Özcan güler
Daimi Üye
- Kayıt
- 27 Mart 2017
- Mesaj
- 261
- Tepki
- 2.765
- Yaş
- 36
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- özcan güler
- Bisiklet
- Diğer
ben yol bisikletine geçeli pek olmadı ama deneyimlerimi aktarayım: ben de dik oturuş bisiklet sürüyordum ona alışmıştım yakın bir tarihte yol bisikletine geçtim biraz boynum ve kollarım ağrıyor ama katlanılmayacak kadar değil çok azArkadaşlar 24 jant katlanır bisikletimi satıp daha büyük bir modele geçmeyi düşünüyorum. Yazın hergun denize gidiyorum 10 km git gel sürüyorum. Daha uzun mesafe sürmek istiyorum yol bisikletleri hoşuma gidiyor gravel model dedikleri mesela... Ancak oturuş pozisyonu çok yatay kambur gibi sürülüyor bu sizi rahatsız etmiyor mu? Ben katlanirda dimdik sürmeye alıştım acılı gidonlar legardeler hoşuma gidiyor ama karar veremedim. Bir fikir verebilirmisiniZ?
Peki hocam bu çok azda olsa bu ağrıyı neden çekiyorsunuz ki? Sebebi nedir yani? Birde ben 95 kiloyum treaking bisikletle bunların arasında kaldım. Yani eğilmek de beni rüzgar direncine karşı pek kurtarmazben yol bisikletine geçeli pek olmadı ama deneyimlerimi aktarayım: ben de dik oturuş bisiklet sürüyordum ona alışmıştım yakın bir tarihte yol bisikletine geçtim biraz boynum ve kollarım ağrıyor ama katlanılmayacak kadar değil çok az
İşte bu çok güzel bir soru.😅 Aslında bisiklet süren insan büyük bir bebek değilse biraz mazoşist oluyor.Peki hocam bu çok azda olsa bu ağrıyı neden çekiyorsunuz ki?
Bende alıştıkça geçeceğini düşünüyorumİşte bu çok güzel bir soru.😅 Aslında bisiklet süren insan büyük bir bebek değilse biraz mazoşist oluyor.
Benim de ilk zamanlar bileklerimde, boynumda hafif ağrılar oluyordu ama vücut o şekle alıştıkça geçti ağrılarım.
İyi sürüşler dilerim.
Ben İstanbul içi 100 km 150 km yol yapmak istiyorum hız yapmayı seviyorum Silivri de oturuyorum abim bahçeli evlerde diye oralara gitmek başka yerleri gezmek istiyorum bunun riskleri zorlukları ve 150 100 km yi gitmek ne kadar sürüyor?
Oraya gitmek benim için farz onu söylemedim bile 😃bende ara ara +150 +200 km yapıyorum arada. yoldan ziyade kondüsyon önemli oluyor bir yerden sonra. istanbul'da erken saatlerde yola çıkın derim, malum trafik sorunlu biraz. ben uzun turlarda km ortalaması olarak 22-25 km ortalamayla gidiyorum. sizde öyle hesaplayabilirsiniz kondüsyonunuza bağlı olarak. silivri'den bahçelievler'e gitmektense ben tekirdağ tarafına gitmeyi tercih ederim bu arada
Arkadaşlar biraz alakasız ama forumda tavsiye yerine de yazdım kimse cevap vermedi bisiklet tavsiyeniz var mı 50 60 km lik yol yababileceğim 3.5 4000 tl civarına.
Aklımda Corelli Fit Bike Zero var. Rahat konforlu hızı değil rahat sürüşü önemli benim için ortalama 30 km hızla zorlanmadan gitsem yeterli olur (yanlış bir şey istediysem kusura bakmayın fazla anlamıyorum). Sizin tavsiyeniz nedir (2.el istemiyorum bisikletten fazla anlamam sorun çıkmasını istemiyorum)
30 ortalamayla zorlanmadan gitmeniz için 20-30binlik bisikletler gerekiyor hocam. Düzce gibi düz biyerde bile 30 ortalama görmek çok zor...Arkadaşlar biraz alakasız ama forumda tavsiye yerine de yazdım kimse cevap vermedi bisiklet tavsiyeniz var mı 50 60 km lik yol yababileceğim 3.5 4000 tl civarına.
