Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Tubeless lastiklere dönüşüm için yardım

@umutcelik
Sadece ilk şişirmenizde tubeless pompa lazım. Lastik janta oturduktan sonra normal pompa günlük olarak yeterli.
Tabi ilk şişirmeyi benzinlikte veya bisikletçide yaparsanız gerekte yok tubeless pompaya.
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail Selçuk
Scudo
Buraya yazdiktan sonra gerekli olan malzemeleri alip bir kac aksilik ile de olsa sonunda tubeless gecisi yaptim. Tecrube ettigim kadariyla aktarayim.

Lastik icin internet uzerinden bir kac site karsilastirip schwalbe ile conti arasindan kaldiktan sonra indirimi bulunca conti GP5000 TL aldim. Oncelikle bu tubeless lastikleri allah kahretmesin. Yerlestirecegim derken kan ter icerisinde kaldim, neyse oraya gelecegim.

Tubeless ready jantlari izole etmek icin bant yerine jantlarin ureticisinden pvc'ye benzer kendi kapaticisini aldim. On lastige uygularken sibop deligine tam oturtamamisim, yaklasik 2 mm kadar kaymis kapatici bant ile jantin sibop deligi. Bu yuzden saatler harcadim lastigi tekrar sokup yerine takarken, ne kadar zorlasam da sibop tam olarak oturmadigi icin hava kacirdi. En sonunda jant kapaticisini sokmek zorunda kaldim fakat o da cikarken deforme oldugu icin mecburen yeniden siparis edip bir kac gun bekledim.
Yeni malzeme geldikten sonra bu sefer kapaticiyi sibopla beraber taktim janta ki kayma olmasin. Daha sonra sibop vidasini da takip zar zor lasitigi yerlestirdikten sonra hava bastim. Ilk kez hava bastiktan sonra siboplardan yine cok az kacak vardi, el ile vidalari tekrar siktiktan sonra bu da kesildi.

Bu allahin belasi tubeless lastiklikleir ufak plastik levyelerle dahi yerine oturtmak cok cok zor. Internet uzerindeki videolarda abiler pit diye elleriyle yerlestiriyorlar ben beceremedim. Kesin bi teknigi var ama soylemiyorlar diye cok pis killandim ama neyse.

Lastikleri iyice sisirdikten sonra 1 gece biraktim ki yine kacak olmadigindan emin olayim. Ertesi gun siboplari sokup sealant bastim iclerine, bu kisim da gayet sorunsuz halledildi. Lastikler hazir, bisiklet hazir fakat bir turlu cikamadim suruse. Bu aksam yagmur, Cumartesi sabahi firtina var. Eger pazar gunu iyi hava yakalayabilirsem ilk denememi yapacagim.

Tubeless'a gececek arkdaslara nacizane tavsiyem lastigi yerlestirme konusunda sabirli olmalari. Ben tak cikar ugrasirken plastik levyeyle de olsa jantlari ve uzerindeki etiketleri cizdim. Sadece kozmetik zarar var, yapisal zarar yok diye tahmin ediyorum ama yine de can sikici.

Surus konusunda fark yaratip yaratmadigini ise Pazar gununden sonra yazabilirim.
 
Ben de yakında jantları değiştirip bir de tubeless denemeyi düşünüyorum. Bu yüzden hazır set olarak gelen ksyrium elite ust alacak gibiyim. Ufak patlamalarda işini yapan bir sistem ama tekerde yarık açar bir durumda kalınca o zaman da işin rengi değişiyor. Hoş daha teker yarmışlığım yok ama her zaman bir ihtimal :). Çok da lastik de patlatmıyorum ama tubeless sistemin bu konforu da çok çekici.
Asıl merak ettiğim ise kullanımda hissedilir bir fark oluyor mu ki bu yüzden umarım en yakın zamanda test edebilirsiniz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mknxx
@ndhakara

Teker yarilsa hangi lastikte isin rengi degismeyecek ki?
 
  • Beğen
Tepkiler: ratm
@umutcelik
yarığına göre değişir tabi ama eve kadar götürecek hale getirebilir kimisi lakin tubeless sistemde bu olmuyor işte.
 
