Öncelikle herkese merhaba,
Aslında Sunding km sayacının özellik ve Tr kullanım klavuzu olarak bir konu açacaktım ama öyle bir hakkımız olmadığı için en benzer yerin altına yazayım. Aratmalarda cıkar nasılsa diye düşündüm.
İlk başlarda aletin kullanımı ve yeni başlayanlar için tam olarak anlaması biraz zor gelebilir. Ama aslında oldukca yeterli bir ürün.
Ben de alet edavattan anlamama karşın ilk başta ne neyi gösteriyor tam anlamadım. Malum herkesin ingilizcesi yok. Hoş olsa da bir açıklama yok, manualinde adını yazıp geçmişler. Tam olarak ne işe yaradığı kısmı net olmamış. Ben de forumda arama yaptım ve gelen tüm sonuçları okudum. Fakat bire bir kelime çevirileri var ve de en önemlisi hangi özellik nerede ve ekran nasıl hiç anlatılmamış. Bu neden mi önemli. Ben alırken 3 özellik aradım. Anlık hız, Termometre, saat. Hepsi de bu alette vardı ve aldım. Fakat Termometre ile saat aynı sekme de ve düğmeye basarak geçiş yapıyorsunuz. Bisiklet sürerken de zor oluyor, bazen de elini kullanamıyorsun bile. Detaylı bir anlatımı olsaydı, muhtemelen bu ürünü tercih etmeyebilirdim. Satış yapılan yerdeki yorumlarda kargoya satıcının hızlı yavaş iletişimine vs yapılmış hep. Bi de daha kullanmadım deyip yıldız verenler var? Neyse şimdi geçelim ne neymiş. Ne işe yararmış. Test edip anladıklarımızı paylaşalım.
Öncelikle alet şudur;
(link)
Uzunluğu 2 tane 1tl, genişliği 1,5 tane 1tl dir. Gidona çırtla takılan aparatın oval kısmı vidalıdır ve sökünce yönünü değiştirebilirsiniz. Yani yatay da dikey de sabitleyebilirsiniz.
Ekranı 4 satırdan oluşur.
3 adet düğmesi bvardır.
Totalde 3 farklı ekran varmış gibi düşünülebilir.
Ilk ekranda
ilk satır giderken anlık hızı, durduğunuzda ortalama hızı gösterir
ikinci satır saati gösterir
üçüncü satır TM ve TTM arasında belli sürelerle 3-5sn döner. TM pedal çevirdiğiniz süreyi gösterir. Yani bisiklet durunca o da saymayı bırakır. TTM ise pili taktığınızdan itibaren geçen süreyi gösterir uyku moduna da girse saymaya devam eder.
Dördüncü satır DST gidilen yolu gösterir. Bu ekranda başka birşey göremezsiniz. Sadece en üst kadran giderken hızı gösteriyor ya yavaşlarken yanında aşağı bir ok, hızlanırken de yukarı bir ok çıkıyor. Yani aynı anda saat ve termometre görme şansınız yok.
Bu ekrandayken soldaki düğmeye basarsanız ekran freez dedikleri bişey oluyor ne işe yaradığını anlamadım. Ekran yanıp sönmeye başlıyor ve göstergeler Tm deyse burda kalıyor TTM deyse burada kalıyor. Diğerleri zaten sabitti. Ekran yanıp sönüyor. Diğer sayfalardayken de basınca buraya dönüp yanıp sönüyor yine. Belki özet bilgi için bir şeydir ama zaten 3 düğme var. Başka bir işe yaradığını bilen varsa paylaşırsa öğreniriz.
Sağdaki düğmeye basarsanız 2. satır kronometreye döner ilk düğme çalıştırır durdurur sağdaki sıfırlar Bu üçüncü ekranda da geçerlidir. Orta düğme de menü düğmesi diyebileceğimiz bir dügmedir ve buna basarak buradan çıkılır ama bir sonraki ekrana geçmiş olursunuz.
Orta düğmeye bastık ve 2. erana girdik
ilk iki satır değişmeden aynı kaldı
3. satır TM 4. satır Trip oldu ama bu sayaçlar 3. düğmeye basarak yukarı sayar ya da aşağı sayar sekilde ayarlanabilir. Normal TM ve DST yerine Tmup-down Tripup-down seklinde seçilebilir. Tek farklerı TM ve DST sıfırdan başlar ve yukarı sayar. Bunlar ise 3. düğmeye uzun basınca 2-3-5 istediğiniz bir rakamdan başlar ve isterseniz yukarı isterseniz aşağı sayar. Benim kullanacağım birşey değil ama belki başkasının işine yarar diye bunları da denedim. Bu arada bu ekrana girdikten sonra biraz zaman geçince alet yine ilk ekrana döner. Ortadaki menü tuşumuza bir daha bastık ve 3. ekrana girdik
3. ekranda en üst satır. Max hızı gösterir
2. satır nihayet termometre oldu (Fakat bu ekranda bekleyince 1. ekrana döner)
3. satır RAT yani toplam pedal çevirme sürenizi gösterirTM den farkı 1. düğmeye uzunca basarsanız TM sıfırlanır ama Rat sıfırlanmaz. Arabanın ana km sayacı gibi fakat süreyi gösterir.
