Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Uludağ'da segment savaşları :)

Bahadır Gürel

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Haziran 2011
Mesaj
2.067
Tepki
7.699
Yaş
56
Şehir
Maltepe/İstanbul
İsim
Bahadır Gürel
Bisiklet
Geotech
Şerif Şentürk 15 Haziran'da Uludağ'a çıkmış, Strava'da takipçilerinden çok sayıda tebrik almıştı. Uludağ Full segmentini 1 saat 42 dk. 56 sn.'de bitirmiş, segment lideri olmuştu, bu segmentin önceki lideri Yasin Bingöl'dü. (ortalama hız 18.1 km/h). Uludağ Full segmenti %6 eğimli, 31 km mesafeye sahip, 1770 m irtifalı HC kategoride bir rampa.
(link)

Dün Yasin Bingöl, aynı segmenti 1 saat 34 dk. 15 sn'de bitirerek segmentin liderliğini geri aldı (ortalama hız 19.7 km/h). (link)

Yasin Bingöl power metre kullandığı için nasıl bir güç uyguladığı da hemen görülüyor: 31 km boyunca ortalama 304w güç harcamış.

Değerler gerçekten bana uçuk geldi. Sizin düşünceniz nedir?
 
Scudo
Abi degerler gayet normal ucuk degil.Serif zaten tam rampaci degil klasikci gibidir Allah vergisi kuvvete sahip fazla kilosu var rampaci olabilmesi icin ve calistigindan cok antreman yapamiyor.diger arkadasi cok tanimiyorum ama serif eylul.gibi 1:30 a iner :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Osman D.
Ortalama 304 w oldukça iyi.Kg başına düşen w ney,yasin bey kaç kilo acaba?.Ben 65 kg yim ortalama 230 w ın üsüne çıkamadım(çok iyi bisikletçi değilim) 30 km de.
 
Maalesef kendim denemeden yorum yapamıyorum. Görmeden yüzde 6 yüzde on bir şey ifade etmiyor çünkü. Ancak denedikten sonra "vay canına, bu rampa bu hızla nasıl çıkılIr" deyip takdirlerimi sunarım. Yine de çok iyi değerler olduğu muhakkak, tebrik ederim.
Bu arada -cahilliğime verin- 304 watt neyi ifade ediyor? Harcanan enerjinin çok olması mı makbul yoksa az olması mı? Yani birisi diyebilir mi "ben aynı yolu aynı sürede 100 W harcayarak çıktım, ben daha ekonomiğim" veya "aynı yolu 500 W ile çıktım, buyur,watsa vat, jülse jül".
 
biz geçenlerde uludağ'a çıktık, hız ortalamamız 10'un üzerinde diye seviniyorduk. o mesafeyi 19.7 ortalamayla çıkmak çok büyük iş. yasin bingöl'ü strava'dan takip ediyorum, haftada 6 gün ve 500 km. bisiklet süren biri. adamın bütün hayatı bisiklet yani :)
foruma da üye sanırım, nasıl bir antreman programı uyguladığını, nasıl beslendiğini falan anlatsa da keyifle okusak.
 
uludağ'da mesafe kartepe'nin iki katı fakat ortalama eğim daha az. bununla birlikte pedal kesmeden çıkmayı hedefleyenler için, 20. kilometreden sonraki ufak bir düzlük dışında soluklanacak hiç bir aralık yok :) rampaların biri bitmeden biri başlıyor, uzadıkça uzuyor. bursa ile uludağ oteller bölgesi arasındaki sıcaklık farkı da 7-8 derece. yağmur, sis, rüzgar... sürprizlerle dolu bir parkur. ve asfalt çok kötü. son kilometrelerde eller ayaklar soğuktan uyuştuğu için iniş bile başlı başına büyük dert oluyor. çıkışta 3-5 dakikalık molalar dışında hiç durmadık ama inişte dayanamayıp bir yerde çay molası vermiştik :)
istanbullu tüm yokuşçuların mutlaka kendini sınaması gereken bir yer. strava'daki bu çekişmeleri görüp biz de heyecanlanıyoruz tabii...
 