@ndhakara
Yaklaşık 2500km dir ksyrium elite ust kullanıyorum. Tubeless evet cidden rahatlık şu ana kadar hiç yolda bırakmadı beni. En fazla basınç biraz düşüyor deliği kapatana kadar ama yola devam ediyorsunuz. Mavic jantlar ile gelen sealant sıvısını ben pek beğenmedim. Hem 2 ay gibi sürede kuruyor bitiyor hem de delik kapama performansı zayıf. Bir süredir formulax kullanıyorum şimdilik bir sorun çıkarmadı. Aklınıza takılan bir soru olursa cevaplayabilirim.
 
@mknxx
Hazır deneyim bulmuşken hemen sorayım; patladı ve havası oldukça indi. El pompası ile standart bir lastik gibi kolayca şişiyor mu yoksa CO2 tüpü ile tek seferde şişirmek mi gerekiyor?
 
@ndhakara
Tubless ic lastik ile kullanilabilir, zaten ureticiler de "ne olur ne olmaz siz yaninizda bi ic lastik bulundurun" diyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: ndhakara
@umutcelik
Bunu bilmiyordum. O zaman aklımda hiçbir soru işareti kalmadı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: umutcelik
@ndhakara
Lastik bir defa yerine oturduktan sonra tüm şişirme işlemlerini standart pompa ile yapabiliyorsun. Hiç bir sorun olmuyor. İlk lastiği oturturken ise en azından ayaklı pompa ya ihtiyacın oluyor. Ben de ilk geçerken co2 tüpleri aldım ama hiç kullanmadım gerek olmadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: ndhakara
normal jantı tubeless yapma işi uğraştırıcı galiba. 2019 yılında da masraflı denilmiş 2021 de 2 ye katlanmıştır o masraf :)
 
Bu konuda birkaç deneyimden de ben bahsedeyim:
Hem MTB hem de yol bisikletlerini aktif şekilde kullanıyorum uzun süredir. Bu Tubeless olayı beni müthiş cezbetti bir süre önce. MTB ile Kayseri'de her sürüşümde özellikle şehirler arası asfalt yoldan geçtiğimde, kamyonlardan çıkan zımba teli şekilli kahrolası teller yüzünden patlak yapmaktan anam ağladı. MTB de tubeless a geçmeye karar verdim. Ancak mevcut Bontrager jantlarım tubeless uyumlu değildi. Ben de Wiggle'dan gereklei malzemeleri ve Continental X King Tubeless lastikler aldım. Şerit vs montajını yaptım ama bir türlü lastiği şişiremedim. Bunun üzerine sinirlenip Tubeless sıvısını iç lastiğin içine koydum. O gün bu gündür bu şekilde kullanıyorum. Tek kelime ile müthiş bir iş. Öncelikle çok hesaplı. Sıvı iç lastik içinde olduğu için öyle çabuk kurumuyor. 2 seneden fazladır bu şekilde kullanıyorum ve bir kez ekleme yaptım sadece. Hatta geçenlerde dış lastiği ön arka yapmak için çıkardığımda iç lastikten en az 5 tel sayısız da diken çıkardım ki bunlara rağmen patlamamış. Bu konuda şüpheci bir arkadaşımın yanında dikenli toprak yola girdim. Lastiğin üzerinden 5 adet deve dikeni çıkardım ve pıs sesi bile gelmeden delikler kapandı. Bu iki senede tekerim hiç mi patlamadı? İki kez patladı. Birinde bir şekilde patlak kapanmamış ve hava yavaş yavaş inmiş ve sonunda beni parke yola yapıştırdı. Diğeri de arkadaşlara sıvı olayını anlattım bir sürüş sırasında. Sonra bir yerde uzun mola verdik. Küçük bir piknik yaptık. Bisikletin yanına geldiğimde lastiğin yanından büyük bir delik açılmıştı. Ne cam ne diken deliğine benziyordu. Bence sıvı kapatacak mı diye lüzumsuz bir arkadaş bıçak vs dürtmüş olabilir. Ama tatbiki kimse sorumluluğu üstlenmedi.

