Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Uygun bütçeyle teker örme ve akort ayarı

@specific bu bisikletçilerin hepsi böyle... tel akort yaparken kırılıyosa, daha önce akort yapıldığında tel başları yağlanmamıştır, bu sebepten dolayı hem telin hem de tel başlarının vida dişlerinin birbirine doğru pastan şişmesinden dolayı teli gererken aslında tel burulmuş olur ve bu sebepten kırılır. yeni tel başı kullansaydı kırılmazdı muhtemelen, o da yetmezse tellerin vidalı uçlarını 5 dk kadar porçöz içinde bekletseydi rahat rahat akort yapılırdı yine o tellerle.

aslında çalışan/çalışabilecek parçaları, iş yapmazmış gibi gösterip masraf yaptırmakta üstlerine yok...
Bisikletin 2012 model olduğunu düşünüyorum ve 6 aydır aldığım şekilde kullanıyorum. Evveliyatını bilmediğim için jant tellerinin yıpranmış olabileceğini varsayıyorum.
 
Scudo
IMG_20200919_183626~2.jpg

Dostlar bu jantın ERD öçüsü nedir?
Kullandığım teller 283mm, benim hesaplamalarım 293mm olarak çıkıyor. Ama emin değilim.
 
1. sayfada ERD ölçümünü göstermiş. Kısaca anlatayım. Sadece tel ölçüsü ile ERD hesaplayamazsınız. Telleri jant deliğinden geçirip tel başını sıfırlayın. Aynı şekilde kaşısındaki deliktende bir tel geçirin. İki tel birbirine kavuşmazsa ki genelde kavuşmaz. Aradaki mesafeyi cetvel yada varsa kumpas ile ölçün. İki tel uzunluğu artı aradaki mesafe= ERD. sonucunu verir.

ERD sonrasına devam ederseniz. Daha sonra formülü internetten indirin bulunca alta linkini eklerim. spocalc adında exel tablosunu indirin ve değerleri girin. Bağlantı tercihine göre (0,1,2,3,4 cros) farklı tel boyları çıkacaktır. Çünkü ön ve arka göbeğin sol sağ ve merkez uzunluklarınıda girmeniz gerekecek. Benim jantların ölçümünü örnek foto.sunu attım. Kırmızı ve mavi olan değerleri hesaplayıp gireceksiniz. Buda size örüm tarzınıza göre farklı tel boyları verecektir.
2020-09-24 21_37_58-spocalc hesap.ods - LibreOffice Calc.jpg
(link) buda linki.
 
  • Beğen
Tepkiler: ErzincanLee
14 bin km sonra yeni jant çemberi aldım. Şimdiye kadar tellerde ve göbekte(arka) sıkıntı yaşamadım. Sizce jant çemberi değiştiğinde arka göbek ve tellerde değişmeli mi? Yoksa eskileri takıp kullanmalı mıyım?
 
14 bin km sonra yeni jant çemberi aldım. Şimdiye kadar tellerde ve göbekte(arka) sıkıntı yaşamadım. Sizce jant çemberi değiştiğinde arka göbek ve tellerde değişmeli mi? Yoksa eskileri takıp kullanmalı mıyım?
Çemberlerin ERD'si aynı ise aynı uzunluktaki teller ile yeniden örülebilir. ERD değişince farklı uzunlukta teller gerekecek.
 
  • Beğen
  • İnanılmaz
Tepkiler: Özcan ve MAERKEK
Jant örümü konusunda iyi bir kaynak site:
(link)
 
