Tubeless lastik niye?

mehmet.t

Üye
Kayıt
16 Şubat 2015
Mesaj
93
Tepki
106
Yaş
43
Şehir
istanbul
İsim
mehmet
Bisiklet
Kron
Bende 10 eylülde tubelesse geçiş yaptım ama bugün jant telim kırıldı diye aklıma 1 soru takıldı bu tubeless şeridi sökersek tekrar kullanabilir miyim diye başka 1 sorumda benim haricimde araba subabı taktırdım. Benden başka aynı olan var mı?
Tubeless bandı tekrar kullanamazsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: JusTiMe
Scudo

Adil ÜNALDI

Antagonist
Kayıt
17 Ocak 2019
Mesaj
3.416
Tepki
9.599
Yaş
42
Şehir
Bursa
İsim
José
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@srdrmrs Senin sanki inceleme videon da vardı bu konu ile alakalı. Öyle değil mi?
 

osmancan71

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Şubat 2019
Mesaj
2.190
Tepki
2.375
Şehir
Kırıkkale
İsim
osman
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Cyclocross
Ben patladıktan sonra iç lastikte denedim işe yaramadı. Siboba takıp basması çok zor zaten, bastıktan sonra yayılsın diye çevirdim salladım ama etkisi olmadı. Evde lastiğe suda baktım çok küçük bir delik hava kaçıran yer. Onu da kapatmazsa neyi kapatacak.
Patlamadan önce önleyici olarak kullansaydım tubeless deki gibi işiniyapabilirdi belki bilemiyorum. Diğer bisikletin tubeless lara serviste ekliyorlar markasını bile bilmiyorum ama hiç patlak yaşamadım.Yer yer lastiklerin dışında sızıntı görüyorum ama patlaktan mı yoksa iç lastik olmadığı için lastiğin katmanların arasından sızıntı mı yapıyor bilmiyorum
Eski patlaklarsan sızıyor benimde öyle
 

theGenius

Aktif Üye
Kayıt
1 Ağustos 2018
Mesaj
162
Tepki
1.073
Yaş
35
Şehir
Antalya
İsim
Hüseyin S.
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
yani lastik takma videosu diyelim. tubless takmak bazıları için zorlu olabiliyor.

Selamlar.
Özellikle hookless-tubeless ilişkisini çok güzel anlatmışsınız oldukça bilgi verici bir video olmuş elinize sağlık. Zira pek yerli kaynak ve inceleme yok bu konuda. Ben de yaklaşık olarak 10-12.000 km'dir hookless jantlarımda tubeless kullanıyorum. 404 firecrest kullandım çok memnun kaldım. Şimdi de 353'den devam ediyorum. Continental, schwalbe ve pirelli lastikleri kullandım bu süre zarfında ve çok çok az problem yaşadım. Ufak tefek eklemeler yapayım, mutlaka faydalananlar olacaktır.

Öncelikle lastik içinde kalan sıvının geri dönüşümü hakkında düşüncelerimi yazayım. Eğer lastik kurulumu, taze sıvı ile 1 ay öncesinde yapılmadıysa, yani içindeki sıvı taze değilse geri dönüşümü pek uygun değil. Özellikle stan's, schwalbe, vittoria, continental, orange seal gibi markaların lateks esaslı sealantları, oksijen ve lastiğimizin iç yüzeyi ile temas etmekten dolayı özelliğini yitiriyor. Bu sıvılar, içeriğindeki lateks ve katkı maddelerini, çoğunlukla lastiğin iç yüzeyine bağlayarak patlama güvenliği sağlıyor. Lastiğin içinde serbest olarak gezen geri kalan sıvı daha az yoğunluğa sahip, daha açık renkli, lateks oranı az ve patlağı kapatma özelliği çok daha düşük bir sıvı haline geliyor. Tabi bu söylediğim, sealant sıvısı çok taze olmadığı durumlarda geçerlidir.