Yasin Bingol'u tanimam. Stravada sadece arkadasiz ve antrranlarinin datalatini izliyorum. Onun Kadar sıkı calisan birinin Uludag tirmanisinda ortalama 300W yakalamasi sasirtici degil.
 
müthiş ortalama. uludağa çıkan bilir, pek soluklanma imkanınız yok. ve son kmlere doğru laktik asit bitiriyor adamı, bacaklar gitmiyor bir yerden sonra. fazla kilomdan ötürü ilk çıkışımda 14.4 ortalama ile bitirmiştim. keşke bursada yaşıyor olsaydım, haftada 3 gün çıkardım. zevki ap ayrı :)

yasin bey iyi işler çıkartıyor, maşallah.
 
Temmuz sonu gibi ben de cilacagim. Sivi ve beslenme cok onemli biliyorum. Enerji jellerim var yanimda olacak. Su da sorun degilmis bol cesme varmis. Baska oneri ve tavsiyeleri dinlemek isterim. Yol bisikleti ile cikacagim.
 
@Raşit S

İkinci seçenek. Bu değer harcanan enerji değil, üretilen enerji. 1,5 saat boyunca 300 wattın üzerinde enerji üretmiş bu şahıs, ki bir amatör için muazzam bir değer. Harcanan enerji genelde kalori olarak hesaplanır ama pek takip edilen bir data olduğunu sanmıyorum. Yine de şöyle bir bağlantı var; daha antrene olan bir sürücü aynı yolu aynı hızda daha az antrene olan bir sürücüye göre (bisikletlerinin aynı olduğunu ve anatomik/fiziksel özellikler olarak çok yakın olduklarını varsayarak) daha düşük nabız ile alır. Bu durumda harcayacağı enerji de daha düşük olacağından daha ekonomik olduğu söylenebilir sanırım.
 
@Berk Karaca
Teşekkür ederim bilgi için.
Bisikletimi alırken yabancı sitelerdeki yorumlarda, aero dizaynın 15 W lık bir kazanç sağladığını yazıyordu ama bir anlam verememiştim. Eğer Uludağ a tırmanırsam +15 W cepte demektir :D (önce on fırın ekmek yiyeyim, sonra denerim, tabi obezite sorun olmazsa)
 
Tırmanış bambaşka birşey. İstanbullular genelde zamana karşıcı galiba :). Büyük turlara katılan sporculara bakınca zaten tırmanışçıların çoğunun Kolombiya'lı oluşu tesadüf değil. Geçen seneki Ciro veya Vuelta'daydı ama tam hatırlamıyorum. Kolombiyalının birisi çocuk yaşta okulu ile evi arasındaki 30 km(yine yanlış hatırlamıyorsam) lik mesafeyi(tırmanış parkuru tabiki) bisikletle gide gele tırmanışçı olmuş. İstanbulda sahile in düz yolda git. Şehir dışına çıkmadıkça rampa yok. Birde düz yol varken rampa ile uğraışılır mı? :islik:
 
  • Beğen
Tepkiler: Bozkırlı
tırmanış hakikaten bisiklet sporunun en zor tarafı. hafiflik büyük avantaj. 70 kiloluk bir bisikletçi, kondisyonu daha yüksek olan 80 kiloluk bir bisikletçiden daha iyi tırmanabiliyor. forumda kudret abi de hep vurgular; düz yolda sürmekte bir numara yok, iyi bisikletçi yokuştan kaçmaz, hatta yokuşlu parkurları tercih eder diye :)
uludağ da bu anlamda, kartepe ile birlikte istanbullu bisikletçiler için bir çilehane. bu iki tepeye tırmandıktan sonra istanbul'un yokuşları oyuncak gibi geliyor. sahilden giderken yolu kısaltmak için düz yoldan gitmek yerine kayışdağına tırmanmayı tercih etmek gibi şeyler yapabiliyorsunuz :)
 
kolombiyalılar tabi iyi tırmanışçı olur adamların eti ne butu ne 1.30 boy 45-50 kg lar. graipelin tırmanışçı olması kolombiyalılar la baş etmesi kolay mı adam hulk gibi...
 
Geri