Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Tur bisikleti dişli oranları?

ilhami35

Üye
Kayıt
22 Eylül 2016
Mesaj
86
Tepki
198
Yaş
64
Şehir
izmir
İsim
İlhami kolgak
Bisiklet
Scott
Merhaba arkadaşlar.Bisiklet işine yeni merak sardım.Yaşım 56.Aynı zamanda motosiklet merakımda var ve yıllardır motosiklet ile turlara giderim.Doğal olarak bisiklette de touring bisikleti tercih ettim.Elim MTB Carraro big 929 vardı ve bunu tur bisikletine çevirmeye çalıştım.Bu bisiklete;
kelebek gidon,
700x35 CST zırhlı lastik,
ön arka çamurluk,
rahat bir sele,
Arkaya alüminyum bir sele
ön ve arka aydınlatma vs.vs. taktım.

Ancak biraz hantal oldu gibi geldi bana.Bunun üzerine Bir tur bisikleti kadrosu elime geçti.Bu kadroyu tur bisikleti haline getirmeye çalıştım.Bu kadroya da;
Klasik şehir bisiklleti gidonu,
36 telli ön ve arka jant,
700x40 rubena zırhlı lastik,
rahat bir sele(brooks ile değişecek),
Arkaya alüminyum sele
ön ve arka çamurluklar,
V fren takımı,
shimano ön ve arka değiştiriciler(tourney)
24-34-42 Aynakol,
14-34 mega range arka dişli taktım.

Bu son bisiklet öncekinden daha hafif olmasına rağmen yokuşlarda beni daha çok zorlar oldu :(
Yaş ta malum ileri olunca,turlarda ne yaparım diye düşünmeye başladım.

Şimdi sizlerden ricam,yaşımı da göz önüne alarak bana uygun ayna kol ve arka dişli oranları tavsiyeleriniz.

bisiler.jpg
 
Scudo
İşin en iyilerinden Surly LHT'da durum şu, size fikir verebilir:

Crankset
Andel RSC6, 26/36/48t.

Cog or Cassette
Shimano HG-50-10, 11–32t
 
aslında normal dişli oranları var yokuş için.7 li olduğu için aktarıcı 36 ruble desteklemez büyük ihtimal.aynakol kalıyor onu 22 dişli aynakolla değiştirebilirsiniz.psikolojik olabilir veya kadrodan olabilir.

26x38x48 aynakol tavsiye etmem.zaten kondisyon iyi değil.o aynakolu bisiklet yüksüz çevirmek bile zor
 
Dişli oranlarınız neredeyse olabileceğin en elverişlisi, bundan iyisi dağ bisikletinde olur ancak. Kondisyonunuzu artırmaya bakın.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@gozertan
Daha küçük aynakol kullanıyorum ve yorucu oluyor,sizin verdiğiniz oranlarla hepten yorucu olur sanırım.

@Mehmet H.
Muhtemelen 22-32-44 bir aynakol takmayı düşünüyorum.

@Orhan Akarkut
MTB bisikletimin aynakolu 20-30-40 dişliye sahip,belki bacaklarım bu dişliye alışık olduğu için sıkıntı çekiyor olabilirim.

@bilgin b.
Evet 22-32-44 bir dişli iyi olacak herhalde...
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@ilhami35 22/32/44 ve 11/32 kullanıyorum, 3x8. Bisiklette başka bir sorun yoksa bence yeterli bir oran. Ama bu iş aslen sizde bitiyor.

SM-G900F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
ÖN AYNAKOLU KÜÇÜLTÜP ARKA RUBLEYİ BÜYÜTMENİZ LAZIM.7 li ise ruble 11-34 den büyüğünü bulamazsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@ilhami35 ben farklı bisikletlerde hem 11-36 ruble hemde 22/32/42 aynakol kullandım. Bence aynakol daha etkili.
 
  • Beğen
Tepkiler: gok
Aynakolu düşürebilir ya da vites sistemini değiştirip rubleyi yükseltebilirsiniz. Ama kullandığınız oranlar gayet makul. Eğer sadece yoruyorsa çıkmanızı engellemiyorsa bu şekilde devam edip kondüsyonunuzu artırın. Benim arasıra turladığım grupta 60 yaşında olup bize toz yutturanlar mevcut.
 
22-32-44 175 mm ölçülü aynakol, klasik vidalı ruble 14-34t ruble,cst platinum protector 7 lvl zırhlı lastik 700x1.75.Klasik vidalı ruble ya da kaset ruble mi takılı? Teker göbekleri,akort ve iyi bakımlı göbek ayarınında akıcılıkta etkisi olmuyor değil.
 
@gok evet aynen ayna kol ve vidalı ruble dişli oranları var.akort ayarı da iyi.herhalde sorun bende :)

@S.Koca haklısın dostum.sorun bende büyük ihtimalle...
 
Diğer bisikletteki aynakol ve jantı direk buna aktarabilirsiniz. En kötü ihtimal ruble ihtiyacı ortay çıkar.
 
@OnurÖzdağ jantı aktaramam zira o jant disk frenli.oysa tur bisikletim v fren li.ayrıca ikiside 28 jant,aktarmanın ne faydası olacak ki jantın?
 
@ilhami35 jantın ağırlık dışında etkisi olmaz ama jant göbekleri daha akıcı olabilir. Göbeklerin akıcılığı ciddi fark yaratıyor. Diğer bisikletin göbekleri daha kaliteli ise bu da bir sebep olabilir. Eğer düz yolda da diğer bisiklet daha akıcı ise bu farkın göbeklerden olma ihtimalini artırır. Yok sadece yokuş çıkarken daha yorucu oluyorsa sizin kondüsyonunuz daha etkili bir sebeptir. Benim görüşlerim tabi kesin böyle diyemiyorum.
 
@ilhami35

Özellikle kilo sıkıntısı bulunan kullanıcılar için yokuş çıkma yetisi çabuk ve kolay kazanılan bir özellik değildir. Bu nedenle kendinizde bir sıkıntı aramak yerine içinden geçtiğiniz doğal bir süreç olduğunu düşünüp beklentinizi bu yönde şekillendirin.

Siz çalışmaya, pedallamaya devam ettikçe vücudunuz rampa çıkmaya daha fazla adapte olacak ve başlarda imkansız görünen yollar aşılır hale gelecek.

Dişli oranlarınızı sizi en rahat hissettirecek şekilde düzenleyin. Önemli olan sürüşlerinizin size eziyet değil keyif vermesi. Gerekirse ilerde değişime gidersiniz.
 
Sorun sizde değil:huhuu: 28'' ile 26'' jant ölçülerinin de rampa çıkmada farkı var.Evet.
 
@gok
26 jantla daha kolay rampa çıkılır mı demek istiyorsunuz?

@Sadettin Z. Tabi ki yaşla ilgili biraz göt göbek sahibi olduk :) Dediğiniz gibi zamanla alışacağım herhalde.Zira gün geçtikçe sanki bisiklet altımda hafiflemeye başladı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@OnurÖzdağ aslında tur bisikletinde disli oranları kişiye göre değişiyor heralde.yani standart bir ölçü yok gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri