Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Uzun sürüşler hakkında merak ettikleriniz, soru ve cevaplar.

Scudo
Arkadaşlar 24 jant katlanır bisikletimi satıp daha büyük bir modele geçmeyi düşünüyorum. Yazın hergun denize gidiyorum 10 km git gel sürüyorum. Daha uzun mesafe sürmek istiyorum yol bisikletleri hoşuma gidiyor gravel model dedikleri mesela... Ancak oturuş pozisyonu çok yatay kambur gibi sürülüyor bu sizi rahatsız etmiyor mu? Ben katlanirda dimdik sürmeye alıştım acılı gidonlar legardeler hoşuma gidiyor ama karar veremedim. Bir fikir verebilirmisiniZ?
 
Arkadaşlar 24 jant katlanır bisikletimi satıp daha büyük bir modele geçmeyi düşünüyorum. Yazın hergun denize gidiyorum 10 km git gel sürüyorum. Daha uzun mesafe sürmek istiyorum yol bisikletleri hoşuma gidiyor gravel model dedikleri mesela... Ancak oturuş pozisyonu çok yatay kambur gibi sürülüyor bu sizi rahatsız etmiyor mu? Ben katlanirda dimdik sürmeye alıştım acılı gidonlar legardeler hoşuma gidiyor ama karar veremedim. Bir fikir verebilirmisiniZ?
ben yol bisikletine geçeli pek olmadı ama deneyimlerimi aktarayım: ben de dik oturuş bisiklet sürüyordum ona alışmıştım yakın bir tarihte yol bisikletine geçtim biraz boynum ve kollarım ağrıyor ama katlanılmayacak kadar değil çok az
 
ben yol bisikletine geçeli pek olmadı ama deneyimlerimi aktarayım: ben de dik oturuş bisiklet sürüyordum ona alışmıştım yakın bir tarihte yol bisikletine geçtim biraz boynum ve kollarım ağrıyor ama katlanılmayacak kadar değil çok az
Peki hocam bu çok azda olsa bu ağrıyı neden çekiyorsunuz ki? Sebebi nedir yani? Birde ben 95 kiloyum treaking bisikletle bunların arasında kaldım. Yani eğilmek de beni rüzgar direncine karşı pek kurtarmaz :)
 
Peki hocam bu çok azda olsa bu ağrıyı neden çekiyorsunuz ki?
İşte bu çok güzel bir soru.😅 Aslında bisiklet süren insan büyük bir bebek değilse biraz mazoşist oluyor.
Benim de ilk zamanlar bileklerimde, boynumda hafif ağrılar oluyordu ama vücut o şekle alıştıkça geçti ağrılarım.
İyi sürüşler dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: AenR
İşte bu çok güzel bir soru.😅 Aslında bisiklet süren insan büyük bir bebek değilse biraz mazoşist oluyor.
Benim de ilk zamanlar bileklerimde, boynumda hafif ağrılar oluyordu ama vücut o şekle alıştıkça geçti ağrılarım.
İyi sürüşler dilerim.
Bende alıştıkça geçeceğini düşünüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Merhaba ben de uzun tura çıkmayı planlıyorum çanta konusunda bi ikilemde kaldım.
Bisiklete yüklenirken ön ve arka çanta şart mı? Yani ön olmazsa ne gibi bi dezavantajımız olur?
Sorumun sebebi şöyle aslında ön arka bagaj için bütçem kısıtlı arka için Ortlieb çantam var ama ön arka portbagaj ve ön çanta için toplam bütçem hepsini kaliteli almama izin vermiyor. örnek vermek için söylüyorum 1000 TL bütçem varsa bu 1000 TL'ye sadece kaliteli arka portbagaj mı almalıyım yoksa orta kaliteden hallice ön arka portbagaj ve ön çanta mı almalıyım emin olamıyorum. Eğer bisiklet dengesi çok etkilenmezse arkaya Topeak gibi güzel bir portbagaj alıp öne de sepet gibi bişey alıp o şekilde çıkmak istiyorum.
 
