Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Tubeless kullananların tecrübelerine ihtiyacım var

hocam 5-6 ay mantıgı her zaman tutmuyor. lastik patladıysa içinden ne kadar sıvı cıktıgını bilemezsiniz. eğer lastik patlamadıysa 2-3 ay içerisinde bi kontrol etmek gerekiyor.

Eğer az sürüyorsanız 2-3 aya kurur zaten. çok sürüyorsanız lastik patlamış ve fark etmemiş olabilirsiniz.

yukarda da yazdım aynısını iletiyorum.

sıvı süresinin bir zamanı yok. patlak yaşadıysanız 2 haftada da bitebilir. zaman zaman bakıp kontrol etmek lazım. ben yanımda muc off bam kullanıyorum her ihtimale karşı.
uzun süre hareketsiz kalan lastikte tubless kuruyup lastiğe yapışıyor. Bu lastiğin bir sonrakı takma işleminde montajı zorlaştırıyor.

içende sıvı olup olmadıgını anlamak için sibopu çıkarıp içerisine bir cubuk veya ince alyan sokabilirsiniz.
kesinlikle haklısınız yazdıklarınızda. bende ne kadar sıvı aktığını bilemediğim için öyle yazdım. düşüşü yaşadıktan sonra ben şahsen tubelessten sonra iç lastikli jant kullanmaya başladım bir süredir. lastik patlasa da hemen farkedip kontrol edebiliyorsun. tubelesste sürekli sürüş yapıyorsanız dediğiniz gibi 2-3 ay bile çok olabilir. şu yazdığınız da çok mantıklı. " içende sıvı olup olmadıgını anlamak için sibopu çıkarıp içerisine bir cubuk veya ince alyan sokabilirsiniz." tubeless kullanmaya başlarsam kesinlikle aklımda olacak bir tavsiye.
 
  • Beğen
Tepkiler: srdrmrs
Scudo
sıvı deliği kapattı , sabah baktım herhangi bir hava kaybı yok lastikte , sıvı takviyesi yapıp devam edeyim ?
Mümkünse yakın çevrede biraz deneyin bence. Ben de hava kaybı yok diye çıktım ama sürerken basınca dayanamayıp dönmenin de etkisiyle sıvı dışarı fışkırdı. Delik biraz büyüktü sanırım. İç lastik yamasıyla lastiğin içinden deliği kapattım, öyle kullanıyorum sıkıntısız. Tubeless tamir kitleri var onlar da kullanılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: altayfun
Mümkünse yakın çevrede biraz deneyin bence. Ben de hava kaybı yok diye çıktım ama sürerken basınca dayanamayıp dönmenin de etkisiyle sıvı dışarı fışkırdı. Delik biraz büyüktü sanırım. İç lastik yamasıyla lastiğin içinden deliği kapattım, öyle kullanıyorum sıkıntısız. Tubeless tamir kitleri var onlar da kullanılabilir.
bende buna korkuyorum tek çıkıyorum genelde ve 70km üstü sürüyorum , az önce bisikletçime sordum deliği sıvı kapattıysa için rahat olsun sürebilirsin dedi.
 
Ben siringa ile lastikteki siviyi 3 ayda bir kontrol ediyorum 6 7 ayda birde lastigi komple söküp icini temizliyorum. Sibobu alta alip siringa ile cekiyorum siviyi cok basit bir sekilde. 6 ay bence uzun bir sure olabilir ara ara kontrol etmekte fayda var. Sivi olarak vittoria nin sivisi + turkkahvesi telvesi kullaniyorum 8binkm 0 patlak.
 
Ben siringa ile lastikteki siviyi 3 ayda bir kontrol ediyorum 6 7 ayda birde lastigi komple söküp icini temizliyorum. Sibobu alta alip siringa ile cekiyorum siviyi cok basit bir sekilde. 6 ay bence uzun bir sure olabilir ara ara kontrol etmekte fayda var. Sivi olarak vittoria nin sivisi + turkkahvesi telvesi kullaniyorum 8binkm 0 patlak.
Türk kahvesi telvesi patlak durumunda fışkırmayı yada akışkanlığı mı etkiliyor? Kaç ml sıvıya ne kadar kahve telvesi koyuyorsunuz? Telve dediğinize göre içilmiş kahveden bahsediyorsunuz sanırım :) Toz türk kahvesi koyuyorsanız ne oranda acaba?
 