Aklımda Corelli Fit Bike Zero var. Rahat konforlu hızı değil rahat sürüşü önemli benim için ortalama 30 km hızla zorlanmadan gitsem yeterli olur (yanlış bir şey istediysem kusura bakmayın fazla anlamıyorum). Sizin tavsiyeniz nedir (2.el istemiyorum bisikletten fazla anlamam sorun çıkmasını istemiyorum)
İmkansız değil ama öncesi en az 12 saat kadar sürekli sele üstünde kalmış olmanız gerektiğini hatırlatmak dostane bir tavsiyem olur..Uzun sürüş ile ilgili bayram sonrası bir hedefim var. Bisikletin üstünden minimum inmeye özen gösterip, 24 saat sürmeyi deneyeceğim. Öncesinde bir Samsun-Sinop yapmak istiyorum tabi ki.
İmkansız değil ama öncesi en az 12 saat kadar sürekli sele üstünde kalmış olmanız gerektiğini hatırlatmak dostane bir tavsiyem olur..
1) gideceğiniz yolun durumu(emniyet açısından) asfalt kalitesi(soğukmu sıcakmı),eğimi(uzun yollarda aşılması gereken oldukça yokuşlar var),günün hava şartı(yağmur en büyük etken),rüzgarın esme yönü ve şiddeti(ardından eser güle oynaya gidersin ,önünden eser kabusun olur çöker üstüne)
2) sele durumu,100 kilometrelerden sonra rahatsızlık vermeye başlar ilerleyen zamanlarda turu bıraktırmana kadar sebep olur ..hametan tavisyemdir, aklınızda olsun
3)gece sürüşü uzun yollarda hiçbir şeye benzemez,gece araç sürücüleri dikkatleri fazla dağınık olduğundan,kendin gündüz sürüşünden iki kat daha dikkatli olman gerekecek, ayrıca şehirlerarası yollar yüzde 90 aydınlatmasız olduğundan gece boyu zifir karanlıkta gidersin herşey yolunda ise psikolojik olarak sabaha kadar sıkıcı bir sürüş olacaktır (aydınlatman kesinlikle iyi olmalı, sürüş esnasında şarj edilir olmalı aksı takdirde şarj biterse alternatif yoksa mecburen kalırsın)
4)ekipmanın yanısıra yama,iç lastik,pompa,alyan vb gibi malzemelere hakim olduğunuzu varsayarak yanınızda eksik olmaması gereken en önemli malzemelerden bazılarını hatırlatmak gerekirse varsa yedek kadro kulağı,zincir sökme aparatı,yedek bakla yada powerlink.
4)beslenme iyi olmalı.suyun zaten eksikliğini saymıyorum ama atıştırma olaraktan kuruyemişide eksik etmeyin, özellikle hurma,kuru üzüm candır.kendinize bünyeniz doğrultusunda mesafe koyarak protein ağırlıklı yemek tüketin (köfte vs)
5) gece gündüz arasındaki iklim farkları yerlere göre değişiklik gösteriyor karasal yerler ile sahil hatları 25-30 derece farklı olabiliyor bunuda gözönünde bulundurun, (Ağustos ayında 43 derece.ile 5 dereceyi aynı günde yaşadım)24 saat ciddi bir rakam ve ciddi bir mesafeye denk gelecek,en büyük sıkıntınız gündüz sıcaklık olacak, adamı patates ediyor, nabız tavan yapıyor,güneş kremini eş geçmeyin illa olacak diyede kendinizi zorlamayın, olmuyorsa biraz ertelenir yine olur, ortalama hız aklınızda olmasın önemli olan gittiğiniz mesafe ve ardınızda bıraktıklarınız.. bunlar benim uzun sürüşlerde yaşadıklarımdan aklıma gelenler
Son olarak mobilden ve çok uzun yazdım.lütfen olası imla ve noktalama hatalarını maruz görün... şimdiden hedefinizde başarılar , kazasız belasız sürüşler dilerim
30 ortalamayla zorlanmadan gitmeniz için 20-30binlik bisikletler gerekiyor hocam. Düzce gibi düz biyerde bile 30 ortalama görmek çok zor...