Ben hep yokuş antremanı yapıyorum. Sizce yokuş antremanımı daha iyi yoksa daha uzun mesafe gitmek mi?
 
Ben İstanbul içi 100 km 150 km yol yapmak istiyorum hız yapmayı seviyorum Silivri de oturuyorum abim bahçeli evlerde diye oralara gitmek başka yerleri gezmek istiyorum bunun riskleri zorlukları ve 150 100 km yi gitmek ne kadar sürüyor?
 
Ben İstanbul içi 100 km 150 km yol yapmak istiyorum hız yapmayı seviyorum Silivri de oturuyorum abim bahçeli evlerde diye oralara gitmek başka yerleri gezmek istiyorum bunun riskleri zorlukları ve 150 100 km yi gitmek ne kadar sürüyor?

bende ara ara +150 +200 km yapıyorum arada. yoldan ziyade kondüsyon önemli oluyor bir yerden sonra. istanbul'da erken saatlerde yola çıkın derim, malum trafik sorunlu biraz. ben uzun turlarda km ortalaması olarak 22-25 km ortalamayla gidiyorum. sizde öyle hesaplayabilirsiniz kondüsyonunuza bağlı olarak. silivri'den bahçelievler'e gitmektense ben tekirdağ tarafına gitmeyi tercih ederim bu arada :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Bedir
bende ara ara +150 +200 km yapıyorum arada. yoldan ziyade kondüsyon önemli oluyor bir yerden sonra. istanbul'da erken saatlerde yola çıkın derim, malum trafik sorunlu biraz. ben uzun turlarda km ortalaması olarak 22-25 km ortalamayla gidiyorum. sizde öyle hesaplayabilirsiniz kondüsyonunuza bağlı olarak. silivri'den bahçelievler'e gitmektense ben tekirdağ tarafına gitmeyi tercih ederim bu arada :)
Oraya gitmek benim için farz onu söylemedim bile 😃
 
Arkadaşlar biraz alakasız ama forumda tavsiye yerine de yazdım kimse cevap vermedi bisiklet tavsiyeniz var mı 50 60 km lik yol yababileceğim 3.5 4000 tl civarına.
Aklımda Corelli Fit Bike Zero var. Rahat konforlu hızı değil rahat sürüşü önemli benim için ortalama 30 km hızla zorlanmadan gitsem yeterli olur (yanlış bir şey istediysem kusura bakmayın fazla anlamıyorum). Sizin tavsiyeniz nedir (2.el istemiyorum bisikletten fazla anlamam sorun çıkmasını istemiyorum)
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Arkadaşlar biraz alakasız ama forumda tavsiye yerine de yazdım kimse cevap vermedi bisiklet tavsiyeniz var mı 50 60 km lik yol yababileceğim 3.5 4000 tl civarına.
Aklımda Corelli Fit Bike Zero var. Rahat konforlu hızı değil rahat sürüşü önemli benim için ortalama 30 km hızla zorlanmadan gitsem yeterli olur (yanlış bir şey istediysem kusura bakmayın fazla anlamıyorum). Sizin tavsiyeniz nedir (2.el istemiyorum bisikletten fazla anlamam sorun çıkmasını istemiyorum)

Öneri istediğiniz bisikletler yol bisikleti olmadığı için yol bisikleti tavsiyeleri konusunda cevap gelmemiştir. O konudaki mesajınıza cevap verdim: Yol bisikleti tavsiyeleri
Benzer modeller için daha uygun konu bu: Şehir/tur bisikleti seçim rehberi
 
Arkadaşlar biraz alakasız ama forumda tavsiye yerine de yazdım kimse cevap vermedi bisiklet tavsiyeniz var mı 50 60 km lik yol yababileceğim 3.5 4000 tl civarına.
Aklımda Corelli Fit Bike Zero var. Rahat konforlu hızı değil rahat sürüşü önemli benim için ortalama 30 km hızla zorlanmadan gitsem yeterli olur (yanlış bir şey istediysem kusura bakmayın fazla anlamıyorum). Sizin tavsiyeniz nedir (2.el istemiyorum bisikletten fazla anlamam sorun çıkmasını istemiyorum)
30 ortalamayla zorlanmadan gitmeniz için 20-30binlik bisikletler gerekiyor hocam. Düzce gibi düz biyerde bile 30 ortalama görmek çok zor...
 