Merhabalar arkadaşlar. Jantlarımı 2000k boyunca kullandıktan sonra yarın akorda götürmeyi düşünüyorum.
Bu jant akord ayarını ne sıklıkla yaptırmalıyız? Yollarımız zaten köstebek yuvaları gibi. Akordumuz sürekli bozuluyor ve
fren yapıldıgında gidonda titreme gibi veya sekme gibi sorunlarla geri dönüyor.
Bundan sonra hangi sıklıkla jant akorduna gitmeliyim?
Sizler hangi sıklıkla jant akorduna gidiyorsunuz ve bir sorum daha var.
Jant başına ne kadar fiyat alıyor bisikletçilerimiz?
215810 dosyayı görüntüle

merhaba öncelikle akort ağırlıktan sert girilen kasisler çukurlar vs den bozulabilir bu tamamen sizle ve jantın akort tutmasıyla alakalı benim tavsiyem kendiniz arada sırada jantların akorduna bakın bozuksa akorda öyle gidin yolda giderken frenleri sıkarak sürtme varmı yokmu diye bakabilirsiniz aslnda bisikleti kullanmadan önce her şeyine bakmak lazım ama şahsen bende yapmıyorum haftasonları mesala, bi genel kontrol yapın. ne eksik ne bozuk ne var ne yok her şeyi kontrol etmiş olursunuz.
 
Arkadaşlar güncel jant örüm fiyatları hakkında bilginiz var mı?
Bir de tavsiye edebileceğiniz bir yer?
3 adet jant var bende örülmeyi bekleyen bu açıdan soruyorum.
 
1.5 günde ilk göbek örme ve akort yapma denememi bașardım. 5 mm daha kısa tellerle örmek zorunda kaldığım için beni bayağı bir zorladı ki hafif bir tepme sorunu ortaya çıktı. Özellikle jantın sağ tarafını örerken göbeği sağa çekebilmek için ihtiyacımız olan 2 mm daha uzun tel ihtiyacı beni çok zorladı, tecrübe oldu ama. Haha 😂
 
@Heicks Önce bir tarafı sonra öbür tarafı mı ördün?
 
@Heicks Önce bir tarafı sonra öbür tarafı mı ördün?
Hayır hocam, klasik yöntemle ördüm. Ama en kısa zamanda uygun ölçüde tel alıp yeniden toplayacağım. Bașıma bir sürü dert açtı kısa teller ile örülen jant, ince hiçbir ayar yapılamıyor desem yanlıș olmaz sanırım. Yanlıș görmediysem 292 ve 294 mm eski teller, daha kısa bekliyordum.
 
Merhabalar yeni üye olduğum için başlık açamıyorum, konuyla alakalı olduğu için buradan devam etmek istedim. Fotoğraftaki delikli L profil demirden kendin yap tarzında bir akort sehpası yapmak istiyorum. Hurdalıktan profil buldum, ölçüler ve fikir alışverişi konusunda görüşlere açığım, şimdiden teşekürler.
 

Dosyalar

  • imgp4113 (1).jpg
    imgp4113 (1).jpg
    325,9 KB · Okunma: 55
@SdtBnd Akortun son aşamalarında, gösterdiğim hizalama çubuklarının sağa sola esnemezliği çok önem arzediyor. Bu ince etli U alüminyumlar bu görev için ideal değil. Civata delikleri U'nun taban kenarında olsa daha iyi sonuç alırsınız. Ama o zaman da profilin et kalınlığı kurtarmaz oraya diş çekileceği için. Ayrıca, U'nun sehpaya bağlandığı civatadan sonraki boyu ne kadar uzun olursa sağa sola oynaklığı o kadar az olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: SdtBnd
İyi forumlar, mevcut kullandığım QR mandallı janttan sokma mil sisteme geçiş yapacağım. İnternette sıfır jant set fiyatları almış başını gidiyor ikinci el olarak bulduğum bana uyan modellerde ise fiyat olarak sıfıra yakın olunca aklıma göbek alıp örmek/ördürmek geldi. Şu anda kullandığım gerek çember gerekse teller aldığımdan beri benim tarafımdan kullanıldı ve 500km civarındalar. Üzerindeki marka model dışında bir göbek alıp değiştirsem telleri de değiştirmem gerekiyor mu?

resim_2022-09-30_234811555.png
Yani asıl sormak istediğim olay şu, göbekten çembere olan uzaklık her göbek modelinde farklı mı oluyor ? Üstteki görselde 58mm olan uzaklık standart mı yoksa markasal farklılık var mı? Shimano deore göbeklerim var görseldeki gibi net bir boyut ilgili görsel göremediğim için merak ettim.
 