Diğer konu, lastik değişimlerinde ya da mevcut lastik sök tak yapıldığında, jant şeridinin üzerindeki sıvı kalıntılarını nemli bir bez ya da mümkünse izopropil alkol ile temizlemek, lastiğin tekrar montajı esnasında büyük kolaylık yaratıyor. Ek olarak, jant duvarlarında, herhangi bir kalıntı kalmayacağı için, ilk pompalama esnasında, lastiğin çok daha hızlı oturmasına ve sızdırmaz duruma gelmesine yardımcı oluyor.

Bazı lastiklerin hamurları oldukça sert, hem takması zaman alıyor, hem de ilk pompalamada lastiği oturtmak tam bir baş belası haline gelebiliyor. Özellikle pirelli lastikler bu problemli yaşatıyor. Videoda da bahsettiğiniz gibi benzinliğe ya da kompresörü olan bir yere jantı götürmekten başka çare olmadığı durumlarda, lastiği 1-2 dakika kadar saç kurutma makinesi ile ısıtmak kesin çözümü getiriyor. Hem lastik hızlıca janta takılabiliyor. Hem de yanaklar çok daha esnek ve yumuşak olduğu için ilk pompada lastiği jant duvarına oturtabiliyorsunuz.

Naçizane tecrübelerim bunlar.
 

wolverin

Üye
Kayıt
27 Haziran 2017
Mesaj
94
Tepki
38
Yaş
40
Şehir
Aydın
İsim
Mert CESUR
Bisiklet
Diğer
@theGenius emeğinize sağlık, benim de sormak istediğim şeyler var ve dediğiniz gibi bu konu hakkında çok az bilgi var, ben Giant contend ar1 üzerinde gelen giant pr2 jatları kullanıyorum. Yurtdışı forum siteleri gibi yerlerde de araştırıyorum birşey aklıma takılırsa yalnız, bu jantlar hakkında pek bilgi bulamadım ilk olarak bu jantların iç genişliği 17 mm sanırım küçük mü acaba dedim çünkü schwalbe pro one lastik açıklamasında "
Gerçekler / özellikler
-% 13 daha düşük yuvarlanma direnci
-% 22 daha fazla viraj tutuşu
- daha fazla delinme koruması
- optimize edilmiş aerodinamik
- daha uzun kilometre
- Modern 19C jantlarla eşleşen genişlik

Not: Modern jantlar için optimize edilmiş lastik yapısı sayesinde, yeni Schwalbe Pro One'ın boyutları geleneksel dar jantlara monte edildiğinde daha büyük olabilir! " denilmekte.
Sorum, üzerinde olan lastik giant gavia fonda 2 biraz ağır sanırım ve 32 mm bu tubeless olunca 34-35 mm ye tekabül ediyor, jantların hookless olması nedeniyle bunun linkini atarım. Şu an olmasada lastiği ya da komple jant lastikleri değiştirmek istiyorum ve bir çok lastik markasına baktım, hokless jantlara uyumlu gördüğüm satışta Pirelli cinturato, schwalbe one serisi ve Continental tr s yeni çıkan serisi var sanırım. Giant birçok lastiği test etmiş ve uyumlu uyumsuz markaları belirtmiş. Lastiğin dişli yapısı nedeniyle Giant lastikler güzel geldi tabi hamur da önemli, sanki ıslak zeminde pek iyi tutunmuyor gibi ve sadece Aliexpress te gördüm Giant course 0 25 mm neredeyse ikisi 2500 e geliyor. Tüplü lastiklerde yapısı dişleri nedeniyle 28 mm maxxis dolomite gözüme çarptı yalnız, tubeless lastiklerin yukarıdaki yazdığım gibi tutunma oranı %22 daha fazlaymış. Giantın tablosuna göre en uygun schwalbe gibi görünüyor. Uyumlu ve bulabileceğimiz lastik markaları neler önerirsiniz? Çoğunu kullanmışsınız. Pirelli p7 oluyor mu? Markalar arasında hangisinin tutunması daha iyi?
Birde tubeless tankı almalı mıyım?