Türk kahvesi telvesi patlak durumunda fışkırmayı yada akışkanlığı mı etkiliyor? Kaç ml sıvıya ne kadar kahve telvesi koyuyorsunuz? Telve dediğinize göre içilmiş kahveden bahsediyorsunuz sanırım :) Toz türk kahvesi koyuyorsanız ne oranda acaba?
Çok az bir oran yarim tatli kasigi kadar 1 lastik icin. Fazlasi yogunlugunu arttirabilir sivinin. Mantigi basit aslinda parcacik etkisi ile daha saglam patlak kapatma. Hatta benim kullandigim sivida bunu saglamasi icin sim koymuslar icine bende ustune kahve ekledim biraz ilginc bir karisim oldu.
 
Çok az bir oran yarim tatli kasigi kadar 1 lastik icin. Fazlasi yogunlugunu arttirabilir sivinin. Mantigi basit aslinda parcacik etkisi ile daha saglam patlak kapatma. Hatta benim kullandigim sivida bunu saglamasi icin sim koymuslar icine bende ustune kahve ekledim biraz ilginc bir karisim oldu.
Peki bu sizin buluşunuz mu? yoksa öğrendiniz mi?
 
Peki bu sizin buluşunuz mu? yoksa öğrendiniz mi?
Filtre kahve copunu mtbciler genelde cok kullaniyor lastiklerde bende turk kahvesiyle deniyeyim dedim bir bulus degil yani.
 
  • Beğen
Tepkiler: Helvetica
Teşekkürler, tubeless e geçme planlarım var, o yüzden araştırmadayım detaylıca artısı eksisi ondan çok soru sordum. İyi geceler:harika:
 
Teşekkürler, tubeless e geçme planlarım var, o yüzden araştırmadayım detaylıca artısı eksisi ondan çok soru sordum. İyi geceler:harika:
Dusunmeden gecin artilari eksilerinden çok fazla.
 
Selamlar herkese,
Schwalbe g-one lastiklerimi (tubeless uyumludur) şehir bisikletimde iç lastikle kullanmaktaydım.
Sonra gravel bisikletimde tubeless kullanmaya (jantlar tubeless uyumlu) karar verdim.
Ancak sıvı uygulamadan önce bir süredir kullanmış olduğum lastikleri denemek için sıvısız bir şekilde janta taktım ve hava bastım. Amacım lastikte tubeless kullanmama engel teşkil edecek bir delik olup olmadığını öğrenmekti.

İki saat kadar sonra lastikler tamamen indi. Sebebini bulmak için leğene su koydum ve sorunun kaynağını aradım.
Hava çıkışı çok minik bir düzeyde lastiklerin jant ile birleştiği kenarlardan çok az miktarda çıkıyordu ve hava çıkışı belirli bir noktadan değildi. Genel bir hava çıkışı vardı.

Şimdi gelelim asıl konuya;

Lastiklerde herhangi bir delik olmadığını tescillemiş oldum. Ancak sıvı uyguladığımda bu hava çıkışının devam edip etmeyeceğini açıkçası merak ediyorum. Sizce sıvı bu noktalarda bir işe yarar mı yoksa hava çıkışı devam mı eder?

Buna göre sıvı alıp uygulayacağım veya iç lastikle devam edeceğim.

Not: Aynı olayı tubeless uyumlu bir yol lastiği ile de denedim ve aynı sonuçla karşılaştım.
Jantlarda bir sorun olması çok çok düşük bir ihtimal, jantlarım mavic ve sıfır. lastiğin üzerinde belirtilen ideal basınç aralığında psi uyguladım. 45-65 psi yazıyor, ben 60 psi bastım.

normalde sıvı olmasa bile lastiğin içeride havayı tutuyor olması lazım diye biliyorum ama yine de bilemedim. Aksi de olabilir. Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar varsa destek olurlarsa çok sevinirim.