Gelelim Yol Bisikleti deneyimine. Yine canım Kayseri'nin şehirler arası yollarında bolca bulunan kamyon lastiği telleri yüzünden her sürüşte lastik yamamaktan sıkılan ben MTB deneyimimi yol bisikletine aktarmaya karar verdim. FormulaX tan edindiğim sıvıyı 100 er ml olarak ön arka iç lastiklerime doldurdum. Elime iğneyi aldım ve arka lastiğe sapladım. Tüm hava indi :( Sıvı kapatmadı deliği. Tam sövmek üzere idim. Aklıma lastiği doldurduktan sonra pek çevirmediğim için sıvının dağılmamış olma ihtimali geldi. Tüm hava indikten sonra tekrar hava bastım ve müjde. Delik kapandı. 110 hava basmama ragmen tık yok. Bu şekilde 300 km dir sürüyorum. Allah'a şükür her şey yolunda şimdilik. Aklıma takılan soru bu lastik içindeki sıvı tabi ki yuvarlanma direncini yükselteceği için beni yavaşlatacaktı ama ne kadar? Sonuç pek de yavaşlatmadı zira yarışçı değilim ama hala 30-32 kmh ortalama ile solo sürüşlerimi yapıyorum. Ancak ilk iki sürüşümde özellikle yokuş aşağı yüksek hızlarda indiğimde (45 kmh den hızlı) lastik içindeki sıvı kaynaklı dengesizlik hissettim. Ancak son iki sürüşümde bu his ciddi ölçüde kayboldu. Sanırım sıvı lastik içine tamamen homojen dağılıp yerleşti. Henüz Yol Bisikletinde sıvı ile olan deneyimim yeni. Gelişme oldukça yazarım buradan. Ancak MTB için eşe dosta herkese öneririm.

Yol Bisikleti jantlarım Mavic Krsyum Elite. Tubeless olmasa da jant içinde delikler yok. Yurt dışı sitelerde araştırdığımda bu jantları UST yol lastikleri ile Tubeless olarak kullananlar var. Mevcut dış lastiklerimi eskittiğimde UST yol lastiği alıp mevcut jantlarımda denemeyi de düşünüyorum. Deneyimlediğimde sonuçları yazarım yine.
 
Son düzenleme:
Bu konuda birkaç deneyimden de ben bahsedeyim:
Hem MTB hem de yol bisikletlerini aktif şekilde kullanıyorum uzun süredir. Bu Tubeless olayı beni müthiş cezbetti bir süre önce. MTB ile Kayseri'de her sürüşümde özellikle şehirler arası asfalt yoldan geçtiğimde, kamyonlardan çıkan zımba teli şekilli kahrolası teller yüzünden patlak yapmaktan anam ağladı. MTB de tubeless a geçmeye karar verdim. Ancak mevcut Bontrager jantlarım tubeless uyumlu değildi. Ben de Wiggle'dan gereklei malzemeleri ve Continental X King Tubeless lastikler aldım. Şerit vs montajını yaptım ama bir türlü lastiği şişiremedim. Bunun üzerine sinirlenip Tubeless sıvısını iç lastiğin içine koydum. O gün bu gündür bu şekilde kullanıyorum. Tek kelime ile müthiş bir iş. Öncelikle çok hesaplı. Sıvı iç lastik içinde olduğu için öyle çabuk kurumuyor. 2 seneden fazladır bu şekilde kullanıyorum ve bir kez ekleme yaptım sadece. Hatta geçenlerde dış lastiği ön arka yapmak için çıkardığımda iç lastikten en az 5 tel sayısız da diken çıkardım ki bunlara rağmen patlamamış. Bu konuda şüpheci bir arkadaşımın yanında dikenli toprak yola girdim. Lastiğin üzerinden 5 adet deve dikeni çıkardım ve pıs sesi bile gelmeden delikler kapandı. Bu iki senede tekerim hiç mi patlamadı? İki kez patladı. Birinde bir şekilde patlak kapanmamış ve hava yavaş yavaş inmiş ve sonunda beni parke yola yapıştırdı. Diğeri de arkadaşlara sıvı olayını anlattım bir sürüş sırasında. Sonra bir yerde uzun mola verdik. Küçük bir piknik yaptık. Bisikletin yanına geldiğimde lastiğin yanından büyük bir delik açılmıştı. Ne cam ne diken deliğine benziyordu. Bence sıvı kapatacak mı diye lüzumsuz bir arkadaş bıçak vs dürtmüş olabilir. Ama tatbiki kimse sorumluluğu üstlenmedi.