Neden hookless jantlarda teker üzerinde yazan ölçüden daha büyük?
Cevap linki

(link)
Aynı linkte Giant jantların uyumlu olduğu lastikler var
Test protokolü, çok ayrıntılı testin sonucu uyumluluk listesini oluşturuyorlar.
(link)
Zipp jantların uyumlu olduğu lastiklerin listesi.
(link)
Bu da benim naçizane katkım 😀
Yanlış anlaşılmış olabilir, tutunma oranı, tubeless/tüpsüz lastiklerle tüplü lastiklerin kıyası, markalara göre fark değil.
 
Son düzenleme:

gunerokn

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ekim 2021
Mesaj
798
Tepki
2.578
Yaş
41
Şehir
istanbul
İsim
okan
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@theGenius emeğinize sağlık, benim de sormak istediğim şeyler var ve dediğiniz gibi bu konu hakkında çok az bilgi var, ben Giant contend ar1 üzerinde gelen giant pr2 jatları kullanıyorum. Yurtdışı forum siteleri gibi yerlerde de araştırıyorum birşey aklıma takılırsa yalnız, bu jantlar hakkında pek bilgi bulamadım ilk olarak bu jantların iç genişliği 17 mm sanırım küçük mü acaba dedim çünkü schwalbe pro one lastik açıklamasında "
Gerçekler / özellikler
-% 13 daha düşük yuvarlanma direnci
-% 22 daha fazla viraj tutuşu
- daha fazla delinme koruması
- optimize edilmiş aerodinamik
- daha uzun kilometre
- Modern 19C jantlarla eşleşen genişlik

Not: Modern jantlar için optimize edilmiş lastik yapısı sayesinde, yeni Schwalbe Pro One'ın boyutları geleneksel dar jantlara monte edildiğinde daha büyük olabilir! " denilmekte.
Sorum, üzerinde olan lastik giant gavia fonda 2 biraz ağır sanırım ve 32 mm bu tubeless olunca 34-35 mm ye tekabül ediyor, jantların hookless olması nedeniyle bunun linkini atarım. Şu an olmasada lastiği ya da komple jant lastikleri değiştirmek istiyorum ve bir çok lastik markasına baktım, hokless jantlara uyumlu gördüğüm satışta Pirelli cinturato, schwalbe one serisi ve Continental tr s yeni çıkan serisi var sanırım. Giant birçok lastiği test etmiş ve uyumlu uyumsuz markaları belirtmiş. Lastiğin dişli yapısı nedeniyle Giant lastikler güzel geldi tabi hamur da önemli, sanki ıslak zeminde pek iyi tutunmuyor gibi ve sadece Aliexpress te gördüm Giant course 0 25 mm neredeyse ikisi 2500 e geliyor. Tüplü lastiklerde yapısı dişleri nedeniyle 28 mm maxxis dolomite gözüme çarptı yalnız, tubeless lastiklerin yukarıdaki yazdığım gibi tutunma oranı %22 daha fazlaymış. Giantın tablosuna göre en uygun schwalbe gibi görünüyor. Uyumlu ve bulabileceğimiz lastik markaları neler önerirsiniz? Çoğunu kullanmışsınız. Pirelli p7 oluyor mu? Markalar arasında hangisinin tutunması daha iyi?
Birde tubeless tankı almalı mıyım?

Neden hookless jantlarda teker üzerinde yazan ölçüden daha büyük?
Cevap linki

(link)
Aynı linkte Giant jantların uyumlu olduğu lastikler var
Test protokolü, çok ayrıntılı testin sonucu uyumluluk listesini oluşturuyorlar.
(link)
Zipp jantların uyumlu olduğu lastiklerin listesi.
(link)
Bu da benim naçizane katkım 😀
Yanlış anlaşılmış olabilir, tutunma oranı, tubeless/tüpsüz lastiklerle tüplü lastiklerin kıyası, markalara göre fark değil.
"Uyumlu ve bulabileceğimiz lastik markaları neler önerirsiniz? Markalar arasında hangisinin tutunması daha iyi?"

