Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ucuza fixie toplanır mı?

@can_celik Renk konusu keyif meselesi, tabii; belki gümüş benim de hoşuma gider, belli olmaz. Elim çekiç tutmayabilir. :)Temiz boya yapabilirim ama. Önce kadro işine bakayım. Uygun fiyatlı şu 3 bisikleti buldum:

1- (link)

2- (link)

3- (link)

Gidonu da değiştirmek isterim tabii. 500-600 liralık bisiklet alıp şu seti de takarsam işim büyük oranda çözülüyor sanki:
(link)


Bunları yazdıktan 10 dakika sonra aklım başıma geldi: Maliyeti düşük tutmak istiyorsam ve jantlar iş görüyorsa arka göbek almalıyım. :) Tek yaprak aynakol, gidon, gerekirse lastik ve seleyle iş tamam gibi.
 
Son düzenleme:
Scudo
@can_celik Renk konusu keyif meselesi, tabii; belki gümüş benim de hoşuma gider, belli olmaz. Elim çekiç tutmayabilir. :)Temiz boya yapabilirim ama. Önce kadro işine bakayım. Uygun fiyatlı şu 3 bisikleti buldum:

1- (link)

2- (link)

3- (link)

Gidonu da değiştirmek isterim tabii. 500-600 liralık bisiklet alıp şu seti de takarsam işim büyük oranda çözülüyor sanki:
(link)


Bunları yazdıktan 10 dakika sonra aklım başıma geldi: Maliyeti düşük tutmak istiyorsam ve jantlar iş görüyorsa arka göbek almalıyım. :) Tek yaprak aynakol, gidon, gerekirse lastik ve seleyle iş tamam gibi.
Bu bisikletleri alacaksanız yeni ve profilli jant setine ihtiyacınız yok, kendi setlerine göbek takmak daha uyumlu olur. Delik sayısına dikkat etmek gerek.
Novatec fixie göbekler fena değildir. Bende içinde böyle siyahı da olan bir kaç set var gayet güzel. Gümüş şart değil. Farklı renklerde göbeklerle de güzel kombinasyonlar yapılabilir. Mesela gövdeyi krom veya açık bir renge boyarsanız siyah göbek, aynakol, gidon ve gidon boğazı daha güzel durabilir.
 
@Anonim Teşekkür ederim. Geçenlerde, gittiğim bisikletçiye "Eski yol bisikleti alıp fixie veya single speed'e çevirmek istesem ne dersin?.." diye sormuştum. "4000-5000 lira harcarsın," demişti, bu işten vazgeçmiştim. Sanırım eski yol bisikletinin sadece kadrosunu kullanabileceğimi düşündü, jantlar, göbekler, gidon, pedal falan... hepsinin toplam maliyetini hesaplayarak fiyat verdi.
Alacağım bisikletin kadrosu ve jantları iyi çıkarsa harika. Bakalım artık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erhan Ertan
@7haiku Kadronun bütün borularını kontrol etmek lazım. Vuruklu içe göçük bölge veya boruda genel olarak bi sehim var mı diye. Maşada arkaya doğru eğilme var mı, önden çarpmalarda çelik maşalar arkaya doğru eğilebiliyor. Bazı kişiler sele borusu veya boğazı çıkartılamayan kadroları da başkasına kitlemeye çalışıyorlar onu da kontrol etmeniz lazım. Boğaz ne yapıp edilip çıkartılıyor da, bazı sele boruları yılların paslanmasıyla o kadar sıkışmış oluyor ki çıkartmak için 10 takla atmanız gerekiyor.
 
