Scudo Sports

Tubeless hakkında biraz bilgi ve yardım

Ercan Bayram

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Ocak 2006
Mesaj
2.064
Tepki
1.466
Şehir
İstanbul
Merhabalar

Tubeless e geçmeyi düşünüyorum
geçtim sayılır aslında :)

şimdi Tubeless tamir kiti ve tamiri hakkında yaklaşık 90-120 dakkadır araştırma yapıyorum...

Elle tutlur bir video göremedim :) tamir & montaj

jant seti olarak mavic crossland ust kullanacağım inşallah!

iç profildeki derin olan kısma (kanala) lastiğin yanaklarını oturtmadıkları için tubeless janta dış lastik takmak zor iş gibi bir çok yazı okudum :)

sonradan keşfedenler ise kolaymış! boşa kan ter dökmüşüz gibi yazıları buldum okudum :)


şimdi kafama takılan birçok soru var aslında:rolleyes:

birkaç yerde okudum
tubeless tamir kiti olarak hutchinson set baya bir tutuluyor(MUŞ)!
(Tavsiyeniz varsa duymak isterim!!)

(pricepointte çok ucuz tamir kitleri de mevcut
TR de varsa bizim işyeri sahiplerimiz kazansın!!!
ama aynı tamir kitinin çok farklı fiyatlarını görünce şaştım kaldım!!!
Uygun fiyatlı bir set olarak tavsiyeniz var mı???)

1mm nin üzerindeki deliklerde ise lastiği söküp iç lastik takarak devam edin gibi yazılar okudum

varsayalım lastik patladı; deliğimiz 1mm den büyük
Slime veya Stan's sıvısı bu deliği kapatabiliyor mu?

kapatamıyorsa;
jant sökülüp normal iç lastikli olarak kullanım için
tubeless sibobu sökülecek mecburen
bu siboplar tek kullanımlık mı(ust)?

delik büyük stan's veya slime sıvımız yok (varsayalım)
iç lastik de yok sadece yamamız var elimizde!

dış lastiği söküp yama dış lastiğe yama yaptıktan sonra hava kartuşları olmadan micro pompa ile şişirebiliyormuyuz?

içlerinden
Ercan; Amma soru sormuşsun okurken öldüm bir de cevap mı vereceğiz şimdi diyenler olabilir!

Antalyadaki birkaç abim bana tubeless hakkında öyle bir anlatımda bulundular ki!
nerdeyse arabalarındaki lastiklere bile iç lastik takacaklar :D:D:D
o derecede yani :D
;)


Vereceğiniz tavsiyeler nelerdir ?
Başlangıçta öğrenmek araştırmak bizlere göre
Alıp da ne yapacam ben şimdi diye dizlerimizi dövmek
Bisiklet Forum üyelerine göre değil bence!!!:cool:

yardım öneri ve bilgilerinizi tecrübelerinizi bekliyorum

Ercan...
 
Scudo
Ercan'ım öncelikle bizim memleketimizde de tubeless yama kitleri var (sanırım Park Tool falan da var hatta).
1 mm'nin üzerindeki patlaklar için kandırmışlar seni :p. Minik patlaklarda bence yamadan önce ilk tercih kauçuk fitil olmalı. Bu fitilleri özel bir tel yardımı ile patlağa sokuyorsun, hızla çekiyorsun. Hoop tubeless lastik tamir edilmiş oluyor. 15 sn :) Hem de hızlı davranırsan hava da kaçırmamış olursun.
Slime ve Stand sanırım 3mm.den sonraki delikler için çaresiz kalıyor. Bu bilginin detayını kendi sitelerinde bulabilirsin ;).
Sibobu söktükten sonra tekrar kullanabilirsin. O kadar karmaşık bir şey değil. Ancak sibopların da 15 € kadar olduğunu unutma ;) Ona göre kibar davran :D
Hava kartuşu olmadan minik bir pompayla hava basmak ciddi zorlayabilir. Özellikle ilk başta lastiğin oturması için bir anda fazlaca hava basmak gerekiyor. Ama unutma, Mavic'in jant setleriyle beraber oto sibobuna çevirici bir adaptör de standart olarak geliyor ;)
 
Ercancım, bendeki tubeless tamir kitleri resimdekiler. Stan's denilen sıvıyı lastiğin içine döküyoruz ve orada kalıyor, fitil ise büyük (2-4 mm ) patlaklarda devreye giriyor. Dikenler için birşey yapmana gerek yok, yerinden çıkartma yeter, gerçi stans varsa yerinden çıkartılan dikenin deliği önemsiz. Bu işlemi lastik inmeye başladığında yapıyoruz. Fitilleme işlemi bittiğinde lastikten hava kaçmaması patlağa ne kadar hızlı müdahale ettiğinizle orantılıdır. Hava kaçmaması için yapılması gereken ilk şey bisikletten inmektir, tubeless lastiklerde yanaklar janttan ayrılırsa ve yanınızda basınçlı bir hava kaynağı yoksa işiniz zorlaşır. Ben küçük el pompasıyla da yanak oturtabiliyorum ama çok uzun süredir tubeless kullanmamın verdiği tecrübe var. Fitilleme bitince kaçan hava pompa ile takviye edilir ve yola devam, yallah turbo... :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Ercan Bayram
:)

Çoook teşekkür ederim
Halil & Uğur abi

Öğrenilecek çok şey var ;)
 
@Ercan Bayram

hocam rica etsem, tubeless janta normal dış lastik takmanın kolay yolunu açıklar mısınız. zira her lastik değiştirmede lastigi kanallara oturturken sırtımdan terler bosalıyor. kolay yol var mıdır diye arastırırken bir tek sizin mesajınızı bulabildim. yardımcı olursanız cok sevinirim.
 
bir süngere azıcık sıvı deterjan koy ve su ile köpürt.. dış lastiğin jantı kavrayan yerlerine bunu sür.. sonra dış lastiğin 1 kenarını janttaki orta derinliğe yerleştir,sonrada diğer kısmı içeri sokmak için iyice gerdir.. son 10-15 cm lik yeri yerleştirirken gerekirse tekrar köpük ile kayganlaştır,avucunun içi ile iyice gererek ve ağırlığını vererek kalan kısmı yerleştir,gerekirse o anda plastik levye kullan. kesin girecektir. :)
 
Herkese merhabalar bende kron xc 500 var ve üzerinde orjinal jantları var ve 1.95 iç lastikli lastik var ben geçen gün gidip bisikletciden dış lastik aldım ve eve gelip baktım tubeless yazıyor 250tl de para verdim ben bunu bisiklete nasıl taktırım burda sanayiide bisikletçiye yaptırıcam yapabilirmi veya iç lastik takılırmı bir arkadaşım maxxis larsen tt kullanıyor onda iç lastik var nasıl yapıcaz bu işi şimdiden teşekkürler...
 

Dosyalar

  • IMG_5167.JPG
    IMG_5167.JPG
    107,3 KB · Okunma: 22
Tubeless lastikler aynı zamanda iç lastik ile de kullanılabiliyor. Normal bir şekilde tak sorun olmaz.
 
İyi para vermişsin. Rubena normalde daha ucuzdur.
 
@H.T 2 tane aldım 130 tl den 250 ye verdi 2.25 lastik yarış için falan dedi sağlam dedi
 
Geri