Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

tur için hangi fx ? fx 7.0......7.5

Kayıt
12 Ekim 2014
Mesaj
40
Tepki
5
Yaş
54
Şehir
İstanbul
İsim
atilla koşan
arkadaşlar bisikleti hem şehir içinde hemde uzun turlarda(sadece asfalt) kullanmak istiyorum.hangi fx modelini seçmeliyim?fx 7.5 şehirler arası yollardaki yokuşlarda zorlarmı? 700*32 yada 700*28 bu lastiklerle tur olurmu? malum ön,arka bagaj,çantaydı,çadırdı,ıvırdı zıvırdı yükümüz artacak.yardımcı olacak arkadaşlar şimdiden tşkler..
 
Scudo
Valla bunlar arasında kadro farkı yok sadece donanım farkı var ve yüksek ihtimal üst serilerde karbon çatal kullanılmıştır ama bunlarda bagaj deliği olmuyor diye biliyorum masrafa girer değiştiririm de diyebilirsiniz tabi onu bilemem
 
bunlar arasından 7.3 tur bisikleti işini iyi görüyor. hem bagaj takılabiliyor hem de ayna kolu 3 dişli ki bu çok önemli bi faktör tur bisikleti için. hele ki uzun turlar yapıcaksanız ayna kolun 3 dişli olması lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: aertan
7.3 işini görür bende 7.4 var ama arada çok bir fark yok. Carbon maşa falan var. 7.5 20 vites biraz daha yol bisikletine yakın. Jant fln daha iyi onun. 7.3 alın temizinden işiniz olsun :)
 
  • Beğen
Tepkiler: aertan
Birde fx serilerinde fren ayaklarının çok iyi olmadığı xt gibi ayaklarla daha iyi bir frenleme olduğundan bahsedenler var bu konuda fikir beyan edeblirmi tecrübeli arkadaş lar
 
@Ali Ç.

Atilla Bey, bir Trek mağazasına gittiğinizde yaşayacağınız olay genel itibariyle şu olacaktır: Yardımcı olan(!) arkadaş size 7.3 ile 7.4 ü kıyaslayacak ve 7.4'e Batmobil; 7.3 ise scooter muamelesi yapacaktır. Çünkü elinde 7.3 kalmamıştır. Size tavsiyem her iki bisikleti de inceleyip, özelliklerine bakıp mağazaya gitmenizdir. Benim bildiğim 7.4 deore arka değiştiriciye sahip ve maşası karbon. Aradaki fark bu.

Sirkeci esnafıyla birkaç alışverişim olduğu için (birkaçtan sonra yeni birkaçlar olmadı) bisiklet satan insanların söylediklerini ve de tavsiyelerini birkaç defa düşünüyorum. Aradaki fiyat farkı, karbon maşa için değer derseniz sizin bileceğiniz bir iş. Tur planınızdan bahsetmişsiniz, bisiklet masrafınız dışında -sahip değilseniz- çadır, tulum, heybe, bagaj gibi masraflarınız da olacak. Yani ayıracağınız bütçeye bunları da dahil etmenizi tavsiye ederim.

Fx lerin üzerinde 700x32 all weather Bontragerlar var. Islak zeminde yol tutuşları çok iyi değil fakat epey kaliteli lastikler. Tur için benim tercihim 700x32 ve 700x35 olur. 7.5 e gelirsek turlarda zorlayacaktır.

Uzun lafın kısası benim tercihim 7.3 olurdu.

Not: İlk cümledeki genellemeyi yüzyüze ve telefonda görüştüğüm üç bayii ile yaşadığım iletişim sonucunda yaptım. Tüm Trek bayileri zan altında bırakmak adaletli olmaz, bunu da belirtmek isterim.

@atilla koşan

Şüphesiz Tektro ile Xt arasında fark var fakat bence değiştirmenize gerek yok. Belki iki fren ayağını da kullanmış arkadaşlar fikir beyan ederler, böylesi daha sağlıklı bi değerlendirme olur.

