Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Türkiye'de bisiklet sektörünün kötü gidişatı

Demir Atlı Adam

Sunroofa değil gökyüzüne inananlar
Kayıt
11 Nisan 2014
Mesaj
2.042
Tepki
3.134
Şehir
Ankara
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Ülkenin ekonomik sorunlarına ve bu sebebten kötüye giden , bitme noktasına gelen sektörlerinden bahsetmeyecegim burda. Bizim konumuz bisiklet.
2013 yılından bu yana aktif bisiklet kullanıcısı olarak o yıllardan bu yana yaklaşık 9 senede nerden nereye geldik? Açıkçası 2013 öncesinden hiç bir bilgim yok bilen varsa aydınlatırsa sevinirim.
Ben size son 9 yılın incelemesini yapacağım. Gerek yerli bisiklet firmaların hattı sayılır özelliklerdeki komponentlerle üretilen bisikletleri gerekse ülkedeki ithal bisiklet marka modellerinin fazlalığını görmüş biri olarak gelinen şu nokta çok can acıtıyor.
KTM, lapierre, ghost, whistle, focus, Fuji, corratec, cube, Merida gibi kaliteli firmaların ülkemizden cekilmelerini üzüntüyle takip ediyorum...
Ve son yıllarda bir yandan sürekli tırmanan bisiklet fiyatlarının yanında sürekli düşen komponentlerin kalitesi özellikleri.
Giant gibi bir markanın bile bisikletlerini incelediğimde 18-24 vites tourney serileri görünce içim burkuluyor.
Bisiklet dükkanlarında en adi çin ürünlerinin aksesuarlarıni görmekteyiz. Bir zamanlar aliexpresten bile çok sayıda uygun ve kaliteli ürünler alırdım. Bilemiyorum daha neyi sayayım ki..
 
Scudo
Yukarida saydigin markalar ulkeden cekilmedi. Turkiye distribitorlerinin tercih etmemesi nedeniyle ulkeye girmiyor.
Giant'in ise her butceye uygun urunu var zaten. Arayan buluyor. Ki yerli firmalarda da orta ve ust seviyeye yakin urunler cikmaya basladi.
Ulkemizde Erdoganlar, Bike&Outdoor, Ozceylan gibi ust seviye urunleri rahatlikla bulabilecegin ciddi firmalar var. Bence sektor, kuculmuyor, buyuyor. Sadece sen yanlis yerden bakiyorsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: ibrahimguler
Ülkemizdeki durumdan bahsediyorum. Erdoğanlar bisiklette accell markalari haricinde başka markalara rastlamak pek mümkün değil. Cube satardı eskiden örneğin. Artık bulamazsın.
Yukarida saydigin markalar ulkeden cekilmedi. Turkiye distribitorlerinin tercih etmemesi nedeniyle ulkeye girmiyor.
Giant'in ise her butceye uygun urunu var zaten. Arayan buluyor. Ki yerli firmalarda da orta ve ust seviyeye yakin urunler cikmaya basladi.
Ulkemizde Erdoganlar, Bike&Outdoor, Ozceylan gibi ust seviye urunleri rahatlikla bulabilecegin ciddi firmalar var. Bence sektor, kuculmuyor, buyuyor. Sadece sen yanlis yerden bakiyorsun.
 
Bence büyük firmalar "daha ahlaklı" çalıştığı için büyüyor.

Bundan birkaç yıl önce bir bisikletimizin bakımını, neredeyse "bisikletin yarı fiyatına" yapan(o zamanlar bisikletler daha ucuzdu) bir kenar köşe tamircisi sinirlerimi zıplatmıştı. Yaptığı da kirli zinciri bulamaç gibi motor yağına bulamak. Tabii, bunu söylediğimde ne karışıyorum diye kötü olan ben oldum yakınımın gözünde. Dolandırıcıların işini büyütmeye ihtiyacı yok.

Lütfen emek veren, güven tesis eden yerleri kötülemeyin. Adam shimano servisi olmuş... Bisikletini başkasına emanet edersen olacaklarsa bunlar...
 
Başlığın amacını kavrayamadım ben. Siz Türkiye'deki bisiklet sektörünün ülkenin geri kalanından farklı bir performans göstermesini mi bekliyordunuz?

Tüketim ürünlerinin hemen tamamında yerin dibine göçen alım gücünü telafi etmek için çeşitlilik azaldı, paket boyutu ve gramajlar ufaldı, kalitesiz malzemeler yaygınlaştı. Pazar tezgahlarında bile eskisi kadar çok çeşit ürün yok. Sebebi ürünlerin artık bu topraklarda yetişmeyi reddetmesi değil, tüketicinin alacak parasının olmaması.

Verdik yetkiyi, çok şükür gördük içimizde etkiyi. Bir maaşa bir hamburger alınmayan Venezuela olma yolunda koşar adım ilerliyoruz.

Ben şahsen gelecek seçimlerde @hamlet2006 kedisine yetkiyi verip enflasyonla faizle nasıl uğraşılır görmek istiyorum.
 