Uzun sürüş ile ilgili bayram sonrası bir hedefim var. Bisikletin üstünden minimum inmeye özen gösterip, 24 saat sürmeyi deneyeceğim. Öncesinde bir Samsun-Sinop yapmak istiyorum tabi ki.
 
Uzun sürüş ile ilgili bayram sonrası bir hedefim var. Bisikletin üstünden minimum inmeye özen gösterip, 24 saat sürmeyi deneyeceğim. Öncesinde bir Samsun-Sinop yapmak istiyorum tabi ki.
İmkansız değil ama öncesi en az 12 saat kadar sürekli sele üstünde kalmış olmanız gerektiğini hatırlatmak dostane bir tavsiyem olur..
1) gideceğiniz yolun durumu(emniyet açısından) asfalt kalitesi(soğukmu sıcakmı),eğimi(uzun yollarda aşılması gereken oldukça yokuşlar var),günün hava şartı(yağmur en büyük etken),rüzgarın esme yönü ve şiddeti(ardından eser güle oynaya gidersin ,önünden eser kabusun olur çöker üstüne)
2) sele durumu,100 kilometrelerden sonra rahatsızlık vermeye başlar ilerleyen zamanlarda turu bıraktırmana kadar sebep olur ..hametan tavisyemdir, aklınızda olsun
3)gece sürüşü uzun yollarda hiçbir şeye benzemez,gece araç sürücüleri dikkatleri fazla dağınık olduğundan,kendin gündüz sürüşünden iki kat daha dikkatli olman gerekecek, ayrıca şehirlerarası yollar yüzde 90 aydınlatmasız olduğundan gece boyu zifir karanlıkta gidersin herşey yolunda ise psikolojik olarak sabaha kadar sıkıcı bir sürüş olacaktır (aydınlatman kesinlikle iyi olmalı, sürüş esnasında şarj edilir olmalı aksı takdirde şarj biterse alternatif yoksa mecburen kalırsın)
4)ekipmanın yanısıra yama,iç lastik,pompa,alyan vb gibi malzemelere hakim olduğunuzu varsayarak yanınızda eksik olmaması gereken en önemli malzemelerden bazılarını hatırlatmak gerekirse varsa yedek kadro kulağı,zincir sökme aparatı,yedek bakla yada powerlink.
4)beslenme iyi olmalı.suyun zaten eksikliğini saymıyorum ama atıştırma olaraktan kuruyemişide eksik etmeyin, özellikle hurma,kuru üzüm candır.kendinize bünyeniz doğrultusunda mesafe koyarak protein ağırlıklı yemek tüketin (köfte vs)
5) gece gündüz arasındaki iklim farkları yerlere göre değişiklik gösteriyor karasal yerler ile sahil hatları 25-30 derece farklı olabiliyor bunuda gözönünde bulundurun, (Ağustos ayında 43 derece.ile 5 dereceyi aynı günde yaşadım)24 saat ciddi bir rakam ve ciddi bir mesafeye denk gelecek,en büyük sıkıntınız gündüz sıcaklık olacak, adamı patates ediyor, nabız tavan yapıyor,güneş kremini eş geçmeyin illa olacak diyede kendinizi zorlamayın, olmuyorsa biraz ertelenir yine olur, ortalama hız aklınızda olmasın önemli olan gittiğiniz mesafe ve ardınızda bıraktıklarınız.. bunlar benim uzun sürüşlerde yaşadıklarımdan aklıma gelenler
Son olarak mobilden ve çok uzun yazdım.lütfen olası imla ve noktalama hatalarını maruz görün... şimdiden hedefinizde başarılar , kazasız belasız sürüşler dilerim
 