Saygı ve sevgilerimle.
 
Selamlar herkese,
Schwalbe g-one lastiklerimi (tubeless uyumludur) şehir bisikletimde iç lastikle kullanmaktaydım.
Sonra gravel bisikletimde tubeless kullanmaya (jantlar tubeless uyumlu) karar verdim.
Ancak sıvı uygulamadan önce bir süredir kullanmış olduğum lastikleri denemek için sıvısız bir şekilde janta taktım ve hava bastım. Amacım lastikte tubeless kullanmama engel teşkil edecek bir delik olup olmadığını öğrenmekti.

İki saat kadar sonra lastikler tamamen indi. Sebebini bulmak için leğene su koydum ve sorunun kaynağını aradım.
Hava çıkışı çok minik bir düzeyde lastiklerin jant ile birleştiği kenarlardan çok az miktarda çıkıyordu ve hava çıkışı belirli bir noktadan değildi. Genel bir hava çıkışı vardı.

Şimdi gelelim asıl konuya;

Lastiklerde herhangi bir delik olmadığını tescillemiş oldum. Ancak sıvı uyguladığımda bu hava çıkışının devam edip etmeyeceğini açıkçası merak ediyorum. Sizce sıvı bu noktalarda bir işe yarar mı yoksa hava çıkışı devam mı eder?

Buna göre sıvı alıp uygulayacağım veya iç lastikle devam edeceğim.

Not: Aynı olayı tubeless uyumlu bir yol lastiği ile de denedim ve aynı sonuçla karşılaştım.
Jantlarda bir sorun olması çok çok düşük bir ihtimal, jantlarım mavic ve sıfır. lastiğin üzerinde belirtilen ideal basınç aralığında psi uyguladım. 45-65 psi yazıyor, ben 60 psi bastım.

normalde sıvı olmasa bile lastiğin içeride havayı tutuyor olması lazım diye biliyorum ama yine de bilemedim. Aksi de olabilir. Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar varsa destek olurlarsa çok sevinirim.

Saygı ve sevgilerimle.
Çok normal hatta siviyi koyduktan sonra bir süre lastigi döndürmeniz ve sallayarak icindeki sivini lastigin heryerine temas ettirmeniz gerekiyor. Sivinin lastigin tüm yuzeylerine temas edip hava kacaklarini doldurmasi gerekiyor ilk montaj sirasinda. Ilk montajda jantin icinide sabunlu bir bezle silin. Lastigin kenarlarinida ayni sekilde sabunlayarak takin hem daha rahat montaj yaparsiniz hemde kacaklari engellemis olursunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Benim bildiğim jantların UST olması gerektiği. Jantlar ve lastik UST değilse zaten havayı tutamaz içinde, illa ki sıvı gerekiyor. Hem jant ile birleşme kısımı için , hem de lastiğin yan duvarları için. Yani belki yol lastiklerinde yan duvarlar için gerekmiyordur ama MTB lastiklerinin bazıları yan duvarlarından hava kaçırıyor.
Bir de , lastiği oturtmadan önce lastik kenarlarının sabunla veya başka kaygan birşey ile kayganlaştırılması da önemli bence, lastiğin doğru oturması için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
  • Beğen
Tepkiler: ratm
Merhaba.. Schwalbe Doc Blue patlak sıvısı kullanıyorum ama patlak kapatma konusunda pek başarılı değil sanırım.. Her sürüş öncesi hava basıyorum, sürüş esnasinda arkamdan gelen arkadaşlar bazen isyan ediyor yüzüm bembeyaz oldu diye ki evde de sürüş sonrası kendi kendine hava kaçırmaya veya patlak alt kısımda kaldı ise bu sefer sıvıyı dışarıya püskürtme yapıyor.
Problem bende mi acaba? Yanlış yaptığım birşey mi var diye dusunuyorum ki 2 yildir neredeyse kullanıyorum bu sistemi.. hersey doc blue geçince değişti😏
 
Selamlar herkese,
Schwalbe g-one lastiklerimi (tubeless uyumludur) şehir bisikletimde iç lastikle kullanmaktaydım.
Sonra gravel bisikletimde tubeless kullanmaya (jantlar tubeless uyumlu) karar verdim.
Ancak sıvı uygulamadan önce bir süredir kullanmış olduğum lastikleri denemek için sıvısız bir şekilde janta taktım ve hava bastım. Amacım lastikte tubeless kullanmama engel teşkil edecek bir delik olup olmadığını öğrenmekti.