Sayın @samet akkaya Sayın @bilalfidanboy 'un yazdıklarına sonuna kadar katılıyorum. Geçen yaz 24 saat içinde 365 km geçmek gibi bir hedefe kalkıştım. 60 km sonra ilk çıktığım geçitten sonra rüzgar hiç kesilmeden kafadan geldi. Tanrı'ya şükür sıcak değildi.İmkansız değil ama öncesi en az 12 saat kadar sürekli sele üstünde kalmış olmanız gerektiğini hatırlatmak dostane bir tavsiyem olur..
1) gideceğiniz yolun durumu(emniyet açısından) asfalt kalitesi(soğukmu sıcakmı),eğimi(uzun yollarda aşılması gereken oldukça yokuşlar var),günün hava şartı(yağmur en büyük etken),rüzgarın esme yönü ve şiddeti(ardından eser güle oynaya gidersin ,önünden eser kabusun olur çöker üstüne)
2) sele durumu,100 kilometrelerden sonra rahatsızlık vermeye başlar ilerleyen zamanlarda turu bıraktırmana kadar sebep olur ..hametan tavisyemdir, aklınızda olsun
3)gece sürüşü uzun yollarda hiçbir şeye benzemez,gece araç sürücüleri dikkatleri fazla dağınık olduğundan,kendin gündüz sürüşünden iki kat daha dikkatli olman gerekecek, ayrıca şehirlerarası yollar yüzde 90 aydınlatmasız olduğundan gece boyu zifir karanlıkta gidersin herşey yolunda ise psikolojik olarak sabaha kadar sıkıcı bir sürüş olacaktır (aydınlatman kesinlikle iyi olmalı, sürüş esnasında şarj edilir olmalı aksı takdirde şarj biterse alternatif yoksa mecburen kalırsın)
4)ekipmanın yanısıra yama,iç lastik,pompa,alyan vb gibi malzemelere hakim olduğunuzu varsayarak yanınızda eksik olmaması gereken en önemli malzemelerden bazılarını hatırlatmak gerekirse varsa yedek kadro kulağı,zincir sökme aparatı,yedek bakla yada powerlink.
4)beslenme iyi olmalı.suyun zaten eksikliğini saymıyorum ama atıştırma olaraktan kuruyemişide eksik etmeyin, özellikle hurma,kuru üzüm candır.kendinize bünyeniz doğrultusunda mesafe koyarak protein ağırlıklı yemek tüketin (köfte vs)
5) gece gündüz arasındaki iklim farkları yerlere göre değişiklik gösteriyor karasal yerler ile sahil hatları 25-30 derece farklı olabiliyor bunuda gözönünde bulundurun, (Ağustos ayında 43 derece.ile 5 dereceyi aynı günde yaşadım)24 saat ciddi bir rakam ve ciddi bir mesafeye denk gelecek,en büyük sıkıntınız gündüz sıcaklık olacak, adamı patates ediyor, nabız tavan yapıyor,güneş kremini eş geçmeyin illa olacak diyede kendinizi zorlamayın, olmuyorsa biraz ertelenir yine olur, ortalama hız aklınızda olmasın önemli olan gittiğiniz mesafe ve ardınızda bıraktıklarınız.. bunlar benim uzun sürüşlerde yaşadıklarımdan aklıma gelenler
Son olarak mobilden ve çok uzun yazdım.lütfen olası imla ve noktalama hatalarını maruz görün... şimdiden hedefinizde başarılar , kazasız belasız sürüşler dilerim