4. satır odo bu da araabanın km sayacının aynıdır. Dst den farkı yine sıfırlanmaz olmasıdır.
Aslında Rat ve Odo bu ekrandayken 3. düğmeye uzun basarak ayarlanabilir yani değiştirilebilir fakart sıfırlama tuşuyla sadece TM-TTM-DST-TMup-downTripup-down kısımları sıfırlanır ki o da söyle olur. Birinci düğmeye uzunca basarsanız bi de baktınız tüm bunlar sıfır oldu. Tmup-down Tripup-down bunlar sıfırdan başlamasın isterseniz. Bunlar ekrandayken 3. düğmeye uzunca basın ve istediğiniz değerleri girin. Rat ve odo da öyle fakat Odo da km nin altı mesela 300mt rat da da dk nın altı mesela 40sn bunlar ayarlanabilir değil yani tam da sıfır olmuyor. Odo 11030Mt Rat da 25dk 11sn mesala ayarlarken 11000 i sıfırladınız. 25Dk sıfırladınız. Oda 30mt de Rat da 11 sn de kaldı. Tam sıfırlamanın yolu pili çıkartıp takmak.
Ekranın üst kısmında fotosel vardır ışığı algılar ortam karanlıksa düğmeye bastığınızda ekran ışığı yanar. Fakat ortam aydınlıksa yanmaz. Çok iyi bir özellik. Yine ortadaki menü tuşuna uzun basınca ekran ışığı bu sefer sürekli açık kalır yani bir tuşa basmanızı beklemez ve de belli bir süre sonra sönmez. Sadece uyku moduna girince söner. Ve uyku modundan çıkınca tekrar yanmaz. Tekrar uzun basıp aktif hale getirmeniz gerekir. Bence gözel bir algoritma. Gelelim ayarlara hangi menüdeyseniz 3. tuşa uzunca basıp ayarlama bölümüne girebiliyorsunuz. Lastik ayarı da 1. ekranda çıkıyor. Şöyleki, 3. düğmeye uzunca bastınız.termometre derecemi fahr. Olsun diyorilk dügmeyle aralarında gidip geliyorsunuz. 3. düğmeye tekrar bastınızsaat 12-24 soruyor ilk düğmeyle değiştiriyorsunuz. 3. düğmeye tekrar bastınızsaat ayarlanıyor. 3. düğmeye tekrar bastınızdk saniye vs vs. 3. düğmeye tekrar bastınız lastik boyutu (aşağıda net anlatacağım) tekrar bastınız. Km-mile arasında seçim yapıyorsunuz.tekrar bastınız odo ve rat değiştirebiliyorsunuz ama dediğim gibi tam sıfırlanmıyor.
Gelelim lastik kodu girmeye. Yok o koddu yok bu koddu. Benim lastik listede yoktu. Kabak lastik dişli lastik hepsi bir mi diye sordu. Biraz beyit gibi oldu ama. Tabiki lastik dişinden bile fark çıkar. Yani bu aletin yerine yüzlerce liralık hatta bin liralık bir alet alıp kodla lastik çapı girip üreticinin bir turda şu kadar gidersin diye yazdığını kabul etmek. Tişörtte bile aynı markanın farklı modellerinde bedenlerin uyuşmadığı gerçeğini düşününce pek de mantıklı gelmiyor.
Ne yapmalı bir ip alıp lastiğin çevresini yüzük ölçüsü alır gibi ölç. Ya da kıvrılabilen metre de olur. Bunu mm cinsinden bu kod denilen yere yaz. Yani bu aslında bir kod değil. Lastik çevresinin mm cinsinden karşılığıdır. Üretici sanki bişey yapmış gibi çemberin çevresini kendisi belli lastik tiplerine göre hesaplamış ve yazmış. Ama janta göre yapmış. Benim lastik dişli ötekinin düz çevreleri aynı değil ki aynı turda aynı gitsin. Ortalama bişey yazmış.Bu alet tur sayısını lastik uzunluğuyla çarparak işlem yapmıyormu. Ne uzatıyon kod mod. Mm de herkes de anlasın. Hassas olsun diye daha pahalı alet almak yerine ayarları düzgün yapmak daha iyi sonuç verir bence. Bu arada bemim gidon biraz yüksekte kablosu bana kısa geldi ama ben ek yaptım sorun olmadı. Siz de yapabilirsiniz. Ama sanırım normalde yeterli hiç bunu dile getiren olmamış urun yorumlarında. Bir de uzerindeki mıknatısa benzer boyutta bir adet neodyum yapıştırdım. Hem daha kuvvetli olduğu için hemde aradaki farkı azalttığı için daha iyi oldu. Neyse çok uzattım. Okuyan herkese geçmiş olsun. Umarım birisi okur da işine yarar.
Harkese Mutlu ve Huzurlu sürüşler.