İki saat kadar sonra lastikler tamamen indi. Sebebini bulmak için leğene su koydum ve sorunun kaynağını aradım.
Hava çıkışı çok minik bir düzeyde lastiklerin jant ile birleştiği kenarlardan çok az miktarda çıkıyordu ve hava çıkışı belirli bir noktadan değildi. Genel bir hava çıkışı vardı.

Şimdi gelelim asıl konuya;

Lastiklerde herhangi bir delik olmadığını tescillemiş oldum. Ancak sıvı uyguladığımda bu hava çıkışının devam edip etmeyeceğini açıkçası merak ediyorum. Sizce sıvı bu noktalarda bir işe yarar mı yoksa hava çıkışı devam mı eder?

Buna göre sıvı alıp uygulayacağım veya iç lastikle devam edeceğim.

Not: Aynı olayı tubeless uyumlu bir yol lastiği ile de denedim ve aynı sonuçla karşılaştım.
Jantlarda bir sorun olması çok çok düşük bir ihtimal, jantlarım mavic ve sıfır. lastiğin üzerinde belirtilen ideal basınç aralığında psi uyguladım. 45-65 psi yazıyor, ben 60 psi bastım.

normalde sıvı olmasa bile lastiğin içeride havayı tutuyor olması lazım diye biliyorum ama yine de bilemedim. Aksi de olabilir. Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar varsa destek olurlarsa çok sevinirim.

Saygı ve sevgilerimle.

Merhaba;

Sıvı tüm yüzeylere nüfuz etmeden hava kaçağı oluyor. Sıvı koyduktan sonra ne kadar hareket ile yaymaya çalışsam da yine inme hissedilir hızda (1 gün içinde 50% kayıp seviyelerinde) olmuştu. İlk 100km lik sürüşten sonra 4 gündür hissedilir bir hava kaybı olmadı. Bence sıvı ekleyerek denemenizde fayda var.
 
Patlak kapatma konusunda trde bulabileceginiz en iyileri muc off ve vittoria universal. Ben vittoria kullaniyorum patlak kapatma konusunda oldukca basarili.
 
  • Beğen
Tepkiler: ufuq81
Merhaba.. Schwalbe Doc Blue patlak sıvısı kullanıyorum ama patlak kapatma konusunda pek başarılı değil sanırım.. Her sürüş öncesi hava basıyorum, sürüş esnasinda arkamdan gelen arkadaşlar bazen isyan ediyor yüzüm bembeyaz oldu diye ki evde de sürüş sonrası kendi kendine hava kaçırmaya veya patlak alt kısımda kaldı ise bu sefer sıvıyı dışarıya püskürtme yapıyor.
Problem bende mi acaba? Yanlış yaptığım birşey mi var diye dusunuyorum ki 2 yildir neredeyse kullanıyorum bu sistemi.. hersey doc blue geçince değişti😏

Daha önce hangi sıvıyı kullanıyordunuz?
 
@ratm Tufo diye yurtdisindan gelen bir sıvı kullanmıştım.
 
  • Beğen
Tepkiler: ratm
Merhabalar. Kuruyan tubeless sıvısını temizlemek için ne kullanıyorsunuz? YouTube da en etkili doğal kauçuk blok kullanıldığını gördüm ama Türkiye'de bulmak mümkün değil sanırım. Lastiği mazota yatırmak, hidrolik yağı kullanmak ya da balata spreyi kullanmak gibi yöntemler işe yarar mı?

İkinci el aldığım bir lastik hiç temizlemeden gönderilmiş bende iç lastikle kullanacağım. Napicam bilemiyorum. 1000153320.jpg
 
Geri