Gelelim Yol Bisikleti deneyimine. Yine canım Kayseri'nin şehirler arası yollarında bolca bulunan kamyon lastiği telleri yüzünden her sürüşte lastik yamamaktan sıkılan ben MTB deneyimimi yol bisikletine aktarmaya karar verdim. FormulaX tan edindiğim sıvıyı 100 er ml olarak ön arka iç lastiklerime doldurdum. Elime iğneyi aldım ve arka lastiğe sapladım. Tüm hava indi :( Sıvı kapatmadı deliği. Tam sövmek üzere idim. Aklıma lastiği doldurduktan sonra pek çevirmediğim için sıvının dağılmamış olma ihtimali geldi. Tüm hava indikten sonra tekrar hava bastım ve müjde. Delik kapandı. 110 hava basmama ragmen tık yok. Bu şekilde 300 km dir sürüyorum. Allah'a şükür her şey yolunda şimdilik. Aklıma takılan soru bu lastik içindeki sıvı tabi ki yuvarlanma direncini yükselteceği için beni yavaşlatacaktı ama ne kadar? Sonuç pek de yavaşlatmadı zira yarışçı değilim ama hala 30-32 kmh ortalama ile solo sürüşlerimi yapıyorum. Ancak ilk iki sürüşümde özellikle yokuş aşağı yüksek hızlarda indiğimde (45 kmh den hızlı) lastik içindeki sıvı kaynaklı dengesizlik hissettim. Ancak son iki sürüşümde bu his ciddi ölçüde kayboldu. Sanırım sıvı lastik içine tamamen homojen dağılıp yerleşti. Henüz Yol Bisikletinde sıvı ile olan deneyimim yeni. Gelişme oldukça yazarım buradan. Ancak MTB için eşe dosta herkese öneririm.
yeni bisiklette belki bende bu sıvı yönetime başvururum. zırhlı lastik ağır ve yuvarlanma direnci yüksek oluyor çünkü. sıvı ile daha iyi olur diye düşünüyorum
 
Tubeless lastiğimi 2 senedir şu metodla şişiririm, çok kullanışlı.
 
Cole Rollen TLR jant setimi tubelessa çevirmek için arayışlarım başladı. Jantın içten içe genişliği 17 mm. Buna 19mm tubeless jant bandı almam gerekli değil mi?
Sibop olarak da kırmızı muc-off beğendim ama çok pahalı meret :(
Bu konudaki tüm deneyim ve tavsiyelere açığım :)
Cole Rollen.png
 
@Burak Altaç bu konuyu ben de araştırıyorum ancak bant genişliği konusunda birlik yok gibi. bant janttan 2-3 mm geniş olsa yeter diyenler de var, 5mm daha geniş olmalı diyen de. Jant üreticisiyle ya da jantı aldığınız yerle konuşursanız en doğru bilgiyi alabilirsiniz sanıyorum. Sonuçta tüm jant genişlikleri aynı olsa bile profilleri farklı olabiliyor.
 
Bir aksilik olmazsa, SCHWALBE TUBELESS jant bandı , SCHWALBE Tubeless Valve ve Muc-off patlak sıvısı almaya karar verdim. Biraz pahalıya patlayacak ama patlak derdi ile uğraşmamanın rahatlığı için değer diye düşünüyorum.
Dt-Swiss'in tavsiye ettiği gibi,17 mm jant için 19 mm bant alacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sadettin Z.
@Burak Altaç Patlak derdi ile uğraşmamak mı? Gavia lastiklerim kuzenin yüzüne sıvı fışkırttı deliği kapatamadı sıvı hava basıp zar zor eve döndüm sonrasında iç lastik taktım.😀😀
 
@Burak Altaç Patlak derdi ile uğraşmamak mı? Gavia lastiklerim kuzenin yüzüne sıvı fışkırttı deliği kapatamadı sıvı hava basıp zar zor eve döndüm sonrasında iç lastik taktım.😀😀
Yol bisikletlerindeki performansları, yüksek basınç nedeniyle çok iyi olmuyormuş bazen diye okudum bir kaç yerde. Bizimkinde ne olacak,deneyip göreceğiz bakalım :)
 
Geri