Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Tur Bisikleti amortisörlü mü olmalı?

Düz maşa mı Amortisör mü?

  • Düz Maşa

    Katılım: 97 59,9%
  • Amortisör

    Katılım: 65 40,1%

  • Toplam katılım
    162
@Turak Hocam şahsen ben Düz Maşalı tur bisikleti ile toprak yolmuş, patikaymış hiç ayırt etmiyorum dalıyorum benimki ile. Sadece sarsıntıyı benden uzak tutması için yaylı sele kullanıyorum eğer rota da dağ yolları var ise.
Amortisörlü maşa 2,5 kg
Yaylı Sele 600g
Size kalmış.
 
Scudo
Selamlar, çıktığım turda ki deneyimime dayanarak bir iki şey ben de söyleyeyim dedim.
Öncelikle daha önce Serkan Mıstınlıoğlu'nun paylaştığı ağırlık mı aerodinamik mi konuyu incelediyseniz o başlıkta ciddi uzun zaman çalışmaların ve farklı bisikletlerle yapılan testlerin sonucu olarak ağırlığın çok bir önemi olmadığı aerodinamiğin hafif olan bisikletlere kafa attığıydı.
Tura çıkacağım diyerek aldığım bisiklette ben de özellikle düz maşa ve v fren tercih ettim. Herşey harikaydı ki taa o selçuk tarafından kuş adası yoluna girene kadar. Yüklü bisikletle yolun düz olan kısımlarında 10 km hızla bile zangır zungur titreyerek ciğerlerim ağzımdan çıkarak kollarım bileklerim uyuşarak gittim. Bisiklet değil yolda ben dağılacaktım.
Gidondan kilitlemeli maşa önünüze aniden çıkabilecek sürprizlere veya şurada güzel bir patika var birazda orayı keşfedeyim dediğinizde tadından yenmeyecektir.
Ağırlığı tur bisikletinde kafaya takmanın bir anlamı yok bence, zaten bisiklete heybe atıp yüklüyorsunuz bisikletin ağırlığı ile 50-60 kg.'a çıktığı oluyor, gidondan kilitlemeli maşa ile konforun oldukça yükseleceği görüşündeyim.
 
@anzolot :koptum: Oralar biraz öyle hocam :komik:

Düz Maşanın bazen ne kadar sinir bozucu olduğunu biliyorum. Benimki de düz maşalı. Yalnız bisikleti sadece yollarda sürmenin özgürlüğümü kısıtladığını düşünen birisi olduğum için özellikle köy yolları ve dağ yollarını kullanmayı çok seven birisiyim. Ama o kadar sarsıntı da bir yere kadar malum o yüzden birşeyler yapmam gerektiğini farkettim.
Aklıma ilk gelen kilitlenebilir maşa. Ama iyi bir maşa için +400TL gözden çıkarmak lazım. Öğrenci adam için o kadar kolay olmuyor o :acpsnr:
Sonradan aklıma gelen yaylı sele!! :eek:
60 TL civarına aldım bir tane. Eğer rotada dağ tepe yok ise yaylarını söküyorum. Varsa takıyorum. Yayları tak çıkar maks 5 dk bu arada. Rahatmıyım? Hem de nasıl. Çünkü maşa asıl olarak ellere ve kollara gelen sarsıntıyı sönümlüyor. Kalçaya darbelerden korumuyor. Sele ile ama tam koruma ama :harika:;)

Tabii sonradan gördüm süspansyonlu sele boruları da mevcutmuş daha pratik olmasını düşünenler varsa...
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Işıklar Gazisi sizin aldığınız o sele ile ilgili başlığınızı takip edip bir iki de birşey yazmıştım brooks sele muadiliydi sanırım, sipariş verecektim bu cuma ama tereddütte kaldım, yorumunuzdan anladığım -tavsiye ederim der gibisiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: Işıklar Gazisi
Wikipedia dan alıntı:

Maşa

Amortisörlü ya da düz olabilir. Ön veya arkada bulunabilir. Havalı ve yaylı olmak üzere iki çeşittir. Amortisörler sürüş konforu sağlamak için tasarlanmıştır. Dağdan inerken veya engebeli arazide yardımcı olurlar. Düz maşalar daha çok yol ve şehir bisikletlerinde kullanılır. Bu sebeple en çok tercih edilen amortisörlü olanıdır. Eğer şehirde sürülecekse düz maşa da kullanılabilir.