İyi forumlar, mevcut kullandığım QR mandallı janttan sokma mil sisteme geçiş yapacağım. İnternette sıfır jant set fiyatları almış başını gidiyor ikinci el olarak bulduğum bana uyan modellerde ise fiyat olarak sıfıra yakın olunca aklıma göbek alıp örmek/ördürmek geldi. Şu anda kullandığım gerek çember gerekse teller aldığımdan beri benim tarafımdan kullanıldı ve 500km civarındalar. Üzerindeki marka model dışında bir göbek alıp değiştirsem telleri de değiştirmem gerekiyor mu?

295131 dosyayı görüntüle
Yani asıl sormak istediğim olay şu, göbekten çembere olan uzaklık her göbek modelinde farklı mı oluyor ? Üstteki görselde 58mm olan uzaklık standart mı yoksa markasal farklılık var mı? Shimano deore göbeklerim var görseldeki gibi net bir boyut ilgili görsel göremediğim için merak ettim.
Aynı ölçüdeyse - ki değildir siz deore diyorsunuz muhtemelen mtb>road sistem değişimi yapacaksınız - fevkalade olur. Teller de, eğer tek ölçüden örülmüşse ve 2mm'ye kadar hata payı uyuyorsa, telleri değişmeyebilirsiniz.
Bununla birlikte göbekleri rodajlamak(tam terimini bilmiyorum), göbeklere telleri yerleştirip örmeye başladıktan sonra tokmakla j uçlu tellerin göbeğe yerleşmesini sağlamak gibi adımları izlemeniz gerekiyor, yoksa atlamış oluyorsunuz ve bunun malzemenin uzun ömrüne olumsuz etkisi var. Çok zor birşey sağlam göbek örmek, anlatmasi bile 2 saat, buyrun;
 
İyi forumlar, mevcut kullandığım QR mandallı janttan sokma mil sisteme geçiş yapacağım. İnternette sıfır jant set fiyatları almış başını gidiyor ikinci el olarak bulduğum bana uyan modellerde ise fiyat olarak sıfıra yakın olunca aklıma göbek alıp örmek/ördürmek geldi. Şu anda kullandığım gerek çember gerekse teller aldığımdan beri benim tarafımdan kullanıldı ve 500km civarındalar. Üzerindeki marka model dışında bir göbek alıp değiştirsem telleri de değiştirmem gerekiyor mu?

295131 dosyayı görüntüle
Yani asıl sormak istediğim olay şu, göbekten çembere olan uzaklık her göbek modelinde farklı mı oluyor ? Üstteki görselde 58mm olan uzaklık standart mı yoksa markasal farklılık var mı? Shimano deore göbeklerim var görseldeki gibi net bir boyut ilgili görsel göremediğim için merak ettim.

58 mm olan kısım flanş mesafesi. Genelde modelden modele farklı, hatta aynı modelin ön ve arka göbeklerinde bile farklı olabiliyor.

Eski göbek için tel uzunlukları elinizde var. Yeni göbeğin teknik değerlerinden ya da ölçerek aşağıdaki sitelerden yeni tel uzunluklarını bulun, aradaki fark 2 mm'den fazlaysa telleri değiştirmeniz gerekir.
  • (link)
  • (link) (bunda jant ve göbekler için seçim yapıp değerlerini getirebileceğiniz bir veritabanı var)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
Bu sitelerin kullandığı değerlerin arasında ufak tefek farklar var. Mesela çoğu ERD şeklinde kısaltılan Effective Rim Diameter (efektif jant çapı) denilen tel başından tel başına ölçülmüş değeri kullanırken Sapim jant iç çapı ve jant kalınlığını kullanıyor, bir kısmı göbekte dıştan tel yuvalarının olduğu kısma (flange/flanş) kadar ölçtürürken bir kısmı flanş-göbeğin orta noktası arasını ölçtürüyor. Ben tel uzunluğu hesaplarken hata ihtimalini ortadan kaldırmak için bu sitelerin hepsiyle hesaplayıp sonuçları karşılaştırıyorum.
 