Benimde merak ettiğim sorular karşıma çıktı ve konuyu sayenizde takibe aldım :)

Bu arada Giant'ın hookless jantları için vermiş olduğu uyumlu lastik markaları ile Zipp jantlarının uyumlu lastikleri arasında ne gibi farklar olabilir?
 

theGenius

Aktif Üye
Kayıt
1 Ağustos 2018
Mesaj
162
Tepki
1.073
Yaş
35
Şehir
Antalya
İsim
Hüseyin S.
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@wolverin hocam çok karışmış sormak veya anlatmak istediğiniz. Kendi jantınıza uygun bir lastik arayışınız mı var yoksa komple jant lastik olarak mı düşünüyorsunuz öncelikle ?

Jant iç genişliği, lastik boyutları büyüdükçe bunun paralelinde artık. 15-17-19-21-23-25 gibi değişiyor. Şu and hookless olmayan jantlarda 21, hookless jantlarda 23-35 iç genişliğe sahip jantlar üretiliyor genelde. Schwalbe’nin yazdığı lastiğin janttan taşma miktarı ile alakalı biraz. 19 mm iç genişliğe göre optimize edilmesi denek. Lastik yanaklarının jant dışına en temiz şekilde oturmasını garanti eden ölçüye göre tasarladık demek. Bu demek değil ki 17 iç genişlik ile modern lastikleri kullanamazsınız. Gayet de kullanabilirsiniz. Yanaklar biraz daha bombeli duracak o kadar.

Hookless jantlarda, içte herhangi bir tırnak olmadığı için lastik tam yayılıyor. Dolayısıyla özellikle virajlarda lastiğin temas alanı arttığı için yol tutuş avantajı var. Benim kullandığım lastiklerde 25lik lastik 28e, 28lik lastik de 30a aşılıyor. Hatta 25mm iç genişliğe sahip olan jantımda 28lik lastik 31 mm civarlarında açılıyor.

Kullandığım lastiklerde en konforlu ve hızlı olanı continental oldu. En sert ama en iyi yol tutuşu olan pirelli. Patlak direnci de en iyi olandı. Schwalbe ise biraz ondan biraz bundan tam ortada.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

@gunerokn
Jant iç genişlikleri ile alakalı tamamen. Zipp için konuşuyorum, 404 ve 454 iç genişlik 23. Schwalbelerin tüm 25leri ve üstü lastikler uyumlu iken, geri kalan tüm markalarda minimum 28 kullanabiliyorsunuz. 303 ve 353 ise iç genişlik 25. Dolayısıyla hangi marka olursa olsun minimum 28 kullanabiliyorsunuz.
 

gunerokn

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ekim 2021
Mesaj
798
Tepki
2.578
Yaş
41
Şehir
istanbul
İsim
okan
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@wolverin hocam çok karışmış sormak veya anlatmak istediğiniz. Kendi jantınıza uygun bir lastik arayışınız mı var yoksa komple jant lastik olarak mı düşünüyorsunuz öncelikle ?

Jant iç genişliği, lastik boyutları büyüdükçe bunun paralelinde artık. 15-17-19-21-23-25 gibi değişiyor. Şu and hookless olmayan jantlarda 21, hookless jantlarda 23-35 iç genişliğe sahip jantlar üretiliyor genelde. Schwalbe’nin yazdığı lastiğin janttan taşma miktarı ile alakalı biraz. 19 mm iç genişliğe göre optimize edilmesi denek. Lastik yanaklarının jant dışına en temiz şekilde oturmasını garanti eden ölçüye göre tasarladık demek. Bu demek değil ki 17 iç genişlik ile modern lastikleri kullanamazsınız. Gayet de kullanabilirsiniz. Yanaklar biraz daha bombeli duracak o kadar.