(link)
 
Gürkan Genç abi gibi dağ, tepe, çamur, kum, çöl gidip bisikletin ağırlığını sürücüyle beraber 160 kiloya kadar çıkartıyorsanız kesinlikle amörtisörlü maşa, bende dahilim bu konuda.

Uzun yol için en az 25 kilo yük var desek 1,5-2 kilonun lafını yapmak iyi birşey değil. Maşayı kilitlediğinde zaten düz maşa oluyor.
Düz bir maşayı amortisörlü bir maşa yapamazsın ama amortisörlü bir maşayı kilitleyerek düz bir maşa yaparsın.
 
Ben kilitli diyorum. Yol şartları değişen bir turda ikisine de zaman zaman ihtiyaç duyulacaktır.
 
En guzeli alican bi downhill bide yayli sele ohhh mis :D
 
Düz maşa kullanıyorum. Gerektiğinde lastik ebadını değiştirip konforu bu şekilde artırıyorum. Ek olarak elciklerde de çift kat sargı kullanıyorum. Bu şekilde yeterli oluyor.
 
Benim tercihim düz maşa olurdu çünkü fazla bozuk olmayan yollardan gitmeyi tercih ediyorum genelde ve düz maşa ile çok uzun turlara çıkanlar var. Ama ben her zaman yollardan değil arada patika ve ciddi anlamda kötü diyebileceğimiz yollardan giderim diyorsan amortisörlü kullanmanın doğru olacağını düşünüyorum.

Mesela bu(link) sevdiğim tur bisikletçilerinden biri ve düz kullanıyor ama güzergahlarını buna göre belirliyor. Diyeceğim şu ki sizin için hangisi uygunsa onu kullanmanız daha doğru olacaktır, çünkü birine kesin olarak diğerinden daha iyi diyemeyiz.
 
Ben de kesinlikle amortisörlü maşa tercih ederdim. Benim deneyimim de şu şekilde oldu. 2018'de Mudanya'dan Gökçeada'ya oradan da Yalova'ya bisiklet sürmüştüm. Sanırım 600km civarında bir mesafeydi. 3 gün gidip 3 günde d geri dönmüştüm. Bisiklet ise Giant marka ve düz maşaydı. Sadece arkada bir heybe vardı ve toplam ağırlık sanırım 10 kg civarındaydı. Bu haliyle her ne kadar asfalt düz yolda sürsem de bazı bozuk yollarda da sürdüm. Aslında yola baktığınızda yol gayet düzgün görünüyor ama bir bisiklet için o yollar pek düz değil, özellikle bisikleti sürdüğümüz o en sağ noktayı bazen yarım yamalak asfaltlıyorlar. O turda bileklerim gerçekten hissedilir ölçüde ağrıdı.

Sonraki ilk uzun turumda 26 inc amortisörlü bir dağ bisikletini tercih ettim ve İstanbul'dan Kazakistan Almatı'ya 8bin km bisiklet sürdüm. Bisikletin ben harih toplam ağırlığı duruma göre değişmekle birlikle 45-55 kg arasındaydı. Bileklerimde bir ağrı olmadı. Ve rahatlık anlamında da iyiydi.

Toparlarsam uzun turlarda amortisörün ağırlığı dert edilecek bir konu değil. Ayrıca 2 kg ek ağırlık var olacak ve bunun sonucunda belki de performans kaybından bir kaç km eksik gideceksin, zaten tur yapıyorum eksik gitsem ne olacak diye düşünüyorum.

Ben kendi deneyimlerime göre neden tur bisikletlerini ısrarla düz maşa yaparlar bilemiyorum. Belki de diğer arkadaşların yazdığı gibi iyi bir lastik, eldiven vs bu bilek ağrısını yaptırmıyordur.

Tercihim kesinlikle amortisörlüden yana.

Herkese iyi pedallamalar.
 