@can_celik Tavsiyeleriniz aklımda. Dikkat edeceğim. Ayrıca elimde Mosso Legarda 1521 MSM V var. Satışa çıkardım. 60-70 km.'lik turlarda kullanılıyor; uzun yol gitmiyorum, günlük 5-6 km. az eğimli sürüşler yapıyorum. Yeni bir iş başvurusu yaptım, kabul edilirsem ev-iş arası mesafe de 5 km. kadar az eğimli bir güzergâh olacak. Fixie veya single speed ile devam etmeyi çok istiyorum. Bisiklet üzerinde ne kadar az parça ve ses, o kadar iyi. Ayrıca yaşamımda sadelik arayışındayım. Bisikleti de bu anlayışıma uydurabilirsem ne mutlu. :)
Kısaca: Vuruk, çürük, lehim, kaynak olmayan bir kadro, maşa ve iş görebilecek jantlara sahip bisikleti 500 ila 1000 liraya bulabilirsem alıyorum. Jant tel sayısına uygun fixie göbek ve single speed için tekli ruble, aynakol, gerekirse lastik ve gidon. İşlem bitiyor sanırım. Gerçi acelem yok, uygun bir eski yol bisikleti alırsam önce gidonu değiştirir bir süre kullanırım (düz gidon hoşuma gidiyor).
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
@can_celik Tavsiyeleriniz aklımda. Dikkat edeceğim. Ayrıca elimde Mosso Legarda 1521 MSM V var. Satışa çıkardım. 60-70 km.'lik turlarda kullanılıyor; uzun yol gitmiyorum, günlük 5-6 km. az eğimli sürüşler yapıyorum. Yeni bir iş başvurusu yaptım, kabul edilirsem ev-iş arası mesafe de 5 km. kadar az eğimli bir güzergâh olacak. Fixie veya single speed ile devam etmeyi çok istiyorum. Bisiklet üzerinde ne kadar az parça ve ses, o kadar iyi. Ayrıca yaşamımda sadelik arayışındayım. Bisikleti de bu anlayışıma uydurabilirsem ne mutlu. :)
Kısaca: Vuruk, çürük, lehim, kaynak olmayan bir kadro, maşa ve iş görebilecek jantlara sahip bisikleti 500 ila 1000 liraya bulabilirsem alıyorum. Jant tel sayısına uygun fixie göbek ve single speed için tekli ruble, aynakol, gerekirse lastik ve gidon. İşlem bitiyor sanırım. Gerçi acelem yok, uygun bir eski yol bisikleti alırsam önce gidonu değiştirir bir süre kullanırım (düz gidon hoşuma gidiyor).
Kullanım amacınıza fixie yada single speed uyuyor. Umarım güzel bir bisiklet toplarsınız. İki sene önce kadrodan fixie toplamam 1700 civarı tutmuştu, forumda var. Ama tabi jantlar yeniydi, çok gerekli olmayan parçalar da almıştım, onlar masrafı artırmıştı. Şimdi en basit haliyle 1500-2000den aşağı düzgün bir bisiklet toplanabileceğini düşünmüyorum.

Eski bir çelik kadroda ufak vuruklar, boya sıyrıkları falan fiyatına göre çok problem olmayabilir, ama kaynak, çürük ve pas sıkıntılı. @can_celik dediği gibi önden vurulup maşanın eğildiği belli olan çok ilan gördüm. Bir aldığım bisiklette sele borusu kaynamıştı kadroya, çok uğraşmıştım. Bir tanesinde de zincir borusuna araya parça atmıştı arkadaş, almaktan vazgeçmiştim. Oluyor böyle durumlar eski kadrolarda. Borularda eğilme ve büyük vuruklar kaza göstergesi. Mümkünse çok bakımlı bir şey olmadıkça sonradan boyanmış almayın, kötü de olsa orijinal boyası üzerinde olursa içiniz daha rahat olur. Benim mbkda zincir borusunun boyası biraz haşattı ama orijinal boyası olduğundan alırken içim rahattı.

Bir de her şey fiyatına göre. 500-1000 gibi fiyatlara iki sene önce alınıyordu dediğiniz özellikte bisikletler ama artık onlar pek fazla kalmadı. Şimdi bakımsız paslı bisikletlerini klasik diye hatta garip sıfatlar kullanarak yüksek fiyatlara satmaya çalışanlar görüyorum ilanlarda. Özellikle vites ve frenler çok sorunlu. Sizin ilanlardaki bisikletler ilki hariç pek doğrudan kullanılacak gibi değil bence, sadece kadrosunu ve jantlarını kullanıp fixie yapmak daha az masraflı olabilir.

Öte yandan çelik bisikletler için algınızı ucuz bisikletler oluşturmasın. Çok iyi durumda bir italyan kadroyu eski de olsa öyle ucuza almak pek mümkün olmaz. columbus ve reynolds yarış kadrolarının hissiyatı ve ağırlığı belirgin derecede farklıdır. Ancak sizin sürüş amacınız için onlara gerek yok.
 
@can_celik yarım bakla için teşekkür ederim. Şu anda zincir gerginliğim daha iyi durumda. Konunun amacına dönecek olursak bence uygun fiyata bulunursa dar geniş dişliye sahip aynakollar ile de fixie yapılabilir. 1/8 zinciri az önce ekteki aynakola taktım ve bendeki track aynakol - zincir arasındaki boşlukla ekteki aynakol arasında fark yok gibi. Tabi ki daha tecrübeli arkadaşlar eksi yönlerini yazabilirler. Bizde öğrenmiş oluruz. Tahminimce bir tık daha sesli çalışabilir ya da zinciri biraz daha çabuk aşındırabilir.
 