Aynı ölçüdeyse - ki değildir siz deore diyorsunuz muhtemelen mtb>road sistem değişimi yapacaksınız - fevkalade olur. Teller de, eğer tek ölçüden örülmüşse ve 2mm'ye kadar hata payı uyuyorsa, telleri değişmeyebilirsiniz.
Bununla birlikte göbekleri rodajlamak(tam terimini bilmiyorum), göbeklere telleri yerleştirip örmeye başladıktan sonra tokmakla j uçlu tellerin göbeğe yerleşmesini sağlamak gibi adımları izlemeniz gerekiyor, yoksa atlamış oluyorsunuz ve bunun malzemenin uzun ömrüne olumsuz etkisi var. Çok zor birşey sağlam göbek örmek, anlatmasi bile 2 saat, buyrun;
58 mm olan kısım flanş mesafesi. Genelde modelden modele farklı, hatta aynı modelin ön ve arka göbeklerinde bile farklı olabiliyor.

Eski göbek için tel uzunlukları elinizde var. Yeni göbeğin teknik değerlerinden ya da ölçerek aşağıdaki sitelerden yeni tel uzunluklarını bulun, aradaki fark 2 mm'den fazlaysa telleri değiştirmeniz gerekir.
  • (link)
  • (link) (bunda jant ve göbekler için seçim yapıp değerlerini getirebileceğiniz bir veritabanı var)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
Bu sitelerin kullandığı değerlerin arasında ufak tefek farklar var. Mesela çoğu ERD şeklinde kısaltılan Effective Rim Diameter (efektif jant çapı) denilen tel başından tel başına ölçülmüş değeri kullanırken Sapim jant iç çapı ve jant kalınlığını kullanıyor, bir kısmı göbekte dıştan tel yuvalarının olduğu kısma (flange/flanş) kadar ölçtürürken bir kısmı flanş-göbeğin orta noktası arasını ölçtürüyor. Ben tel uzunluğu hesaplarken hata ihtimalini ortadan kaldırmak için bu sitelerin hepsiyle hesaplayıp sonuçları karşılaştırıyorum.

Her iki cevap içinde teşekkür ederim verdiğiniz video ve siteleri inceleyeceğim. Bugün bisikleti üzerindeki bazı parçaları satacağımdan dolayı sökeceğim, flanş kısmını da kumpas ile ölçmek aklıma geldi. Ama yine tam sonuç için sitelerden de faydalanırım. Sistem olarak imzamda bulunan replika bisikletteki uyumlu parçaları mtb kadro aldım (henüz gelmedi) ona aktaracağım.

Ekleme: Aklımdaki fikir uymama yolunda ilk adımı attı galiba bu duruma göre tellerde değişecek gibi duruyor. Bendeki göbek üzerinde Shimano Deore HB-M615 yazıyor. Ölçülerine baktım ilk atmış olduğum görselde 58 olan aralık bunda 44 olarak çıktı. İnternette buna en yakın ölçüde aşağıdaki görselde mevcut. Bendeki göbek ve almayı düşündüğüm göbeğin farklılığı.
 

Dosyalar

  • hub.JPG
    hub.JPG
    47,4 KB · Okunma: 5
  • shimano hb m615.JPG
    shimano hb m615.JPG
    64,4 KB · Okunma: 5
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Barış TURAN
... flanş kısmını da kumpas ile ölçmek aklıma geldi. Ama yine tam sonuç için sitelerden de faydalanırım...

Teller düz gelmediği için göbeklerin flanş mesafeleri arasındaki fark doğrudan tel uzunluğu farkını vermiyor tabii. Göbeğin bilgileri bulunamıyorsa ölçmek verileri girerken işe yarar ama yine hesaplayıp tel uzunluk farkını bulmak lazım.
 
Merhaba bende ölçülere ulaşamadım yardımcı olabilecek varmı acaba
 
Geri