Ben de kesinlikle amortisörlü maşa tercih ederdim. Benim deneyimim de şu şekilde oldu. 2018'de Mudanya'dan Gökçeada'ya oradan da Yalova'ya bisiklet sürmüştüm. Sanırım 600km civarında bir mesafeydi. 3 gün gidip 3 günde d geri dönmüştüm. Bisiklet ise Giant marka ve düz maşaydı. Sadece arkada bir heybe vardı ve toplam ağırlık sanırım 10 kg civarındaydı. Bu haliyle her ne kadar asfalt düz yolda sürsem de bazı bozuk yollarda da sürdüm. Aslında yola baktığınızda yol gayet düzgün görünüyor ama bir bisiklet için o yollar pek düz değil, özellikle bisikleti sürdüğümüz o en sağ noktayı bazen yarım yamalak asfaltlıyorlar. O turda bileklerim gerçekten hissedilir ölçüde ağrıdı.

Sonraki ilk uzun turumda 26 inc amortisörlü bir dağ bisikletini tercih ettim ve İstanbul'dan Kazakistan Almatı'ya 8bin km bisiklet sürdüm. Bisikletin ben harih toplam ağırlığı duruma göre değişmekle birlikle 45-55 kg arasındaydı. Bileklerimde bir ağrı olmadı. Ve rahatlık anlamında da iyiydi.

Toparlarsam uzun turlarda amortisörün ağırlığı dert edilecek bir konu değil. Ayrıca 2 kg ek ağırlık var olacak ve bunun sonucunda belki de performans kaybından bir kaç km eksik gideceksin, zaten tur yapıyorum eksik gitsem ne olacak diye düşünüyorum.

Ben kendi deneyimlerime göre neden tur bisikletlerini ısrarla düz maşa yaparlar bilemiyorum. Belki de diğer arkadaşların yazdığı gibi iyi bir lastik, eldiven vs bu bilek ağrısını yaptırmıyordur.

Tercihim kesinlikle amortisörlüden yana.

Herkese iyi pedallamalar.

Dediğiniz yol kenarındaki bozuk asfaltta Mosso Legarda amortisörlü ile sürdüm yine rahatsız ediciydi. Yüküm de hafif bir sırt çantasıydı sadece. Maşa düşük kalite olunca pek faydası olmuyor kanaatindeyim ben.
 
Amortisörün çok ince bir ayarı var. Normalde kaldırımdan in-çık salınım hızının 1 saniyeden az ya da çok olmaması lazım. Daha sert olursa yukarı yönde, daha yumuşak olursa aşağı yönde sallanıyormuş. Çanta kullansak dahi ona göre ayarlamak lazım.
 
Ben de kesinlikle amortisörlü maşa tercih ederdim. Benim deneyimim de şu şekilde oldu. 2018'de Mudanya'dan Gökçeada'ya oradan da Yalova'ya bisiklet sürmüştüm. Sanırım 600km civarında bir mesafeydi. 3 gün gidip 3 günde d geri dönmüştüm. Bisiklet ise Giant marka ve düz maşaydı. Sadece arkada bir heybe vardı ve toplam ağırlık sanırım 10 kg civarındaydı. Bu haliyle her ne kadar asfalt düz yolda sürsem de bazı bozuk yollarda da sürdüm. Aslında yola baktığınızda yol gayet düzgün görünüyor ama bir bisiklet için o yollar pek düz değil, özellikle bisikleti sürdüğümüz o en sağ noktayı bazen yarım yamalak asfaltlıyorlar. O turda bileklerim gerçekten hissedilir ölçüde ağrıdı.

Sonraki ilk uzun turumda 26 inc amortisörlü bir dağ bisikletini tercih ettim ve İstanbul'dan Kazakistan Almatı'ya 8bin km bisiklet sürdüm. Bisikletin ben harih toplam ağırlığı duruma göre değişmekle birlikle 45-55 kg arasındaydı. Bileklerimde bir ağrı olmadı. Ve rahatlık anlamında da iyiydi.

Toparlarsam uzun turlarda amortisörün ağırlığı dert edilecek bir konu değil. Ayrıca 2 kg ek ağırlık var olacak ve bunun sonucunda belki de performans kaybından bir kaç km eksik gideceksin, zaten tur yapıyorum eksik gitsem ne olacak diye düşünüyorum.

