var?...
 
Slm, Zuhal. Şimdi dediğin doğru, fakat Orbea Women's bike kategoriside yapmış. Bunu her firma yapmıyor, eğer oraya bakarsan "size chart"da Carbon frames:46-49-53, Aluminium Frames:46-49-53-56 ölçüleri var. ( 46 size, 650 wheel kullanır). Sen 52cm.ctc. kullanıyorsan Orbea 53 size sana olur. Çünkü kadrolar slooping. geometry( compact) olduklarından sele ayarı çok kolay, top tüp uzunluğuda kısa-uzun gidon boğazı ile hallolur. Gerçi bu söylediklerim teorik, showroom'a gidip, test sürüşüne çıkmak lazım. Mesale ben Gios' da 53cm. ( center to center) kullanıyorum- stem 90mm., fakat Colnago ve Tommasinin 53cm. si bana top tube yüzünden büyük geliyor, test sürüşlerinde kadrolar altımda iyi netice vermedi. Kestrel'in karbon kadrolarındada 52cm. center to center, denediğimde mükemmel gelmişti.
 
  • Beğen
Tepkiler: tecadisk
Zaman içerisin de teknoloji geliştikçe seçimler de değişiyor galiba tv de izleyebildiğim kadarıyla tour de france ve giro d'italia da koşan bisikletçilerde artık kendi boylarının altında kadrolar seçip sele borusu ve gidon boğazıyla daha düşük sürtünme elde ediyolar sanki
 
Dediğine katılıyorum, bu bahsettiğin yarışlardaki sporcularda daha ufak kadrolara geçiş eğilimi var. Fakat şuda var bu proların altındaki kadrolar, sizde bilirsiniz, birçok zaman kendi ölçülerine ve spesifikasyonlarına özel yapılıyor. Yani seat tube kısaltılıp kadro boyu iniyor, fakat top tube ve otamatikman wheel base dediğimiz tekerlek arası uzatılabilinilir. Şimdi tecrübeli bisikletçiler veya sporcu eğitiminden gelen, antranör-mekanik görmüş bisikletçiler zaten kadro seçimini bilirler. Fakat ilk defa yol bisikletine başlıyacak arkadaşlara " ufak kadro seçin" gibi yanlış mesaj vermekte istemiyorum, forum boyunca birçok yerde kadro hesaplamaları verildi, yeni başlayacak arkadaşlar bunları değerlendirip, mümkünse bisiklet alacakları yerde birkaç kadroyuda test ederlerse doğru seçimi bulacaklardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: tecadisk
bence kadro alırken kendi vucut olculerinizin onemi artıyor.
bayanlarda ve erkekler de farklı olculer soz konusu...
ayrıca kişinin kendi ölçülerindeki değişiklik bile ön plana çıkıyor.
orneyin bacak boyu uzunluğu ve kol uzunlugu onemli
bayanlarda mesela top tube yani sele borusu ile gidon arası uzunlugu kısa olan bisikletler daha kullanıslı olur sanırım. nede olsa bizim el omuz mesafelerimiz daha kısa. buda 1 boy kucuk bisikletle saglanır.

ama tt kadrolar hakkında yorum yapamayacagım... hiç kullanmadım...
mustafa nın belirttiği gibi en guzeli bir kaç boy bisiklet denemek
hatta mesafeleri ölçerek farklı markaları denemek...

bu arada fotograftaki orbea lar busene yılın en guzel dizaynı gibi bir odul aldı.
yolunuz ispanyaya duserse cok ucuza kucuk kadro bulabilirsiniz. eger bask arkadasınız varsa dahada fiyat dusurtebilirsiniz. :)
 
Aşağıdaki linktede kadro boyu konusu detaylı konuşuldu.
Bana hangi boy yol kadrosu olur?

1980' lerin Time Trail bisikletlerinden: Benotto, Tommasini, Paletti.
Aralarından Tommasini hala seri ve özel sipariş kadro imalatı yapıyor, TT kadroları ise sadece özel üretim olarak yapıyor. Paletti ve Tommasini' nin üzerindeki frenler " Weinmann", artık bu firma üretimde değil. Hepsinde arka teker700, ön 650 olarak kullanılmış.
 
Paylaşım için çok teşekkürler...Mustafa abi senn sayende her gün yeni şeyler öğreniyoruz..çook teekkürler...
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Ben bu bisikletlerde ki tri-barlara hastayım. İkinci el orta yollu fazla pahalı olmayan ürün bulsam, mtb bisiklete takacağım, uzun yolları daha rahat alırım böylece.
 
Eski tip aluminum road handlebar bul (cinelli, 3T, Nitto)ters çevir, gidonun 180derece dönen yerinden dikkatlice kes tak. Fakat MTB'ye ve gidona uyan boğaz olması şart. Daha öncede belirtiğim gibi günümüz Time Trail ve 1980' lerin TT'lerinin geometrilerini ve farklarını anlatacağımı söylemiştim. İşte farklar: 1980 başında "Cinelli Laser" kadrosu ile Pist TT ve Yol TT kadroları önemli bir devrim geçirdi. Bu dönem TT kadrolarında, ön 650C, arka 700C tekerlek çapıyla ve geometrinin öne yatık pozisyonu, boruların elips profilde kullanılması oldukça moda oldu. Bu ön tekerin daha küçük kullanılması günümüzde yasak, UCI her iki tekerinde aynı ölçüde olmasını şart koşuyor, ön-arka 650C ya da ön -arka 700C olacak kuralı UCI tarfından hangi yıl getirildi bilmiyorum, fakat bugün uygulama bu.

Ön tekerleğin 650C olması aerodynamic ve hafiflik ( ve görünüş) amaçlı idi, ilerleyen yıllarda aerodinamiği kadro boru formlarıyla ve rüzgar tüneli testleriyle zaten çok ilerlettiler, fakat ön 650 tekerleklerin çokda avantajlı olmadığı açığa çıktı ve günümüzde 700C kullanılıyor. Günümüz TT bisikletlerinde (kadro Değil) kullanılan aero barlar ve vitesin bu barlara alınması en önemli gelişmelerdendir.

Aşağıdaki kadroların geometrilerini incelerseniz, sadece geometri olarak pek de bir değişiklik olmadığını görürsünüz. Gerçi Colnago'daki ön açı 76"gibi alışılagelmedik bir açı fakat bunun sebebi ön tekerleğin ufak olması, aynı dönem kadrolarında genellikle bu açı 74-75" lerdedir. Ugo De Rosa 73 yaşında ve hala muhteşem kadrolar üretiyor. Yakında " El yapımı kadrolar" altında De Rosa' yı daha detaylı anlatacağım. Şimdilik bunla devam edelim.
 
Geri