Dosyalar

  • 70A23A6A-FBDD-402F-B6C6-55840C17D642.jpeg
    70A23A6A-FBDD-402F-B6C6-55840C17D642.jpeg
    116,3 KB · Okunma: 49
  • A4165573-1B63-420C-B361-8271DD915A94.jpeg
    A4165573-1B63-420C-B361-8271DD915A94.jpeg
    82,8 KB · Okunma: 48
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@akalpakcioglu Güle güle kullan. Önde 2 mm yaprakla tadı olmuyor maalesef. Diş zincir boşluğunu doldurmuyor, sağına veya soluna basıyor, yük tam ortalanmadığı için zincir ve dişli çabuk aşınıyor. Sesli çalışıyor. Zaten gerek de yok... Geçen baktım aliexpress'te 1/8" (3 mm) yapraklar 12 dolar civarı. @Ali Kılıç 35.5 gibi her gün süren, fixienin hakkını veren arkadaşlarımıza bile en az 2 sene gider diye düşünüyorum. Dişli 3 mm olunca ömür çok uzun oluyor yol bisikletlerine kıyasla.

Flip-flop'un ss tarafına vidalı ruble takıp aynı bisikleti vitesli - fixie dönüşümlü kullananlar için 1.8 mm fixie dişlileri var. Ama ne gerek var tartışılır...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Arkadaşlar elimde gecmis deneyimlerimden kalma şöyle bir 36 delik göbek var. Gayet iyi durumda. İhtiyaci olan birileri varsa hediye edebilirim. İrtibat icin 0542 3062400

IMG_20220413_221451.jpg
 

Dosyalar

  • IMG_20220413_221441.jpg
    IMG_20220413_221441.jpg
    58,7 KB · Okunma: 10
  • IMG_20220413_221432.jpg
    IMG_20220413_221432.jpg
    58,5 KB · Okunma: 11
@akalpakcioglu Güle güle kullan. Önde 2 mm yaprakla tadı olmuyor maalesef. Diş zincir boşluğunu doldurmuyor, sağına veya soluna basıyor, yük tam ortalanmadığı için zincir ve dişli çabuk aşınıyor. Sesli çalışıyor. Zaten gerek de yok... Geçen baktım aliexpress'te 1/8" (3 mm) yapraklar 12 dolar civarı. @Ali Kılıç 35.5 gibi her gün süren, fixienin hakkını veren arkadaşlarımıza bile en az 2 sene gider diye düşünüyorum. Dişli 3 mm olunca ömür çok uzun oluyor yol bisikletlerine kıyasla.

Flip-flop'un ss tarafına vidalı ruble takıp aynı bisikleti vitesli - fixie dönüşümlü kullananlar için 1.8 mm fixie dişlileri var. Ama ne gerek var tartışılır...

Hâlâ zincirin çok gevşek olduğunu düşünüyorum. Biraz daha gerdirme imkânı varsa iyi olur. Bu gerginlikte zincirin atma ihtimalini çok yüksek. Öne fren takılmış ama yine de zincir atarsa fren mesafesi var. O arada zincir arka dişliye zarar verebilir.

Onun dışında makine görsel olarak çok güzel. 48 kadrosunu bulursam ben de alacağım. Kazasız belasız keyifli sürüşler diliyorum.
 
@Ali Kılıç 35.5 @akalpakcioglu'nu alıntılayacaktın sanırım :)

@akalpakcioglu Evet, zincirin en az 1 bakla fazlası var. Bianchi'de 16 dan 18 e geçtiğin için 2 adet normal bakla ekledin sanırım. O sebeple ODTÜ fotoğrafındaki bolluk devam ediyor. 1 adet yarım bakla eklemen yeterliydi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Teşekkürler, 3mm yaprak ile cidden çok daha keyifli ve sorunsuz. Bana göre de zincir biraz bol gibi duruyor. Şimdi, zincir uzunluğu aynı. 16t iken boldu. 18t yi taktıktan sonra zincire sadece yarım bakla ekledim.

Özetle; bu yeşil zincir 16t de bol. 17t de aşırı gergin. Tekerlek rahat dönmüyor. Aynı uzunluktaki zincire yarım bakla ekleyip 18t ile montajını yaptım. 20 km kadar sürdüm. Bir sorun olmadı. Ama biraz bolluk var farkındayım.

Anlayamadığım durum ise; bu bisikletin orta göbeği ile arka göbek arasındaki mesafeyi ölçtüm. Triban kadroda bu aralıktaki mesafe aynı. Aynı aynakol, 15t dişli ve zinciri Bianchi de kullandığımda zincir bol, diğer kadroda ise çok ideal seviyede gerginlik elde ediyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@akalpakcioglu Yarım bakla eklemeden 18 ile denemiş miydin yeşili? Denediysen ve çok gergin olduysa, şimdiki halinden 2 normal bakla çıkartıp 17 yi deneyebilirsin.