İmkansız değil ama öncesi en az 12 saat kadar sürekli sele üstünde kalmış olmanız gerektiğini hatırlatmak dostane bir tavsiyem olur..
1) gideceğiniz yolun durumu(emniyet açısından) asfalt kalitesi(soğukmu sıcakmı),eğimi(uzun yollarda aşılması gereken oldukça yokuşlar var),günün hava şartı(yağmur en büyük etken),rüzgarın esme yönü ve şiddeti(ardından eser güle oynaya gidersin ,önünden eser kabusun olur çöker üstüne)
2) sele durumu,100 kilometrelerden sonra rahatsızlık vermeye başlar ilerleyen zamanlarda turu bıraktırmana kadar sebep olur ..hametan tavisyemdir, aklınızda olsun
3)gece sürüşü uzun yollarda hiçbir şeye benzemez,gece araç sürücüleri dikkatleri fazla dağınık olduğundan,kendin gündüz sürüşünden iki kat daha dikkatli olman gerekecek, ayrıca şehirlerarası yollar yüzde 90 aydınlatmasız olduğundan gece boyu zifir karanlıkta gidersin herşey yolunda ise psikolojik olarak sabaha kadar sıkıcı bir sürüş olacaktır (aydınlatman kesinlikle iyi olmalı, sürüş esnasında şarj edilir olmalı aksı takdirde şarj biterse alternatif yoksa mecburen kalırsın)
4)ekipmanın yanısıra yama,iç lastik,pompa,alyan vb gibi malzemelere hakim olduğunuzu varsayarak yanınızda eksik olmaması gereken en önemli malzemelerden bazılarını hatırlatmak gerekirse varsa yedek kadro kulağı,zincir sökme aparatı,yedek bakla yada powerlink.
4)beslenme iyi olmalı.suyun zaten eksikliğini saymıyorum ama atıştırma olaraktan kuruyemişide eksik etmeyin, özellikle hurma,kuru üzüm candır.kendinize bünyeniz doğrultusunda mesafe koyarak protein ağırlıklı yemek tüketin (köfte vs)
5) gece gündüz arasındaki iklim farkları yerlere göre değişiklik gösteriyor karasal yerler ile sahil hatları 25-30 derece farklı olabiliyor bunuda gözönünde bulundurun, (Ağustos ayında 43 derece.ile 5 dereceyi aynı günde yaşadım)24 saat ciddi bir rakam ve ciddi bir mesafeye denk gelecek,en büyük sıkıntınız gündüz sıcaklık olacak, adamı patates ediyor, nabız tavan yapıyor,güneş kremini eş geçmeyin illa olacak diyede kendinizi zorlamayın, olmuyorsa biraz ertelenir yine olur, ortalama hız aklınızda olmasın önemli olan gittiğiniz mesafe ve ardınızda bıraktıklarınız.. bunlar benim uzun sürüşlerde yaşadıklarımdan aklıma gelenler
Son olarak mobilden ve çok uzun yazdım.lütfen olası imla ve noktalama hatalarını maruz görün... şimdiden hedefinizde başarılar , kazasız belasız sürüşler dilerim

Çok teşekkürler. Tekrar tekrar okudum.Büyük bir sürüş olarak gördüğüm için hazırlık yapıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: bilalfidanboy
30 ortalama ile zorlanmadan gitmek için 20-30 binlik bisikletlerden önce antremanlı bacaklar gerekir. Yeterince antremanliysaniz ozellikle duz rotalarda her yol bisikletiyle hatta bircok diger bisikletle de 30 ortalama sikinti olmayacaktir.

30 ortalamayla zorlanmadan gitmeniz için 20-30binlik bisikletler gerekiyor hocam. Düzce gibi düz biyerde bile 30 ortalama görmek çok zor...
 