Ben kendi deneyimlerime göre neden tur bisikletlerini ısrarla düz maşa yaparlar bilemiyorum. Belki de diğer arkadaşların yazdığı gibi iyi bir lastik, eldiven vs bu bilek ağrısını yaptırmıyordur.

Tercihim kesinlikle amortisörlüden yana.

Herkese iyi pedallamalar.
Yazdıklarınıza katılıyorum üstelik siz birebir tecrübe ederek açıklamışsınız mevzuyu,bazı önerilerde ısrarla düz maşa ısrarına anlam veremiyorum,gereksiz ağırlık olayının abartıldığı kanısındayım,şehir içi kullanımda düz maşa kesinlikle mantıklı ama uzun turlarda girdiğiniz bütün yollar asfalt olmayabiliyor,üstelik ülkemizin yol durumu malum.
Ayrıca bu konuyla alakalı en güzel örneklerden biride dünyayı bisikletiyle gezen Gürkan Genç'tir,neden amortisörlü bisiklet kullandığını defalarca açıkladı,merak eden arkadaşlar Gürkan'ın bisikletine bir göz atsın adamın yaptığı seyahatler sitesinde var. (link)
 
Tur bisikletlerinde düz maşa kullanımının sebebi ağırlıktan ziyade basitlik olmalı. Ne kadar basit sistem, o kadar az sorun :)
Bir de geniş lastik var, lastik de bir miktar süspansiyon sağlıyor. Amortisör bisikleti karmaşıklaştıran bir aygıt, çakıllı yolda yumuşak amortisör beni korkutur. Düz yolda sürülecekse artısı çok, gravel bisikletlerinde amortisör olmaz. Bence de sebebi bu.
 
Bisikletlerde amortisör sistemleri çok basit kalite düşük düşük kalite sistem olacagına maşa olması daha iyi bence...hoplama zıplama yoksa amortisör cok gerekli değil bence, mtb de alcak olsam en kaliteli amortisörü alırım ki iş görsün ayrıca bakımı yapılabilir olmalı...bir sürü şehir bisikleti var amortisörlü bakıyorum çoğu bozuluyor yag kacırıyor ve gereksiz ağırlık öyle oluncada astarı yüzünü geçiyor...mtb ve downhill dışında pek lazım oldugunu düşünmüyorum ya da kaliteli olsun....kalın lastik daha çok konfor katabilir...
 
  • Beğen
Tepkiler: jestercat
Amortisör çakıllı, taşlı yollarda rahatlık sağlıyor, kilitleme mekanizması varsa düz yolda gerekmediğinde sabit maşa gibi rijit bir şekilde de kullanılabilir. 1 kg civarı ağırlık farkına çok takılmıyorum, bisikletin sadece boş ağırlığı olarak düşününce 1 kg ciddi bir ağırlık gibi gözükse de bisikletin minimum 5 katı ağırlıkta olan binicisini de hesaba katınca 1 kg fark hiç birşey konfor için değer bence. Kron bisikletin üzerinde gelen, adi olarak bilinen zoom maşada 6 yıl ve 21000 km içinde 1 kere maşa kilit düğmesi kırıldı 3 yıl önce, kron servisi fabrikasından yeni düğme getirtip taktı, o düğme de hafif tutukluk yapsa da son 1 yıldır hala çalışıyor. Başka bir sorun yaşamadım.
 
Mtb harici sadece 37c lastikli düz maşalı şehir bisikleti tecrübem var. Mtb türünden 100mm hardtail xcden tutun, 210mm çift süspansiyona kadar her disiplinden 10dan fazla bisikleti uzun süre kullanma fırsatı buldum.

Süspansiyon olarak da dandik xctden 800 Euro'luk maşalara kadar elimden geçti. Bu kadar bilgiyi vermenin tek sebebi şu; bu işin sırrı lastikte. İsterseniz ön arka kralından süspansiyonunuz olsun farketmiyor. Konforu sağlayan şey lastikten başkası değil. Çünkü yolda bizi rahatsız eden çakıllar, yol bozuklukları vs süspansiyonu harekete geçirecek kadar büyük değiller.
 
Geri