Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Tur Bisikleti amortisörlü mü olmalı?

Düz maşa mı Amortisör mü?

  • Düz Maşa

    Katılım: 96 59,6%
  • Amortisör

    Katılım: 65 40,4%

  • Toplam katılım
    161
Ben geçen sene taktırdığım sabit maşa ile 200 km bozuk yolda tur yaptım hiç amortisör eksikliği hissetmedim Keşke daha önce sabitleseymişim dedim.
20210619_101808.jpg
 
Scudo
Bizim buranın asfaltı toprak yoldan beter, bisikletin her türlü vidası contası gevşiyor üstünden geçerken. Bisikletim düz maşa, şayet yeni bir bisiklet alırsam bu yol için maşa mantıklı olur mu?
 
Amortisöre bağlı, iyi bir amortisör 1500-1600 gram civarlarında oluyor. Bu arada tur bisikletinde neden 1 kilo fazladan ağırlık olayına takılıyorsunuz ki? Yanınızdaki su zaten 2 kiloya yakın oluyor. Tur bisikletine yol bisikleti kafasıyla bakmak saçma, o maşaya alışan bir daha bırakamaz kolay kolay. Ha 2500 gramlık çöp amortisörleri diyorsanız orası ayrı, özellikle kilidi yoksa düz maşa daha iyi bir tercih olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: LastikOsman
ben çok fazla yabancı turcunun ziyaret ettiği bir firmada 2,5 yıl çalıştım, gelen avrupalı turcuların hiçbiri amortisörlü bisiklet kullanmıyordu. hep düz maşa çelik kadrolar. genelde 26 inç jantlar ve kalın dış lastikler.
çelik kadrolar esniyor arkadaşlar. lastiğin de kalın olmasıyla birlikte titreşimleri en aza indiren faktörleri oluşturuyor.

Şu görseldeki VSF adlı alman markasının avrupada en yaygın kullanılan uzun tur bisikleti. dikkat ederseniz ön maşanın konumu direkt rahatlık için tasarlanmış. çelik de olması o bölgeyi süspansiyon anlamında oldukça rahatlatıyor.
Bunu demek aslında istemiyorum ama teknik anlamda eğer bir Alman bir şeyi o şekilde üretiyor ve kullanıyorsa o şey doğrudur arkadaşlar. çok yoruma gerek yok.
81M0yWQS33L._AC_SX679_.jpg
 
Amortisöre bağlı, iyi bir amortisör 1500-1600 gram civarlarında oluyor. Bu arada tur bisikletinde neden 1 kilo fazladan ağırlık olayına takılıyorsunuz ki? Yanınızdaki su zaten 2 kiloya yakın oluyor. Tur bisikletine yol bisikleti kafasıyla bakmak saçma, o maşaya alışan bir daha bırakamaz kolay kolay. Ha 2500 gramlık çöp amortisörleri diyorsanız orası ayrı, özellikle kilidi yoksa düz maşa daha iyi bir tercih olabilir.
Amortisör konusunda uzman değilim ama gramajına göre çok yanlış bir değerlendirmeye varacağımızı düşünüyorum. Amortisörün hafiflik gibi bir iddiası yok. Hafif bisiklet isteyen kilitli pedalla sıçramayı öğrenebilir. Amortisör bunun tersine yarıyor.
Ben de bir merakımı paylaşayım bu arada: yarış arabalarında yaylı süspansiyonların hareket eşiğinin altında kalan titreşimlere dönük j damper diye sarkaç gibi bir sistemleri vardı birkaç sene önce yasaklanana kadar. Yüksek binalarda da kullanılıyor. Arabalardaki sorun, çok yer tutmasıydı, ama Alonso bu durumda bile aracın burnundaki sınırlı çaptaki j damper ile 2005-2006 şampiyonluğunu elde etti, her virajda iç tümseği kestiği halde amortisörü bozulmadı.
Şimdi, madem f1 kokpitinin burnu bizim bisikletin kadro üçgeni kadar, buraya bir tane j damper koyamıyor muyuz çok merak ediyorum ileride böyle şeyler çıkacak mı diye, çünkü araba için gereğinden küçük kalan sarkaç bisikletin tam ölçüsüne denk gelebilir. Alt tarafı yağ içinde serbest hareket eden bir ağırlık. Ne kadar zor olabilir ki?
 
Sevdiğiniz yol türüne göre değişiklik gösterebilir diye düşünüyorum. Fakat amortisörlü bile olsa bence kilitlenebilir olmasına dikkat etmek gerek.
 