İmkansız değil ama öncesi en az 12 saat kadar sürekli sele üstünde kalmış olmanız gerektiğini hatırlatmak dostane bir tavsiyem olur..
1) gideceğiniz yolun durumu(emniyet açısından) asfalt kalitesi(soğukmu sıcakmı),eğimi(uzun yollarda aşılması gereken oldukça yokuşlar var),günün hava şartı(yağmur en büyük etken),rüzgarın esme yönü ve şiddeti(ardından eser güle oynaya gidersin ,önünden eser kabusun olur çöker üstüne)
2) sele durumu,100 kilometrelerden sonra rahatsızlık vermeye başlar ilerleyen zamanlarda turu bıraktırmana kadar sebep olur ..hametan tavisyemdir, aklınızda olsun
3)gece sürüşü uzun yollarda hiçbir şeye benzemez,gece araç sürücüleri dikkatleri fazla dağınık olduğundan,kendin gündüz sürüşünden iki kat daha dikkatli olman gerekecek, ayrıca şehirlerarası yollar yüzde 90 aydınlatmasız olduğundan gece boyu zifir karanlıkta gidersin herşey yolunda ise psikolojik olarak sabaha kadar sıkıcı bir sürüş olacaktır (aydınlatman kesinlikle iyi olmalı, sürüş esnasında şarj edilir olmalı aksı takdirde şarj biterse alternatif yoksa mecburen kalırsın)
4)ekipmanın yanısıra yama,iç lastik,pompa,alyan vb gibi malzemelere hakim olduğunuzu varsayarak yanınızda eksik olmaması gereken en önemli malzemelerden bazılarını hatırlatmak gerekirse varsa yedek kadro kulağı,zincir sökme aparatı,yedek bakla yada powerlink.
4)beslenme iyi olmalı.suyun zaten eksikliğini saymıyorum ama atıştırma olaraktan kuruyemişide eksik etmeyin, özellikle hurma,kuru üzüm candır.kendinize bünyeniz doğrultusunda mesafe koyarak protein ağırlıklı yemek tüketin (köfte vs)
5) gece gündüz arasındaki iklim farkları yerlere göre değişiklik gösteriyor karasal yerler ile sahil hatları 25-30 derece farklı olabiliyor bunuda gözönünde bulundurun, (Ağustos ayında 43 derece.ile 5 dereceyi aynı günde yaşadım)24 saat ciddi bir rakam ve ciddi bir mesafeye denk gelecek,en büyük sıkıntınız gündüz sıcaklık olacak, adamı patates ediyor, nabız tavan yapıyor,güneş kremini eş geçmeyin illa olacak diyede kendinizi zorlamayın, olmuyorsa biraz ertelenir yine olur, ortalama hız aklınızda olmasın önemli olan gittiğiniz mesafe ve ardınızda bıraktıklarınız.. bunlar benim uzun sürüşlerde yaşadıklarımdan aklıma gelenler
Son olarak mobilden ve çok uzun yazdım.lütfen olası imla ve noktalama hatalarını maruz görün... şimdiden hedefinizde başarılar , kazasız belasız sürüşler dilerim
Sayın @samet akkaya Sayın @bilalfidanboy 'un yazdıklarına sonuna kadar katılıyorum. Geçen yaz 24 saat içinde 365 km geçmek gibi bir hedefe kalkıştım. 60 km sonra ilk çıktığım geçitten sonra rüzgar hiç kesilmeden kafadan geldi. Tanrı'ya şükür sıcak değildi.
Sanırım 75 km sonra güneş batmıştı. Denizli'yi biraz geçene kadar karanlıkta sürdüm de sonradan kendime çok kızdım. Kendime "lan o zifiri karanlıkta trkerin patlasa ne ..k yiyeceksin" dedim.
Sizede tavsiyem özellikle bu geziyi yazın düşünüyorsanız tavsiyem ikindi zamanı çıkmanız. Gerçi benim 30 yılı aşkındır gidip geldiğim yol olduğundan görecek pek bir şeyim yoktu.
Çıkışım İzmir, hedefim Dinar'dı.

Dipçe: Görev başarılınca bıraktım sürüşü ama daha ćok zamanım vardı. 24 saatte bir 400 km'yi rahat geçerdim, 20 saatte bitirmiştim.
Screenshot_20220112-171545_Strava.jpg
 
Son düzenleme:
Geri