Zincir atmasa da böyle kullanmamak lazım. Zincir makaraları diş diplerine oturmadan çalışacağı için verimli bir transmisyon olmayacaktır, mühendis diliyle :p

@Kuzey Ege Teklifiniz çok şık. Hayrına vermek istiyorsanız, maddi durumu pek olmayan, göbeğin kıymetini bilecek klasik sever bir gence hediye etmek en güzeli olur aslında.
 
Son düzenleme:
Bakla eklemeden 18 ile denediğimde aşırı gergin oldu. Dişli ve lock ringi sökecek aletim yok. Her seferinde bisikletçiye de gitmekten sıkıldım. 52-18 ile kullanmak istiyorum. Çünkü 16-17 dişliler daha geniş yer kaplıyor ve lock ringin tüm dişlerini sıkamıyorum. Hafta sonu vaktim olduğunda daha iyi olması için uğraşacağım. :)

Bu arada triban kadro için novatec jant setinde arka jantı bisikletçi düzeltemedi. Teller aşırı gerilmiş ve akort yapılırken esneyerek koptu. Yeni tellerle tekrar öreceğini söylemişti. Hafta sonu güzel bir mesai beni bekliyor olacak.
 
@akalpakcioglu Lockring kancası Türkiye'de kimsede yoktur zaten :) Açık ağız anahtarın sivri ucunu kertiğe dayayıp çekiçle vurunca açılıyor. Dişli için de alete gerek yok. Rotafix denen bi yöntem var, o yöntemle takıyorum/söküyorum dişlileri. Orta göbek kabuğuna strafor sarıyorum zincir çizmesin diye.


Bisikletçine delikli flanşta düz örüm olayını da bi sor istersen. Göbek için riskli bi durum o.
MVC-789S.jpg
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@can_celik Normalde bahsettiğiniz yöntemlerle de sökülebilir. Hatta bir kaç kez denedim de. Erdoğanlar Bisiklet'te hepsi için ayrı bir alet var. Lock ring için de dişli için de her aletleri mevcut. Hiç zorlanmadan, kastırmadan düzgün bir şekilde söküp taktılar sağolsunlar. Bu işlemi 3 kez yaptırmama rağmen ücret dahi almadılar. Düz örümü sordum ve doğru olmadığını söyledi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Dün akşam uygun gerginliği yakaladım sanırım 🙂
Bakla çıkar ekle ile arka dişliyi sırasıyla 18-17-16-15-14t ile denedim. Tekerin rahat dönmesini sağlayarak en iyi zincir gerginliğini 14t ile yakaladım. Diğerlerinde ya bol ya da dönmeyecek gerginlikte oluyor. Daha da ellemem inşallah. 🙂
Sadece görsel olarak değişiklik yaparım.

Yarım bakla hayat kurtardı ☺️
 

Dosyalar

  • 7D8BCCF9-03FF-4123-9D49-9DDD1E4CDDC5.jpeg
    7D8BCCF9-03FF-4123-9D49-9DDD1E4CDDC5.jpeg
    145,2 KB · Okunma: 43
Dün akşam uygun gerginliği yakaladım sanırım 🙂
Bakla çıkar ekle ile arka dişliyi sırasıyla 18-17-16-15-14t ile denedim. Tekerin rahat dönmesini sağlayarak en iyi zincir gerginliğini 14t ile yakaladım. Diğerlerinde ya bol ya da dönmeyecek gerginlikte oluyor. Daha da ellemem inşallah. 🙂
Sadece görsel olarak değişiklik yaparım.

Yarım bakla hayat kurtardı ☺
Oranınız çok yüksek, dizinize dikkat edin derim.
 
Düşünceniz için teşekkürler. Elimdeki malzemelerle bu şekilde bir oran yakalayabildim. Çoğunlukla düz yolda sürmeye çalışıyorum. Bugüne kadar da çok şükür büyük bir sorun yaşamadım. Gün aşırı ağırlık antrenmanları yaptığım için çok zor gelmiyor. Oranı düşük tutmak adına arka dişliyi büyükten küçüğe doğru deneyerek denedim. Ama uygun gerginlik elimdeki en küçük dişlide oluştu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@akalpakcioglu Bolluk yakalayıp yarım bakla mı çıkarsam, veya gergin olsun da yarım bakla eklesem derken sonu gelmeyen bir hesap kitaba gidiyor iş, alu kadroyu fixie yaparken yaşamıştım :)

Bu oranla iki bisiklet de düzlük fixiesi oldu. Bir yolunu bulup bir tanesinde hafif oran yakalamak lazım sanki.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Geri