Atasoy
Terörü ve destekcilerini Lanetliyorum
- Kayıt
- 1 Mart 2016
- Mesaj
- 2.304
- Tepki
- 12.557
- Yaş
- 53
- Şehir
- antalya
- İsim
- ibrahim
- Başlangıç
- 1977—78
- Bisiklet
- Corratec
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
eğer bir Alman bir şeyi o şekilde üretiyor ve kullanıyorsa o şey doğrudur arkadaşlar.
Amortisör konusunda uzman değilim ama gramajına göre çok yanlış bir değerlendirmeye varacağımızı düşünüyorum. Amortisörün hafiflik gibi bir iddiası yok. Hafif bisiklet isteyen kilitli pedalla sıçramayı öğrenebilir. Amortisör bunun tersine yarıyor.Amortisöre bağlı, iyi bir amortisör 1500-1600 gram civarlarında oluyor. Bu arada tur bisikletinde neden 1 kilo fazladan ağırlık olayına takılıyorsunuz ki? Yanınızdaki su zaten 2 kiloya yakın oluyor. Tur bisikletine yol bisikleti kafasıyla bakmak saçma, o maşaya alışan bir daha bırakamaz kolay kolay. Ha 2500 gramlık çöp amortisörleri diyorsanız orası ayrı, özellikle kilidi yoksa düz maşa daha iyi bir tercih olabilir.
Fazladan bakım maliyeti ve fazladan girilen bir iş, firmalar pek girmez bence. Titreşimi bilmem ama lastik yeri daha iyi kavrasın diye 51 mm ofset yerine 44 mm tarzı ofsetler kullanılıyor bisikletlerde. Sizin söylediğiniz durum ile benzer bir etki yapabilir, ofset düşünce hem iz mesafesi kısalıyor hem de kavrama artıyor.Amortisör konusunda uzman değilim ama gramajına göre çok yanlış bir değerlendirmeye varacağımızı düşünüyorum. Amortisörün hafiflik gibi bir iddiası yok. Hafif bisiklet isteyen kilitli pedalla sıçramayı öğrenebilir. Amortisör bunun tersine yarıyor.
Ben de bir merakımı paylaşayım bu arada: yarış arabalarında yaylı süspansiyonların hareket eşiğinin altında kalan titreşimlere dönük j damper diye sarkaç gibi bir sistemleri vardı birkaç sene önce yasaklanana kadar. Yüksek binalarda da kullanılıyor. Arabalardaki sorun, çok yer tutmasıydı, ama Alonso bu durumda bile aracın burnundaki sınırlı çaptaki j damper ile 2005-2006 şampiyonluğunu elde etti, her virajda iç tümseği kestiği halde amortisörü bozulmadı.
Şimdi, madem f1 kokpitinin burnu bizim bisikletin kadro üçgeni kadar, buraya bir tane j damper koyamıyor muyuz çok merak ediyorum ileride böyle şeyler çıkacak mı diye, çünkü araba için gereğinden küçük kalan sarkaç bisikletin tam ölçüsüne denk gelebilir. Alt tarafı yağ içinde serbest hareket eden bir ağırlık. Ne kadar zor olabilir ki?
Çok doğru bir noktaya değindiniz komşu. Arabalarda asılı ağırlık, teker+süspansiyon ağırlığından performansa 5 kat daha az etki yapıyordu. Süspansiyonlu maşada 1kg hafifleme göreceli olarak, kadrodaki 5kg hafifliğe denk gelebilir. Sağda solda hafif süspansiyon erken arıza verir diye duyunca biraz fazla tepki verdim. Son cümlenizde süspansiyonun görevine dair aslında benden daha doğru bir özet yapıyorsunuz.Fazladan bakım maliyeti ve fazladan girilen bir iş, firmalar pek girmez bence. Titreşimi bilmem ama lastik yeri daha iyi kavrasın diye 51 mm ofset yerine 44 mm tarzı ofsetler kullanılıyor bisikletlerde. Sizin söylediğiniz durum ile benzer bir etki yapabilir, ofset düşünce hem iz mesafesi kısalıyor hem de kavrama artıyor.
Kilo konusunda pek bir fikrim yok, bunu ölçmek biraz zor. Hafif süspansiyon arıza verir kısmı tamamen palavra, bakımlarını ihmal etmedikten sonra kolay kolay arıza vermez.Çok doğru bir noktaya değindiniz komşu. Arabalarda asılı ağırlık, teker+süspansiyon ağırlığından performansa 5 kat daha az etki yapıyordu. Süspansiyonlu maşada 1kg hafifleme göreceli olarak, kadrodaki 5kg hafifliğe denk gelebilir. Sağda solda hafif süspansiyon erken arıza verir diye duyunca biraz fazla tepki verdim. Son cümlenizde süspansiyonun görevine dair aslında benden daha doğru bir özet yapıyorsunuz.