Accell bisikletin İstanbul merkez mağazasını eskiden beri tanır ve giderim. Geçen hafta cube ve lapierre hakkında biraz konuştuk. Fiyatlar yüksek olduğu ve talep olmadığı için ürün gelmediğini söylediler.

Bisiklete sıra gelene kadar söylenecek çok şey var, ancak burası yeri değil.
 
Bisiklet sektöründe yıllık kaç adet bisiklet satışı yapıldığını gösteren bir kurum, dernek vs. var ise oradan bu durumu net görebiliriz.
Zira ülke ekonomisi berbat olmasına rağmen motosiklet sektöründeki satış grafikleri her sene artmaya devam ediyormuş.
Özellikle 125 cc ve altı hacimdeki motosikletler için. Ulaşım amacıyla bisiklet için de böyle bir yönelim olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetbulak
Ben şahsen gelecek seçimlerde @hamlet2006 kedisine yetkiyi verip enflasyonla faizle nasıl uğraşılır görmek istiyorum.
Şu anki iktidar ne yapıyorsa tersini yapacağım. Çok sürpriz yok, anlayacağın.Ekonomiyi yeniden icat etmeye gerek de yok biliyorsun.
 
Yerli denilen bisikletlerin tüm fren ve vites sistemleri ithaldir. Kurdaki değişimler direkt fiyatlara yansımakta. 2 yıldır bisiklet arka vites aktarıcı üretmeye çalışan biri olarak çözüm yerli komponent üretimidir. Piyasada en çok satılan 21-24 vites ve V fren aksamı üretimi (tabi kaliteli olarak) büyük fark yaratacaktır. Bisiklet seven makine ve endüstri mühendislerini yardıma bekliyorum. İletişim için (link)
 
Müşteri istek, ihtiyaç ve beklentilerinin farklılığı; işletmelerin de geliri farklı, istekleri farklı müşterilerden elde edilebilecek tüketici rantından maksimum fayda sağlamaya çalışması piyasada üretilen ya da ithal edilen bisiklet ya da parçaların çok çeşitlenmesine neden oluyor.
Aslında biz tüketicilerin gelir seviyesi çok düşük. Amaca uygun tek tip ya da az tip ekipman ve bisiklet üretmeye çalışsak ölçek ekonomisi gereği maliyetlerimiz çok düşer. Ama bu günümüz Türkiyesinde çok da olabilecek bi şey değil.
 
Avrupada 1000 parasal birime iyi bir bisiklet alıyorsun ama bizim ülkemizde aynı bisiklet için 1000 birime belki tekerleklerini alırsın. Türk lirasının getirildiği nokta.
 
Sağlık sorunlarından dolayı 2 yıldır binemiyorum.Öncesinde yaz kış aktif binerdim ulaşım ve spor amaçlı. Geçenler de kendi kendime şunu sorguladım sağlık sorunum olmasaydı bu gidişata göre ne kadar dayanabilirdim her şey uçup gitti zamana yenik düşüp bırakanlardan olurdum sanırım..
 
  • Üzgün
Tepkiler: suyunsesi
Ülkemiz de satılan en kötü bisikletler bile 5-6k TL tutuyor, bu fiyat az buz bir fiyat değil. Asgari ücret ile çalışan bir kişinin en düşük model bir bisiklet alması gerçekten zor. Herkes ister en iyi ürüne sahip olmayı lakin ülkemiz deki durum buna el vermiyor. EvKur da bile ümit adlı bisikletleri 5k TL den aşağı bulamıyorsun, gerçekten hak ettiği fiyat taş çatlasa 1k TL dir.
 
Son bir yıldır ülkeye ne doğru dürüst ithal bisiklet ne de yedek parça geldi. Geçen bir arkadaşa amortisör bakalım dedik. Piyasada amortisör kalmamış.
 
Bisikleti, grupseti, amortisörü vs. boşverin. Tüm kaydi paranızı nakdi paraya (veya fiziksel altına) çevirin ve hızla bankacılık sisteminin dışına çıkartın. Çünkü yakın zamanda, banka hesabınızdaki tüm kaydi varlıklarınıza erişiminize çok ciddi kısıtlamalar gelecek. Demedi demeyin.
 
Maalesef bütün Mallar ilk önce Amerika, Avrupa ve Japonya gibi marketler için yapılıyor..

Türkiyede insanların az kazanma üstüne yüksek vergide geliyor. Dollar YTL kuruda birde üstüne problem.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarDemirel
Maalesef bütün Mallar ilk önce Amerika, Avrupa ve Japonya gibi marketler için yapılıyor..

Türkiyede insanların az kazanma üstüne yüksek vergide geliyor. Dollar YTL kuruda birde üstüne problem.
Yuksek vergi gelmesinin sebebi kamuda memur alimimin tam gaz devam etmesinden.
Kamuda ne kadar cok memur o kadar cok vergi zammi ve dolayisi ile fakirlesmedir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ilker.prime
2014 yılında 1900 TL'ye aldığım bisikletin bugün 11450 TL olması nereden nereye geldiğimizi özetler sanırım.
 
Geri