Amortisör konusunda uzman değilim ama gramajına göre çok yanlış bir değerlendirmeye varacağımızı düşünüyorum. Amortisörün hafiflik gibi bir iddiası yok. Hafif bisiklet isteyen kilitli pedalla sıçramayı öğrenebilir. Amortisör bunun tersine yarıyor.
Ben de bir merakımı paylaşayım bu arada: yarış arabalarında yaylı süspansiyonların hareket eşiğinin altında kalan titreşimlere dönük j damper diye sarkaç gibi bir sistemleri vardı birkaç sene önce yasaklanana kadar. Yüksek binalarda da kullanılıyor. Arabalardaki sorun, çok yer tutmasıydı, ama Alonso bu durumda bile aracın burnundaki sınırlı çaptaki j damper ile 2005-2006 şampiyonluğunu elde etti, her virajda iç tümseği kestiği halde amortisörü bozulmadı.
Şimdi, madem f1 kokpitinin burnu bizim bisikletin kadro üçgeni kadar, buraya bir tane j damper koyamıyor muyuz çok merak ediyorum ileride böyle şeyler çıkacak mı diye, çünkü araba için gereğinden küçük kalan sarkaç bisikletin tam ölçüsüne denk gelebilir. Alt tarafı yağ içinde serbest hareket eden bir ağırlık. Ne kadar zor olabilir ki?
Fazladan bakım maliyeti ve fazladan girilen bir iş, firmalar pek girmez bence. Titreşimi bilmem ama lastik yeri daha iyi kavrasın diye 51 mm ofset yerine 44 mm tarzı ofsetler kullanılıyor bisikletlerde. Sizin söylediğiniz durum ile benzer bir etki yapabilir, ofset düşünce hem iz mesafesi kısalıyor hem de kavrama artıyor.
 
Fazladan bakım maliyeti ve fazladan girilen bir iş, firmalar pek girmez bence. Titreşimi bilmem ama lastik yeri daha iyi kavrasın diye 51 mm ofset yerine 44 mm tarzı ofsetler kullanılıyor bisikletlerde. Sizin söylediğiniz durum ile benzer bir etki yapabilir, ofset düşünce hem iz mesafesi kısalıyor hem de kavrama artıyor.
Çok doğru bir noktaya değindiniz komşu. Arabalarda asılı ağırlık, teker+süspansiyon ağırlığından performansa 5 kat daha az etki yapıyordu. Süspansiyonlu maşada 1kg hafifleme göreceli olarak, kadrodaki 5kg hafifliğe denk gelebilir. Sağda solda hafif süspansiyon erken arıza verir diye duyunca biraz fazla tepki verdim. Son cümlenizde süspansiyonun görevine dair aslında benden daha doğru bir özet yapıyorsunuz.
 
Çok doğru bir noktaya değindiniz komşu. Arabalarda asılı ağırlık, teker+süspansiyon ağırlığından performansa 5 kat daha az etki yapıyordu. Süspansiyonlu maşada 1kg hafifleme göreceli olarak, kadrodaki 5kg hafifliğe denk gelebilir. Sağda solda hafif süspansiyon erken arıza verir diye duyunca biraz fazla tepki verdim. Son cümlenizde süspansiyonun görevine dair aslında benden daha doğru bir özet yapıyorsunuz.
Kilo konusunda pek bir fikrim yok, bunu ölçmek biraz zor. Hafif süspansiyon arıza verir kısmı tamamen palavra, bakımlarını ihmal etmedikten sonra kolay kolay arıza vermez.

Hafif ön süspansiyonların ağır olanlardan farkı yay yerine hava kullanıyor olması, bu da bir ton yeni parçayı yanında getiriyor. V fren pabucu değiştirebilen hemen hemen herkes kilidi olmayan standart bir yaylı maşaya bakım yapabilir, yapamasa da geri yerine takabilir ama havalı bir maşada durum öyle değil. Kendiniz bakım yapamıyorsanız iyi bir yerde bakım yaptırmalısınız.

Belirli bakım aralıklarında keçeleri ve contaları yenisiyle değiştirmek gerekiyor ki bazı üst seviye maşalarda ya da amortsörlerde her sene birkaç parçanın değiştirilmesi tavsiye ediliyor.

Genellikle bakım işine pek öner vermiyoruz galiba, yaylılara hiç bakım yapsamasanda ( bu da yanlış aslında ) pek fazla sorun çıkarmıyor. Zaten sorun çıkaracak bir parça yokki, hidrolik kilitleme varsa en fazla o bozuluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
Geri