Hookless jantlarda, içte herhangi bir tırnak olmadığı için lastik tam yayılıyor. Dolayısıyla özellikle virajlarda lastiğin temas alanı arttığı için yol tutuş avantajı var. Benim kullandığım lastiklerde 25lik lastik 28e, 28lik lastik de 30a aşılıyor. Hatta 25mm iç genişliğe sahip olan jantımda 28lik lastik 31 mm civarlarında açılıyor.

Kullandığım lastiklerde en konforlu ve hızlı olanı continental oldu. En sert ama en iyi yol tutuşu olan pirelli. Patlak direnci de en iyi olandı. Schwalbe ise biraz ondan biraz bundan tam ortada.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

@gunerokn
Jant iç genişlikleri ile alakalı tamamen. Zipp için konuşuyorum, 404 ve 454 iç genişlik 23. Schwalbelerin tüm 25leri ve üstü lastikler uyumlu iken, geri kalan tüm markalarda minimum 28 kullanabiliyorsunuz. 303 ve 353 ise iç genişlik 25. Dolayısıyla hangi marka olursa olsun minimum 28 kullanabiliyorsunuz.
Bahsettiğim jant iç çember genişliği 22,4 mm(23 mm) olarak dikkate alabilirsiniz.
Yanıtınız için ayrıca teşekkür ederim.
 

newton

Üye
Kayıt
9 Haziran 2022
Mesaj
3
Tepki
2
Yaş
41
Şehir
İstanbul
Başlangıç
1987—88
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Herkese merhaba,

Ben Giant Defy Advanced 2 bisikletimde tubeless lastikleri 3 ay kadar düz yolda deneyimledim. Öncelikle, çok km yapmadığım ve sıcak asfalt dışında pek deneyimim olmadığı için çok rasyonel bir analiz ortaya koyamıyorum. Ama İstanbul Anadolu Yakası sahilinde Bostancı- Kaynarca arası düz yolda daha ince ve daha dişsiz bir lastiğin sürtünme direncinin daha düşük olduğu şüphesiz.

Geçtiğimiz hafta lastikleri söküp yeniden iç lastik+ dış lastik kombinasyonuna dönüş yaptım.

Eğer ilgilenen olursa, Giant'ın orjinal 1 takım (ön+arka) tubeless lastik ve yine orijinal tubeless sibopları konusunda yardımcı olabilirim. 4 mevsim ve her türlü yol koşulu için tasarlanmış bir lastiktir.

GIANT GAVIA FONDO 1
700c x 32mm ebatlarındadır.
Delinme direnci yüksek zırhlı lastiktir.
Katlanır özelliktedir.
Yaklaşık ağırlık kendi sitesinde 445gr olarak belirtilmiş.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71

srdrmrs

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2014
Mesaj
2.131
Tepki
6.214
Yaş
37
Şehir
istanbul
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Canyon
Selamlar.
Özellikle hookless-tubeless ilişkisini çok güzel anlatmışsınız oldukça bilgi verici bir video olmuş elinize sağlık. Zira pek yerli kaynak ve inceleme yok bu konuda. Ben de yaklaşık olarak 10-12.000 km'dir hookless jantlarımda tubeless kullanıyorum. 404 firecrest kullandım çok memnun kaldım. Şimdi de 353'den devam ediyorum. Continental, schwalbe ve pirelli lastikleri kullandım bu süre zarfında ve çok çok az problem yaşadım. Ufak tefek eklemeler yapayım, mutlaka faydalananlar olacaktır.