Yalnız, bisikletinizi alır almaz yapacağınız ilk iş bisikletin üzerindeki pabuçları söküp sevmediğiniz birine hediye etmek olsun. Siz de kendinize iki çift Baradine 3renk pabuç alırsınız.

Şimdi fark ettim, az önceki alıntıyı yanlışlıkla Ali Bey'den yapmışım. Kusura bakmayın Ali Bey :D
 
@Ali Ç.

Yanlış biliyorsunuz.Trek 7 serisi bisikletlerde kadro geometrisi 7.7 ye kadar aynı olsa da kullanılan aluminyum alaşımı farklıdır.7.0-1-2 alpha silver,7.3-4-5-6 alpha gold aluminum,7.7 ise karbon kadro olup,tamamında bagaj ve tur için opsiyonel aparat yuvaları mevcuttur.
 
Aslında benim gönlünde yatan aslan fx 7.3 idi ,işin içine ciddi anlamda girince ona bak buna bak insanın gözü ister istemez kayıyor bide insanoğlu doyumsuz kardeşim 7.3 için tüm şartları zorlayip bütçeyi zor bela denk getirmisken resmen kasiniyorum bide dogal olarak bi kere alcaz bida belki bu ayar bir bisiklet alamicaz.onun için gerekirse şartları zorlarim diyorum yani yanlış yapmak istemiyorum. 700*32 lastik ve baradine 3 renk pabuçlar kafama yatıyor,Ayrıca tur ekipmanlarımın yüzde 90'ı zaten tamam, çok daha alt seviye 26 jant bisikletimle uzun turlarım var Mehmet Akın bey...
 
Fx 7.4 üm ile daha 200 km yol anca yaptım. Fren pabucu cortu çekti sayılır
 
Ben de tur amacıyla bir FX 7.3 aldım. Daha alt modellerine göre üst seviye bir alüminyum kadrosu var. Maşada bagaj delikleri mevcut. Bilindiği üzere karbon maşalara uzun turlarda iş görecek bagajların takılması önerilmiyor.
Fren konusunda ise tavsiyem ilk iş olarak berbat pabuçlardan kurtulmanız olacak. Fren performansının düşük olmasının başlıca nedeni bu. Tektro fren bacakları Deore ve daha üst seviyedeki fren bacaklarına göre çok esnese de zayıf olduğum için çok bir güvensizlik vermiyor.
 
Madem konu güncellendi ben de söyleyeyim. Pabucları değiştirdik şu an bir problem yaşamıyorum. 2 Defa lastik patlattım. İlkinde çukura girdim anında patladı ikincisinde bir şey kesmiş sanırım dış lastikte bişi yoktu ama ufak bir patlaktı yamattık. Onun dışında performansından çok memmunum lakin şu barend olayını çözemedik bi gidonu biraz dar. Bayan bir arkadaşa vermiştim bi tur atsın diye o bile aynısını söyledi. Uzun turda gidonun darlığı aksesuar açısından belki problem yaratabilir. Şu an benimkinde yer yok mesela, 2 ışık , bir kamera, 1 gps ve bir zil. Hoş başka takacak bişi de kalmadı zaten :D
 
7.2 kullanıyorum, ön maşa çelik. Ön ve arkada çamurluk, bagaj için delikler mevcut. Hatta maşaya lowrider bagajlar da takılabiliyor.

Orjinal lastikleri hiç fena değil, 2.000 km de 1 defa patladı, onda da bira şişesi parçası girmişti, gayet normal.

Çekiş sistemi alivio-altus biraz alt seviye ama bence gayet yeterli. Sadece ağır yükte dişli oranı biraz yetersiz kalıyor, bunun için de ben deore 44-32-22 aynakola geçtim, yeterli olacaktır.
 
Olmasına olabilir ama ben yinede karbon parçası olan bir bisikletle tura çıkma derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: m.ali mülayim
Geri