Öncelikle lastik içinde kalan sıvının geri dönüşümü hakkında düşüncelerimi yazayım. Eğer lastik kurulumu, taze sıvı ile 1 ay öncesinde yapılmadıysa, yani içindeki sıvı taze değilse geri dönüşümü pek uygun değil. Özellikle stan's, schwalbe, vittoria, continental, orange seal gibi markaların lateks esaslı sealantları, oksijen ve lastiğimizin iç yüzeyi ile temas etmekten dolayı özelliğini yitiriyor. Bu sıvılar, içeriğindeki lateks ve katkı maddelerini, çoğunlukla lastiğin iç yüzeyine bağlayarak patlama güvenliği sağlıyor. Lastiğin içinde serbest olarak gezen geri kalan sıvı daha az yoğunluğa sahip, daha açık renkli, lateks oranı az ve patlağı kapatma özelliği çok daha düşük bir sıvı haline geliyor. Tabi bu söylediğim, sealant sıvısı çok taze olmadığı durumlarda geçerlidir.

Diğer konu, lastik değişimlerinde ya da mevcut lastik sök tak yapıldığında, jant şeridinin üzerindeki sıvı kalıntılarını nemli bir bez ya da mümkünse izopropil alkol ile temizlemek, lastiğin tekrar montajı esnasında büyük kolaylık yaratıyor. Ek olarak, jant duvarlarında, herhangi bir kalıntı kalmayacağı için, ilk pompalama esnasında, lastiğin çok daha hızlı oturmasına ve sızdırmaz duruma gelmesine yardımcı oluyor.

Bazı lastiklerin hamurları oldukça sert, hem takması zaman alıyor, hem de ilk pompalamada lastiği oturtmak tam bir baş belası haline gelebiliyor. Özellikle pirelli lastikler bu problemli yaşatıyor. Videoda da bahsettiğiniz gibi benzinliğe ya da kompresörü olan bir yere jantı götürmekten başka çare olmadığı durumlarda, lastiği 1-2 dakika kadar saç kurutma makinesi ile ısıtmak kesin çözümü getiriyor. Hem lastik hızlıca janta takılabiliyor. Hem de yanaklar çok daha esnek ve yumuşak olduğu için ilk pompada lastiği jant duvarına oturtabiliyorsunuz.

Naçizane tecrübelerim bunlar.
Eklemeler için teşekkür ederim. Sıvının taze olup olmadıgı üretim tarihi ve açıldıktan sonra geçen tarih mi baz alınmalı? Bende de pirelli lastikler var ama onlarla ilgili pek sorun yaşamadım mesela. Bir kere pro one için benzinliğe gitmem gerekti. ama o zamanar tublessla yeni tanışmıştım. Şuan takamayacagım lastik yok diyebilirim. Saç kurutma işini de duymamıştım. Olur da sorun yaşarsam denerim.

Ama işin özünde aslında temizlik var. Aynı lastiği oturtmak istiyorsanız ve lastikte eski sealant kalıntıları varsa o lastiğin oturması çok zor olabilir. Ben sıcak su ve scoth brite sünger kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: wolverin

theGenius

Aktif Üye
Kayıt
1 Ağustos 2018
Mesaj
162
Tepki
1.073
Yaş
35
Şehir
Antalya
İsim
Hüseyin S.
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Eklemeler için teşekkür ederim. Sıvının taze olup olmadıgı üretim tarihi ve açıldıktan sonra geçen tarih mi baz alınmalı?
Mevcut lastiğin içindeki sıvıyı ziyan etmemek için geri aldınız ya ondan bahsediyorum. Eğer söktüğünüz lastiğin içinde kalan sıvı, maksimum 1-1,5 ay öncesi konulmamışsa o lastiğe, hiç geri dönüştürmeyin. Atıyorum sıvıyı lastiğe basalı 3 ay oldu, ufak bir patlak yaşadınız tamir etmeniz gerekli ya da, başka lastik değiştireceksiniz. Pek işe yarayan bir şey kalmıyor onun içinde. Direkt dökün gitsin :) Onun dışında, mevcut şişenizin ağzı kapalı kaldığı ve güneş görmediği sürece her zaman kullanırsınız.
 

wolverin

Üye
Kayıt
27 Haziran 2017
Mesaj
94
Tepki
38
Yaş
40
Şehir
Aydın
İsim
Mert CESUR
Bisiklet
Diğer
@wolverin hocam çok karışmış sormak veya anlatmak istediğiniz. Kendi jantınıza uygun bir lastik arayışınız mı var yoksa komple jant lastik olarak mı düşünüyorsunuz öncelikle ?

Jant iç genişliği, lastik boyutları büyüdükçe bunun paralelinde artık. 15-17-19-21-23-25 gibi değişiyor. Şu and hookless olmayan jantlarda 21, hookless jantlarda 23-35 iç genişliğe sahip jantlar üretiliyor genelde. Schwalbe’nin yazdığı lastiğin janttan taşma miktarı ile alakalı biraz. 19 mm iç genişliğe göre optimize edilmesi denek. Lastik yanaklarının jant dışına en temiz şekilde oturmasını garanti eden ölçüye göre tasarladık demek. Bu demek değil ki 17 iç genişlik ile modern lastikleri kullanamazsınız. Gayet de kullanabilirsiniz. Yanaklar biraz daha bombeli duracak o kadar.

Hookless jantlarda, içte herhangi bir tırnak olmadığı için lastik tam yayılıyor. Dolayısıyla özellikle virajlarda lastiğin temas alanı arttığı için yol tutuş avantajı var. Benim kullandığım lastiklerde 25lik lastik 28e, 28lik lastik de 30a aşılıyor. Hatta 25mm iç genişliğe sahip olan jantımda 28lik lastik 31 mm civarlarında açılıyor.

Kullandığım lastiklerde en konforlu ve hızlı olanı continental oldu. En sert ama en iyi yol tutuşu olan pirelli. Patlak direnci de en iyi olandı. Schwalbe ise biraz ondan biraz bundan tam ortada.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

@gunerokn
Jant iç genişlikleri ile alakalı tamamen. Zipp için konuşuyorum, 404 ve 454 iç genişlik 23. Schwalbelerin tüm 25leri ve üstü lastikler uyumlu iken, geri kalan tüm markalarda minimum 28 kullanabiliyorsunuz. 303 ve 353 ise iç genişlik 25. Dolayısıyla hangi marka olursa olsun minimum 28 kullanabiliyorsunuz.
@theGenius bilgiler için teşekkürler, jant + lastik mi sadece lastik mi değiştireyim? karar veremedim ama, ikisinde de lastik illaki alacağım, yanlışlık yoksa neden 17 anlamadım yalnız Continental biraz pahalı, Pirelli tutuş açısından aklıma yattı fakat uyum listesinde p7 yok siz hangisini kullandınız? Jantlar hookless olduğu için lastiğin yan duvarının düz olması gerek sanırım,
Yani p zero uyumsuz demiş, vittoria uyumsuz demiş, Continental eski seri uyumsuz demiş, p7 yok! yabancı bir ikinci el satan sitede satıcı olmaz demiş sadece onu gördüm
P7
Screenshot_2022-11-24-18-35-03-628_com.android.chrome.jpg
Sanki jantta kanca var
Pirelli cinturato
Screenshot_2022-11-24-18-39-31-183_com.android.chrome.jpg
Jantla birleştiği yerde, yan duvar var sanki
İkinci olarak Pirelli nin ıslak zemin tutuşu da iyi mi?
 
Son düzenleme:

theGenius

Aktif Üye
Kayıt
1 Ağustos 2018
Mesaj
162
Tepki
1.073
Yaş
35
Şehir
Antalya
İsim
Hüseyin S.
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@wolverin benim kullandığım lastikler sırasıyla gp5000 s tr, schwalbe pro one tubless, p-zero race tlr. Bence siz de zipp hookless uyumluluk listesini dikkate alın. Şu anda en bütçe dostu hookless tl lastik bence schwalbe one tl. Hem hookless uyumlu hem de pro one serisine göre daha uygun fiyatlı.
 

macerakolik

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Ekim 2006
Mesaj
3.857
Tepki
2.696
Şehir
Esenyurt-İstanbul
İsim
Soner
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Yol bisikleti

srdrmrs

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2014
Mesaj
2.131
Tepki
6.214
Yaş
37
Şehir
istanbul
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Canyon
@wolverin benim kullandığım lastikler sırasıyla gp5000 s tr, schwalbe pro one tubless, p-zero race tlr. Bence siz de zipp hookless uyumluluk listesini dikkate alın. Şu anda en bütçe dostu hookless tl lastik bence schwalbe one tl. Hem hookless uyumlu hem de pro one serisine göre daha uygun fiyatlı.
hookless için tüm tubless uyumlu lasitkler çalışır. hookless uyumlu lastik bir pazarlama hilesi. ben 2 set cinturato kullandım. eski set üzerinde do not use one hookless rims yazıyordu :)

bunun sebebi de şu. hookless jantların max lastik basıncı 72 ama hookless uyumlu olmayan lastikler üzerinde farklı değerler yazıyor. farklılık sadede bu.

ek olarak yeni seri cinturatoları değiştirip o yazıyı da kaldırdılar.

20k oldu yaklaşık bu sistemde. cinturato , pro one , pzero race kullandım. şimdi canyon için wtb nin bir lastiğini deniyorum. bakalım nasıl çıkacak.
bu arada stans sıvı baya akışkan oldugu için aktarmak mümkün. muc off baya yogun oldugu için isteseniz de lastikten lastiğe aktarmak mümkün değil.
 

osmancan71

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Şubat 2019
Mesaj
2.190
Tepki
2.375
Şehir
Kırıkkale
İsim
osman
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Cyclocross
Bunlar hep eski patlaklar mı? Ne kadar çok sızıntı var. Çivili tahtadan mı geçtin bu kadar neden patladı ki?
Nereyi bulduysam gezdim :D su kenarları özellikle cobancokerten için çok uygun :) forumda da yazmıştım bi ara tek tekerdr 50 den fazla diken olmuştu inip temizlemek zorunda kaldım. Bunlar arasında dikenlerin kırılıp cıkarmadıklarımda vardır daha. Hakknını vermeye calısıyoz gravelın 😅 ama basınca sorun yaşatıyor oda 45 üzerine çıkamıyorum pek hava tutmuyo tubeless ve iç lastıktede aynı. Yama yapaym desen hangisine yapacağım :) iç lastik varken formulax ile 65 civarına kadar bastım hava ama ucuz 20 tl lik tubeless sıvısı tutmuyordu. Şuanda aynı sıvıyı kullanıyorum belki ondan tutmuyodur 45 uzerını
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: macerakolik

macerakolik

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Ekim 2006
Mesaj
3.857
Tepki
2.696
Şehir
Esenyurt-İstanbul
İsim
Soner
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Nereyi bulduysam gezdim :D su kenarları özellikle cobancokerten için çok uygun :) forumda da yazmıştım bi ara tek tekerdr 50 den fazla diken olmuştu inip temizlemek zorunda kaldım. Bunlar arasında dikenlerin kırılıp cıkarmadıklarımda vardır daha. Hakknını vermeye calısıyoz gravelın 😅 ama basınca sorun yaşatıyor oda 45 üzerine çıkamıyorum pek hava tutmuyo tubeless ve iç lastıktede aynı. Yama yapaym desen hangisine yapacağım :) iç lastik varken formulax ile 65 civarına kadar bastım hava ama ucuz 20 tl lik tubeless sıvısı tutmuyordu. Şuanda aynı sıvıyı kullanıyorum belki ondan tutmuyodur 45 uzerını
Böğürtlen düzlüğüne mi girdin gravel ile. Gerçekten hakkını vermişsin. Kevgire dönmüş lastik. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71